Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

PlastiDip Uygulama Rehberi

Gjankrow

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Ağustos 2014
Mesaj
1.711
Tepki
3.135
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Salcano
Forumda plasti dip hakkında bir çok konu mevcut ve hepsi dağınık. Bu rehberi hazırlama sebebim, kendi tecrübelerimi size aktararak paranızın ziyan olmasını engellemeye çalışmaktır. Öncelikle, plasti dip amerikan malı plastik kaplayıcı bir kimyasaldır ve çeşitli spreyler ile uygulanmaktadır.

Plasti Dip Türkiye'ye getiren firma İzmir'de konumludur. İnternet adresi "(link)"
Diğer plasti dip markalarına aldanmayın derim.

Plasti dip'in en güzel tarafı arkadaşlar normal bildiğimiz sprey boyalar gibi kazımak istediğinizde, hiçbir kimyasala ihtiyaç duymaması ve ayrıca boyanın darbe aldığı noktadan tamir edilebilmesi ve hiç iz bırakmamasıdır.

Plasti dip daha çok kadro korumasına elverişli bir malzemedir. Kadronuzu korurken mat ve flüoresan renklere döndürmeniz veya şeffaf kaplama ile orijinal kadro rengini korumanıza elverişlidir.

Plasti dip sprey cinsleri ;

1) Mat Sprey
2) Flüoresan ( Blaze ) Sprey
3) Efekt Sprey
4) Camo ( Kamuflaj ) Sprey


Plasti Dip Uygulama

Kadro uygulaması yapacaksanız kesinlikle kadro üzerindeki bütün parçaları sökün, kadroyu iyice temizleyin ve üzerinde toz bırakmayın. Sadece mat renkli spreyler hangi renkte kadronuz olursa olsun astarsız uygulanabilmektedir. Diğer floresan/blaze sprey kesinlikle beyaz astara ihtiyaç duymaktadır, bu konu önemli.

Uygulamaya başlamadan önce elinizdeki 400 ml sprey kutuyu 1 dakikaya yakın bir süre sallayarak karıştırmanızı tavsiye ediyorum.

Uygulamaya başladıktan sonra kesinlikle spreyi bir noktaya odaklayıp basılı tutmayın, sürekli sağa-sola kolunuzu sallayarak uygulama yapın. Plasti dip bir noktaya sürekli püskürtülmediği takdirde kesinlikle kadro üstüne akma yapmayacak ve iz bırakmayacaktır.

Toplamda kadronuza 6 kat boya uygulamanızı tavsiye ediyorum ve her kat arasında 25 dakika beklemeniz daha iyi sonuç almanızı sağlayacaktır. Eğer ısı tabancanız var ise sıcaklığı ayarlayarak kurutmayı kendiniz yapabilirsiniz. Uygulama işlemini kesinlikle rüzgar alan veya toz kalkan bir konumda yapmayın.

Eğer boyayı 3 veya daha az kat uygularsanız sökme işleminde çok zorlanırsınız, o yüzden minimum 5 kat atmanızın size faydası çok olacaktır.

Burası önemli, plasti dip uygulanan yüzeyde kendini mühürleyecek noktalara ihtiyaç duyar. Bu noktalar keskin dönüşler olmalıdır. Bunlar bisikletiniz de furç yatakları, aynakol yataklarıdır. Ancak Aynakol ve alın borusunun içi kesinlikle bütünüyle açık bırakılmamalıdır.

Plasti dip ağır bir kokuya sahiptir bence maske kullanarak uygulama yapın.

Acemi iseniz kesinlikle hazır sprey kutularından temin edin, kesinlikle boya tabancası ile uygulama yapmaya kalkmayın. Eğer boya tabancası kullanacaksanız, sprey siparişi verirken belirtin, çünkü boyanın yoğunluğunu ona göre ayarlıyorlar.


Mat Sprey Uygulaması

Bir kutu plasti dip sprey ( 400 Ml ) bisiklet kadrosu boyama için yeterli değildir. İki kutu almanızın size yararı dokunacak ve işiniz yarım kalmayacaktır.

Blaze Sprey Uygulaması

Parlak spreyler, beyaz astara ihtiyaç duyarlar o yüzden kadronuzu astarla kapladıktan sonra 1 kutu blaze sprey yeterli olacaktır diye düşünüyorum.

Notlar

Eğer bisikletinizi iki renk olarak boyamak istiyorsanız bence bu işe hiç başlamayın, yukarıda yazdığım bütün püf noktalarını ben iki renge boyamaya kalkarak elde ettim. Plasti dip yapısı gereği kilitlenme noktalarına ihtiyaç duyduğundan renk geçişlerinde bozulmalara yol açacaktır. O yüzden iki renk uygulama yapmanızı tavsiye etmiyorum.

Ancak plasti dip uyguladıktan sonra şeffaf çıkartmalar ile bisikletinizi hareketlendirebilirsiniz. Veya (link) tekniğini kullanabilirsiniz.

Bir adet 400 ml plasti dip sprey 70 cm2 alanı 5 kat kaplamaktadır.

Sorularınız olursa cevaplayabilirim, hepinize saygılar.

Uygulama Fotoğrafları, Videolar, forum başlıkları

@Kuzey Ege isimli arkadaşımızın başarılı çalışması ;
Plasti dip ile yaptığım ilk uygulama



maxresdefault.jpg

 
Scudo
güzel konu olmuş.. ben bir kutu ile 17' lik araba cantlarının hepsini boyamıştım. plasti dipin en önemli özelliği hata yapabilme lüksünüz var. yanlış mı kapladınız çıkarın yeniden kaplayın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gjankrow
Ellerinize sağlık. Benimki gibi mat kadroları canlandırmak için güzel ürün. ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
@Atilla Gobel harika bir konu olmuş. Ellerinize sağlık. Bence bu konu sabitlenmeli. Gerektiği zaman arşivimizde elimizin altında bulunmalı.
 
Yakında uygulama yapacağım, onun görsellerini paylaşırım o zaman daha ayrıntılı bilgimiz olur.
 
@Atilla Gobel dostum selam, bisikletimin rengini neon yesil ile degistirmeyi dusunuyorum, bisiklet beyaz, anladigim kadariyla neon renk uygulamadan once astar spret uygulamamiz gerekiyor, degil mi?
Ayrica montaj yapilacak noktalardaki (orta gobek, on ve arka mil temas noktalari, masanin govde ve gidon bogazi ile birleştiği noktalar) konusunda nasil bir uygulama ve hareket tarzi sergilememiz gerekiyor?
Ayrica rengi neon yesil ile degistirebilmek icin astar ve renkli spreyi kacar kat atmaliyiz?
 
Plasti dip uygulamadan önce kadronun boyasını çıkarmak, zımpara atmak falan gerekmiyor sanırım. Belli bir süre sonra bisikletin renginden sıkılırsam ya da bisikleti satmak istersem plasti dipi çıkarıp, eski rengi sorunsuz kullanabilir miyim?
 
@Abdllh
Plasti Dip'in özelliği bu zaten.
 
  • Beğen
Tepkiler: Abdullah07
Daha önce sprey boya, havalı boya tabancası ve plasti dip ile farklı boyama işlemleri yaptım, özellikle tecrübe ettiğim birkaç husus var;
1. Boyanacak alanı iyice temizleyin, kesinlikle yağlı/kirli bir alan kalmamalı, mümkünse İPA (İzopropil alkol) sulandırarak kadroyu detaylı olarak temizleyin. Boya çok iyi bir şekilde yapışıyor.

2. Boyayı uygularken tetiğe basmaya başladığınız ve bitirdiğiniz noktalar kesinlikle boyamayı yaptığınız alanda olmamalı, boş alanda basmaya başlayıp boyanacak alan üzerinden geçip boş alanda bitirmelisiniz, yoksa boya birikme yapıyor ve akma riski oluyor.

3. Özellikle plastidip uygularken tam olarak kurumasını bekleyin, sıcak hava tabancanız yoksa da saç kurutma makinesi ile çok yaklaştırmadan kurumasını hızlandırabilirsiniz.
 
@Kuzey EgeNeon yeşili için astar uygulamanız lazım kesinlikle. Kadroyu kapatana kadar uygulamayı 3 kat yapmanız gerekecek. Rehberde belirttiğim gibi keskin dönüşlerle Plastidip boyayı mühürleme yapabilirsiniz. Maşanın tamamını furç takımına kadar kaplamalısınız. Yalnız alın borusunun içini tamamen açık bırakmayın. Göbek mili içinde aynı şey geçerli. Boyayı 5 veya 6 kat boya atarsanız sökmesi kolay olacaktır. Aksi takdirde boyayı mazotla sökmeniz gerecek. Ayrıca boyaya başlamadan önce kadro temizliğini iyi yapmalısınız. Üstünde toz kalırsa pürtüklü bir yüzey elde edersiniz.

@Abdllh

Hayır gönül rahatlığı ile sökebilirsiniz. Ben daha önce söktüm hiçbir sorun yaşamadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tahir Keskin
Bende uygulamayı düşünüyorum ama 2 kutu 100 liraya gelecek kargo hariç, beni aşıyor şu an için. Ama o mat parlamasını seviyorum plastidipin. Video hakkında merak ettiğim bir şey var. Neden yukarıdan aşağıya tek çizgi halinde geçmek yerine sağ sol yaptı sürekli? Daha kısa sürer ve daha az boya harcamış olmazmıydı? Ayrıca boyada oluşabilecek eşitsizlikler de önlenmezmiydi böylece?
 
@Atilla Gobel Sitesinden astara ihtiyaç yoktur diye hertürlü uyarıyor diye biliyorum astar kişisel tecrübeniz mi?

Astarı beyaz değilde ilk kat olarak kendi rengi ile yapılacak şekilde yönlediriyorlar yada yine ben bu şekilde anladım.

Alıntı Plasti-dip.com
"Efekt spreyler dışındaki tüm spreyler astar gerektirmeden doğrudan yüzeye uygulanabilmektedir. Bazı fotoğraf ve videolarda görebileceğiniz farklı bir renk altına atılmış gri veya beyaz renk astar değil, ana malzemenin kendi rengini kırmak için atılan Plasti Dip dir. Evrensel olarak tüm astarlar gri renktir. Koyu bir renk yüzeye açık tonlarda bir Plasti Dip uygulayacaksınız kapatma işlemini hızlandırmak için sizde altına Gri Plasti Dip ürününü ilk kat için isteğe bağlı olarak atabilirsiniz. Plasti Dip kapatıcılığı güçlü olan bir üründür. Özel durumlar dışında altına gri renk Plasti Dip ürünü uygulamanız gerekmemektedir."

Ben bisikletimi kırmızı beyaz boyamak istiyorum kadro kırmızı maşa beyaz 1 kutu beyaz 1 kutu kırmızı yeter mi? önce kadroya beyaz astar atarım sonra kırmızıya boyarım maşa için çok sprey gerekmiyor sonuçta yada kırmızı renk için astar şartmı kafam karıştı
 
@hamidgf Benim yaptığım tecrübeyle sabittir. İsterseniz astarsız deneyin bence. Ancak kat ve kat boya atmanız gerekecektir kapatmanız için. Ancak astar atmak işi kolaylaştırdığı için tavsiye edilir. Ben beyaz renkli kadroya flüoresan turuncu uygularken 6 katın kapatmadığına şahit oldum. İsteyen astarsız deneyebilir. .
 
@Atilla Gobel Tecrübe benim için çok önemli hocam paylaşınız için teşekkürler. Ben zımpara işlemi uygulayacağım kadrom eski öğrenci olduğum için astar fiyatı arttırıyor bu yüzden kaçası geliyor insanın :) Çeşitlere baktım mat kırmızı boya diyor bu durumda astar ihtiyacım yok tecrübelerinize göre peki zımparalı kadroya 1 tüp yetirebilir miyim ?

Ayrıca çalkalama olayına bazı kısımlar 5dk bazı siteler 10dk demiş sizde biraz yükseltinde sağlam olsun. 6 saniyelik periyot olayıda var, sprey 6 saniyeden uzun sıkmayın 6 sık dur 6 saniye sık dur ...şeklinde git düşüncesi var siz bu konuda ne düşünüyorsunuz ?
 
@hamidgf Kadronuz eski ise ve garanti dışı ise normal bir boyama prosedürü izleyebilirsiniz. Yada oto sanayide kadronuzu söküp, zımparaladıktan sonra boyamaya götürürseniz uygun fiyata boyayabilirsiniz. Plastidip ile boyayacaksanız her kattan önce 1-2 dakika çalkalayın. Ancak boyamaya ilk başlarken 10 dakika sallamanız faydalı olacaktır.
 
@Atilla Gobel
Eyvallah, teşekkür ederim.
 
Madem orjinal boya istiyorsunuz neden boyuyorsunuz. Madem boyuyorsun ver bi kaporta ustasına fırın boya ile boyasın zımparasını srn at en fazla 50 tl alacaktır..
 
Geri