Barış Altan
Üye
- Kayıt
- 10 Nisan 2014
- Mesaj
- 18
- Tepki
- 35
- Şehir
- İstanbul
- Bisiklet
- Dahon
Hakkında yazılmış neredeyse tüm inceleme ve yorumları yaklaşık 6 ay boyunca okuyup, tüm videoları izledikten sonra almaya karar verdiğim Pacific Cycles IF Move hakkındaki görüşlerimi yazmak istedim.
Öncelikle bisiklet kullanmayla olan ilişkim hakkında bilgi vereyim. Büyük çoğunluk gibi ben de ortaokul yıllarında bıraktığım bisiklete yaklaşık 25 yıl sonra 2014 mart ayında geri döndüm. Tekrar bisiklet kullanmayı istemek yönündeki kararımda Bisiklet Gezgini ekibindeki sevgili arkadaşlarımın etkisi oldu. Yıllardır tanıdığım bir arkadaşımın bisiklet dükkanı açmış olması bu işi hakkıyla yaptığını düşündüğüm birilerinden destek alacağımı bilmek güven verici bir etken oldu.
Bisiklet almaktaki önceliğim ulaşım amaçlı kullanmak idi. Bu yüzden de İstanbul’un zorlu yol koşullarında gerektiği durumlarda toplu taşıma ile kolayca entegre olacağını düşündüğüm için katlanır bisiklet almaya karar verdim. Yine epey yorum okuyarak ve video seyrederek bir Dahon Mu P24 aldım. Bu bisikleti seçmemdeki temel sebep ise çamurluk, ön-arka far, bagaj taşıyıcısı gibi temel ekipmanlara sahip olması ve 24 vitesli olması idi. Dikkatinizi çekmek isterim, katlanması pratik mi, katlandığında kolay yürütülüyor mu vb. konuları düşünmemiştim veya düşünememiştim. Katlanır bisikletin en temel iki özelliği olduğunu düşündüğüm bu özellikleri yeterince düşünmediğimi zaman içinde anladım. Birdy, Brompton, Strida gibi kendine özgü katlanma mekanizmaları olan bisikletler dışında kalan çoğu markanın ve Dahon’un da kullandığı katlama mekanizmasının hiçte pratik olmadığını zaman içinde gördüm. Hemen bir not düşeyim; malum herkes bisikletine çok düşkün, olumsuz bir şey söylediğinde kendine söylenmiş gibi algılıyorlar. Dahon’un katlama mekanizmasının pratik olmadığı şahsi düşüncem, çok pratik bulanlara haliyle söyleyecek bir sözüm yok. Şunu da ekleyeyim, yaklaşık 2 yıl Dahon kullandığım için bisiklet hakkında fikir beyan edebilecek düzeyde tecrübeye sahip oldum.
Gelelim katlanmış halde yürütme/sürükleme konusuna. Gerek internette gerekse yollarda gördüğüm tüm katlanır bisikletlerin katlanmış halde yürütme konusunda temel bir tasarım sorunu olduğunu düşünüyorum. Sonuçta bisikletin 2 tekeri var, bu tekerleri kullanarak yürütmenin çözülmüş olması beklenirken, Brompton ek 2 küçük tekerle bu sorunu çözmüş veya landing gear olmadan Dahon yürütülmesi pek pratik değil. Bu yöntemler bana tasarımın iyi çözülmediğini düşündürtüyor. Dahon alma kararı verirken ben de bu konuda epey video izledim ve videolarda katlı iken bisikleti yürütmek çok kolay görünüyordu ama gerçek hayatta öyle olmadığını deneyimledim. Özellikle İstanbul’un kötü yol ve kaldırım koşullarında.
Bu uzun girizgahta sonra IF Move’a geleyim. Başta da söylediğim gibi bu bisikletle ilgili almadan önce yaklaşık 6 ay boyunca bulabildiğim tüm inceleme yazılarını okudum, tüm videoları izledim. Hemen söyleyeyim, videolarda izlediğim ve “vay be ne kadar pratikmiş” dediğim 1-2 şeyin aslında öyle olmadığını bisikleti aldığımda gördüm.
Bisikletin üzerindeki aksam hakkında bilgi vermeye gerek yok, internette detaylı olarak var; (link). Bu bisikleti almamdaki temel motivasyon, hızlı ve tek seferde katlanıp yürütülebilir hale gelmesini sağlayan mekanizma oldu. Bisiklet dolayısıyla katlanma mekanizması Section Zero isimli bir ekip tarafıdan tasarlanmış ((link)) ve 2013 yılında Red dot tasarım ödülün almış. Ön maşa ve çeki borusu tek taraflı olduğu için katlandığında tekerler mıknatıs sayesinde sıfır olarak birbirlerine yapışıyor. Gidondaki tutacak yer sayesinde ise bisikleti kolayca yürütmek mümkün oluyor. Tekerlekler sıfır olarak birbirine yapıştığı ve mıknatıslar da oldukça güçlü olduğu için her türlü yol ve kaldırım koşulunda kolayca yürütebiliyorsunuz. Bisikleti detaylı olarak anlatan videoyu şu linkten izleyebilirsiniz;
.
Videoda görülen tek hareket ile bisikleti katladıktan sonra yürütmek için aslında başka bir işlem yapmanıza gerek yok. Ama isterseniz seleyi indirmek, gidonu ve pedalları katlamak da mümkün. Ben gidonu hiç katlamadım çünkü çok pratik bir mekanizması olmadığını düşünüyorum, ayrıca katlamak bisikletin kapladığı alanı çok küçültmüyor. Gidonu katlamadan da bisikleti otobüs, metro gibi nispeten dar yerlerde hareket ettirmek sorun olmadı. Ayrıca gidonu katladığınızda boşlukta sallanıyor olması da bir yerlere takılma gibi daha sıkıntılı durumlar yaratır diye düşünüyorum.
Sürüş hissine ve konforuna gelecek olursak. Benim boyum 1.73 ve Dahon’a göre daha yatık bir pozisyonda sürüyorum. Gidon yüksekliği ayarlanamadığı için 1.80 cm’in üzerindeki kişiler için daha da yatık bir sürüş pozisyonu olacaktır. Dahon’dan farklı olarak gidonda düşeyde herhangi bir mafsal olmaması daha güvenli bir sürüş hissi verdi bana. 2 yıl kadar Orbea Carpe de kullanmış biri olarak bir şehir bisikleti kadar seri bir bisiklet olduğunu söyleyebilirim, çok rahat hızlanıyor.
Bisikleti aldığım Mayıs 2016’dan bu yana otobüs, metrobüs ve metroyu çok rahat kullandım. Metrobüs hattı ile Kadıköy-Kartal metrosunun bağlandığı istasyondaki uzun mesafede katlı olarak yürütmek çok rahat idi. Katlı iken kompakt olması kolay yönlendirmeyi de sağlıyor.
Bisikletin üretici firması Pacific Cycles Tayvan menşeili. Bisikletin Türkiye’ye en yakın satıldığı nokta Viyana. Ben bisikleti şöyle aldım; Viyana’daki dükkan ((link)) bisikleti bir sehayat için gittiğim Brüksel’de kaldığım otele gönedrdi. Ben de havayolu ile bisikleti İstanbul’a getirdim. Ucuz bir uçak bileti bulup Viyana’ya gidip alıp gelmek de başka bir seçenek, eğer çok kafayı takarsanız J
Uzun lafın kısası, başta da yazdığım gibi benim açımdan bir katlanır bisikletin 2 temel özelliği çok önemli; pratik bir katlama mekanizmasının olması ve katlanıdığında kolay yürütülmesi. IF Move’un bu iki temel özelliği çok iyi karşıladığını düşünüyorum.
Öncelikle bisiklet kullanmayla olan ilişkim hakkında bilgi vereyim. Büyük çoğunluk gibi ben de ortaokul yıllarında bıraktığım bisiklete yaklaşık 25 yıl sonra 2014 mart ayında geri döndüm. Tekrar bisiklet kullanmayı istemek yönündeki kararımda Bisiklet Gezgini ekibindeki sevgili arkadaşlarımın etkisi oldu. Yıllardır tanıdığım bir arkadaşımın bisiklet dükkanı açmış olması bu işi hakkıyla yaptığını düşündüğüm birilerinden destek alacağımı bilmek güven verici bir etken oldu.
Bisiklet almaktaki önceliğim ulaşım amaçlı kullanmak idi. Bu yüzden de İstanbul’un zorlu yol koşullarında gerektiği durumlarda toplu taşıma ile kolayca entegre olacağını düşündüğüm için katlanır bisiklet almaya karar verdim. Yine epey yorum okuyarak ve video seyrederek bir Dahon Mu P24 aldım. Bu bisikleti seçmemdeki temel sebep ise çamurluk, ön-arka far, bagaj taşıyıcısı gibi temel ekipmanlara sahip olması ve 24 vitesli olması idi. Dikkatinizi çekmek isterim, katlanması pratik mi, katlandığında kolay yürütülüyor mu vb. konuları düşünmemiştim veya düşünememiştim. Katlanır bisikletin en temel iki özelliği olduğunu düşündüğüm bu özellikleri yeterince düşünmediğimi zaman içinde anladım. Birdy, Brompton, Strida gibi kendine özgü katlanma mekanizmaları olan bisikletler dışında kalan çoğu markanın ve Dahon’un da kullandığı katlama mekanizmasının hiçte pratik olmadığını zaman içinde gördüm. Hemen bir not düşeyim; malum herkes bisikletine çok düşkün, olumsuz bir şey söylediğinde kendine söylenmiş gibi algılıyorlar. Dahon’un katlama mekanizmasının pratik olmadığı şahsi düşüncem, çok pratik bulanlara haliyle söyleyecek bir sözüm yok. Şunu da ekleyeyim, yaklaşık 2 yıl Dahon kullandığım için bisiklet hakkında fikir beyan edebilecek düzeyde tecrübeye sahip oldum.
Gelelim katlanmış halde yürütme/sürükleme konusuna. Gerek internette gerekse yollarda gördüğüm tüm katlanır bisikletlerin katlanmış halde yürütme konusunda temel bir tasarım sorunu olduğunu düşünüyorum. Sonuçta bisikletin 2 tekeri var, bu tekerleri kullanarak yürütmenin çözülmüş olması beklenirken, Brompton ek 2 küçük tekerle bu sorunu çözmüş veya landing gear olmadan Dahon yürütülmesi pek pratik değil. Bu yöntemler bana tasarımın iyi çözülmediğini düşündürtüyor. Dahon alma kararı verirken ben de bu konuda epey video izledim ve videolarda katlı iken bisikleti yürütmek çok kolay görünüyordu ama gerçek hayatta öyle olmadığını deneyimledim. Özellikle İstanbul’un kötü yol ve kaldırım koşullarında.
Bu uzun girizgahta sonra IF Move’a geleyim. Başta da söylediğim gibi bu bisikletle ilgili almadan önce yaklaşık 6 ay boyunca bulabildiğim tüm inceleme yazılarını okudum, tüm videoları izledim. Hemen söyleyeyim, videolarda izlediğim ve “vay be ne kadar pratikmiş” dediğim 1-2 şeyin aslında öyle olmadığını bisikleti aldığımda gördüm.
Bisikletin üzerindeki aksam hakkında bilgi vermeye gerek yok, internette detaylı olarak var; (link). Bu bisikleti almamdaki temel motivasyon, hızlı ve tek seferde katlanıp yürütülebilir hale gelmesini sağlayan mekanizma oldu. Bisiklet dolayısıyla katlanma mekanizması Section Zero isimli bir ekip tarafıdan tasarlanmış ((link)) ve 2013 yılında Red dot tasarım ödülün almış. Ön maşa ve çeki borusu tek taraflı olduğu için katlandığında tekerler mıknatıs sayesinde sıfır olarak birbirlerine yapışıyor. Gidondaki tutacak yer sayesinde ise bisikleti kolayca yürütmek mümkün oluyor. Tekerlekler sıfır olarak birbirine yapıştığı ve mıknatıslar da oldukça güçlü olduğu için her türlü yol ve kaldırım koşulunda kolayca yürütebiliyorsunuz. Bisikleti detaylı olarak anlatan videoyu şu linkten izleyebilirsiniz;
Videoda görülen tek hareket ile bisikleti katladıktan sonra yürütmek için aslında başka bir işlem yapmanıza gerek yok. Ama isterseniz seleyi indirmek, gidonu ve pedalları katlamak da mümkün. Ben gidonu hiç katlamadım çünkü çok pratik bir mekanizması olmadığını düşünüyorum, ayrıca katlamak bisikletin kapladığı alanı çok küçültmüyor. Gidonu katlamadan da bisikleti otobüs, metro gibi nispeten dar yerlerde hareket ettirmek sorun olmadı. Ayrıca gidonu katladığınızda boşlukta sallanıyor olması da bir yerlere takılma gibi daha sıkıntılı durumlar yaratır diye düşünüyorum.
Sürüş hissine ve konforuna gelecek olursak. Benim boyum 1.73 ve Dahon’a göre daha yatık bir pozisyonda sürüyorum. Gidon yüksekliği ayarlanamadığı için 1.80 cm’in üzerindeki kişiler için daha da yatık bir sürüş pozisyonu olacaktır. Dahon’dan farklı olarak gidonda düşeyde herhangi bir mafsal olmaması daha güvenli bir sürüş hissi verdi bana. 2 yıl kadar Orbea Carpe de kullanmış biri olarak bir şehir bisikleti kadar seri bir bisiklet olduğunu söyleyebilirim, çok rahat hızlanıyor.
Bisikleti aldığım Mayıs 2016’dan bu yana otobüs, metrobüs ve metroyu çok rahat kullandım. Metrobüs hattı ile Kadıköy-Kartal metrosunun bağlandığı istasyondaki uzun mesafede katlı olarak yürütmek çok rahat idi. Katlı iken kompakt olması kolay yönlendirmeyi de sağlıyor.
Bisikletin üretici firması Pacific Cycles Tayvan menşeili. Bisikletin Türkiye’ye en yakın satıldığı nokta Viyana. Ben bisikleti şöyle aldım; Viyana’daki dükkan ((link)) bisikleti bir sehayat için gittiğim Brüksel’de kaldığım otele gönedrdi. Ben de havayolu ile bisikleti İstanbul’a getirdim. Ucuz bir uçak bileti bulup Viyana’ya gidip alıp gelmek de başka bir seçenek, eğer çok kafayı takarsanız J
Uzun lafın kısası, başta da yazdığım gibi benim açımdan bir katlanır bisikletin 2 temel özelliği çok önemli; pratik bir katlama mekanizmasının olması ve katlanıdığında kolay yürütülmesi. IF Move’un bu iki temel özelliği çok iyi karşıladığını düşünüyorum.