Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Patlayan lastik nasıl yapılır?

Aslında malın kalitesi kadar, uygulamasıda önemli. Şuana kadar gördüğüm en kayda değer sonucu bu yöntemle aldım. Biraz abartıları var ama sağlam oluyor. :)
Ben bununla yama yapmayı denediğimde yama tutmuyordu bir türlü tutan yama da kenarından kaçırıyordu şamrel boşu boşuna çöp oldu. Özellikle tutmayacak biçimde üretilip kullanıcıyı servis hizmetlerine yönlendirme veya yeni şamrel satma amacı olduğunu düşünüyorum.

Çoğu yerde bulunabilen Thumbs Up marka yamaları kullanıyorum, herhangi bir sıkıntı yok. Birim fiyat olarak da daha uygun.
 
  • Beğen
Tepkiler: -Skynet-
Scudo
Ben bununla yama yapmayı denediğimde yama tutmuyordu bir türlü tutan yama da kenarından kaçırıyordu şamrel boşu boşuna çöp oldu. Özellikle tutmayacak biçimde üretilip kullanıcıyı servis hizmetlerine yönlendirme veya yeni şamrel satma amacı olduğunu düşünüyorum.

Çoğu yerde bulunabilen Thumbs Up marka yamaları kullanıyorum, herhangi bir sıkıntı yok. Birim fiyat olarak da daha uygun.
Doğrudur hocam, ben yamadan ziyade yama yapma yöntemine dikkat çekmeye çalıştım. Senin kullandığın yama olsun, kendinden solüsyonlu yama olsun,bu markanın yamaları olsun, türlü türlü yama denedim, verim alamadım. (700x25 lastikte) En sonunda biraz abartı bir yöntem ama bu yöntemle yamayı tutturmaya başladım.:harika:
 
konuyla dolaylı yönden alakalı diye yazayım dedim ....aslında patlağı onarmak bende arka teker yerleştime işleminden daha kolay.. geçenlerde başıma geldi sökerken kaçıncı viteste hangi aynakolda olduğumu hatırlamadığım için arka tekeri yerleştime işleminde bayağı bir zorlandım ilk tecrübemdi tabi ama 20 dk mı yemiştir elim üstüm başımda hep kirlendi yağ oldu oda cabası...
 
  • Beğen
Tepkiler: KaracaAbdullah
konuyla dolaylı yönden alakalı diye yazayım dedim ....aslında patlağı onarmak bende arka teker yerleştime işleminden daha kolay.. geçenlerde başıma geldi sökerken kaçıncı viteste hangi aynakolda olduğumu hatırlamadığım için arka tekeri yerleştime işleminde bayağı bir zorlandım ilk tecrübemdi tabi ama 20 dk mı yemiştir elim üstüm başımda hep kirlendi yağ oldu oda cabası...

Arka dişliyi en ufakta bırakırsanız söküp takması daha rahat olur.
 
Yeni konu açmadığım için burda gören olur umarım. Bisiklette yeniyim, patlayan ic lastiği degistirmistim bugün sabah çıktım 10 km sonra mıcırlı kötü bir asfalttan sonra iç lastik dış lastiğin kenarından hafif çıktı teker garip dönüyor. Bi şekilde 10 km geri dönebilir miyim sizce? Yanında giyonun el pompası var indirip şansımı deneyebilirim ama bu pompayla şişer mi bu lastik tekrar emin değilim. Umarım birisi görür mahsur kaldım ulaşımın ve pek insanın olmadığı bir yerde

İç lastik, dış lastik ile jantın arasına sıkışmış. Bazen bana da aynısı oluyo. Eğer böyle gidersen tekerlek iner bir süre sonra da iç lastiğin yarılabilir. Zaten arka tekerlek çok fazla seker. Havasını indir ve levye ile tamamen dış lastiği çıkarmadan o kısımda ki iç lastiği dış lastiğin içine it

konuyla dolaylı yönden alakalı diye yazayım dedim ....aslında patlağı onarmak bende arka teker yerleştime işleminden daha kolay.. geçenlerde başıma geldi sökerken kaçıncı viteste hangi aynakolda olduğumu hatırlamadığım için arka tekeri yerleştime işleminde bayağı bir zorlandım ilk tecrübemdi tabi ama 20 dk mı yemiştir elim üstüm başımda hep kirlendi yağ oldu oda cabası...

Arka vitesi en küçük yani en aşağıdaki dişliğe al. Kadron yamulmuş olabilir çok küçük bi ihtimal olsada. Bisikleti ters çevirip biraz daha rahat takabilirisn ya da eğer tekerlek yataklarına oturmuyorsa tekerleği yatağına doğru it iterken tekerleği sağa sola oynat biraz daha rahat takabilirsin. Milin eğer yamuksa zaman içinde yalama olup tekerleği sıkıştırmayabilir ve rahat oturmaz.
 
yeni aldığım bisikletimin lastiği patladı kendim daha önceden başka bisikletlere çok fazla kez yama yaptım sorunsuz sıkıntısız bir şekilde ancak bu bisiklette lastiği janttan çıkartamıyorum çok sıkı olduğu için bir yol gösterme imkanınız var mı şimdiden teşekkürler.
bisiklet: Kron XC750 2016 orijinal jant, lastiği bilmiyorum
kullandığım ekipmanlar: decathlon plastik levyesi.
teşekkürler.
 
Saglam bir ic lastik alinir. Sivri ve delici bir cisim ile delinir ve hava deligi acilir. Alin size patlayan bir lastik yaptim. Goruldugu gibi cok basit.
 
Anlatılmaz yaşanır. Bir yol bisikleti kullanıcısı olarak bisiklet tamircilerinden daha pratik bir şekilde lastik onardığımı farkettim :D
 
  • Hahaha
Tepkiler: oscak41
yeni aldığım bisikletimin lastiği patladı kendim daha önceden başka bisikletlere çok fazla kez yama yaptım sorunsuz sıkıntısız bir şekilde ancak bu bisiklette lastiği janttan çıkartamıyorum çok sıkı olduğu için bir yol gösterme imkanınız var mı şimdiden teşekkürler.
bisiklet: Kron XC750 2016 orijinal jant, lastiği bilmiyorum
kullandığım ekipmanlar: decathlon plastik levyesi.
teşekkürler.

Plastik levye dışında başka aletle denemeyin, metal cisimler janta zarar verip o bölgede çapaklanmaya sebep olur ve bu da ekstra patlaklar demek.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
yeni aldığım bisikletimin lastiği patladı kendim daha önceden başka bisikletlere çok fazla kez yama yaptım sorunsuz sıkıntısız bir şekilde ancak bu bisiklette lastiği janttan çıkartamıyorum çok sıkı olduğu için bir yol gösterme imkanınız var mı şimdiden teşekkürler.
bisiklet: Kron XC750 2016 orijinal jant, lastiği bilmiyorum
kullandığım ekipmanlar: decathlon plastik levyesi.
teşekkürler.

Aşağıdaki videoyu bir izleyin; takıldığınız yer olursa sorabilirsiniz.

 
  • Beğen
Tepkiler: ugurus ve MakRo

Videoda denk geldim, iç lastiğe pudra sürmüşler. Kaynamasını engellemek amacıyla böyle bir işlem mantıklı mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: yusuf_49

Videoda denk geldim, iç lastiğe pudra sürmüşler. Kaynamasını engellemek amacıyla böyle bir işlem mantıklı mı?
Mantıklı. Lastik uzun süre iç lastik değişimi ya da akord ayarı için vs. açılmazsa sıcak soğuk göre göre iyice janta tutunuyor. Lastik sert yanaklıysa bir de çıkarması zorlaşabilir. Direkt pudralı gelen iç lastikler var ; kendisi pudra süren var mı bilmiyorum. Gerekliyse yapılabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: retrower
Mantıklı. Lastik uzun süre iç lastik değişimi ya da akord ayarı için vs. açılmazsa sıcak soğuk göre göre iyice janta tutunuyor. Lastik sert yanaklıysa bir de çıkarması zorlaşabilir. Direkt pudralı gelen iç lastikler var ; kendisi pudra süren var mı bilmiyorum. Gerekliyse yapılabilir.
Ben sürüyorum, kolaylık oluyor.
 
bütün yaz işe gidip gelirken devamlı dikkat etmeme rağmen sonunda bisikletimin arka lastiği patladı . küçük bi cam şişe parçası yapmış. genelde taşlardan korkardım.
daha önce aldığım zefal yama setini en sonunda kullandım . acemlik vardı ama hallettim.
hava basınca camın patladığı yerden hava elime geliyordu yeri tespit etmiştim ama tecrübesizlikten dolayı camın patladığı yeri dışardan işaretlememe rağmen o kısmı dış lastiğin dışına çıkardığımda elime gelmiyordu. ve lastik hemen iniyordu.

dedim herhalde başka yerlerde de patlak var ben de suyun içine sokup hava kabarcıklarından patlak kontrolü yaptım. tecrübesizliğim ise pompayı şişirdikten sonra siboptan çıkarmamak bu yüzden lastik inmiş hep bana da tecrübe oldu.. pompa biraz garip sele altı pompası.


lastik üzerinde beyaz toz haliyle gitti. pudra olma ihtimali var ...

şimdi bu iç lastiği suyun içinden geçirmem bi sorun yaratır mı sonra ?
 
Geri