Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

İnceleme Peugeot R12 Yol Bisikleti

Hayırlı olsun, kazasız belasız binin inşallah.

Bisikleti nereden aldığınızı ve bikefiti nerede yaptırdığınızı merak ettim.

Piyasada 56 ve üzeri kadro ithal yol bisikleti bulmak zor. Bütçeyi artırırsanız bulunuyor ama o bütçelere de ben çıkamıyorum. Vücut ölçülerimiz neredeyse aynı, ama ben 98 kiloyum. Bu modeli ben de ciddi ciddi düşünüyorum ama kilom konusunda sıkıntılıyım.

Teşekkür ederim sağolun. Bisikleti Bursa Aydın Bisiklette bulup aldım. Bike fit i ise İstanbul House of Bike'da yapıldı.

Boyumuz aynı ise 56 kadro üstüne gerek duymazsınız sanırım ama aslında en iyisi bike fiti önceden yaptırmak. Zaten bike fit yapan bir çok yer çıkan sonuclara göre size uygun marka modelleri de listeliyor. Kilo meselesini de dikkate alıyorlar zaten Bike fit yaparken.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cevat_MD
Scudo
Sen gel de 01 Plakada gör hız neymiş :)
Karataş git gel 16 ortalama yapıyorsun allahını seversen. Fazla hız yapma şapkan korumaz seni..
Sahil şeridi dışında buralar hep tepe valla İstanbul 7 tepe boşuna demiyorlar.
@trainspotting35 @Sinanthewhite
İstanbulun en yüksek noktası sanırım 230metre civarında. ve tem yollarına ayak uydurmak için aero diyorum ben. Ahım şahım bir tırmanış olmadıgı için..
Ama tatlı yokuş tepeleri oldukça fazla dediginiz gibi.. Yüksek krank oranına dikkat edilmeli..
 
Her şey iyi güzel de sele tarafında kadronun birleşmemesini bir türlü sevemiyorum, sanki arkada kalan kısım aşağı kaymış da öyle bir görüntü oluşmuş gibi görünüyor ve bence simetrik olmadığı için estetik durmuyor.
 
@undefined

Aero bisikletler geometrileri sonucu sürücüyü normalden uzun reach ve düşük stack değerleriyle tırmanış kadrolarından daha agresif pozisyona yerleştirirler. Aşağıda Canyon'un tırmanış/lightweight kadrosu olan Ultimate ile aero kadrosu olan Aeroad'ın coğu firmada 54 kadro ölçüsüne denk gelen geometri tabloları var. Canyon halihazırda gayet agresif olan tırmanış/lightweight kadrosunu daha da agresif pozisyona getirebilmek için 546 olan stack ölçüsünü aero kadroda 533 olarak ve 385 olan reach ölçüsünü 391 olarak belirlemiş.

1594247140524.png


Aynı kadro ölçüsüne gelen Peugeot'a bakınca stack ve reach ölçülerinin verilmediği görüyoruz. Fakat 145mm alın borusuyla daha baştan üstteki iki Canyon kadar düşük bir stack ölçüsü sağlayamayacağını belli ediyor. Peugeot'un bu alın borusu ve üst boru değerleriyle tırmanış bisikleti olduğu açık bir şekilde görülüyor.



1594247484206.png
 
Son düzenleme:
@undefined

Aero bisikletler geometrileri sonucu sürücüyü normalden uzun reach ve düşük stack değerleriyle tırmanış kadrolarından daha agresif pozisyona yerleştirirler. Aşağıda Canyon'un tırmanış/lightweight kadrosu olan Ultimate ile aero kadrosu olan Aeroad'ın coğu firmada 54 kadro ölçüsüne denk gelen geometri tabloları var. Canyon halihazırda gayet agresif olan tırmanış/lightweight kadrosunu daha da agresif pozisyona getirebilmek için 546 olan stack ölçüsünü aero kadroda 533 olarak ve 385 olan reach ölçüsünü 391 olarak belirlemiş.

233273 dosyayı görüntüle


Aynı kadro ölçüsüne gelen Peugeot'a bakınca stack ve reach ölçülerinin verilmediği görüyoruz. Fakat 145mm alın borusuyla daha baştan üstteki iki Canyon kadar düşük bir stack ölçüsü sağlayamayacağını baştan belli ediyor. Peugeot'un bu alın borusu ve üst boru değerleriyle tırmanış bisikleti olduğu açık bir şekilde görülüyor.



233281 dosyayı görüntüle

Çok güzel açıklamışsınız. Peugeot'nun geometrisinde ilginç bir durum var. TT'den yola çıkarak 54 kadro için bakıldığında, gerçekten de alın borusu sizin verdiğiniz modellere göre biraz daha uzun. Fakat şöyle bir durum da var, Seat Tube uzunluğuna bakılınca, Peugeot 520 gibi bir değer veriyor.. Bu sizi daha yukarı konumlandırıp alın borusundaki 15 mm ekstra uzunluğu bertaraf etmez mi? Bir de CS uzunluğu var.. Peugeot kadrosunun CS'si sizin dediğiniz iki modelden de daha kısa. Bu durumda göbek tekere iyice yaklaşmış oluyor ki benim bildiğim tipik aero kadro özelliği bu.

Zaten şunu da belirteyim, ben bu bisikletle bike fit'e girdiğimde (56 kadro benim ki), uzanma mesafem bana uzun geldi. Boyum 186, iç bacak boyum ise 88 cm. Yani reach uzunluğu benim boyum ve bacak boyuma rağmen bana uzun geldi ve gidon borusunu ters çevirip açısını arttırdık biraz Konfor için. Daha uzun bir reach olsa heralde çaresiz kalırdım. Bir de bisiklet sizi ister istemez yukarıya konumlandırıyor.

Bike fit neticesinde bana uygun olan ölçüleri de atayım. Orada sanıyorum reach ve stack mesafesi yer alır. Daha önce enduro kadro çok rahat bir bisiklet kullandım ve bunun hissiyatı gerçekten daha farklı.

fit.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Ceasar Bravo Ayıptır sorması "Bikefit" masrafları tam olarak ne kadar tuttu ve nerede yaptırdın rica etsem yanıtlar mısın?
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Geometri ölçüleri 50 - 52 - 54 Olmak üzere aşağıdaki gibidir. Cycleurope’dan istedim bugün gönderdiler sağolsunlar.
97A85AAD-A9F4-49DB-A9DB-C7533D3407C1.jpeg
 
  • Beğen
Tepkiler: St.Ahmetus
Yıkama yağlama sonrası çekmeden olmaz :)

Bu arada bisikleti tarttım. 54 Kadroda, pedallar, matara kafesleri, garmin ve sensörler, arka ışık dahil 8.20kg geldi fena değil gibi sanki?

6A794DE4-EC4B-4C4F-B6B9-37C498DC25D7.jpeg
 
Nasıl yani. :komik:
 
Yani pedalsız aksesuarsız :D Fulcrum racing sport jantlarla :D
 
@mehmet.ali maşallah, tertemiz ve çok güzel görünüyor. Sizin bisikletinizin rengi gerçekten göz alıcı. Bazen, fotolarda oynama yaptığınızı bile düşünüyorum.;)

Bu arada, gidon biraz daha aşağıya doğru olmalı mı acaba diye düşündüm, elcikler biraz yukarıda gibi geldi bana. Rahat sürebiliyor musunuz? Tecrübeli arkadaşlar yorumlayacaklardir.
 
Geri