Scudo Sports

Ön vites ayarı

Geçtiğimiz hafta sıfır bisan rx9200 yol bisikleti aldım iki kere vites ayarı yaptırdım fakat ayarım tekrar bozuldu 125 km yol yaptım acaba yeni olduğu için mi bu kadar sık bozuluyor yoksa bu iş böyle 30 40 km turlardan sonra kendim ayarlamayı öğrenmeli miyim?
Normal görünmüyor. Farklı servise götürüp baktırın isterseniz.
Düşük ihtimaldir ama benim başıma şöyle bir şey gelmişti, bottom bracketin altındaki plastik kablo kılavuzu kırılmış (belki farkında olmadan bir yere vurdum). Kablolar oynadığı için ayar kaçıyordu. Değiştirince düzelmişti. İsterseniz bisikletinizi ters çevirip o parçayı kontrol edin. O sağlamsa servis dışında başka fikrim yok maalesef.
1598551658769.png

Edit: Kullandığınız model kadro içi kablo kanallı sanırım. Onlarda bu kılavuz daha korumalı oluyor bildiğim kadarıyla, kendim hiç kullanmadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: ridermachine
Scudo
Normal görünmüyor. Farklı servise götürüp baktırın isterseniz.
Düşük ihtimaldir ama benim başıma şöyle bir şey gelmişti, bottom bracketin altındaki plastik kablo kılavuzu kırılmış (belki farkında olmadan bir yere vurdum). Kablolar oynadığı için ayar kaçıyordu. Değiştirince düzelmişti. İsterseniz bisikletinizi ters çevirip o parçayı kontrol edin. O sağlamsa servis dışında başka fikrim yok maalesef.
238832 dosyayı görüntüle

Edit: Kullandığınız model kadro içi kablo kanallı sanırım. Onlarda bu kılavuz daha korumalı oluyor bildiğim kadarıyla, kendim hiç kullanmadım.
Kontrol edeceğim teşekkürler

Aynı modelden 2 adet aldık ve yaptığımız turlarda çukura girme(sert bir giriş değildi) Arnavut kaldırım gibi yerlerden geçme durumumuz oldu onda da ayar bozulunca yeniliğin den kaynaklı turlardan sonra ayarları kontrol etmemiz gerektiği kanısına varmıştık servise ilk fırsatta gitmeyi tercih edeceğiz :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: portakallimon
Kontrol edeceğim teşekkürler

Aynı modelden 2 adet aldık ve yaptığımız turlarda çukura girme(sert bir giriş değildi) Arnavut kaldırım gibi yerlerden geçme durumumuz oldu onda da ayar bozulunca yeniliğin den kaynaklı turlardan sonra ayarları kontrol etmemiz gerektiği kanısına varmıştık servise ilk fırsatta gitmeyi tercih edeceğiz :harika:
İkisinde de bozuldu deyince bilemedim. Acaba normal mi? Diğer arkadaşlar da fikir belirtirse daha iyi olur belki.
Ben Park Tool videoları izleyerek kendim çektim vites kablolarımı. Böyle problemler yaşamadım hiç. Bilemedim.
 
  • Beğen
Tepkiler: ridermachine
İkisinde de bozuldu deyince bilemedim. Acaba normal mi? Diğer arkadaşlar da fikir belirtirse daha iyi olur belki.
Ben Park Tool videoları izleyerek kendim çektim vites kablolarımı. Böyle problemler yaşamadım hiç. Bilemedim.
Türkiyedeki servis kalitesinden dolayı ayarı çok iyi olmamış olabilir :acpsnr:kendim ayarlarını yapıp tekrar testini ettikten sonra buradan belirteceğim
 
  • Beğen
Tepkiler: portakallimon
ön STI kolun şu tuşu çalışmıyor vites atamıyorum nasıl yaparım daha 3 gün oldu bisikleti alalı (vites yükseltme ayarı)ön WhatsApp Image 2020-09-06 at 13.01.52.jpeg
 
ön STI kolun şu tuşu çalışmıyor vites atamıyorum nasıl yaparım daha 3 gün oldu bisikleti alalı (vites yükseltme ayarı)ön
3 gün olduysa hiç uğraşmayın bence geri götürün. STI shifterlar normal kullanımla kolay kolay tıkanmazlar. Yapabilirseniz değiştirmenizi tavsiye ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Burakkemal
Yol bisikletimde 3x9 sistem kullanıyorum, triple shifter sti mevcut. Bir süredir ayarsızlık vardı, ne kadar uğraşsam da yapamadım. Meğer telin ön aktarıcıya sabitlediğimiz noktasında ayrışmalar meydana gelmiş. Teli değiştirdim ve kısa bir ayar çektikten sonra gayet stabil oldu. Birilerinin işine yarar diye paylaşmak istedim.
Maliyet: 3₺.
 
3 gün olduysa hiç uğraşmayın bence geri götürün. STI shifterlar normal kullanımla kolay kolay tıkanmazlar. Yapabilirseniz değiştirmenizi tavsiye ederim.
vitesin içini açtım da kablo yuvasından çıkmış taktım düzeldi teşekkür ederim :D
 
Bütün bunları yaptıktan sonra eğer mekanik bir arıza söz konusu değil ise en büyük dişliye geçebiliyor olmanız lazım.
Bütün bunları yaptım ama en büyük dişliye geçmiyor! Zinciri elle oturtursam devam ediyor ama 2 ye alıp tekrar 3 yapamıyorum.
 
@akucumen Bu dediğinizin 2 sebebi olabilir. Ya 'H(high)' ön aktarıcı yükseklik ayarı vidası fazla sıkıdır. Ya da ön aktarıcı teli gereğinden fazla gevşektir. Lütfen dikkatlice inceleyin. Telin herhangi bir yerinde ayrışma veya deformasyon var mı? Bir bakın.
Yok her şey olması gerektiği gibi düzgün ise daha maliyetli sorunlar çıkabilir. Ön aktarıcı, ön vites kolu.
 
Merhaba.
Ön viteslerdeki zincir aktarıcıya sürtüyor. Neredeyse tüm viteslerde yapıyor bunu. Sorunla ilgili görsel ekledim. Ön aktarıcıya bağlı olan vidaların da görselini ekledim. Nasıl düzeltebilirim bu durumu?
Ayrıca önceki mesajlarda H ve L vidalarından bahsedilmiş. Aşağıdakilerden hangileri bu vidalar?

1.jpg

2.jpg
3.jpg
 
@srdrrr Merhaba.
2.fotoğrafta bisikletin kadrosuna yakın olan (üstteki) vida H(high), diğeri L(low). H vidası ile aktarıcınızın ön üst limitini belirlersiniz. Mesela ön vites 2'den 3'e geçmiyorsa sebeplerinden biri de H vidasının fazla sıkılmış olmasıdır. Hafif hafif gevşetip ideal ayarı bulursunuz. Veya 2'den 1'e düşmüyorsa, bu sefer de L vidasını gevşetmek gerekir. Bununla ilgili internette bolca kaynak bulabilirsiniz, hem görsel hem video formatında.
Diğer sorunuza gelecek olursak, eğer bir sürtme varsa ön vites değiştiricisinin ucunda ufak ayar aparatı bulunur çoğu bisiklette. Buradan telin gerginliğini bir yandan pedalı çevirerek bir yandan da vidayı gevşeterek yapabilirsiniz. Sehpa yoksa evdeki birinden bisikletin arkasını kaldırmasını isterseniz ya da bisikleti ters çevirirseniz daha rahat bir ayar yapabilirsiniz. Yazınca karmaşık bir hal alıyormuş gibi olsa da, bunun gibi ufak tefek sorunları bisikletçiye yaptırmak yerine kendiniz yaptığınızda zamanla tecrübe ediyorsunuz. Eliniz alıştıktan sonra bir zorluğu kalmıyor.
Aklınıza takılan bir şey olursa tekrar sorun, ben ve diğer arkadaşlar elimizden geldiğince dilimiz döndüğü kadar yardım etmeye çalışırız.
Kolay gelsin..
 
@Ceyhun Özkan Konu dışında kalacak kusura bakmayın. Sadece bir tavsiyeye ihtiyacım var. Ben bisikletime orta çatal ayak almayı planlıyorum. Bunu aldıktan sonra ayrıca bisiklet sehpası almama gerek var mı?
 
Son düzenleme:
@srdrrr Ayaklık açıkken eğer pedal dönüyorsa sehpa almanıza gerek kalmaz. Ama pedal ayaklığa temas ederse sıkıntı olur. Kullanmadığım için bilemiyorum.
 
@Ceyhun Özkan Konu dışında kalacak kusura bakmayın. Sadece bir tavsiyeye ihtiyacım var. Ben bisikletime orta çatal ayak almayı planlıyorum. Bunu aldıktan sonra ayrıca bisiklet sehpası almama gerek var mı?

(link)

Üstteki ayağı kullanıyorum. Gerek kalmıyor bisiklet sehpasına.
 
Yeni konu açamadığımdan bu konuya yazmak zorunda kaldım. RKS RS3 katlanabilir ve elektrikli bisikletim var. Benim gibi yine RKS'nin farklı modellerini kullanan arkadaşlar var. Sorumuz şu. Normalde aynakoldaki yaprak dişli bizim bisikletlerde tek. Arka vites ise 6 ile 7 arasında değişiyor. Aynakolun olduğu bölüme standard 3 yapraklı dişli takılabilir mi? Bunun için ne gibi kriterler var? Malum bisiklet fatbike olduğundan (30 kg) elektrik de olsa yokuşta çok bir etkisi kalmıyor (250 watt gücünde motoru var) Genelde herkes 3 yaprağı tek yaprak yapmakla ilgili yazıyor bizimki biraz ters oldu :)

Bisiklet de bu.

Ekran Alıntısı.JPG
 
@gekren Fotoğraftan ilk izlenimim şu oldu. Böyle bir değişim yapmayı düşündünüz diyelim, sanırım akü veya bataryanızın durduğu kısım ön aktarıcı takmanıza müsade etmeyecek gibi görünüyor. Belki de bu bisikletlerin tek yaprak ile üretilmesinin nedeni, şehir içinde kısa mesafelerde kullanılmasından kaynaklı olabilir. Tabi ki katlanır ile uzun mesafe sürüş yapanlar da var, ona lafım yok. Ama tasarlayan mühendisler bence bu kıstası göz önünde bulundurarak bu bisikletleri üretmişlerdir. Aynakol yaprağını veya aynakolu daha küçük dişli bir model ile değiştiremez misiniz?(Maksimum sürat düşecektir) Eminim bu işe de el atanlar vardır forumda.
 
Bir bisikletçiden şöyle bir fikir aldım ve aklıma da yattı. 7 veya 8 li mega range ruble alarak yokuş performansını arttırmayı önerdiler. ayrıca ön dişlileri görüştüğüm kişi de değiştirmeyi tavsiye etmedi. Bunun en önemli sebebi sizin de bahsettiğiniz gövdenin normal dışı tipte olması ve bu sebeple ön değiştiricinin nasıl çalışacağını öngöremiyor. Kaynakla vs. de bu iş yapılsa bu sefer de orjinalliği bozulacak diye hiç girmeyelim dedi bu işe. Arkaya 8 li megarange ruble, vites değiştirici ve kol mantıklı geldi.
 
1998 model Peugeot orijinal bisiklet var. Model origin. Artık arka vites kolu bozulmuş. Yay bozulmuş. Yeni vites almaya değer mi? Yada nasıl bir yöntem uygulanmalı. Yorumlara açığız!
-----------------
Instagram: velespist
 
Geri