Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Patlak lastik

İç lastiğiniz deki delik çok büyük değil ise yama uygulayıp yedek olarak yanınızda taşıyabilirsiniz.Bu deformasyon fotodan bakıldığında biraz büyük görünüyor.
Lastiği içten yama yapabilecek bir tamirciniz varsa oda onarabilir.Sizde yapabilirsiniz.İlgili videoları youtube üzerinden ulaşabilirsiniz.Tabi bu yarık lastiğin içine
kadar ulaşmışsa yama yapılır.İyice bakın ona göre karar verin.Geçmiş olsun.Saygılar.
Çok teşekkür ederim. Siz dış lastik yamasından mı bahsettiniz acaba?
@Ceasar Bravo

İç lastiği yamalayıp yedek olarak taşımak yerine, ben yamalı iç lastiği geri takıyorum ve yamasız olanı çıkarıp tekrar yedeğime alıyorum. Böylece iç lastiklerden biri (yedekteki) daima yeni kalıyor, bisikletin üstündeki ise zamanla yamalı bohçaya dönüşüyor. Bir süre sonra da çöpe gidiyor. Hem temiz stok devri daimi oluyor, hem de bence daha emniyetli böylesi. Çünkü yamalı lastiğin nerede ne problem çıkaracağı belli olmaz. Eğer hem takılı olan, hem de yedekteki iç lastikte birden fazla yama varsa, küçük bir ihtimal de olsa yedekteki lastik bir gün hayal kırıklığına uğratabilir. Misal, lastik patlar, yedeği takarsınız, bir de bakarsınız ki yedeğe attığınız son yama iyi tutmamış kaçırıyor. Tamir takımınız yanınızda değilse çift patlakla ortada kalabilirsiniz.

Fotodaki büyük yarıktan başka bir de küçük delik var ve sanki orada bir şey saplı kalmış gibi duruyor. Ben mi yanlış görüyorum?

Dediğiniz daha mantıklı ama eğer yeni taktığımda inerse bu durumda elimde 2 tane patlak ve yamalı iç lastik olacak zaten.

O fotodaki çapak bu arada. Yeni olduğu için kalmış. Sadece yarık var.

Ben de bu yarık zararlı olur mu onu düşünüyorum.
 
Scudo
İç lastiğe yama yapabilirsiniz.Dış lastiği ise içinden yama yapabilirsiniz .
 
  • Beğen
Tepkiler: Ceasar Bravo
Yarık dıştan biraz geniş görünüyor ama mühim olan astar katmanındaki yırtık. İç lastikteki delik daha küçüktür umarım?

Ben olsam bunu ön lastik olarak kullanırım (öne daha az hava basacağım için lastiği daha az zorlar) ve pürüzsüz zeminde sürüş hissine bakarım. Eğer yarık kısım yere değdiğinde gidondan elime ciddi bir darbe hissi geliyorsa dış lastiğe içeriden yama yaparım. Yoksa olduğu gibi kullanırım.

Dış lastiğe içeriden yama derken, iç lastik yaması değil. Oto iç lastiğinden kesilmiş bir parçanın Bally veya yama solüsyonuyla dış lastiğe içeriden tutturulmasını kastediyorum.
 
Yarık dıştan biraz geniş görünüyor ama mühim olan astar katmanındaki yırtık. İç lastikteki delik daha küçüktür umarım?

Ben olsam bunu ön lastik olarak kullanırım (öne daha az hava basacağım için lastiği daha az zorlar) ve pürüzsüz zeminde sürüş hissine bakarım. Eğer yarık kısım yere değdiğinde gidondan elime ciddi bir darbe hissi geliyorsa dış lastiğe içeriden yama yaparım. Yoksa olduğu gibi kullanırım.

Dış lastiğe içeriden yama derken, iç lastik yaması değil. Oto iç lastiğinden kesilmiş bir parçanın Bally veya yama solüsyonuyla dış lastiğe içeriden tutturulmasını kastediyorum.

Hocam işin ilginci ilk patlayan iç lastikte deliği göremedim bile. Zaten şişer şişmez inmiyordu. Bir 5 km 6 km götürüyordu. Iç lastiği değiştirdikten sonra yenisi daha da yavaş indi. 5 6 saat sürüyor inmesi. Sanıyorum bir şey girdi orda yeni taktığım iç lastiği de patlattı. Yani iç lastik parlakları yılan ısırığı denilen tarzda..

Benim merak ettiğim, acaba bu şekilde (,yanı tabii dediğiniz gibi yamaladıktan sonra) lastiği kullanmanın bir sakincasi olur mu acep?
 
@scottrek Patlak iç lastiğe plastik yada kauçuk yaması yaptırabilirsiniz bisikletçiler öyle birşey yapıyor tam adını bilmiyorum. orjinali kadar sağlam olur o şekilde taşıyabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ceasar Bravo
Benim merak ettiğim, acaba bu şekilde (,yanı tabii dediğiniz gibi yamaladıktan sonra) lastiği kullanmanın bir sakincasi olur mu acep?
İç/dış hangi lastiği kastettiğinizi bilmiyorum. Lakin iç lastik yama tuttuğu müddetçe her zaman kullanabilirsiniz. Dış lastik ise yolda giderken darbe yapmıyorsa onu da kullanabilirsiniz. Zaten anladığım kadarıyla yarık geniş gibi görünse de dış lastiğin astarına zarar vermemiş (yoksa iç lastikte de büyük yarık olurdu).

İç ve dış lastikleri kullanmaya devam edin derim ben.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ceasar Bravo
Dış lastikte güzel bir yarık oluşmuş. Oto lastikcilerde o yariklari dolduran yamalar var. En yakın lastikciye gidip orayı yamatin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ceasar Bravo
Lastiği yamadıktan sonra ben de tekrar janta takıyorum, yedekte yamasız patlaksız iç lastik taşımak daha güvende hissettiriyor. Hatta şu sıralar 2 adet yedek taşıyorum, yama takımı taşımak bu mevsim için pek mantıklı gelmiyor bana. Evde yaptığım yamalar hep daha sağlam olmuştur. Tavsiye ederim.
Son olarak, iç lastik fiyatları abartı bir şekilde artmışken şahsen ben jantın dönüşünde bir gariplik hissedene kadar yamamaya devam ediyorum.
 
Dış lastikte güzel bir yarık oluşmuş. Oto lastikcilerde o yariklari dolduran yamalar var. En yakın lastikciye gidip orayı yamatin.

Bisikletçiye götürdüm. Sonuna kadar girmiyormuş yarık dış lastiğin. Ic lastiği yamayıp tüm lastiği bisikletçiye bıraktım. Bakalim inecek mı yine diye. Çünkü hadi bir tane iç lastik gitti de 2. Nasıl gitti onu anlamadım. Bisikletci her ne kadar o yarıktan olmadığını söylese de bekleyip görelim bakalim.

Lastiği yamadıktan sonra ben de tekrar janta takıyorum, yedekte yamasız patlaksız iç lastik taşımak daha güvende hissettiriyor. Hatta şu sıralar 2 adet yedek taşıyorum, yama takımı taşımak bu mevsim için pek mantıklı gelmiyor bana. Evde yaptığım yamalar hep daha sağlam olmuştur. Tavsiye ederim.
Son olarak, iç lastik fiyatları abartı bir şekilde artmışken şahsen ben jantın dönüşünde bir gariplik hissedene kadar yamamaya devam ediyorum.

Ben de 2 tane iç lastik taşıyordum. Artık bir tane kaldı :) iki tane yamalı iç lastik var. Birini takıp birini yedeğe alacağım.

Bu arada hangi marka iç lastik tavsiye edersiniz arkadaşlar. Btwin var bende ama kötü diye duydum.
 
Bisikletçiye götürdüm. Sonuna kadar girmiyormuş yarık dış lastiğin. Ic lastiği yamayıp tüm lastiği bisikletçiye bıraktım. Bakalim inecek mı yine diye. Çünkü hadi bir tane iç lastik gitti de 2. Nasıl gitti onu anlamadım. Bisikletci her ne kadar o yarıktan olmadığını söylese de bekleyip görelim bakalim.



Ben de 2 tane iç lastik taşıyordum. Artık bir tane kaldı :) iki tane yamalı iç lastik var. Birini takıp birini yedeğe alacağım.

Bu arada hangi marka iç lastik tavsiye edersiniz arkadaşlar. Btwin var bende ama kötü diye duydum.
Schwalbe iç lastik tavsiye ederim btwin iç lastiklerde sizin gibi arka arkaya iç lastik patlatan çok insan duydum görünürde birşey olmamasına rağmen.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ceasar Bravo
Dış yüzeydeki yarıklar sıvı conta ile doldurulabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ceasar Bravo
Küfür edeceğim edemiyorum. Akşam gezmesine çıktık 3 defa patlak kapattım hala hava kaçıyor. 10 km lastik aradım yok yok. Yanaktan ufak delik yarılmış.
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: Muhammet Ağrı
Foruma baktım şöyle lastik patlama hikayesi yazacak bir yer var mı diye...
Burayı buldum.

Cuma günü akşam iş çıkışı bit tur atayım ordan hanımın yanına giderim dedim cinnah caddesi turan güneş yaptım kuğulu ya inip tahrah caddesini çıktım petek taksi önüne (ANKARA) geldiğimde ön tekerden gelen tıslamayla sırtımdan akan teri hissettim
LASTİK PATLAMIŞTI. 😱 😱
Kitim vardı problem yoktu
Lastiği söktüm, iç lastiği çıkardım, deliği buldum, inceden zımparaladım, temizledim yamayı çıkardım...... Yapıştırıcı kurumuş :acpsnr::acpsnr:
Sağa sola baktım ona buna sordum yok yapıştırıcı... O sırada eşim aradı durumu konuştuk yanıma geldi (Bisikletle (zaten onun yanına gidiyordum)).
Dechatlondan aldığımız lastik tamir kitini verdi bir dene dedi aldım bütün kutuyu sıktım...
Bir fayda vermedi. Belki ben kullanamadım belki patlak büyüktü belki işe yaramıyor bilemiyorum ama işe yaramadı...
Taksimi tutsak falan derken 1 saati aşkın süre bu işlerle uğraştığımı farkettim.
Sona Eşim dedi ki "KEŞKE YEDEK LASTİĞİ YANINA ALSAYDIN" :suspus::suspus::suspus::suspus::suspus:
Kısa bir sessizlikten sona çantadan yedek lastiği çıkarttım taktım ve eve birlikte sürdük.
Yol boyu sessizdim onda ise muzip bir gülüş.
Çantamda yedek lastiği olduğunu unuttuğum için ter içinde soğuk havada akşam karanlığında çoluk çocuk avutarak (Parktaki) 1.5 saat çabaladım. x
Velhasıl kelam Yedek lastik önemli.
 
Patlak şekilde tam 9 km, arka lastik, acımadan. 😠
 
Antrenman veya tur esnasında patlak ile karşılaşmak gayet doğal. Bisiklet hayatım boyunca doğa kaynaklı(diken vb.) patlak yaşamam bir elin parmaklarını geçmez, ya cam kırıkları ya da tırcıların sağda solda parçalanan lastiklerinin telleri. Vücut soğumadan yedek lastik takılıp yola devam edilmeli, özellikle şu mevsimde. Önceleri 1 yedek lastik+yama takımı alıyordum yanıma. Ama fark ettim ki yoldayken çok aceleci davranıp yamayı düzgün yapmıyorum. Uzun süredir 2 yedekle çıkıyorum kafam rahat, tavsiye ederim.
 
Temmuz ayında 117 Km lik bir tur yaptım o tarihte en uzun turum olmuştu. Yanımda 1 yedek lastik ve yama seti vardı. Lastiğim schwalbe durano plus performance olduğundan patlak yapma yeteneğim mutasyona uğramış ve iyice körelmiş olacak ki bir çivi girmesi sonucu lastiğim patladığında yedek lastiği bile 20 dk civarında takabildim ama patlak sibobun hemen arkasındaydı. çivi deliğinin iç kısmına yama yapıştırdım. Pci göstergeli küçük pompa ile 80 psi şişirebildiğim lastğimle yaklaşık 70 km sürdükten sonra eve 8 km kala lastiğin iyice indiğini farkettim bir kereste fabrikasının gölgesinde işçilerle muhabbet ederek lastiği tamir ettim. Patlak aynı yerdeydi ve hiç bir fiziksel parça kalmamıştı çivinin girdiği yerde. enteresan bir hadise ile karşı karşıyaydım. 50 m sürdükten sonra hava tekrar indi. Yama tutmuyordu ya da ben beceremiyordum (mutasyon 😱 ) 1 saate yakın ben yapıştırdım o tutmadı en son ev yakın indikçe sişirerek giderim dedim yola çıktım 1 km ara ile 2 kere şişirdim sonra bir daha inmedi eve kadar....

Bu hikayedeki 2. Patlağın nedenini çözemedim şöyle bir fikir yürütüyorum "basınç patlattı" başka açıklaması yok gibi 80 psi düşük basınç Decathlondan aldığım yedek iç lastik de çok kaliteli değildi....
 
Son düzenleme:
@Muhammet Ağrı Abi 2. yedek tam da senin yaşamış olduğun bu gibi garip, paranormalimsi durumlar için bence şart. Hele ki yol bisikleti sürerken. Hatta son patlak onarışımda lastiği şişirirken bir ara durup düşündüm, şu yarışlarda kullanılan Co2 tüpleri keşke tekrar doldurulabilen birşey olsalar da yanımızda taşısak. Gerçi yine taşıyanlar var ama, işte biraz maliyetli. Decathlon iç lastik kullanırken lastik havalarını daha sık tazelediğimi fark ettim bu arada..
 
Kısa turda (25km) yağmurlu havada iki kere patlayıp, insanın kendini sorguladığı, yağmurlu sıkıntılı ve kirli bir zahmet olmuştu..
Uzun turda (203km), patlayınca mola veririm düşüncesiyle sadece yemek molası verebilmiştim. Yorulduğum zaman bir kaç kere camların üstünden de geçtim hâlbuki ! olmayınca olmuyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
@Ceyhun Özkan aynen dostum bu tur benim 245 Km lik turumun kısa bir provasıydı aslında. Lastik konusunda yaşayabileceğim sıkıntıları yaşamamak adına abartılı olduğunu düşünebileceğiniz bir önlem aldım.
4 yedek iç lastik ve bir dış lastik
245 Km de sıfır patlak 🤣🤣🤣
 
Merhaba,

Geçenlerde uzun bir turun sonuna doğru lastiğimin patladığını fark ettim. Eve çok az kaldığından ve daha önce lastik tamiri tecrübem olmadığından, eve kadar idare edip evde patlağa giriştim. iyi ki de öyle yapmışım, nitekim 5 defa filan lastiği söküp takmışımdır acemilikten. Decathlon'dan aldığım kendinden yapışkanlı yama seti kullandım ve bir gün beklediğimde bile inmediğini gözlemledim. Sonrasında çıktığım 50 km'lik bir tur boyunca da hiç sıkıntı yaşamadım. Fakat ertesi gün lastiği kontrol ettiğimde yine tamamen inmişti, söküp baktığımda ise gene yamanın kenarından hava kaçırdığını gördüm.

Decathlon'un kendinden yapışkanlı bu yama setleri gerçekten işe yaramıyor mu? Bu setleri sıkıntısız kullanabilen var mı? Yoksa ben bir yerlerde hata mı yapıyorum acaba?
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
Geri