Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

İnceleme Peugeot R13 Yol Bisikleti

Görmeden yorum yapmak yanlış olur ama sorun jantta değil lastiğin janta takılmasında da olabilir.

Bisikleti ters çevirip sele ve gidon üzerinde duracak şekilde yere koyun. Problemli olan tekerleği elinizle döndürün. Parmak ucunuzla lastiğin janta oturduğu yeri takip edin. Eğer belli bir bölgede jant çemberi parmak ucunuzun altına inip çıkıyorsa, sorun janttadır. Ama hiç inip çıkma yapmadan parmağınızı takip ediyorsa sorun lastiğin janta tam dengeli oturmadan şişirilmesindendir.

Bence de yüksek olasılıkla lastikten. Sadece jantın takibi için parmak ucu gibi kıpırdayabilen bir dayanak yerine maşaya takılmış bir kablo bağının ucunun jant çemberinin sınırına hizalanarak gözlemin onunla yapılmasını hatta inceden sürtünecek şekilde takıp ses değişiminin dinlenmesini öneririm.

unknown.png

image.png
 
Scudo
Siz Decathlon'a götürün akordunu yapsınlar. Kolay kolay eğilmez, hem sizin jant çift katmanlı daha sağlam olur.
Teşekkür ederim, götüreceğim.
Görmeden yorum yapmak yanlış olur ama sorun jantta değil lastiğin janta takılmasında da olabilir.

Bisikleti ters çevirip sele ve gidon üzerinde duracak şekilde yere koyun. Problemli olan tekerleği elinizle döndürün. Parmak ucunuzla lastiğin janta oturduğu yeri takip edin. Eğer belli bir bölgede jant çemberi parmak ucunuzun altına inip çıkıyorsa, sorun janttadır. Ama hiç inip çıkma yapmadan parmağınızı takip ediyorsa sorun lastiğin janta tam dengeli oturmadan şişirilmesindendir.
Sorun eğer söylediğiniz gibiyse, lastiğin janta tam dengeli oturmadan şişirilmesindense yani, ne yapmak lazım? Lastik havasını komple indirip, lastiği düzeltip, tekrar şişirmek mi gerekiyor?
Bence de yüksek olasılıkla lastikten. Sadece jantın takibi için parmak ucu gibi kıpırdayabilen bir dayanak yerine maşaya takılmış bir kablo bağının ucunun jant çemberinin sınırına hizalanarak gözlemin onunla yapılmasını hatta inceden sürtünecek şekilde takıp ses değişiminin dinlenmesini öneririm.

unknown.png

image.png
Teşekkür ederim, deneyeceğim bakalım.
Görmeden yorum yapmak yanlış olur ama sorun jantta değil lastiğin janta takılmasında da olabilir.

Bisikleti ters çevirip sele ve gidon üzerinde duracak şekilde yere koyun. Problemli olan tekerleği elinizle döndürün. Parmak ucunuzla lastiğin janta oturduğu yeri takip edin. Eğer belli bir bölgede jant çemberi parmak ucunuzun altına inip çıkıyorsa, sorun janttadır. Ama hiç inip çıkma yapmadan parmağınızı takip ediyorsa sorun lastiğin janta tam dengeli oturmadan şişirilmesindendir.
Aynen dediğiniz gibiymiş. Kontrol ettim, ön lastiğin yaklaşık 12-13 cm lik kısmı janta fazla girmiş. O kısım çukurda hafiften. Lastiği dönderince de belli oluyor zaten.
 
Son düzenleme:
@helimoglu Yazarak tasvir etmesi biraz zor. Dediginiz gibi havasini indirip duzeltip tekrar sisirmek gerekiyor. Tek dikkat edilmesi gereken sey, lastik janta yapisiyor hava basinca. Havayi indirince de yapisik kalabiliyor. Elinizle lastigi janttan ayirip, ondan sonra duzeltebilrsiniz.

Bazi lastiklerin iki tarafinda da janta denk gelecek sekilde cizgileri oluyor. Boylece her yerde o cizgiyi referans alarak duzeltebiliyorsunuz. Oyle bir cizgi varsa isiniz kolay olur.
 
Evet arkadaşlar, jantlar, lastikler ve selenin fotoğraflarını koydum. İlk sürüşümü yaptım, 6 km kadardı. Ancak sele çok rahatsız etti, 2 gündür acı çekiyorum. Dechatlondan jelli tayt siparişi verdim, dün indirime girmiş. Bir de zincir için yağ aldım Xcp marka. Bunlar gelince sürmeye başlayacağım.Yaşım 40. İlk yol bisikletim bu. Daha erken yaşta kullanmış olmak isterdim bu tarz bisikletleri ama kısmet diyelim. Siz deneyimli arkadaşlarımdan var ise tavsiyelerinizi almak isterim.

Kıç kısımı seleye alışana kadar acıması ve ağrıması gayet normal. İki haftadan sonra yavaş yavaş bu sorunlar ortadan kalkar.
 
@helimoglu Yazarak tasvir etmesi biraz zor. Dediginiz gibi havasini indirip duzeltip tekrar sisirmek gerekiyor. Tek dikkat edilmesi gereken sey, lastik janta yapisiyor hava basinca. Havayi indirince de yapisik kalabiliyor. Elinizle lastigi janttan ayirip, ondan sonra duzeltebilrsiniz.

Bazi lastiklerin iki tarafinda da janta denk gelecek sekilde cizgileri oluyor. Boylece her yerde o cizgiyi referans alarak duzeltebiliyorsunuz. Oyle bir cizgi varsa isiniz kolay olur.
Evde kendim lastik havasını indirerek denedim. Olmadı. İnce bir çizgi var janta lastik arasında, aynen dediğiniz gibi. Bir yerde o çizgi jantın içine girip kayboluyor. Dechatlon'a götürdüm sonra. Özel bir aparatı varmış, lastiğe göre ağzı olan kerpeten gibi. Hallettiler. Teşekkür ederim açıklamanız için.
Kıç kısımı seleye alışana kadar acıması ve ağrıması gayet normal. İki haftadan sonra yavaş yavaş bu sorunlar ortadan kalkar.
Pedli şort aldım. Üstüne de normal bisklet şortu giyiyorum. Seleye de süngerli kılıf aldım. Bir süre böyle alışıp, sonra sele kılıfını çıkartmayı düşünüyorum. Teşekkür ederim yanıtınız için.
 
Bence gayet tempolu sürüyorsun hocam. Kondisyon iyi gibi.
Teşekkürler. Bu sene pek antrenman yapamadığım için istediğim formu yakalayamadım. Haftada 3-4 saat sürüş ile ne kadar kondisyon tutabilirsen o kadar tutabildim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: helimoglu
Arkadaşlar merhaba. Geçen ay R13 bisikletimi almıştım. Ancak bildiğiniz gibi 2022 modellerde jantlar Fulcrum değil Rodi Blaster geliyor. Bakıyorum internetten, bu marka modelde bir jant bulamıyorum. Fiyatı ve kalitesi hakkında bilgi sahibi olamadım. Rodi jant bilindik bir jant markası mı? Kalitesi nasıl? Bilen arkadaşlarım aydınlatırsa çok sevinirim. Bisiklete tam olarak ısınamadım sırf jantlardan sebep. İlk yol bisikletim bu, anlamam öyle fazla. Ancak 105 grup setli diğer muadilleriyle kıyas yaptığımızda çok mu kötü benimki?
 
Arkadaşlar merhaba. Geçen ay R13 bisikletimi almıştım. Ancak bildiğiniz gibi 2022 modellerde jantlar Fulcrum değil Rodi Blaster geliyor. Bakıyorum internetten, bu marka modelde bir jant bulamıyorum. Fiyatı ve kalitesi hakkında bilgi sahibi olamadım. Rodi jant bilindik bir jant markası mı? Kalitesi nasıl? Bilen arkadaşlarım aydınlatırsa çok sevinirim. Bisiklete tam olarak ısınamadım sırf jantlardan sebep. İlk yol bisikletim bu, anlamam öyle fazla. Ancak 105 grup setli diğer muadilleriyle kıyas yaptığımızda çok mu kötü benimki?

Hazır komple jant olarak değil, jant çemberi olarak aratıp ("rodi blaster rim" şeklinde) satıcılardaki olası yorumlara bakın ya da Avrupa forumlarında arama yapmayı deneyin (ya da sorun). Portekiz ürünü olduğu için Batı Avrupa'da sık kullanılıyor olması muhtemel. Şuralarda distribütörleri varmış (tüm Batı ve Kuzey Avrupa, bize en yakın olarak Yunanistan, Orta Amerika) : (link)

Bence özelliklerine bakınca en azından ağır sayılmaz, "These rims are ideal for e-bikes and offer great performance on paved and unpaved roads with low jumps" ifadesine bakılırsa performanstan çok sağlamlık amaçlı bir model: (link)

Peugeot hataları ve yanlış ürün seçimleri olan bir marka ama öyle uyduruk bir marka da değil. İlk buldukları jantı takmamış, biraz araştırma ve karşılaştırma yapmışlardır. Eski janttan daha iyi olmayabilir ama çok da kötü değildir.
 
Son düzenleme:
26.11 de abime 2021 model R13 aldım.
Üzerinde bulunan ekipmanlar ile beraber 18 bin e aldık. Sizce nasıl?
1-SPD-R540 pedal
2-Pro Sele
3-Pro gidon bandı
4-moon 1000 lm ön ışık
5-moon arka ışık
6-Suluk kafesi(2 adet)
7-Cole Rollen Elite Ön+Arka Jant Seti
8- Vittoria Rubino Pro dış lastik 2 adet
9- Roadr 500 kask
10- Stok gelen iç-dış lastikleri ve jantları
11- Bir çok ıvır zıvır.

1669792475913.jpeg
 
Hazır komple jant olarak değil, jant çemberi olarak aratıp ("rodi blaster rim" şeklinde) satıcılardaki olası yorumlara bakın ya da Avrupa forumlarında arama yapmayı deneyin (ya da sorun). Portekiz ürünü olduğu için Batı Avrupa'da sık kullanılıyor olması muhtemel. Şuralarda distribütörleri varmış (tüm Batı ve Kuzey Avrupa, bize en yakın olarak Yunanistan, Orta Amerika) : (link)

Bence özelliklerine bakınca en azından ağır sayılmaz, "These rims are ideal for e-bikes and offer great performance on paved and unpaved roads with low jumps" ifadesine bakılırsa performanstan çok sağlamlık amaçlı bir model: (link)

Peugeot hataları ve yanlış ürün seçimleri olan bir marka ama öyle uyduruk bir marka da değil. İlk buldukları jantı takmamış, biraz araştırma ve karşılaştırma yapmışlardır. Eski janttan daha iyi olmayabilir ama çok da kötü değildir.
Teşekkür ederim yanıtınız için.
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Merhaba arkadaşlar uzun bir aradan sonra ikinci elde olsa bende bir bisiklet aldım. Alım aşamasında ve aldıktan sonrada bana destek olan @trainspotting35 cetin abiye teşekkür ederim. Bu arada vites kolları tam tersine işliyorIMG20230516155316.jpgmuş, adamı arayıp sordum 😁 bisiklet uzun süre yattığı için tozlu zinciri bir temizleyip yağlamak lazım. + Veya - yönleriyle alakalı söylemek istediğiniz varsa tavsiyelerinize açığım. Her ne kadar takip etsem de forumu yol bisikleti tecrübem sıfır, herkese iyi forumlar daha iyi sizin olsun.
 
Merhaba arkadaşlar uzun bir aradan sonra ikinci elde olsa bende bir bisiklet aldım. Alım aşamasında ve aldıktan sonrada bana destek olan @trainspotting35 cetin abiye teşekkür ederim. Bu arada vites kolları tam tersine işliyor304403 dosyayı görüntülemuş, adamı arayıp sordum 😁 bisiklet uzun süre yattığı için tozlu zinciri bir temizleyip yağlamak lazım. + Veya - yönleriyle alakalı söylemek istediğiniz varsa tavsiyelerinize açığım. Her ne kadar takip etsem de forumu yol bisikleti tecrübem sıfır, herkese iyi forumlar daha iyi sizin olsun.

Ben de R13 kovalıyorum . Sahibinden üstünden mi aldınız ? Avcılar da bir arkadaş satıyordu. Baktım bisiklet satılmış. Siz mi aldınız ?
 
Ben de R13 kovalıyorum . Sahibinden üstünden mi aldınız ? Avcılar da bir arkadaş satıyordu. Baktım bisiklet satılmış. Siz mi aldınız ?
Evet o arkadaştan alan benim.
Hayırlı olsun, iyi günlerde kullanın.



Bunu detaylandırabilir misiniz? Nasıl tam tersine işliyor, neye göre ters?
Yani sağ kolda küçük kısım vites artırırken kola komple basinca vites düşürüyor arka dişliler. Orta aktarıcı icin use durum tam tersi ben böyle olduğunu bilmiyordum.
 
Evet o arkadaştan alan benim.
Yani sağ kolda küçük kısım vites artırırken kola komple basinca vites düşürüyor arka dişliler. Orta aktarıcı icin use durum tam tersi ben böyle olduğunu bilmiyordum.

Büyük kısım büyük dişliye, küçük kısım küçük dişliye geçirir. Ön ve arkada yani aynakol ve rublede dişlilerin büyüme küçülme yönleri ters olduğu için, vites kollarının "ters" çalışıyor gibi durması da normaldir.

Hayırlı olsun bisikletiniz, güzel günlerde binin.
 
Merhaba arkadaşlar uzun bir aradan sonra ikinci elde olsa bende bir bisiklet aldım. Alım aşamasında ve aldıktan sonrada bana destek olan @trainspotting35 cetin abiye teşekkür ederim. Bu arada vites kolları tam tersine işliyor304403 dosyayı görüntülemuş, adamı arayıp sordum 😁 bisiklet uzun süre yattığı için tozlu zinciri bir temizleyip yağlamak lazım. + Veya - yönleriyle alakalı söylemek istediğiniz varsa tavsiyelerinize açığım. Her ne kadar takip etsem de forumu yol bisikleti tecrübem sıfır, herkese iyi forumlar daha iyi sizin olsun.
Güle güle kazasız belasız kullan.
 
  • Muhteşem
Tepkiler: ErzincanLee
Geri