Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Peugeot T11 Kullanıcı Kulübü

...gidonu yükseltmek lazım alçak kalıyor bana ne almam lazım...

Ya böyle bir yükseltici: (link)
Ya böyle bir ayarlı boğaz (gidonun ölçüsüne göre): (link) , (link), (link), (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: templeos
Scudo
Hangisi daha mantıklı olur sizce Peugeot t11 kullanıyorum 177 boyum var 45.5 kadro aldım bacak boyu tam oluyor ama üst vucut daha uzun olduğu için biraz rahatsız oluyorum elcik olarak ne tavsiye edersiniz?
 
Son düzenleme:
Hangisi daha mantıklı olur sizce 177 boyum var 45.5 kadro aldım bacak boyu tam oluyor ama üst vucut daha uzun olduğu için biraz rahatsız oluyorum elcik olarak ne tavsiye edersiniz?

Ayarlı boğaz yukarı kaldırıldığında gidon hem yükselmiş, hem biraz yakına gelmiş oluyor, yükseltici sadece yükseltiyor. Aynı işi yükselticiyle yapmak için beraberinde kısa gidon boğazı da almak lazım. Başka bir alternatif de yüksek açılı gidon boğazları ((link)). Aslında hangisinin en iyi çözüm olduğu gidonun tam olarak nerede olmasının istendiğine bağlı. Ne kadar yükselip ne kadar yakına gelince rahat ettireceğine göre bir çözüm bulunur. Yükselticilerin hepsi oversize maşaya uygun ama gidon boğazı alacak olursanız mutlaka gidona uygun olmalı (28.4/31.8).

Ben bu elciği kullanıyorum: (link)
İç çubuğu farklı renklerde olanları da bulunabiliyor.
Bisiklet üstünde duruşu şurada var: Şehir/tur bisikleti seçim rehberi
 
  • Beğen
Tepkiler: templeos
@Spartiat hocam bir şey sorabilir miyim
(link)
linte ki fc-m617 aynakolu alıp dişlilerini söküp, büyük dişlinin yerine linteki motsuv yaprağı taksam (link) kullanabilir miyim .
bu aynakolun büyük yaprağının büyük dişli vida yuvaları ile motsuv yaprağinın bağlantı noktalarının çapı 104 p.c.d

bahsettiğim değişikliği performans bisiklet 3lü octalink aynakolda uygulayıp satışa sunmuş. (link)
yardımcı olursan çok minnettar olurum hocam
 
@Spartiat hocam bir şey sorabilir miyim
(link)
linte ki fc-m617 aynakolu alıp dişlilerini söküp, büyük dişlinin yerine linteki motsuv yaprağı taksam (link) kullanabilir miyim .
bu aynakolun büyük yaprağının büyük dişli vida yuvaları ile motsuv yaprağinın bağlantı noktalarının çapı 104 p.c.d

bahsettiğim değişikliği performans bisiklet 3lü octalink aynakolda uygulayıp satışa sunmuş. (link)
yardımcı olursan çok minnettar olurum hocam

Kullanılabilir gibi görünüyor. 1x9 yapanlar hep buna benzer uygulamalar yapmışlar. Arada üçlü aynakol kullanıp en büyük dişlisinin uçlarını tıraşlayıp kapak olarak kullanmak, iç dişliyi gerektiğinde manuel değişim için üstünde bırakmak gibi ilginç uygulamalar da gördüm.
(link) gibi ikinci el mi olacak, sıfır mı? Şunun gibi dişliler olmadan bulunamaz mı acaba: (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: M.Hamza.Afacan
Kullanılabilir gibi görünüyor. 1x9 yapanlar hep buna benzer uygulamalar yapmışlar. Arada üçlü aynakol kullanıp en büyük dişlisinin uçlarını tıraşlayıp kapak olarak kullanmak, iç dişliyi gerektiğinde manuel değişim için üstünde bırakmak gibi ilginç uygulamalar da gördüm.
(link) gibi ikinci el mi olacak, sıfır mı? Şunun gibi dişliler olmadan bulunamaz mı acaba: (link)
Hocam mükemmelsin . gönderdiğin linkteki aynakolu almayı düşünüyorum. Bir de aynı satıcı da benzer başka bir model olarak bu ds var (link) . yalnız bu 175mm kola sahip . üstteki 170 mm ama gri . her ikisininde fiyatı sifır olmalarına rağmen uygun geldi bana .
Hocam gönderdiğin ixf ve benzeri aynakolların hepsine baktım . Ali expres de bir çok model var.hepsine baktım. shimano dışında ali expressden alırsam prowheel claw modeli hoşuma gidiyor . ama yurtiçinden sıfır veya temiz shimano fsa bulmak için zorluyorum . diğer alternatiflerim ise şunlar
(link) bunun dişli çapını yazmamış .

(link) Bu yeni ve tekli model . dişli çapı 96 mm .

bir de şöyle Çin malı racework var . (link) bunu alcak olsam aliexpress den alırım .
***
bir de ali expressden motsuv ve vxm gibi yapraklar nasıldır kalitelimidir
hiç bir fikrim yok
***
@Spartiat hocam bir de şöyle bir seçenek var
(link) . wake marka gidon ve boğazları görüyordum ama aynakol nasıldır acaba
 
...(link) Bu yeni ve tekli model . dişli çapı 96 mm ...

Bununla yine AliExpress dişlileri kullanılacak değil mi? (link)

...
@Spartiat hocam bir de şöyle bir seçenek var
(link) . wake marka gidon ve boğazları görüyordum ama aynakol nasıldır acaba

Açıklamada bunun markasına "Asroya" demişler. Asroya genelde HB'deki en ucuz bileşenlerde gördüğüm marka.

Wake, Motsuv, Vxm hiç canlı görmediğim, kullanan tanıdığım olmayan markalar. Hep Shimano kullanıp MTB'ye de uzak olunca pek aşina değilim bunlara. Şimdilik bana Shimano kranklardan biri + motsuv dişli daha cazip göründü.
 
evet hocam . yeni model shimano tekli aynakollarin dişli bağlantıları 96 mm . ona da dışardan yaprak uydurmak gerekecek. ama bulabildiğim kaliteli ve en uygun maliyetli ürünü yakalamaya çalışıyorum

bende sizin gibi düşünüyorum . gönlümden geçen hallowtech shimano aynakol kullanıp uyumlu yaprağı takmak . 38t yaprak kullanmayı düşünüyorum .
İnşallah Allah rast getirir. Bu tür değişikliklerde ne kadar hesap kitap yapsamda kafamda hep acaba uyucak mı , sorunsuz çalışacak mı endişesi oluyor . ama yapınca da hem sürmeye hem seyretmeye doyamıyorum . Hocam vakit ayırıp cevapladığın için çok teşekkür ederim
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
1x muhabbetinin 1x başlıklarından birinde olması daha mantıklı sanki.
 
  • Beğen
Tepkiler: M.Hamza.Afacan
tamamdır .
 
  • Beğen
Tepkiler: Can Çelik
Merhaba T11 için bu tarz bir gidon istiyorum Türkiye'de bulamadım uyumluluğu nasıldır acaba T11 ile fren vites kolları beraber olduğu için emin değil ama videolara bakiyorum bu gidon çok güzel duruyor
Screenshot_20230413-221802__01.jpgScreenshot_20230413-221511__01.jpg
 
Merhaba T11 için bu tarz bir gidon istiyorum Türkiye'de bulamadım uyumluluğu nasıldır acaba T11 ile fren vites kolları beraber olduğu için emin değil ama videolara bakiyorum bu gidon çok güzel duruyor
302810 dosyayı görüntüle302811 dosyayı görüntüle

Bence çok rahatsız duruyor . bunun yerine barendli bir elcik taksanız hem daha şık durur hem de ister elcikler den hem de barendlerden kullanabilirsiniz

benim t11 e bundan takip gidonu uçlardan 2cm totalde 4cm kısaltıcam (link)
bir de bence aşırı ve gereksiz pahalılar bu gidonlar
 
...
benim t11 e bundan takip gidonu uçlardan 2cm totalde 4cm kısaltıcam (link)
...

Bende bu elciklerden var. El dayama kısmının açısını doğru ayarlayınca barendin açısı saçma oluyor, barende göre ayarlayınca ergonomi kalmıyor. Barend kısmının açısı değiştirilebilenleri var, onlardan olursa işe yarayabilir ama bunun tasarımı bence hatalı.
1681416529579.png

Şurada ped açısını ergonomik elciklerin ped açısıyla aynı olacak şekilde ayarladım, barend açıları farkı böyle oldu:
1681416563712.png

Tutuşu bu şekilde olanlar için kullanışlı olabilir tabii:
1681416830841.png
 
  • Beğen
Tepkiler: M.Hamza.Afacan
Merhaba demin sürüşten döndüm ve iki sıkıntı oldu. Ilki son viteste (18) zincir arka aktarıcı ile dişli arasındaki kadro boşluğuna sıkıştı birden. En küçük dişlinin yanında zincir sıkıştı kaldı. Ve vites de atmıyordum bir anda dan diye sürerken pedal durdu. Allahtan sakat bir yerde değildim de hemen kenara çektim. Arka tekeri gevşetmeden zincir yerinden çıkmadı. Bu neden olmuştur? Hava çok soğuktu ve en son ne zaman yağlandı bilmiyorum. Vites ayarı mı yanlıştır? Yoksa zincir ve dişliler yağsız mıdır?

Zinciri düzeltip devam ettim. Bu sefer de orta göbekten takkk diye korkunç bir ses geldi. Sonrasında tüm vitesleri gezerek bir kontrol ettim bir sıkıntı gözükmüyor? Ağırlığım mı fazla geldi acaba? Dağ bisikletinde hiç böyle birşey yaşamadım. Tamir sehpası gelse vites ayarı ve yağ bakımı yapacağım ama onu bekliyorum.

Bir de düzenli zincir yağlamak için shimano dry yağ aldım. Bir yerden de mazot bulacağım. Ama ne kadar sürede bu işlemi tekrarlamam lazım bilmiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: M.Hamza.Afacan
Gerçekten çok şansız bir durum .
arka aktarıcı doğru pozisyonda yanj vites ayarı doğru olmadığı için zincir düşmüş olabilir .
orta göbek kapalı olduğu için bir şey demek zor. sıkıntı devam etmediyse kullanmaya devam .
keyifli sürüşler .
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
... Ilki son viteste (18) zincir arka aktarıcı ile dişli arasındaki kadro boşluğuna sıkıştı birden. En küçük dişlinin yanında zincir sıkıştı kaldı. Ve vites de atmıyordum bir anda dan diye sürerken pedal durdu. Allahtan sakat bir yerde değildim de hemen kenara çektim. Arka tekeri gevşetmeden zincir yerinden çıkmadı. Bu neden olmuştur? ...

Zinciri arkada en küçük, önde büyük dişliye alın. Arka vites telini gevşetin. Attırıcı bacağını elinizle öne doğru ittirerek attırıcı makarasının dişli uçlarıyla rublenin en küçük dişlisinin tam hizalı olup olmadığına bakın. Yüksek ihtimalle attırıcı makarası rublenin en küçük dişlisinden daha dışarıda duruyor olacaktır. Attırıcının H vidasıyla doğru hizaya getirin. Sonra teli tatlı sert gererek bağlayın. Vites koluyla zinciri arkada en büyük dişliye, önde küçük dişliye alıp yine attırıcı bacağını öne ittirerek bu sefer makara dişli uçlarının rublenin en büyük dişlisiyle hizasını kontrol edin, ayarlama gerekiyorsa L vidasıyla yapın. Geçişlerde sorun ya da tıkırtı varsa gerginlik ayarını yapın.

... Bu sefer de orta göbekten takkk diye korkunç bir ses geldi. Sonrasında tüm vitesleri gezerek bir kontrol ettim bir sıkıntı gözükmüyor? Ağırlığım mı fazla geldi acaba? Dağ bisikletinde hiç böyle birşey yaşamadım. Tamir sehpası gelse vites ayarı ve yağ bakımı yapacağım ama onu bekliyorum...

Kullanıcılar, bisiklet sürerken aşağıdan gelen her sesi orta göbekten gelmiş gibi hissetme eğiliminde. Aslında ses bambaşka bir yerden geliyor olabilir. Ses tekrarlarsa bisikletin üstünde değilken denemek, başkasının (mesela yanda ilerleyen başka bir bisikletlinin) gözlemesini/dinlemesini istemek ya da kayıt almak, parçaları tek tek zorlamak gibi yöntemlere başvurulabilir.

...Bir de düzenli zincir yağlamak için shimano dry yağ aldım. Bir yerden de mazot bulacağım. Ama ne kadar sürede bu işlemi tekrarlamam lazım bilmiyorum.

Hamur işi yaparken "aldığı kadar un" derler ya, bu da onun gibi. Gerektiği zaman bakım yapmak en iyisi, bunun zamanını en iyi bilecek kişi de kullanıcının kendisi.
Zincir bakımı yaparken nasılsa quicklink var diye sürekli zinciri sökerek temizlik yapmayın çünkü quicklink'ler üreticilerine göre tek kullanımlık, pratikte ise birkaç kez söküp takmaya müsait ama her yağlamada söküp takmaya uygun değil.
 
Son düzenleme:
. ama almanca olduğu için konuşulanı anlayamadım
Hocam youtubeye chrome dan girip, altyazısı olan yabancı videolarda altyazıyı açıp(herhangi bir dil olur), kaydet butonunun yanindaki 3 nokta seçeneklerinden "konuşma yazısını goster" secenegini seçtikten sonra, sekmenin google translate çevirisini aktif ederseniz, sağ tarafta acılan pencerede videodaki konuşmaları türkçe okuyabilirsiniz.
Düzenleme: Telefonda yapamıyorum ben sadece pc de yapabildim.
 
  • Beğen
Tepkiler: M.Hamza.Afacan
Hocam youtubeye chrome dan girip, altyazısı olan yabancı videolarda altyazıyı açıp(herhangi bir dil olur), kaydet butonunun yanindaki 3 nokta seçeneklerinden "konuşma yazısını goster" secenegini seçtikten sonra, sekmenin google translate çevirisini aktif ederseniz, sağ tarafta acılan pencerede videodaki konuşmaları türkçe okuyabilirsiniz.
Düzenleme: Telefonda yapamıyorum ben sadece pc de yapabildim.
çok teşekkür ederim kardeşim
 
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
Ruble değişimiyle ilgili sorum olacak. Görece yokuşsuz bir yerde yaşıyorum. Bisikletin aynakolu 30-46, ruble oranları 11-13-15-17-20-23-26-30-34. İlk iki dişliyi neredeyse hiç kullanmıyorum. Hem yüksek kadans çevirmek hemde zinciri çapraz kullanmamak adına şehir içinde çoğu zaman aynakolu ilk dişlide, rubleyi de 5. dişliye kadar kullanıyorum. Bu şartlar için vites seçiminde daha fazla esneklik kazanmak adına rubleyi 12-13-14-15-17-19-21-23-25 oranlı cs-hg-50-9 ile değiştirmek istiyorum.
1. Zincir değiştirmem, kısaltmam gerekir mi?
2. Mevcut aktarıcım (deore m592) bu rubleyi destekler mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: M.Hamza.Afacan
Aktarıcın malesef desteklemez
aktarıcı rublede büyük dişli min 32t
küçük dişli min 12 t destekliyor.
Ruble değişimiyle ilgili sorum olacak. Görece yokuşsuz bir yerde yaşıyorum. Bisikletin aynakolu 30-46, ruble oranları 11-13-15-17-20-23-26-30-34. İlk iki dişliyi neredeyse hiç kullanmıyorum. Hem yüksek kadans çevirmek hemde zinciri çapraz kullanmamak adına şehir içinde çoğu zaman aynakolu ilk dişlide, rubleyi de 5. dişliye kadar kullanıyorum. Bu şartlar için vites seçiminde daha fazla esneklik kazanmak adına rubleyi 12-13-14-15-17-19-21-23-25 oranlı cs-hg-50-9 ile değiştirmek istiyorum.
1. Zincir değiştirmem, kısaltmam gerekir mi?
2. Mevcut aktarıcım (deore m592) bu rubleyi destekler mi?
(link) bu aynakolu alıp uygun bir kare göbekle bisiklete takmayı düşünsene . senin istediğin vites oranlarına gelecektir .
gönderdiğim aynakol linkte ki bisiklette bulunan aynakol. bence çok tatlı bir şeye dönüşebilir düşük bir maliyetle
(link)
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: SdtBnd
Geri