Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Otoban yol hakkımızı istiyoruz

Şimdi bi dakka ben yanlış mı biliyorum e-5 de bisikletlere yasak sanıyordum

sadece o ile başlayan yollar mı yasak yani eh o zaman buda fena değil..

Ben Maltepe ye kartal a falan giderken sağdan sağdan emniyet şeridinden trafik kuralı çiğnemiyorum demek ki

bende polislerin yanından geçiyorum korka korka niye bişey demiyorlar diyordum kendi kendime :islik:
 
Scudo
@Tuncay Üner

doğru bura türkiye adamın biri dalar aynen 100 ile ,,,,yahu aklıma geldi gene sene 80 de pazar günü atladım bisiklete norveçin fiyordlarına pedal salladım ,dağ yolları nefis bir asfalt cillop mu cillop yol bisikleti kullanıyorum kiralıyor idim 2 günlüğüne hafta sonları biniyor idim hafta içi lisan okulunda idim yatılı idi..dağ yolları dar idi o yolda bi hatıram var arkadan tır sesi duydum ama yavaşladı ve beni geçmedi rampada ,yol ne vakit genişledi o zaman 1 metreden fazla mesafe koydu ve gene ağır geçti ,,bu nedir ,bu kültürdür ..burada şile yoluna çıkıyorum gerçi geniş yol ama buna rağmen kamyon bana yaklaşıyor hemde en berbat yerde, ömerli inişinde, 5 km iniş dik bi iniş, yav kardeşim ne giriyorsun burnumun dibine vakum olacak ,nitekim orada hep hızı keserim mazallah hızlı insem o kamyonun vakumunda aynen kamyona doğru çekilirim ,10 kilo 350 gram alttan uçabilir ,şöför bunun farkındamı ne bilecek amca..:)

@Çetin ŞAHİNÖZ

çetin bey yasak değil d-100 , e-5 aynı anlamda ,
sadece paralı yollar yasak otoban yolları ve köprü otoban yolları ...
 
Otoyolda bisikletlerin güvenliği için böyle bir kısıtlama getirildiğini falan sanmıyorum ama zaten serbest olsa bile girmem. :) Herhangi bir şehirlerarası yol için bile bisiklet tehlikeliyken, bir de insanların hız sınırını 250 sandıkları bu yollara bisikletle girmek büyük risk.
 
@ahmetcan44

evet şu an için risk ama emniyetli beton bariyerler döşenirse hepimizin fikri değişir açıkça ben o vakit buradan çıktığım gibi köprü otobanına gireceğim köprüyü geçerek ta karaburuna gideceğim dönüşüde ikinci köprüden alarak otobandan erenköye çıkacağım
tabi bir tek ben gideceğim diye devlet bana yapmaz otoban o kadarda saf değilizde ama ne kadar çok talep olursa bisiklete ve bisiklet kullanıcı sayısı 1 milyonları geçip 5 milyonlara varırsa o vakit bu söylediklerimi devlet kaale alır ..
 
Kudret abi, bir soru sormak istiyorum bu konuyla ilgili.

Forum İstanbulun yakınlarında oturuyorum. Vatan caddesine giden otoban, google maps de O-3 yazıyor, tam adını bilmiyorum yolun. Ucu vatan caddesinden geçip Aksaraya kadar giden otoyolu kastediyorum.

Bu gibi yollarda sürmek tehlikeli mi acaba ? Çok kaliteli bir yol, yoğun olmadığı saatlerde emniyet şeridine pek giren olmaz herhalde. Girseler bile trafik yoğun olmadığından uzaktan beni görebilirler . Böyle bir yolda bisiklet kullanmam sence mantıklı olur mu ? Hep alternatif yolları kullanıyorum fakat bu yol kaliteli ve çok daha kısa. Risk mutlaka vardır ama o riski alabilirim. Ama hiç gerek yok dersen de kullanmam. Ne yapayım sence ?
 
valla, özgür dostum ,
otoban yolda risk her zaman vardır ..ama dediğim gibi mesele otoban hakkı ise bunun için mücadele verilmesi gerekir stk olarak elimizde bisikletliler derneği varda sonuçta olay geliyor nereye dayanıyor ,bisikletli sayısının çoğalması lazım kitleselleşmesi lazım bunun içinde derneğe çok iş düşmekte bi dernek yeter mi istanbula yetmez bence ...
 
@Kudret Kurtcebe

Sanırım en azından polis isterse ceza yazma hakkı var bu duruma göre
 
Kudret abi, bisiklet yolu yapılacaksa ve duvar örülürse o duvara araba çarptığında paramparça olur (her ikiside) buda bir bisikletlinin yüksek ihtimalle ölümü demek ama o duvarlara hız yastıkları konulursa (avrupada köprü bakımlarında işçileri korumak için sıkça kullanılıyor.) gayet iş görür.

Ve birde biz bisiklet kültürü oluşmasını istiyoruz öyle değil mi? Bun un için en başta birçoğumuzun kaçırdığı şey var insanlara bisiklet hakkında bilgi vermek. Mesela ben bundan 5 ay kadar önce çift amortisörlülerin iyi bisiklet olduğunu sananlardandım. Ama forumla tanıştım hiç bilmediğim şeyler öğrendim spd pedal, hidrolik mekanik disk fren, sram, shimanonun serileri yüksek kadans vs. vs. Tabi ilk başta bunlarla girmek olmaz iyice kafalar karışır ve bisikletten soğurlar. Ama broşurler basıp direklere yapıştırlan ilanlardan basıp vs. o ilanlara da; "bisiklet alırken rastgele almayın! sandığınız gibi çift amortisörlüler iyi değildir!" Gibi basit ama etkili ibareler koyup bir internet sitesi açıp oraya da kategoriler koyup (bilinmeyenler, bisiklet alacakken dikkat edilecekler, bisikletin yararları vs. gibi) bu broşürlerede "daha fazla bilgi ve bilinmeyenler için sitemizi ziyaret edin!" deyip bu broşürleri olabildiğince dağıtmak ve MEB le de iletişime geçip okullarda dağıtımını sağlamak sokaklara işlek yerlere yapıştırmak vs. çok çok yararlı olacaktır. Bunun için aramızda para toplayabiliriz hatta isterseniz konu açayım oradan devam edelim bu konu için? Birde bisiklet konulu birçok video çekip haber sizsiniz gibi TV programlarına göndermek (bisiklet sürerseniz konsantrasyonunuz artar gibi çekici cümleler içeren) toplumun bilinçaltına bisiklet kültürünü yerleştirir. "Bisiklete saygı istiyoruz!", "Kahrolsun arabalar!" gibi sloganların yerine "trafikte hepimiz kardeşiz" gibi sloganlar bunun için etkili olacaktır. Ve önceki yazdıklarım topluma bisiklete sagıyı otomatikmen aşılar. Birde "70 yaşındaki dede bisiklet sürüyor ne kadar şaşırtıcı" gibi başlıklar yerine "Bisikletin yaşı yoktur herkes kullanabilir" deyip fotoğraflar koyabiliriz 7 den 70 e (dağ bisikletinden, yol bisikletine). Dediğim gibi: Sevilen olmak istiyorsak sevmeliyiz. Ha, derseniz o beniz sevmiyor vs. bende ona söverim, ama öylede hiçbir yere varamayız. Bizim yaptığımız köprüde karşılaşan inatçı keçilere döner. Tamam o yanlışları bende yaptım ama biran önce bunları terkedip, adam size pencereden bağırıyorsa küfür bile etse tamam ama güzel kardeşim, diye cümleye başlayın adamda anında yumuşacaktır ama kendinizi ezdirmeyin ama sabırlıda olun.

Sabah sabah içimde ne varsa, ne planladıysam boşalttım umarım uluslararası örgütçüler milyon dolarlar karşılığında benden plan yapmamı istemezler :D Ve gerçekten bunlar tamamen benim tasarladığım şeylerdir eğer bunlar onay görürse burada, konusunu açacağım. (çaktırmayın çok yorgunum üşendim konu açmaya hiç uyumadım sabaha kadar kitap okudum :) )

Kalın sağlıcakla...
 
  • Beğen
Tepkiler: ufuk_izgisi
Tamam güzel istiyoruzda kıyaslama yapılan ülkelerdeki bisiklet kullanma oranıyla bizimkini karşılaştırırsak (mesela %50`a, %5 gibi) durum çok kötü. Bisiklet süren kişi az olduğundan dolayıda pek önemsenmiyor. Devlet bir yatırım yapacağı zaman minimum masrafla maksimum verimi almayı amaçlar.Bunuda düşünmek lazım. Bisiklet yolunda gidecek bisikletli lazım. Ama 10 sene önceki bisiklet kullanma oranıyla bugünkü kullanma oranında gelişme , bilinçlenme yok denilemez.
 
@Emre GÜLEN

doğru,
kıyalama yaparsak biz sınıfta kalırız örnek istanbul ile amsterdam örneği, istanbul 15 milyonu geçmiş durumda aslında burası acilen toparlanmalı ve bütün belediyeler kolları sıvamalı dernek ile birlikte bisiklet kültürünü nasıl yaygınlaştırırız diye kafa patlatmalı artık kısa mesafeye bisiklet ile git sloganları ile tv lerden tutunda boy boy reklam afişlerine kadar kampanya başlatılmalı ,bu kampanyalar başlatılırken, tabi alt yapılara hız verilmeli ,kısa mesafede işine bisiklet ile git kampanyası bence sürekli kılınırsa etkili olacak ,,,bizim insanımızı harekete geçirmek için hareket eylem yapılması lazım bu eylemi yapacak olan belediyeler ve stk lardır bunlar hiç bi şey yapmaz ise kitleselleşme olmayacağı aşikar ,sağlıktan bahsediyoruz bisiklet en güzel sağlık aracı ,sağlık bakanlığı bütün hastanelere sağlıklı olmak için spor yapın koşun günde 30 dakika yürüyün ve bisiklete binin,afişlerini boy boy koyacak ,neden hastaneler dolup taşıyor, bu millet istanbul halkı hareket etmiyor ,hareketsiz olmak hastalıklara davetiye çıkarmaktır..

@Ertuğrul

güzel çözüm katılıyorum yastık projesi....beton bariyer derken mesafe olacak tabi bisiklet yolunda araç bariyere çarpsada bisikletliye hiç bir şey olmayacak emniyet mesafesi fazla olacakta ama bu yastık doğru seçim ..
ertuğrul dostum,
evet ne yazıkki insanlar bisiklet alırken sadece markalara ve çift amortisörlü olmasına özen gösteriyorlarda ama ufak ayrıntıyı gözden kaçırıyorlar onlarda nedir boyumuz, kolların uzunluğu bisikletin üst boru uzunluğu kaç cm olacak ondan sonra ne oluyor bel ağrıları bi kere önce bunu anlatacağız en etkili yöntem bence kullanan insanların burada boylarını kol uzunluklarını vermesi şimdi çok farklı durumlarda ortaya çıkabilmekte bacak uzunluğu konusunda örnek yol bisikleti kullanan bi dostum var bu forumda hem yol yani asfaltta giden bisiklet kullanıyor hemde gene 28 jant olan sert düz toprakta giden stabilizede giden cyclo cross bike kullanıyor her iki bisikletin üst boru uzunluğu 56 cm olmasına rağmen aynakol - sele borusu arası
farklılık göstermekte yol bisikleti 53 cm ama cyclo da 48 cm cyclo cross bike ona küçük gibi gelmiyor boyu 1.83 dostumun demekki yol bisikletlerinde bi farklı olay var buradan şu sonuç çıkıyor Yol bisikletinde kadro boyu bacak boyuna göre değil, bütün açılara göre yapılıyor. O nedenle komple bisiklet açılarına göre kadro seçmek gerekiyor.,,,evet benim kadro mtb karbon ve 18.76 inç 19 a yakın ve sele borusundan ayna kolun orta noktasına olan uzaklık 48 cm boy bende 1.74 ve bacak uzunluğum 83 cm kol uzunluk 64 cm olduğuna göre 5 yıl 4 ay boyunca bu bisikletten dolayı bende ne bel ağrısı ne de bilek ağrısı kıkırdak zedelenmesi oldu evet herkez burada en önce doğru kadro alacak bisiklet seçiminde bazen arkadaşları uyarmaktayım karşılaştırma yapmaktayım kadroyu büyük olan bi dostum yol bisikletinde sorun yaşadı bileklerinden en önemli konu budur ve insanlara burada bunları anlatmalıyız bir diğer esas mesele şudur ,bu ülkede bisikletin nasıl kitleselleşmesi gerektiğidir bisikletin bu ülkede kitleselleşebilmesi için bisiklet derneklerine ve tüm belediyelere çok iş düşmekte ve hükümetlere ...tabi spor bakanlığına..
 
@Kudret Kurtcebe

Kudret abi,
O ayrıntıları bahsettiğim internet sitesini açarsak ekleriz ve bende bisiklet almak isteyen arkadaşlarıma abilerime vs. hep yol göstermeye çalışıyorum kadro boyudur çift amortisör meselesi vs. gibi... O bisikletin yaygınlaşması için belediyelerin üzerine düşen görev olayına gelince ben haftalardır Yozgat'da bir dağ bisikleti kulübü kurulması için çalışıyorum belediye başkanıyla görüştüm vs. sonuca yaklaştım birisiyle daha görüşeceğim ama adamı bir türlü yakalıyamıyorum tabi adamla görüşüp anlaşsak bile kulübü nasıl kurarız ne gerekli vs. gibi konularda gerçekten yardıma ihiyacım olacak ramazan bitmeden adamla görüşmem lazım. Çünkü bursa mtb şampiyonasını kaçırdım 17 ağustostaki yarışmayı kaçırmamam lazım. Benim hedefim çok yüksek dağ bisikletinde yurt içinde fazla vakit kaybetmeyip yurt dışında yarışlara katılmayı planlıyorum ama kulüp işi olmazsa bunlar hayal olarak kalır. Keşke futbol yerine bisiklet altyapıları olsaydı ülkemizde...
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet AKÇA
Otoban çok güzel, pedal kesmiyorsunuz ve asfalt kalitesi on numara, insanı tam performans moduna sokuyor ve motive ediyor. Aynı motivasyonu şehir içinde, kavşaklarda, trafikte, arazide alamıyorsunuz malesef. Neden mi? Yaya, trafik, kırmızı ışık, sapaklar, kavşaklar, insan geriliyor ve stres, öfke antreman modunuzu alt üst ediyor. Bu nedenle, bisikletçinin de otoban hakkı olmalıdır, Kudret Bey'e yazıp çizdiklerinde katılıyorum.

Konuyada 1 sene sonra güzel bir hort oldu :)
 
@Oguz_

bu vesile ile bende atılan tüm mesajlara tekrar baktım şu an otobana girmek evet riskli benim talebim ise bu otobanda emniyetli bisiklet yolunu isteme hakkım ,otoban dışında evet e-5 de bisiklet sürmek yasak değil ben sürekli gebzeye e-5 den gidiyorum,tabi otobanda kitlesel şekilde bisiklet sürenleri ne vakit göreceğim biraz şüpheli ,
bu ülkenin en büyük sorunu ise bisikletin kitleselleşmemiş olmasıdır ,zihiniyet ne olacak idi ,şu olacak idi, bisiklet kesinlikle bir ulaşım aracı ve işime bisikletimle giderim masraflarım az olur o vakit bende kısa mesafede olan işime bisiklet ile giderim mantığı ve de şuuru,bu şuur istanbulda henüz doğmadı ,hollandanın başkenti amsterdamda şu anda şu saatte 10.000' lerce kişi bisiklet yollarında vızır vızır bisiklet sürüyor ,şu anda şu saatte 10.000 'lerce kişi istanbulda bisiklet sürmüyor, bunun nedenlerine burada başlar isek sayfalar dolusu yazmak gerekecek.
 
@Kudret Kurtcebe

Malesef talep olmayan yere hizmet gelmiyor. Kaç kişi çıkar koca Istanbul'dan bana ayrılmış bisiklet yolu verin diyen? O yollarda vızır vızır her gün kaç kişi pedallar?
E, vaziyet ortada talep olmayan yere hizmet te gelmiyor açıkcası. Azınlık olduğumuz için mağdur oluyoruz. Bisiklet evden işe ulaşım aracı yada sahilde manzara seyretme aracı olarak görülüyor.

Dün akşam turdaydım, virajlı bir köy yoluydu ve önümde motor seyrediyordu, gidiş dönüş yönlerinde araç trafiği de vardı virajlarda, hızım 40'ın üzerinde olduğu için şeridi ortalama hakkımı kullandım aynen araç gibi sürüyorum ve virajlarda sollamaya çıktım motoru geçtim (hızım ~55kmh) ve karşı istikametten de aynen sollamaya çıkmaya yeltenen araç beni gördü tekrar şeridine geri girdi, arkamda da tüm bu olayları izleyen bir araç şoförü vardı adam biraz ilerde yanımdan geçti ve hayran olduğu yüzündeki gülümsemeden belli, aracın camından el işareti ve tezahürat yaptı gitti.

Burada neyi gördüm, insanlar inanamıyorlar, alışmışlar, ne bu bisiklet, 20 ile yol kenarından gider, önüme atlar başıma bela olur, bunun ne işi var gece gece bu yolda v.s.. kafa yapısıyla hareket ediyorlar ve azınlık ve uzaylı muammelesi görüyoruz. İşte yukarıda anlattığım hadise bir örnek, insanların gözünün açıldığını görmek beni sevindiriyor.

Motorcuya gelince bir 8km falan beraber gittik, arkamda takipteydi ve geçmedi beni, ikimizin de hızları 40 dolaylarındaydı ve sonra yollarımız ayrıldı.
 
Once insanlari doyuralim bebekler acliktan olmesin herkes esit saglik ve egitim hakkini alabilsin.

2014 te su ve elektrik olmayan yerler var onlar giderilsin sonra bakariz otobana...

Danimarka halkinin refah sviyesi ile bizim bir degil.

850 tl ye yasamaya calisan nufusa 2000 tl lik bisiklet almak lukstur adam karnini doyurma pesinde.

Su anda pahali hobilere sahip olan kisileriz neticede.

Ayni yaziyi motosiklet forumuna yazdm tas yagmuruna ugradim lakin dogru olan bu.

Kisisel ihtiyac basamaginin ilk sirasini (beslenme barinma guvenlik) karsilayamamis bi toplumda utopik hayallere kapilmayalim.

Motosiklete binmek luks bir hobidir.
Aynisi bisiklet icin gecerli.

Yine igneyi kendimize batiriyorum

Market bisikleti almis adama yaramaz o cop diyen yine biziz ki onceki sayfalarda var.

E adam bi sekilde gucunu yetirmis onu almis kabullenme yerine yermeye gidiyoruz.


Ulasim barinma egitim olanaklarini tam saglayamayan 3. Dunya ulkesi ile danimarka hollanda bir degil dostlar.

Adamlarin su kesildi aman maasim zamaninda yatmadi derdi vb yok ki.

Adamlarin organlari birbirine denk.

Adam sosyal devlet anlayisini bitirdigi icin artik bisiklete otoban yapayim diyebiliyor.

İzmirin gobeginde su kesilio vb.

Yani biraz sert oldu gibi ama tartisma cikarmak degil niyetim yanlis anlasilmasn sadece otoyola hava yastigi yapilana kadar halledilmesi gereken baska seyler var.

Ki cesitli hobi dallarinda herkes ayni seyi der

-motorcu kendisi icin ozel bariyer ister diger seyleri gozardi eder

-bisikletci hava yastikli yol ister digerini goz ardi eder

-yelkenci ben korfezde nie dolanamiyorum der.
Vb gider bu boyle.

Belediyeler daha vermesi gereken hizmeti veremiyorken daha bizler bi sekilde marketten bisiklet alan adamin hevesini kiriyorken

Sosyal refahin dibine vurmus avrupa ile ulkemizi karsilastirmak abesle istigal geliyor bana.


Yani burda ki kitle toplumun cogunluguna gore cok daha iyi bir ortalamaya sahip

Mesela su cumle aciklayici olur

-gecen filizler kofte basliginda okudum

Demis ki bi uyemiz

Abi sende atsaydn bisikletini arabanin arkasina ole gitseydn bak nasil karsiliyorlar

Yani kafada o adamin arabasi kesin var anlatabldm mi.

Neden cunku ilk basamak ihtiyaclar karsilanmis. Artik kisisel tatmin icin hobilere harcama yapilmaya baslanmis.

Umarim anlasilabilmiismdir simdilik eyyorlamam bu kadar.

Saygilar

Erhan
 
@erhanh

Malesef bu düşünceler yüzünden bir arpa boyu yol alınamıyor, bu kafa da kolay kolay değişmez. İnsanın içinde olsun yeter ki bak neler değişiyor ama istek yok, arzu yok...

Market bisikleti kaç para 200 lira mı?
100 lira daha koyarsan yol bisikleti alınıyor ama sana göre yol bisikleti 10.000 lira muhtemelen.
Bak bakalım bir tane 1000TL nin üzerinde bisiklet görüyor musun?

Hobi değil mi? Lüks? Evet lüks kardeşim git arabanı sür.
 
Tartisma istemiodum ama uslup belli oldu.

Benmerkezci yaklasimin en buyuk ornegi.

Okunani anlamama

Evet benim yuzumden bi arpa boyu yol alinamiyor


Size basarilar.
 
@erhanh

Yazdıklarınızın bir kısmı doğru olsa da uygulanması imkansız şeyler. Sizin söylediğinize göre 80 milyonluk ülkede herkesin karnı doyup temel ihtiyaçları giderilene kadar benim bisiklet için yol isteme hakkım yok öylemi? Bisikletliler için sıfırdan otoban yapılsın demiyoruz mevcut yollarda düzenleme yapılsın veya yeni yapılacak yollarda bisikletler de göz önüne alınsın diyoruz. Ayrıca 850TL maaş ile çalışan veya hiç iş bulamayanların sorununu 2000 liralık bisiklete binen arkadaş değilde 3000 motor arabaya binen kodomanlar çözebilir, bisikletli arkadaş sizin lüks dediğiniz o bisikleti almak için parasını toplarlar alır gözü gibi de bakar 3-5 liralık bakımlarla da kilometrelerce biner, 3000 motor arabaya binen kodoman 200-300milyar arabaya verir aylık 2000 yakıta, yıllık 5-10milyar vergisine vs. diye uzar gider. Ayrıca ülkemizde en alt kademedeki bürokrata bile son model lüks araçlar tahsis edilirken benim 1500 liralık bisikletim mi lüks oluyor? Yazdıklarınızda doğru şeyler var ama bisiklet forumuna değilde mercedes, bmw forumuna yazsanız bana göre daha anlamlı olurdu.
 
Yanlis anlasiliyorum.

Biz farkindaligi arttiralim eywlh.

Lakin istanbuldan bodruma bisiklet yolu istemek cok sabit bi gorus.

Nese yazarak olmuo biliodm bole olacagini lakon su var.

İstemek iyidir ama sadece biz yokuz ki demek istedigim bu.


Once sehirlerde bisiklet yolu , kullanimo.vb farkindaligi arttiralim ondan sonra gelsn otobana ayri serit cikmak.

Ama yukari da arkadas gibi agresif bi tavirla olaya yaklasmak bem bisiklet suruyorum bana ayri otoban olmali vb demek zaten cozum degil.
 
Düşüncelerinize katılmakla beraber aynı zamanda başlığa katkı yapabiliriz : " Bisiklet yolu hakkımızı istiyoruz " . Otobanlardaki katkıları geçtim şehir içi yollarda dahi YOK denilecek kadar az bisiklet yolu var. Kesinlikle haklısınız obeziteye savaş açmış olan Sağlık Bakanlığı bisikleti görmezden gelircesine hal ve hareketler içerisinde. Napalım yani farkedilmek için bisiklet kullanırken sigara içip 143 sigara bırakma hattınımı arayalım ...
 
Geri