Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Patlak lastik

@Muhammet Ağrı Estafurullah abi, sonuçta taşıyan sensin, kafanın rahat edeceği kadar yedek alabilirsin yanına. Rampalarda güzel antrenman olur hem :D


@remycem Merhaba,
Zamanında Krönyo marka kendinden yapışkanlı yama kullandım. Ama bir süre sonra yama ortasından delindi. Muhtemelen yüksek hava basıncına dayanamadı. MTB' de belki iş yapabilir, ama yol bisikletine hiç uygun değil bu yamalar. Decathlon'da incelemiştim sizin kullandığınız yamayı, bana pek kaliteli gelmedi. Thumps Up diye bir yama var, 20-25 mm'lik olanından alırsanız ince iç lastiğe tam oluyor. Ben her patlağı bununla yamıyorum. Link örnek olsun diye, n11'den almıştım daha ucuza.
(link)
 
Scudo
Geçenlerde ben de sürüşe çıktım yaklaşık 30 km sonra arka lastik yarıldı ama ne yarılmak. ERÜ kampüsündeydim, öğrenci felan yok o kadar sessiz ortamda lastiğin yarılması şok etkisi yarattı bende :D

Yanımda be yedek lastik ne pompa hiç bişey yoktu, hanımı aradım evdeki yedeklerden getirdi sağolsun. Bir gün sonra işe gidiyorum zorlu bir rampayı tırmandım tam tepede yine arka lastik patladı, Decathlon’dan aldığım sprey kit ile tamir ettim. O rampanın inişini korka korka indim iş yerinde yeni iç lastik taktım, aynı gün iş çıkışı yeni lastikte patladı :( Meğer küçücük bir diken kalmış ve farketmedim. Lastik patlağı arka arkaya olunca sinir bozuyor.
 
Günün birinde şehir içinde gidiyorum lastiğim kabak. Ertesi gün ramazan ayı başlangıcı gece sahura kalkacağız yani.

Büyükçe bir döner kavşağın lambalarına yaklaşıyordum. Yolun bir kısmı tırtıklı bir hal almıştı (hafif şekilde) orayı geçtim az gittim. Bisikletin arkası bir oynamaya başladı sağa sola yalpalıyor dedim ki yol iyice bozuldu o yüzdendir. Fazla gitmeden lastiğin yarıldığını fark ettim eve 40 dk yürüdüm.
 
Son düzenleme:
Dün büyük oğlanla tam kapışacakken lastiğinin patladığını gördüm. Hazır kaynaklar yazın erimiş tuzla buz olmuş. Eski usül yapıştırıcı ve kaynakla hallettim işi. Bu sefer pompalar ayar etti. İlk defa bir saatte lastik tamir ettim yuh bana. :koptum:

Çantamda 2 yedek iç lastik ,evde de 4 tane olmak üzere 6 yedek iç lastiğim var. Yedek jant teline ve akord anahtarına varıncaya kadar her bir şey mevcut.
Lastik patlar doğasında var. Sakin olup önemli olan onu takabilmek. Bu konuda @Süper Dede Mümtaz ağabeyi tek geçiyorum. Bu yaz yapmış olduğu Trabzon- Çankırı turunda patlamış lastiği şipşak söktü ,zımpara yerine asfalt ve kıyıdaki betonu kullandı. Şipşak taktı az bir hava ile benzinlikte tamamlarım diye yol aldı. Böyle beceriler zamanla oluyor. Patlayan lastik olsun. Doğru malzeme ve ilerleyen tecrübeyle her iş halloluyor. Önemli olan can sağlığı. Patlaksız sürüşler arkadaşlar.
 
@Muhammet Ağrı Estafurullah abi, sonuçta taşıyan sensin, kafanın rahat edeceği kadar yedek alabilirsin yanına. Rampalarda güzel antrenman olur hem :D


@remycem Merhaba,
Zamanında Krönyo marka kendinden yapışkanlı yama kullandım. Ama bir süre sonra yama ortasından delindi. Muhtemelen yüksek hava basıncına dayanamadı. MTB' de belki iş yapabilir, ama yol bisikletine hiç uygun değil bu yamalar. Decathlon'da incelemiştim sizin kullandığınız yamayı, bana pek kaliteli gelmedi. Thumps Up diye bir yama var, 20-25 mm'lik olanından alırsanız ince iç lastiğe tam oluyor. Ben her patlağı bununla yamıyorum. Link örnek olsun diye, n11'den almıştım daha ucuza.
(link)
Hocam aynı yama bende de var 2 kere deneme imkanım oldu ikisinde de tek seferde başaramadım hep hava kaçırdı. Farklı bi yönteminiz mi var acaba 🤔 ben kullanma talimatında yazdığı gibi yapıştırıcıyı sürüp biraz bekleyip sonra yapıştırıyorum.
 
Hocam aynı yama bende de var 2 kere deneme imkanım oldu ikisinde de tek seferde başaramadım hep hava kaçırdı. Farklı bi yönteminiz mi var acaba 🤔 ben kullanma talimatında yazdığı gibi yapıştırıcıyı sürüp biraz bekleyip sonra yapıştırıyorum.
Merhaba. Zımparalıyor musunuz? Kauçuk solüsyonunun iç lastiğe tutunması lazım. O yüzden yüzeyi biraz hırpalamak gerekiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ceyhun Özkan
@portakallimon evet zımparalıyorum, hatta toz kir vs. yapışmayı önler diye siliyorum bir de
 
@karamanyusufahmet Bilemedim o zaman. Ben Zefal'in kitini kullanıyorum hiç problem yaşamadım. Aşağıdaki gibi yapıyorum.
(link)
 
@portakallimon ben de aynı şekil yapıyorum neredeyse. Belki ilk yama deneyimim diye tutmamıştır ilk ikisi. Önemli olan acil durumda ne yaptığım😄 sağolun yine de
 
  • Beğen
Tepkiler: portakallimon
@karamanyusufahmet Patlak lastiği iyice şişiriyorum, hatta pompa hortumunu çıkarmıyorum nedenini yazıcam. Deliği bulup sildikten sonra kalemle işaretleyip önce yama kutusundan çıkan sert (daha sık/küçük numara) zımpara ile güzelce ve geniş bir alanı (geniş, çünkü havayı alınca zımparaladığımız alan küçülüyor) zımparalıyorum, yama yaparken en önemli kısım burası bence. Zımpara yaparken bir yandan da pompa ile hava basıyorum 25-30 saniyede bir. Sürekli gergin olması gerekiyor lastiğin. Sert zımparadan sonra 0 numara zımpara ile alanı iyice temiz, mat ve pürüzsüz bir hale getiriyorum, lastik şişik ve gergin oluyor bu sırada da. Tatmin olduktan sonra bu alana hiçbir şekilde elim ile temas etmiyorum, eğer yanlışlıkla dokunursam dahi 0 numara ile tekrar aynı işlemi yapıyorum. Zımpara yüzünden kaybolan işaretlemeleri, deliği bulabileceğim ama zımparalanan kısma temas etmeyecek şekilde tekrar yapıyorum. Lastiğin havasını "tamamen" indirip sele altı çantaya koyacak gibi sarıyorum. Maksat içindeki tüm havayı boşaltmak. Tüm havayı çıkardıktan sonra delik orta kısımda kalacak şekilde lastiği düzeltip, yapıştırıcıdan az miktarda(nohut tanesi kadar) sürüp, parmağımla yama boyutunu biraz aşacak kadar yayıyorum. En az 2,5 dk. yaptığınız ortam sıcaklığına göre değişir ama kesinlikle mat bir yüzey olana kadar bekliyorum. Burada sabırlı olmak yamanın sağlam tutması için gerekli. Son 20 saniye kala yamayı jelatinden ayırıp, dikkatlice tam deliğin üstüne denk getirip ortadan kenarlara doğru yapıştırıyorum. İçinde hava kalmaması lazım, plastik levye ile yavaş yavaş ortadan tüm kenarlara baskı uyguluyorum. Yapıştığından emin olduysam 5 kg'lık ağırlığın altına koyup birkaç saat bekletiyorum.
Biliyorum hayli uzun oldu, ama ben naçizane bilgi ve tecrübe ettiklerimi başkaları ile paylaşmayı seviyorum. Bu mesajı telefondan yazıyorum ve aynı sabırla okuyacağınızı düşünüyorum. Bu şekilde yaptığım tüm yamalar tuttu, önceleri bu işi ben de beceremiyordum. Biraz üzerine düşmek gerekiyor.
Kolay gelsin..
 
@Ceyhun Özkan hocam bu işi uzun turda yapamayız 15 dk da bu işlemin bitmesi gerek yoksa mental yıkılmalara neden olur😱
Sakın kafayla evde nasıl yapılır anlamışsınız. Bunu daha nasıl hızlı bir şekilde yapabiliriz. Onu çalışmak lazım. Pit stopa girmiş formula1 aracının lastiklerini değiştirir gibi de olmaz tabi ama bunu hızlıca çözmemiz lazım elde hiç yedek iç lastik kalmayınca yama yapmak ve o yamanın tutması turun selameti açısından büyük önem arzediyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
Patlak tamirini kesinlikle @Ceyhun Özkan belirttiği şekilde yapıyorum. Yama tutmaz ise o bölgeye tekrar yama yapmak çok daha zor.

@Muhammet Ağrı 150 km + tur yapacaksam 2 yedek iç lastik taşıyorum. Tur esnasında patlak tamir etmek bana çok doğru gelmiyor. 2'den fazla patlak oluşuyorsa ya çok şanssız olmak ya da dış lastikleri değiştirmek gerek.

Tur dönüşü patlak lastikleri evde tamir edip sağlam olanların yerine takarak, sağlamları tekrar yedeğe ayırıyorum. Genelde 3, patlaklar birbirinden uzak ise 4-5 patlak sonra iç lastiği yeniliyorum.
 
@Ceyhun Özkan çok doğru yazmış arkadaş birde yama ile uğraşırken parmak uclariniz hissizlesiyor performans dusuklugu yaşatıyor insana birde yağmur var ise vay halimize 😣
Arkadaşlar ön lastigimin havası 6 saatte bir tam hava basincliyken kendiliğinden iniyor her gün kullanıyorum 14 km ise gidip gelmek için bir türlü fırsat bulup iç lastigime bakamadim sizce problem ne olabilir 🤔
 
Ben yamayı lastik hafif şişikken yapıştırıyorum. Çünkü yamanın ve iç lastiğin esnekliği birbirinin aynı değil . Lastiğin içinde hava yokken yamayı yapışırınca lastiğe hava basıldığı zaman yama ve lastiğin esneme oranları farklı olduğundan birbiribden ayrılacağını ve tam yapışmıyacağını düşünüyorum. Yapıştırıcıyı sürdükten sonra acele etmeyip yapışkanın kuruması için de beklediğimde hiç sorun yaşamadım
 
Bally, derby ve ya diğer yapıştırıcılar solvent ile kurumadan tüp içinde kalabiliyor. Yapıştırıcı yüzeye uygulandıktan sonra15-20 dk solventin uçmasını beklemek gerekir. Solvent tam olarak uçmadan iki yüzey yapıştırılırsa içeride kalan solvent uçamayacak ve çok güçlü bir yapışma olmayacaktır.
 
O kadar konuştuk lastik patlamasından schwalbe one v guard taktığım 7 ekimden beri ilk kez bugün öğle yemeğine giderken patlak yaşadım yemekten çıkınca farkettim pompa yama bir şey yoktu yanımda bir kamyonete attım bisikleti iş yerime geldim şimdi tamir ettim güzelce
95 psi kadar da hava bastım 😁
IMG_20201103_152053.jpg
Paranormal aktiviteyi çağırıyoruz galiba bu konuya son mesajım😠
 
@Muhammet Ağrı Ben arkadaşın şu mesajına istinaden yazdım zaten.
Hocam aynı yama bende de var 2 kere deneme imkanım oldu ikisinde de tek seferde başaramadım hep hava kaçırdı. Farklı bi yönteminiz mi var acaba 🤔 ben kullanma talimatında yazdığı gibi yapıştırıcıyı sürüp biraz bekleyip sonra yapıştırıyorum.

@SpirituaL 'ın da dediği gibi yolda yama yapmak bana çok büyük külfetmiş gibi geliyor, yanımda uzun zamandır yama da taşımıyorum. 2. yedek patlarsa yolda naparım diye hiç düşünmemiştim bak. Taksi ararım muhtemelen :) Kendinden yapışkanlı yamayı koyayım sele altına, en azından eve kadar götürür.
@Redolivebike İç ve dış lastiği kontrol edin sivri bir cisim yoksa muhtemelen sibop bozulmuş olabilir. Decathlon iç lastiklerinde denk gelmiştim bir sefer.
 
  • Beğen
Tepkiler: Redolivebike
Geri