Scudo Sports

Pacific Cycles IF Move katlanır bisiklet hakkında

Kayıt
10 Nisan 2014
Mesaj
18
Tepki
35
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Dahon
Hakkında yazılmış neredeyse tüm inceleme ve yorumları yaklaşık 6 ay boyunca okuyup, tüm videoları izledikten sonra almaya karar verdiğim Pacific Cycles IF Move hakkındaki görüşlerimi yazmak istedim.
Öncelikle bisiklet kullanmayla olan ilişkim hakkında bilgi vereyim. Büyük çoğunluk gibi ben de ortaokul yıllarında bıraktığım bisiklete yaklaşık 25 yıl sonra 2014 mart ayında geri döndüm. Tekrar bisiklet kullanmayı istemek yönündeki kararımda Bisiklet Gezgini ekibindeki sevgili arkadaşlarımın etkisi oldu. Yıllardır tanıdığım bir arkadaşımın bisiklet dükkanı açmış olması bu işi hakkıyla yaptığını düşündüğüm birilerinden destek alacağımı bilmek güven verici bir etken oldu.

Bisiklet almaktaki önceliğim ulaşım amaçlı kullanmak idi. Bu yüzden de İstanbul’un zorlu yol koşullarında gerektiği durumlarda toplu taşıma ile kolayca entegre olacağını düşündüğüm için katlanır bisiklet almaya karar verdim. Yine epey yorum okuyarak ve video seyrederek bir Dahon Mu P24 aldım. Bu bisikleti seçmemdeki temel sebep ise çamurluk, ön-arka far, bagaj taşıyıcısı gibi temel ekipmanlara sahip olması ve 24 vitesli olması idi. Dikkatinizi çekmek isterim, katlanması pratik mi, katlandığında kolay yürütülüyor mu vb. konuları düşünmemiştim veya düşünememiştim. Katlanır bisikletin en temel iki özelliği olduğunu düşündüğüm bu özellikleri yeterince düşünmediğimi zaman içinde anladım. Birdy, Brompton, Strida gibi kendine özgü katlanma mekanizmaları olan bisikletler dışında kalan çoğu markanın ve Dahon’un da kullandığı katlama mekanizmasının hiçte pratik olmadığını zaman içinde gördüm. Hemen bir not düşeyim; malum herkes bisikletine çok düşkün, olumsuz bir şey söylediğinde kendine söylenmiş gibi algılıyorlar. Dahon’un katlama mekanizmasının pratik olmadığı şahsi düşüncem, çok pratik bulanlara haliyle söyleyecek bir sözüm yok. Şunu da ekleyeyim, yaklaşık 2 yıl Dahon kullandığım için bisiklet hakkında fikir beyan edebilecek düzeyde tecrübeye sahip oldum.

Gelelim katlanmış halde yürütme/sürükleme konusuna. Gerek internette gerekse yollarda gördüğüm tüm katlanır bisikletlerin katlanmış halde yürütme konusunda temel bir tasarım sorunu olduğunu düşünüyorum. Sonuçta bisikletin 2 tekeri var, bu tekerleri kullanarak yürütmenin çözülmüş olması beklenirken, Brompton ek 2 küçük tekerle bu sorunu çözmüş veya landing gear olmadan Dahon yürütülmesi pek pratik değil. Bu yöntemler bana tasarımın iyi çözülmediğini düşündürtüyor. Dahon alma kararı verirken ben de bu konuda epey video izledim ve videolarda katlı iken bisikleti yürütmek çok kolay görünüyordu ama gerçek hayatta öyle olmadığını deneyimledim. Özellikle İstanbul’un kötü yol ve kaldırım koşullarında.

Bu uzun girizgahta sonra IF Move’a geleyim. Başta da söylediğim gibi bu bisikletle ilgili almadan önce yaklaşık 6 ay boyunca bulabildiğim tüm inceleme yazılarını okudum, tüm videoları izledim. Hemen söyleyeyim, videolarda izlediğim ve “vay be ne kadar pratikmiş” dediğim 1-2 şeyin aslında öyle olmadığını bisikleti aldığımda gördüm.

Bisikletin üzerindeki aksam hakkında bilgi vermeye gerek yok, internette detaylı olarak var; (link). Bu bisikleti almamdaki temel motivasyon, hızlı ve tek seferde katlanıp yürütülebilir hale gelmesini sağlayan mekanizma oldu. Bisiklet dolayısıyla katlanma mekanizması Section Zero isimli bir ekip tarafıdan tasarlanmış ((link)) ve 2013 yılında Red dot tasarım ödülün almış. Ön maşa ve çeki borusu tek taraflı olduğu için katlandığında tekerler mıknatıs sayesinde sıfır olarak birbirlerine yapışıyor. Gidondaki tutacak yer sayesinde ise bisikleti kolayca yürütmek mümkün oluyor. Tekerlekler sıfır olarak birbirine yapıştığı ve mıknatıslar da oldukça güçlü olduğu için her türlü yol ve kaldırım koşulunda kolayca yürütebiliyorsunuz. Bisikleti detaylı olarak anlatan videoyu şu linkten izleyebilirsiniz;

.

Videoda görülen tek hareket ile bisikleti katladıktan sonra yürütmek için aslında başka bir işlem yapmanıza gerek yok. Ama isterseniz seleyi indirmek, gidonu ve pedalları katlamak da mümkün. Ben gidonu hiç katlamadım çünkü çok pratik bir mekanizması olmadığını düşünüyorum, ayrıca katlamak bisikletin kapladığı alanı çok küçültmüyor. Gidonu katlamadan da bisikleti otobüs, metro gibi nispeten dar yerlerde hareket ettirmek sorun olmadı. Ayrıca gidonu katladığınızda boşlukta sallanıyor olması da bir yerlere takılma gibi daha sıkıntılı durumlar yaratır diye düşünüyorum.

Sürüş hissine ve konforuna gelecek olursak. Benim boyum 1.73 ve Dahon’a göre daha yatık bir pozisyonda sürüyorum. Gidon yüksekliği ayarlanamadığı için 1.80 cm’in üzerindeki kişiler için daha da yatık bir sürüş pozisyonu olacaktır. Dahon’dan farklı olarak gidonda düşeyde herhangi bir mafsal olmaması daha güvenli bir sürüş hissi verdi bana. 2 yıl kadar Orbea Carpe de kullanmış biri olarak bir şehir bisikleti kadar seri bir bisiklet olduğunu söyleyebilirim, çok rahat hızlanıyor.

Bisikleti aldığım Mayıs 2016’dan bu yana otobüs, metrobüs ve metroyu çok rahat kullandım. Metrobüs hattı ile Kadıköy-Kartal metrosunun bağlandığı istasyondaki uzun mesafede katlı olarak yürütmek çok rahat idi. Katlı iken kompakt olması kolay yönlendirmeyi de sağlıyor.

Bisikletin üretici firması Pacific Cycles Tayvan menşeili. Bisikletin Türkiye’ye en yakın satıldığı nokta Viyana. Ben bisikleti şöyle aldım; Viyana’daki dükkan ((link)) bisikleti bir sehayat için gittiğim Brüksel’de kaldığım otele gönedrdi. Ben de havayolu ile bisikleti İstanbul’a getirdim. Ucuz bir uçak bileti bulup Viyana’ya gidip alıp gelmek de başka bir seçenek, eğer çok kafayı takarsanız J

Uzun lafın kısası, başta da yazdığım gibi benim açımdan bir katlanır bisikletin 2 temel özelliği çok önemli; pratik bir katlama mekanizmasının olması ve katlanıdığında kolay yürütülmesi. IF Move’un bu iki temel özelliği çok iyi karşıladığını düşünüyorum.
 
Scudo
@Barış Altan Güzel bir yazı olmuş, bisikletiniz de hayırlı olsun, bu markayı ben de incelemiştim bir dönem.Katlama mekanizması ve sürüklenmesi çok iyi gerçekten. Kaç liraya aldınız TL ile baya dolgun bir fiyatı olmalı. Çok pahalı olması dışında çok güzel. Bence pasific cycles modelleri arasında doğru bir seçim yapmışsınız. Türkiye'de sanırım tek gibi bir şey olur sizde ki...:)
Detaylı fotoğraflarını çekip gösterirseniz güzel olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Serrchi
Bisiklet çok güzelmiş. Hayırlı olsun güle güle kullanın. Uçak olayını nasıl hallettiniz? Benim de yurt dışına katlanırla gitme hayallerim var da..
 
@Barış Altan Öncelikle kapsamlı ve bilgilendirici bir yazı hazırladığınız için elinize sağlık, teşekkürler... Bisikletinizi de güle güle kullanın...

Öncelike doğru bir noktaya dikkat çekmişsiniz. Ben de bir süre katlanır bisiklet kullandım ve katlanırdaki en temel beklenti olan katlıyken taşıma konusunda tatmin olmadım. Bende Tern vardı ve katlıyken taşımak için "Tern trolley" şeklinde tekerlekli bir arka bagaj şeklinde tasarlanmış ve fakat son derece pahalı bir çözüm vardı. Gelgelelim üst model olmasına rağmen kadro uyumsuz olduğu için alamadım, parasını da gözden çıkarmıştım...

Bu söylediğiniz markayı ilk defa gördüm. Bu markaya kadar Dahon'un 16"de Jifo ve 20"de Qix modelleri dikey katlandığı için bu taşıması nispeten daha kolay gibi ama gerçekte deneme imkanı olmadı. Ancak fiyatları epey yüksekmiş. Katlandığında boyutları pek küçülmüyor; bu anlamda bagajda taşıması nasıl? Yeterince pratik mi?

Sizin bisikletin fotolarını da bekliyoruz :)
 
fiyatını yazmamışsın ayrıca dahon ve tern kullanıcıları toz kondurmuyor diye bir durum yok.tamamen bütçesine göre bu bisikletleri tercih ediyor kaldı ki btwin mosso ve diğerlerini sürenleri yorumlarını görüyoruz. tartışmalar tavsiyeler düşünceler paylaşılıyor. ben kalkıpta vize isteyen bir ülkeye gidip bisiklet alamam. hem vize parası vereceğim hem belge koşturacağım adamları ikna etmeye cabalayacagım... gecen gun bir kadın dahon vybe kullanıyordu mutlu oldum sonra bianchi sürene denk geldim yolda akıyordu. tern link d8 kullandım. katlıyken bisikletin tekerleri sürtmeksizin rahatça gidebilmekte ama dahn vitesse d8 nedense gitmiyordu. keşke paramız imkanımız olsa bromphton ya da senin biskletten alabilsek ama maalesef türkiye şartları elvermiyor. abisikletini güle güle kullan gerçekten kaliteli tasarımı dikkat çekiyor sağlam kadro güçlü donanım. keyifli sürüşler
 
@massaget Aldığım günkü Euro'nu TL karşılığı olarak 5000 TL ödedim. Detayları fotoğraflarını ilk fırsatta göndereceğim.
@Aazam Bisiklet kutusuyla geldi, ben aynı kutu ile uçağın bagajına verdim, havayolu herhangi bir ücret talep etmedi.
@Kurtuluş E. Katlanmış haldeki boyutları 97cm(uzunluk) x27cm(genişlik) x 50cm(yükseklik). Araba bağajını soruyorsanız arabam olmadığı için bir yorum yapamayacağım ama sorun olacağını sanmıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: massaget
Güle güle kullanın. Bike forums'da (yanılmıyorsam) sorduğunuzu görmüştüm biraz önce. Burada da Birdy arattığımda konunuz çıktı. Ben de Brompton alternatiflerine bakıyorum sevmediğim birkaç özelliği nedeniyle ama IF Move fazla özel parça kullanıyor gibi göründüğü (ve turda kullanmak istediğim) için yanaşamıyorum.

Tek taraflı gidon size güven veriyor mu? Uzun yıllar poang'e bile güvenememiş (ama sonunda alıp keyifle oturmuş) ben için oldukça göz korkutucu bir tasarım :)
 
@salvodaze Evet bisikleti almadan önce bike forums'da yazılanları da okumuş ve bazı sorular sormuştum. Özel parça kullanılıyor olmasının dışında bagaj taşıyıcı takmak mümkün olmadığı için IF Move tura gitmek için iyi bir alternatif olarak durmuyor.
Tek taraflı gidonu sadece ilk kullanmaya başladığım yarım saat içinde garipsedim sonra hızla alıştım. Bence siz de alışırsınız. IF Move ile ilgili daha detaylı bilgi veya deneyim gerekirse ayrıca haberleşebiliriz.
 
@Barış Altan Çok teşekkürler. Şu an için öncelik verdiğim bir model değil ama çok temiz bir tasarım. Şehir içi alternatifi olarak düşünebilirim belki yine de. Hiçbir şekilde bagaj takmak mümkün değil mi peki? Hani şehir içi için basit bir çanta vs gibi? Bir de özel parçalar hangi bileşenler mesela?

Arada fotoğraf ve yorumlarınzı paylaşırsanız çok sevinirim ve birçok forum kullanıcısı da çok memnun olur eminim.
 
Harika bir bisiklet. Çok güzel tasarım ve çok pratik.
Yalnız bu bisikleti kendisinden dört kat daha ucuz bir Dahon ile kıyaslayıp Dahon pratik değil demek de bana doğru gelmedi.
Dahon ile aynı fiyat olsaydı o zaman bu bisiklet yanında Dahon eleştirilirdi ama şu durumda kıyas yapmak bence doğru değil. Birinin Avrupa satışı 5000, diğerinin Türkiye satışı 1500 lira.
 
  • Beğen
Tepkiler: Üye Adı
söyleyecek çok sözüm varda neyse.
herkesin bisikleti kendine....
 
@salvodaze Kadroya herhangi bir bagaj taşıyıcı veya çanta takmak mümkün değil. Ama tabii ki sele altı çanta takmak mümkün, böylece günlük ihtiyaç karşılanabiliyor. Bisikletin üretici firmasının sitesinde satılan aksesuarlarda da çanta ile ilgili bir şey yok; (link)
@Ahmetgitar Aynı kategoride olan ve aynı işi yaptığını iddia eden başka marka ve modeller ile IF Move'u (Brompton da olabilir) karşılatırmakta bence bir gariplik yok. 1500 TL ortalama bir Dahon fiyatı, Türkiye'de 3000 TL'ye de Dahon modeli satılıyor. Ve bence garip olan şey 1500 TL yerine 3000 TL olan bir Dahon aldığınızda daha pratik bir bisikletiniz olmuyor. Tabii Dahon'u genel olarak pratik buluyorsanız 3000 TL vermeye gerek yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: salvodaze
@Barış Altan
Evet ama bir katlanır bisiklet için tek özellik 1 saniyede katlanması değil ki? 3000 liralık Dahon 1500 liralık Dahon'dan daha hızlı katlanmaz ama donanım olarak farkı olur. Başka konuda farkları olur. Yani bir katlanır bisikleti iyi yapan tek etken katlanması olmamalı.
Sizin Pasific Cycle bisiklette bu bisikletin katlanma mekanizması dışında özelliklerinden de bahsetmenizi isterim doğrusu. Çünkü bu anlamda bir kullanıcı olarak görüşlerinizi fazlasıyla önemserim. Oysa ki yazınız büyük ölçüde bisikletin katlanma mekanizması ve pratikliği üzerine olmuş.
Yoksa servet düşmanı değilim yanlış anlamayın. Benim de tur bisikletim diğer bisikletlerden çok daha pahalı. Ama ben vaktiyle yaptığım incelemede ne bisikletimi kendisinden çok daha ucuzlarla kıyasladım, ne de bisikletin tek bir özelliğine yoğunlaştım. Çünkü eminim hak verirsiniz ki insanlar bir malın ne olduğunu ya da neden alınıyor olduğunu geniş perspektiften gördükleri yorumlarla değerlendirmek isterler.
Evet merak ediyorum, bu bisiklet güzel tasarımı ve katlanma pratiği dışında ki gerçekten harika- başka neler sunuyor?
Yoksa benim Dahon da 10 saniyede katlanıyor.

Yanlış anlamadınız umarım. Amacım kesinlikle polemik değil. Hatta bu bisiklet bu kadar ilgimi çekmese ve albenili olmasa sormam.
Yazdıklarınız ve yazacaklarınız bana ve birçok kişiye yardımcı olacaktır.
 
@Ahmetgitar Ne yazacak çok merak ediyorum ama bahse girerim en az üçkez Dahon geçecek.
 
Arkadaşımız bisikletini tanıtmış ve doğal olarak daha önce kullandığı Dahon ile karşılaştırmış. Fiyat farkı bir yana, Dahon'u özel olarak kötülemesi veya hedef alması gibi bir durum görmüyorum ben. Biraz alınganca bakmak olur bu sanırım :)

Tabii farkı fiyat aralıklarında karşılaştırmak en doğalı ama insan kendi tecrübesi ise karşılaştırır. Gayet doğal geldi bana okurken. Artı fiyat herkes için önemli bir kriter olmayabilir.
 
Basligi takip ediyorum. Hayirli olsun cok guzel bisiklet. Bir katlanir kullanicisi olarak tasarimini cok begendim. Yalniz merak ettigim bir sey var. Gidon yukseltilemiyor mu acaba
 
@Ahmetgitar Katlanma mekanizması kadar katlanmış haldeki sürükleme sisteminin de çok pratik olduğunu düşünüyorum. Mıknatıslar sayesinde tekerler sıfır olarak birbirine yapıştığı için sürüklemek çok rahat oluyor, bozuk zeminlerde bile. Gidonun ortasındaki tutma yeri de sürüklemeyi kolaylaştırıyor. Katlanır bisiklette benim aradığım temel 2 özellik bunlar olduğu için tercih ettim bu bisikleti. Elektrikli katlanır bisikletleri ayrı tutarsak diğer markalar - ucuz olsun pahalı olsun- zaten farklı ne sunuyor olabilir ki? Bisikletin kadro tasarımını da beğeniyorum, fazlalıkları olmayan, sadece ihtiyaç olduğu kadar bir tasarım olduğunu düşünüyorum.

Yusuf Z. Şipal Gidon yüksekliği sabit, o yüzden boyunuz 1.85'in üzerinde ise diğer katlanır bisikletlere oranla daha yatık bir sürüş pozisyonunda kullanmak gerekiyor. Bu açıdan bakıldığında sabit gidon yüksekliği olumsuz bir özellik olarak görülebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf Z. Şipal
Gidon yuksekligi ayarlanamasa da diger ozellikleri ile bence pekcok katlanirin otesinde bir tasarim bence. Size kazasiz surusler dilerim. Mutluluk zaten bunu kullandikca gelir. Sevgiler selamlar :)
 
hayırlı olsun bisikletiniz güle güle kullanın, pratiklik için 5000 tl vermenizi anlayışla karşılayarak size katılıyorum, kendimden örnek vermek gerekirse yadea elektrikli bisiklet aldım katlanır olandan, hem ağır hemde katlaması yavaş hemde sürüklemesi diğer bisikletler gibi sorunlu, sonradan arkadaşların paylaştığı vellobike'ı görünce 3000 tl ye aldığım bisikletim gözümde çöpe döndü begünkü kafam olsaydı 5000-6000 tl verip kaça mal olurdu bilmiyorum aslında ama aşağı yukarı o rakamlara vellobike alırdım, vello tercihimin sebebi pratik katlanabilme, elektrikli olması, en önemlisi giderken kendi kendine şarj olabilmesi,
 
Geri