Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Otobanda Bisiklet Kullanımı

@soner canlı

estafurullah soner bey,
şimdi genelde ben goggle maps kullanırım buradan gideceğim rotayı çıkartırım ama otobandan değil tabi ,
kartepe için kesin olarak e-5 den ,oldukça geniştir oranın yolu ,ama dönüşü berbat olduğu için kullanmam,güney yolu ise yani marmaranın güney yolu ise gölcüğe doğru oldukça geniştir ve otoban değildir ,istanbuldan çıkışta kuzey yolunda otoban vardır ama oraya girmek yasak tabi,
 
Scudo
@halil ibrahim duran

Evet şimdi iş yerinde arkadaş söyleyince çok şaşırdırm.Aklıma tee Avusturyalardan çıkıp İrana gidenler geldi.Onlar nasıl yapıyorlar diye merat ettim.Sizlere sormak ihtiyacı hissettim.Yani şehirler arası tur yapanlar tamamen risk mi alıyorlar bu durumda?
 
@soner canlı

ahmet mumcu dostum istanbuldan irana gitti onu yolcu ettilk ama otoban üzerinden gitmiyor tabi ,yolun kesin haritasını çıkartıp gidiyor birde bisiklete bağlanan cbs sistem varki işte 10 numara o .
 
Evet risk alıyorlar
Saatte 120 (hatta 132 ye kadar izin var) ile giden aracın arıza lambasının yandığını ve şoförün (normalde boş olduğunu düşündüğü) bu amaç için ayrılmış emniyet şeridine girdiğini ve o anda bir bisiklete çarptığını düşünün

İstatistikler ve fizik böyle bir çarpmada anında ölüm olacağını söylüyor, kanun ise şoföre suç addedilemeyeceğini ....


Tapatalktan gonderdim Turkce karakter varsa "tepetaklak" olmus olabilir
 
2918 sayılı TCK KARAYOLLARI Trafik kanununda Bisiklet için ;


Madde 3 c (10) bendi : Bisiklet motorsuz bir Taşıttır.

Madde 37 Sürücü için Ehliyet ve Taşıt için Plaka gerekmez.

Madde 46 Karayolunda en sağ şeridi kullanır ve diğer taşıtlar ile aynı sorumlulukla hareket eder.

Madde 66 Bisiklet yolu olan yerlerde karayolunda sürülemez.

Madde 66 a.) bendi Karayolunda ikiden fazla bisiklet yanyana sürülmez.

Madde 66 b.) İşaret verme dışında, çift elle sürülmesi ve genel kurallara uyulması zorunludur.

Madde 66 c.) Yük ve eşya taşınamaz.

Madde 37 Bisikleti karayolunda sürmek için 11 yaşını bitirmiş olmak yeterlidir. bu ne peki şimdi???
 
Yurtdışında nasıl bilmiyorum ama ülkemizde zaten her otobana paralel, aynı güzergahta bir şehirlerarası yol bulunur. Otobandan gitmemiz yasak olduğu için de bisikletçiler olarak bu yolları kullanırız.

Ankara'dan Mersin'e gelirken zaten yolun ilk yarısında otoban yok. Bölünmüş yol var sadece. 2. yarısındaki otoban da 4-5 yıl önce açıldı. Hemen yanında da eski bölünmüş yol var. Turcular oradan gelip gidiyordur.
 
@Kudret Kurtcebe
Anladım yani bir yerden bir yere gitmek için otoban tek yol değil başka alternatif yollar da var...
 
@Ali Uzel

c) Bisiklet, motorlu bisiklet ve sepetsiz motosiklet sürücülerinin, sürücü arkasında yeterli bir oturma yeri olmadıkça başka kişileri bindirmeleri ve yönetmelikte belirtilen sınırdan fazla yük taşımaları yasaktır.

Bahsi geçen yönetmeliğin 136. maddesinin 9. bendi der ki;
9) Sürülmeleri sırasında; elde bagaj, paket ve benzerlerinin taşınması, bu Yönetmeliğin 134 üncü maddesindeki kurallara aykırı yük yüklenmesi,

Bahsi geçen 134. madde de der ki; MADDE 134 – (Mülga:RG-19/2/2014-28918).

Yani şu an itibari ile herhangi bir sınır yok yük taşınması için :).

Ama Değişik:RG-21/3/2012-28240 1 Sayılı Cetvel'de;

Bisiklet için Sandık (yük taşıyanlarda bulunan); Sürücünün rahat ve emniyetle görüşüne ve kullanmasına engel teşkil etmeyecek, genişliği, iki tekerleklilerde 80 cm, üç tekerleklilerde 160 cm.’yi geçmeyecektir.

demiş..
 
cevap yazan bütün arkadaşlara ayrı ayrı teşekkür ederim.Aydınlattınız beni:)

@Abdullah Cimis

Anlaşıldı otoban şart değil yani:)
 
@AykutÇ.

yurt dışında 80 senesinde norveçin milde kasabasından bergene gitmiş idim ,tabi bisiklet ile evet otobana girilmiyor ,zati uyarı levhası var .

@Oğuz aydın kadıoğlukurt


37 'inci madde ilginç,,11 yaş herhalde ailesi ile binecek ,,
ayrıca madde 66 bizi bağlıyor sahil yollarında tabi istanbulda burası bostancı-tuzla bisiklet yolu burada yoldan sürmek hata bisiklet yolundan gideceğiz ,madde öyle diyor ise uyacağızda gel gelelim kesik kesik bisklet yolu araya araç yolu girer adamın biri arabayı park eder vs vs ,,
 
Ben yasaktır diye biliyorum 1 ay önce bisikletle İstanbul maltpeden gebzeye gittik 2 kişi kesinlikle akıl kârı değil inanılmaz tehlikeli birçok otomobil sürücüsüyle tartıştık ama nihayetinde turumuzu tamamlamıştık :)
 
@Tunakan Önen


tunakan dostum tuzladan sonra kaynarca köprüsünün altından direk devam edip aynen gebze yoluna çıkarsın,tabi burası otoban değil.burada son çalışmalar iyi olmuş ve 3 şerit yol var en sağdan gidince hiç sorun olmadı bana ,yol çok geniş sabah erken gider isen kargalar uyurken :) o yolda araç az olur ama gebze -tuzla arası 10 km 'lik yol ise son derece tehlikeli emniyet şerit sıfır dönüşü oradan yapmıyorum.
 
@Kudret Kurtcebe

Abi ben birazda acemiliğimle ilk defa çıktım böyle bir tura bendeki bisiklet mtb arkadaşımda ise yol bisikleti vardı plakayı çok iyi hatırlıyorum(34YY932) fakat tam neresi fikrim yok ama Neomarin diye biryer gördüm arkasında kalıyorduk adamın teki senin burdan gitmeye hakkın yok diyip üstüme kırmıştı ondan sonra pek fazla kendimce uzun yola çıkmadım :)
 
@Kudret Kurtcebe

Ülkemizde uygulanmasa da, dikkat edilmese de böyle bir kural var Kudret ağabey. Sene 1997'de Avusturya'da 11 yaşımdan önce bisikletle kara yoluna çıkamazdım. Yasaktı. Ancak velim eşlik ederse çıkabilirdim. Ne zaman ki 11 yaşıma gelip bisiklet ehliyetimi aldım, o zaman karayollarına çıkmam serbest oldu.
 
  • Beğen
Tepkiler: eccesolitarius
hiç bir yerde düşünülmeden yapılıyor yollar. ankarada şehir içinde bir sürü yol yapıldı. yayaların yürüyeceği yere ağaç dikildi belirli aralıklarla, banket yok. sağlı sollu bisiklet için 1 er metre ayırmak akıllarına gelmemiş nedense. şehirler arası yolların durumu da garip ha keza. ben dua edeceğim neredeyse şu şeker kalp damar hastalıkları artsın da insanlar spor yapmaya başlasın ve spor yapanlarla empati kurmayi öğrensinler diye.
 
Otobanda da yanından 200km ile geçen bir araç muhtemelen sizi savurur. Taş mıcır fırlatsa muhtemelen denk gelirse ölümcül olur. Muhtemelen bu nedenler ren başta olmak üzere yasak. Aşırı derecede tehlikeli. Bunun dışında otobanlar zaten çok monoton oluyor. Otoban güzargahını yerine gezebileceğim bir güzargahı tercih ederdim. Otobandan gitmeye izin verilse ve sadece otoban üzerinden gidilebiliyor olsa otobüsle geçip indiğim yerde o zamanı değerlendirmeyi tercih ederim.
 
@Kudret Kurtcebe
Kudret Bey, bu cbs nedir bizi biraz daha bilgilendirebilir yada bir link verebilir misiniz?
Benim en büyük derdim, google üzerinden yol belirleyip ufak kağıda notlar alıyorum, nerde hangi dönüşleri yapacağım falan ama, google yolun asfalt kalitesi hakkında bir bilgi vermiyor, ister istemez bazen yol bisikletiyle kendimi bozuk yollarda buluyorum ki, sürüşün tadı tuzu kaçıyor...

@Turan Babacan

Başımdan geçen bir olayı anlatayım, lastiklerime 140 PSI basıyorum belki onun da etkisi vardır bir parça, gece yarısı eve dönüş yapıyordum ve sağa dönüş yapıp diğer yola girmem gerekiyormuş ben dönmeyip düz gitmişim, ilerde fark ettimki otobana giriyorum, geri dönmektense gireyim bari ilk çıkıştan çıkarım diye girdim ve tabii otobanda yavaş gitmek çok riskli sürekli 40kmh nın üstünde gidiyorum, derken güm diye bi ses duydum, demire taş atarsın ve demirden bir ses gelir ya aynı o ses, dedim noluyor birisi beni mi taşlıyor :D Çok korktum açıkcası sağa sola baktım, herşey yolunda panik yapacak bir durum yok ve yanımda araç falan da yoktu o esnada, etrafta yaya da yoktu, sonra anladım meğer o taşı ben otobanın yanındaki korkuluklara atmışım. Muhtemelen yorgunluk haliyle, taşın üzerinden geçtiğimi fark etmedim, kendi kendimi korkuttum boş yere, daha sonra evimin önünde yavaşça geçerken de aynı olay tekrar etti bu sefer taşı hissetmem ve sesi duymam bir oldu ve o zaman anladım ki, o otobandaki taşı ben atmışım :)

Hal böyle olunca bir kamyonun taş fırlattığını düşünürsek, bisiklete gelse taş çizer, göçertir kadroyu, sürücüye gelse öldürür, düşürür... Çok çok sakat...
 
Geri