Scudo Sports

Ön vites ayarı

Sayın üstatlar zincirimin ön aktarıcıya sürttüğünü fark ettim arka ve ön dişliler birde iken bu sürtme olayı gerçekleşiyor. H ve L ayarlarından hangisi ile oynamam gerektiğini fark edemedim. Yeni yol bisikletine geçiş yaptığım için de bilgi sahibi olmadan parmaklamak istemedim. Yararlanacağım kaynak yazılarına veyahut videolara açığım. Özelden de mesaj atabilirsiniz. İyi günler. (Cahilliğimi görmezden gelin lütfen..)
 
Scudo
Sayın üstatlar zincirimin ön aktarıcıya sürttüğünü fark ettim arka ve ön dişliler birde iken bu sürtme olayı gerçekleşiyor. H ve L ayarlarından hangisi ile oynamam gerektiğini fark edemedim. Yeni yol bisikletine geçiş yaptığım için de bilgi sahibi olmadan parmaklamak istemedim. Yararlanacağım kaynak yazılarına veyahut videolara açığım. Özelden de mesaj atabilirsiniz. İyi günler. (Cahilliğimi görmezden gelin lütfen..)

Değiştiricinin kadro tarafındaki (aynakol küçük dişlisi veya ruble büyük dişlisi) zincir sürtmesi, içteki son dişliye geçememesi, içteki son dişliden taşarak dişli kadro aradından boşa çıkması gibi durumlarda ilgili ayar vidasi L (Low).

Bazı durumlarda değiştirici vites teli gerginliği de sebep olabiliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Değiştiricinin kadro tarafındaki (aynakol küçük dişlisi veya ruble büyük dişlisi) zincir sürtmesi, içteki son dişliye geçememesi, içteki son dişliden taşarak dişli kadro aradından boşa çıkması gibi durumlarda ilgili ayar vidasi L (Low).

Bazı durumlarda değiştirici vites teli gerginliği de sebep olabiliyor.
Anladım çok teşekkür ederim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Daytona
Eski bisikleti yazlıkta kullanıyorum. Fren vites ayarı ve akort bozuktu bisikletçiye verdim ev taşındığı için çok ilgilenemedim maalesef tourney ön arka aktariciyi çıkarıp bu kıytırık şeyleri takmış üstüne de 150tl den oldum. Bı kaç kez gösterdim vites geçmiyor diye bir iki şey yapıp yolladı ama maalesef stabil ayarlayamiyor. Arka vitesi vidalardan ayarlamaya çalıştım olmadı gerginlik vidasiyla oynadıktan sonra vidaları ayarladım şuan arkada sıkıntı yok gibi ancak ön vites sadece 1de hiç oynamıyor 2-3e. Vidalarda harf yok. Anladığım kadarıyla ön vites içinde gerginlik ayarı yapmam gerek vidalardan olmadı bu gerginlik ayarı nasıl yapılır? Sol vites kolunun fotosu da boş bir vida yuvası var orda vida mi olması gerekiyor acaba?
 

Dosyalar

  • IMG_20201020_161147820_HDR~3.jpg
    IMG_20201020_161147820_HDR~3.jpg
    1,1 MB · Okunma: 24
  • IMG_20201020_161253181.jpg
    IMG_20201020_161253181.jpg
    981,6 KB · Okunma: 26
  • IMG_20201020_161159362.jpg
    IMG_20201020_161159362.jpg
    1,3 MB · Okunma: 22
Arkadaşlar merhaba, R7000 105 Ön aktarıcıda büyük dişliye geçmek için baya güç sarf etmem gerekiyor, öyle ki vites büyütürken dengemi kaybediyorum bazen. Teli boşladım baktım herhangi bir sertlik yok sti sağlam gibi ama teli sıktığımda bu kez daha gergin oldu. Sebebi be olabilir?
 
@mehmet.ali

Muhtemelen vites telini aktarıcıya ters taraftan monte ediyorsunuz. Ön aktarıcılar biraz kaprisli mekanizmalar olduklarından verimli çalışmaları için ayarlarının tam doğru olması gerekir.

Aşağıdaki videoyu başından sonuna izleyip aynı adımları uygulayın.

 
@mehmet.ali

Muhtemelen vites telini aktarıcıya ters taraftan monte ediyorsunuz. Ön aktarıcılar biraz kaprisli mekanizmalar olduklarından verimli çalışmaları için ayarlarının tam doğru olması gerekir.

Aşağıdaki videoyu başından sonuna izleyip aynı adımları uygulayın.


Hocam ilk aklıma gelen o oldu ama gördüğüm kadarıyla yeni serilerde teki ters takma ihtimali yok gibi.
 
Allah için yardımcı olun valla bıktım soğudum bisikletten. Arkadaşlar şimdi bu ön vitesi ayarlıyorum ve arka lastik askıdayken tek tek ön vitesi kontrol ediyorum sorunsuz geçiş oluyor. Her şey güzel, mutluyum vitesi ayarladım sonunda sevinciyle tura çıkıyorum ve yine ön vites en küçük dişliye geçmiyor. İkiden bire aniden çekince bazen zincir en düşük dişliye geçiyor o da muamma yani. Bu aralar pedal çevirirken çat çut sesler, sanki her pedalı çevirdiğimde içerden bişeyler sıyırıyormuş gibi sesler gelmeye başladı olayların üstüne daha çok tilt oldum. İki konu hakkında da bilgisi olan lütfen ulaşsın bana yardımcı olsun.
 
mehmetyagmur
Bisiklet askıdayken elle çevirmede ortaya çıkan güç ile,sürüş esnasında ayakla pedala bastığınızda uyguladığınız güç farklıdır,muhtemelen hassas ayarı tam yapamıyorsunuz ve ayakla bastığınızda güç uyguladığınızda vites kendini atıyor,bunda diğer bir sebep vites telinin gerekli gerginlikte olmamasından kaynaklanır,bence kahrolmayı bırakın yakındaki bir bisikletçiye gidin 2 dakikada ayarlayıversin,yapılırken dikkatlice izleyin ki ayarı kaçtığında bir daha gitmek zorunda kalmayın;) basit işler ama bazen elimiz yetmez yapmaya
 
  • Beğen
Tepkiler: karamanyusufahmet
Allah için yardımcı olun valla bıktım soğudum bisikletten. Arkadaşlar şimdi bu ön vitesi ayarlıyorum ve arka lastik askıdayken tek tek ön vitesi kontrol ediyorum sorunsuz geçiş oluyor. Her şey güzel, mutluyum vitesi ayarladım sonunda sevinciyle tura çıkıyorum ve yine ön vites en küçük dişliye geçmiyor. İkiden bire aniden çekince bazen zincir en düşük dişliye geçiyor o da muamma yani. Bu aralar pedal çevirirken çat çut sesler, sanki her pedalı çevirdiğimde içerden bişeyler sıyırıyormuş gibi sesler gelmeye başladı olayların üstüne daha çok tilt oldum. İki konu hakkında da bilgisi olan lütfen ulaşsın bana yardımcı olsun.
Zincirin ya yamulmuştur ya uzamıştır ikisinden biridir sebebi. Pedal çevirirken kendi kendine vites falan değişiyorsa büyük ihtimal yamulmuştur.
 
@mehmetyagmur selam, 105 veya ultegra set kullanıyorsanız ön viteste, ara vites de olduğundan, küçükten büyüğe geçerken 2 tık ile, tersinde de ilk tıkta küçüğe geçse de, sonraki tıkta kadroya yaklaşıyor iyice. Bilginize...

Yani ön vites 3 harekete sahip.
 
Zincirin ya yamulmuştur ya uzamıştır ikisinden biridir sebebi. Pedal çevirirken kendi kendine vites falan değişiyorsa büyük ihtimal yamulmuştur.
kendi kendine vites atma sorunu yok tek sorun vites ayarlarını yaptıktan sonra 1-2 kere küçük dişliye geçiyor daha da geçmiyor
@mehmetyagmur selam, 105 veya ultegra set kullanıyorsanız ön viteste, ara vites de olduğundan, küçükten büyüğe geçerken 2 tık ile, tersinde de ilk tıkta küçüğe geçse de, sonraki tıkta kadroya yaklaşıyor iyice. Bilginize...

Yani ön vites 3 harekete sahip.
3 harekete sahip en küçük dişliye geçerkende vites kadroya yaklaşıyor evet ama zincir küçük dişliye geçmiyor.
 
  • Üzgün
Tepkiler: _Madmexx _
kendi kendine vites atma sorunu yok tek sorun vites ayarlarını yaptıktan sonra 1-2 kere küçük dişliye geçiyor daha da geçmiyor

3 harekete sahip en küçük dişliye geçerkende vites kadroya yaklaşıyor evet ama zincir küçük dişliye geçmiyor.
Verdiğiniz bilgiler ışığında yorum yapacak olursak ortadaki problemin sebebi low limit vidasının fazla sıkılmış olması veya vites telinin gereğinden fazla gergin olması gibi görünmekte. Size tavsiyem tecrübeniz yoksa bu seferlik işini bilen bir bisikletçiye gitmeniz yönünde olacaktır. Zira ön vites ayarı hassas bir işlemdir, bundan ötürü tecrübesiz kişilerce yapılması zor olan bir ayardır.
 
Ön vites tel gerginlik ve "H"-"L" ayarları tamam.Mandallı vites kolunu 3.vitese zorlayınca zincir en büyük dişli üzerine geliyor.Vites kolu çıtlayıp sabitlenemiyor,aktarıcı büyük dişlide durmuyor.Mandallı vites kolunu sökerek kontrol ettim,arıza yok.Boştayken normal çalışıyor.Vites mandalı neden sabitlenemiyor? Selamlar,saygılar..
 
Tel gerginliği ayarlandı,ön vites kolu 3.vites sabitlendi,düzeldi.
 
Son düzenleme:
617ZsLZQ3vL._AC_SX466_~3.jpg
Ön vites kolunda ki tel gerginlik ayarının yapıldığı parça dönmüyor. Daha önce dönüp dönmediği hakkında bir fikrim yok. Şimdi ihtiyaç duydum. Dönüyor ki bu parça konmuş. Wd 40 sıktım. İşe yaramadı. Ne saat yönü, ne de tersi dönmüyor meret. Fazlaca bir kuvvet uygulayıp zarar vermek te istemiyorum. Var mı fikri olan.
 
253607 dosyayı görüntüle
Ön vites kolunda ki tel gerginlik ayarının yapıldığı parça dönmüyor. Daha önce dönüp dönmediği hakkında bir fikrim yok. Şimdi ihtiyaç duydum. Dönüyor ki bu parça konmuş. Wd 40 sıktım. İşe yaramadı. Ne saat yönü, ne de tersi dönmüyor meret. Fazlaca bir kuvvet uygulayıp zarar vermek te istemiyorum. Var mı fikri olan.
Demek ki sonuna kadar sıkılmış ya da sonuna kadar gevşetilmiş. Vites 1'de iken vidayı bir tarafa çevirmeyi deneyin. İki yönden birine hareket etmek isteyecektir. Daha sonra biraz gevşetince aktarıcı üzerinden teli biraz ayarlamanız gerekecek. Yoksa sonsuza kadar o vida öyle kalır. Bu işten anlamıyorsanız en kolay çözümü tamirciye göstermek bu arada. Ön vites ayarı, özellikle uğraşmak üzere olduğunuz şekliyle oldukça hassas bir ayardır. Tecrübesi olmayan kişiyi çileden çıkarabilir, bilginize. Kolay gelsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: MUSA Ç.
Merhaba. Öncelikle basit bir soru olacak kusura bakmayın yol bisikletine yeni geçiş yaptım. Sora setli bir yol bisikletim var. Aynakolum düşük olan dişlideyken rublem 6.7.8.9. viteslerde zincirim ön aktarıcıya değiyor. Aynakolu büyük olan dişliye çektiğimde de 1.2.3.4 vitesler ön aktarıcıya değiyor. Sizce bu bir problem midir? Yoksa çapraza aldığım için zincirin ön aktarıcıya sürtmesi normal midir? Şimdiden değerli vaktinizi ayırıp cevap verdiğiniz için çok teşekkür ederim.
 
@fatihselvi

Benim için ciddi problem olurdu. Ön vites ayarında sadece limit vidaları ve kablo gerilimi var, teoride basit ama ince ayar gerektiriyor, biraz uğraştırıyor. Youtube'a front derailleur yazarsanız bir çok video var detaylı şekilde anlatan.
 
@Veto8 anladığım kadarıyla normalde zincirin hiçbir şekilde ön aktarıcıya deymemesi gerekiyor. Aslında dün videoları izleyip ayar yapmaya çalıştım. Misal 1'de olabilecek en yakın pozisyona getirdim. Ancak o şekilde de 9. vitese attığımda diğer taraftan temas ediyor. Bisikleti bakım için götürdüğümde onu da göstermem gerekecek. Teşekkür ederim.
 
Geri