Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Otobanda Bisiklet Kullanımı

otobanda bisiklet sürmek yasak fakat bir grup olarak tura çıkarsanız geçeceğiniz otobanların bulunduğu vilayetlerin valilerinden ve emniyet müdürlüğünden izin alarak bir escort aracı takibinde otobandada bisiklet sürebilirsiniz.
 
Scudo
Otoban risk meselesi,

Artıları: Genellikle daha hızlı ve daha konforlu gidersiniz
Eksileri: Canınıza mal olabilir, yüklü miktarda ceza yiyebilirsiniz, bisikletçilerin motorlu araç sürücülerinin gözünde kural tanımaz ve saygısız sürücüler olduğu imajını topluma kazandırırsınız, kendinizi boşu boşuna psikolojik olarak ezik duruma düşürürsünüz...

Eğer durum çok acil değilse, kesinlikle otobanı tavsiye etmiyorum, görüldüğü üzere çok fazla eksileri var, yarım saat vakitten kazanmak için değer mi? Deymez...
 
  • Beğen
Tepkiler: Turan Babacan
bisiklete takılan bir cihaz var bu cihaz uydu ile bağlantılı aynı zamanda sizin giitiğiniz yeri ve sizide gösterir,
 
@Kudret Kurtcebe

Garmin gibi uydu sinyalleri kullanan cihazlar var piyasada bunları mı kast ettiniz?

Yada akıllı telefonlara, program yükleyerek bir nevi telefonu da aynı işlev için kullanıyorlar yine uydu sinyalleriyle.
 
@Oguz_

evet her ikiside uygun bir arkadaşımda garmin var idi diğer arkadaşımda ise akıllı telefon ,valla herşey teknoloji olduda ben eskide kaldım komiktir söylemesi goggle maps ten haritayı printleyip cebime koyuyor idim ve öyle buluyor idim yolları tabi yolun berbat oluşunuda sonra anlıyor idim .
 
Sürüçüler / insanlar malum. Olabildiğince alternetif kullanmalı ana herkerlerden uzak durmalı.
 
@Kudret Kurtcebe

E ben de eskide kaldım ne diyeyim, aynen dediğinizi yapıyorum. Google maps ten printlemiyorum bile çünkü yazıcım yok :(
Ufak bir kağıda bu yolu kullan, burdan sağa dön, burdan sola dön diye notlar alıyorum çıkıyorum yola, harita falan yok :(

En büyük sıkıntı ne? Bilmiyorsun, yolun durumu nedir, ne kadar bozuk, ne kadar eğimli, trafik nasıl?
Herşey sürpriz oluyor yani, macera...

Arkadaştan rica ettim, bu yaz hindistana gidiyor, ordan bana bir akıllı telefon getiricek ucuza ondan sonra program yükleyip kullancağım.
Garmin falan düşündüm açıkcası da, garmin biraz pahalı gibi geldi bana, akıllı telefon daha ucuz sanki.

Yalnız akıllı telefonda, telefon operatörüne (sinyal sağlayıcı, vodafone, türksel falan) internet paketi için para ödemek lazım, internet olmadan GPS sinyalleri aktarılamıyor galiba, yanlışım varsa düzeltsin bilen arkadaşlar.

Garmin'de bu internet olayı nasıl onu merak ediyorum.
 
1- 12.000 TL bisiklet alan bir kişi tutup bir telefon alamıyor.

https://i.hizliresim.com/Ryqk8G.jpg

2- Offline harita yüklediğin taktirde telefonun GPS ile rahatlıkla kullanabilirsin.
 
Malesef parayı kolay kazanmıyorum arkadaşım, telefona verecek param yok ama bisiklete veririm, tercih meselesi bu, kimi insan Porsche alır, kimi insan telefon alır, kimi insan Paris'te balayı yapar, herkesin tercihine saygı duymak lazım, insanların tercihleri üzerine yorum yapmak benim vazifem değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bisnev99
@Oguz_

https://i.hizliresim.com/Ryqk8G.jpg
 
o zaman nokia 5800 veya c5 al sınırsız harita(internetsiz) ve sports tracker gibi programlar var 5800 kullanıyorum
 
Otobanda bisiklet ile gitmek her ülkede yasak. Türkiye'ye bahsuz bir şey değil. Almanya da otobanda araçların hız sınırı bile yok tavsiye var. 130 un üstünde gitmeyiniz diye. Son sürat gidersende polis bir şey yapmaz. Hollanda da 120 sınırı var. Türkiye de otobanlarda 40 ın altında gitmek yasak. 40 altında gitmenin yasak olduğu otobanda son sürat hızla giden araçların yanında bisiklet sürmek akıl mantık işi değil ki. Bir tur yapan kişinin amacına aykırı olan olan bir otoban güzergahından gitmek saçmalık. İzmir den Aydın'a gideceksin otobandan gidiyorsun. Kilometrecelerde hiç bir şey yok. Bom boş hol hamallıktan başka bir şey değil. Sadece bir şehirden bir şehire gezerek değil de sadece ulaşmak amacın atla motorlu araca git. İzmirden çıkıp Selçuk güzergahından gitmek varken otobandan gitmek saçmalık olduğu gibi. Otoban bisiklet için aşırı derecede tehlikeli her ülkede bu tehlike nedeniyle yasaklamış. Çocuk gibi mızmızlanmanın bir anlamı yok. Otobanlar bisikletlilere açılsın diyor iseniz imza kampanyası başlatırsınız. gidersiniz imzalarla açılsın diye başvurursunuz. Kabul edilirse canını seven otobana çıkmaz, adrenalin isteyen çıkar otobana o zaman. bizi burada ikna etmeniz kanunu değiştirmeyecek. Toplayın imzanızı itirazını gerekli yere yapın. Böyle bir saçmalığa zerre oy da vermem ben.
 
Otoban denilen paralı yol de mi? KGS-HGS ile girilen :)
 
@Turan Babacan

Sevgili Turan, böyle gereksiz bir konuya zaman ayırıp yorum yazdığını görünce dayanamadım. Otoyol kelimesinin adı üzerinde, aynı yaya kaldırımı gibi. Şimdi motorlu taşıt sürücüleri imza toplayıp oraları kullanmak isteseler haklı değiller mi? Bu biraz tahrikçi girişimden sonra bir kaç örnek vereyim. Avrupa' nın en gelişmiş ve gelişmişliğinin yanında en örnek ülkelerinden İsviçre' ye bakalım. Bisiklet ile orta bölgelerden Güney bölgelere gitmek istiyoruz. Örneğin Luzern' den Airolo' ya. Arada 3–4 bin metreye varan Alpler... Tabii ki devlet araya 30–40 kilometreyi bulan tüneller yapmış, bisiklet içe gitmek isteyene trenleri veya 2 bin bilmem kaç metrelik S. Gotar ( Sankt Gotthard) geçidini göstermiş. İşinize geliyorsa demiş... Türkiye gibi vahşi bir motorlu taşıt sayısı artımı olan ülkede, bunun çok çok gerisinden gelen yol yapımı gerçeğini bilerek, otoyollarda bisiklet kullanımını istemek, pek insan mantığı ile bağdaşmaz. Ben bu konuyu daha da ileri götürerek, bir kaç yüz bisikletlinin bile olmadığı yerlerde, bisiklet yolu istemeyi dahi kel başa şimşir tarak olarak nitelerim.

Gesendet von meinem GT-S5300 mit Tapatalk 2
 

@Turan

@Canavar Keşifte

Yukarıdaki videoyu çeken Enes arkadaşa mesaj attım ve direk sordum. Kendi kurduğum bir varsayım değil. İspanya gibi bir yerde otoyolda bisiklete bu kadar saygılı ve insan hayatını dikkat eden bir yerde bile otobandan bisikleti yasaklıyor iseler. Elimizi kafamıza götürüp sonra bu durumu düşünmek lazım.
 
ehliyeti olmayan biri trafik kurallarını bilemeyebilir.
bence sadece bisikletler için trafik genel müdürlüğü eğitim amaçlı kitapçık yapmalı ve çoktan seçmeli sınava tabii oldunduktan sonra belli bir başarıyı gösterenlere sertifika verilmeli
ve sertifikaya sahip olmayanlar bisiklet almamalı
 
@harun tınas

Belirli bir gelismisligi olan ülkelerde zaten böyledir. Okullarda mecburi trafik egitimi ve bisiklet kullanma egitimi vardir. Bu egitimi aldiktan sonra (4. sinifta) okula bisikletle gelmek serbesttir. 16 yasina kadar okula gitme mecburiyetini göz önüne alirsak, herkesin bir bisiklet ehliyetnamesi(!) oldugunu var sayabiliriz.
Ayrica herhangi bir cezai yaptirimi olan seylerin bilinip bilinmemesi, o yaptirimi etkisiz kilmaz. Örnegin otoyolda bisiklet kullanmak bunun örneklerinden birisidir. Ülkemizde cok yaygin olan diger bir örnek tasinan cakinin agzinin kac cm. ye kadar uzun olabilecegi gibi. Bunlar mutlaka bilinmesi seylermidir degilmidir, tartisilabilir, ama kanun önünde bilmeden islenmis bir suc unsurudur.
Otoyoldaki trafik isaretlemelerine geri dönersek, otoyol girislerinde motorlu tasitlar icin oldugunu belirten isaretler mutlaka vardir ve bu zaten digerlerinin girme yasagi demektir. Ayni sekilde yaya kaldirimlarindaki yaya isaretleri, bisiklet yolundaki bisiklet isaretleri gibi....

Bütün bu tartismalarin nedeni, her zaman vurgulamaya calistigim gibi, dünyanin pek cok ülkesinde saglikli uygulamalar oldugunu bilen, kendi bisiklet kullandigi alanda da bu gibi seylerin olmasini arzu eden, ama devletin ve toplumun bu arzuya yeteri kadar cevap verebilmesinin büyük iktisadi yükü olmasi, bu insan sayisinin toplumda belirli bir agirligi olmamasi, toplumun cok daha önemli sorunlarla karsi karsiya olmasi, topluma hakim kesimlerin bundan büyük cikar görmemeleri... ve benzeri seylerdir. Toplum genelinde bisiklete hazir degildir, hazir olabilmesi icin bu az sayida insan dahi hemfikir, tek vücut degildir, cok cilizdir..... Bisikleti salt spor amaciyla yapanlar, sadece gezi amaciyla kullananlar, günlük hayatinin parcasi yapmis olanlar, ..... özünde ayni yolun yolcusu ve biribirlerine ihtiyaclari olduklarinin farkinda degillerdir. "Yok mangalci, yok performansci, yok bilmem ne..." gibi tabirler ve daha neler neler.. 10 bin euroluk bisiklet kullanan ile 300 liralik bisiklet kullananin toplumdaki yeri, kanun karsisindaki konumu aynidir.
 
ihtiyar abi deyince ilkokulda bize trafik kuralları ile ilgili bir ders vermişlerdi. Hala varmı bilmiyorum.
 
@harun tınas

İhtiyar abinin de dediği gibi bazı ülkelerde buna benzer bir sistem mevcut. 1997 yılında Avusturya'da iken ilkokul 4.sınıfta bisiklet ve trafik kuralları eğitimi verildi. Yazılı ve trafik içerisinde uygulamalı sınav yapıldı. Baya ciddi sınavlar idi ve onları geçince ehliyeti alabilmiştim. Ehliyeti alamasam sokakta bisiklet sürmem yasaktı. Sadece park-bahçe gibi yerlerde serbestti.

Ülkemiz için ise bence mesele sertifika veya ehliyette değil. Trafikteki araba sürücüsü magandalarda sözde eğitim aldı, sınava girdi ve sınavı geçtiler. Güya kuralları bilen ve uygulayan kişiler olduklarına dair devletten onay aldılar. Ama sonuç ortada.

Toplum olarak böyle medeni bir uygulamaya henüz hazır değiliz.

Otoban konusuna gelince. Hem kendi güvenliğim hem de araçların güvenliği için bisiklete otobana girmeye karşıyım. Adı üzerinde "Autobahn". Almanca'dan gelme bir kelime. Auto:araba ; bahn:yol .
 
Geri