Scudo Sports

Profesyonel bisikletçilerin bisikletleri gerçekten de 6.8 kilo mu?

Yol bisikletiniz pedallar ve GPS cihazı dahil kaç kg?


  • Toplam katılım
    396
Kaç kilonun önemli olmadığı aslen onu çeviren bacağın daha önemli olduğunu Alpe d'Huez rekorundan bakabiliriz.
1. 1995: 36:40 Marco Pantani 22.58 km/h
2. 1997: 36:53 Marco Pantani 22.45 km/h
3. 1994: 37:15 Marco Pantani 22.23 km/h
4. 2004: 37:36 Lance Armstrong 22.02 km/h
5. 1997: 37:40 Jan Ullrich 21.98 km/h
6. 2001: 38:03 Lance Armstrong 21.76 km/h
7. 1995: 38:04 Miguel Indurain 21.75 km/h
8. 1995: 38:04 Alex Zulle 21.75 km/h
9. 1995: 38:06 Bjarne Riis 21.73 km/h
10. 1997: 38:20 Richard Virenque 21.60 km/h
Görüldüğü gibi ilk 10 da sadece Lance Armstrong 2000 yılından sonra en iyi derecelerden birine girmiş.90 lı yılların teknolojisiyle 2016 yılı arasında elbet uçurum vardır.Ancak bu teknoloji yokuşlarda pek etkisini göstermiyor bu tablodan bunu anlayabiliriz.O yüzden gram gram ağırlık olayına girmek yerine kendimizi nasıl geliştiririz buna bakmalıyız.Bisikletten çok şey beklersek her zaman kaybeden taraf oluruz.
 
Scudo
  • Bisiklet konusunda üreticiler birbirleri ile yarışıyorlar. Kadro,jant, set vs. Herkes kendi markasını öne çıkarmak için başta ağırlık olmak üzere bir çok konuda önce "Ben yaptım" diyerek ve icatlarının işe yaradığını görerek ön plana çıkmaya çalışıyor. Shimano, DI2 sonrası acayip prim yapmış durumda, bakın SRAM elektronik sisteme geçemedi ve neredeyse peletondan siliniyordu. Her yeni sezon ürününde görürüz % şu kadar hafif,% bu kadar rijit,% bu kadar ergonomik vs. Tabi takımlarda en son teknoloji varken neden eskiyi ve ağırı kullansın ki ? Sonuta markalar sponsor olmak için heyecanla bekliyor.
 
@taner07

Taner'cim, Rasmussen yetenekli olmasına rağmen kendini harcayan sporculardan biri. Yılını tam hatırlamıyorum (2005 olabilir), TdF son etaplardaki zamana karşıda sapıtmasa rahat kürsü yapacaktı, o etapda epo'su fazla gelince yol denge/rotası acaip oldu. O günkü yarış efsanedir. YouTube'dan bulabilirseniz bakın derim.

Destek kaynaklı ek bilgi: Michael Rasmussen, bisikletindeki gereksiz çıkartmaları sökmesi ve çoğu Tour de France bisikletçisi arasında popüler olan Livestrong bilekliğini fazladan birkaç gram ağırlık oluşturduğu gerekçesiyle takmaması ile bilinmektedir. Kahvaltıdan önce yiyeceği her bir pirinç tanesini sayardı ve mısır gevreğine süt yerine, su katardı. Sadece bir adet suluk bulundurmaktaydı ve Colnago Extreme-C bisikletinin ağırlığı 6.81 kg'la minimum ağırlıktan sadece 1 gr fazlaydı.

Rasmussen ağırlık konusundaki hasasiyeti ve detaycılığıyla bilinmektedir. Düşük ağırlığıyla, sınıfındaki en hafif bisikletçiler arasında yer almaktadır. Aynı dönem/jenerasyon Ricardo Ricco varki, hiç bahsetmiyeyim uff... uff!!
 
Hafif bisiklet toplayanlara neden sürekli karşı bi davranış sergileniyor bu forumda henüz çözemediğim bir konu bu. Bisiklet toplarken paramın alabildiği en hafif malzemeyi almaya çalışıyorum, tabii ki sağlamlığını da göz önünde bulundurarak. Ki benim gibi tırmanış odaklı süren kişiler de bu şekilde yapmalı diye düşünüyorum. Evet, düz yolda belki çok fazla bişey hissetmezsiniz, ama eldeki bütçeyle satın alınabilecek en hafif malzemeyi almak bana göre tırmanış yapanlar için bi zorunluluk olmalı bana göre. Performansı iyi veya kötü, vücuduna yatırıp yapıyor mu yapmıyor mu farketmeksizin (ki bunlar da söz konusu kişinin kendinden başkasını ilgilendirmez); kimse o zorlu yolları altında ağır bir bisikletle çıkmak istemez, daha hafifiyle çıkma imkanı varken. Önümüzdeki aylarda 8.4 kiloluk alüminyum kadrolu bisikletim yerine Columbus SLX borulu çelik bir kadroya geçmeyi planlıyorum. Çelik kadronun sürüş kalitesinden sonra daha hafif bile olsa alüminyumun sürüş hissiyatını beğenmemeye başladım. Bisiklet tahmini olarak 300-400 gram arası ağırlaşacak ama önemli değil, "steel is real" :) O kadroyu toplarken de paramın alabildiği en hafif malzemeyi alıcam yine ki yapılabilecek en hafifini yapayım. Ha ağırlık yapmasın diye allahın sıcağında çift matara yerine tek matara taşıyıp susuz kalmaya razı olanlar, evet onlar hasta :D

Şu anki bisikletim de bu, görünen haliyle 8.4 kg

foto-049.jpg

düzeltme: lastik değişimiyle 8.3 oldu, unutmuşum :D
 
@kudretozbay
Harika işçiliği geç Çelik kadroda işçilik yoktur çünkü Çelik kaynağı en kolay kaynaktır.
İşçilik aliminyum kadroda çok daha önemlidir. Titanyum kaynağı uzmanlıktan öte oksijensiz ortam gerektirir.
Çelik kadro sağlam ama esnektir hatta kadro çeşitleri arasında en esnek kadronçeliktir. Dolayısı ile esnek kadroda güç kaybı çok olur.
Ağılık tırmanış ve sprinte önemlidir.
Ben bir kadro alayım olabildiğince Pro olsun çok uzun ömürlü olsun karbon kadar da pahalı olmasın diyorsanız mutlaka süper aliminyum denilen ve markaya göre değişik Adları olan e5 yada a6 yada smart veld gibi değişik isimlendirilmiş hafif kadrolar alınmalıdır.
İsteyen kesesine göre istediğini alır ama aç gezecekse biraz düşünmeli.
Bu gün sağlıklı bir bisiklet sporu uğraşısı için 2000 6000 tl araları gayet yeterli bisikletler mevcut bu sınırları aştığınızda ya fazladan bir sürü sorun yaşarsınız yada gereğinden pahalı ürünler seçtiğiniz için daha çok konfor ve rahatlık getiren kask, eldiven, ayakkabı, gözlük gibi şeylerde ucuza kacarsınız.
Di2 nin size kattığı konfor ile iyi bir taytın kattığı konfor arasında çok fark olur di2 ye bir sürüş boyunca 8-10 kere dokunurken iyi bir kask sürüş boyunca size dokunur. Di2 fiyatının 4/1 ine standart bir sistem alıp iyi bir ekipman ile konforlu bir tur yapmak oldukça verimli olur. Zaten di2 nin getirdiği farklara gerçekten ihtiyacı olan sporcuya sponsor di2 alıp veriyor bedava.

@Hasan Saylık
Zaten kim sürerse sürsün markalar arasında da alttan alta bir yarış vardır ki zaten ar-Ge departmanları bu yarışın oyunculardır.
Di2 yi yarış için tasarlar ve üretim için revize ederler. Yarış için kullanılan malzemelerle di2 daha pahalıya ve daha çok işçiliğe mal olur.
Bizim Türkiye'de di2 sahibine garipseyerek baksak bile bunlardan dünyada da hatrı sayılır oranda var bir sora seti 2-3 milyon adet üretirken bir 200-300 bin adet di2 üretilir toplam maliyet açısından çok büyük farklar yoktur çünkü bu tip işlerde işçilik esas girdidir. Hemen hemen birim başı yakın fiyatlara mal olan ürünün pazar konumlandırmasını öyle bir yaparsınız ki 2-3 milyon adet sora seti satmak la 200-300 bin di2 seti satıp aldığın kar aynı olur sadece 3-4 saatlik daha fazla işçilik ile AR-GE bedeli çıkarıldığında sora ile di2 arasında 200 dolar dan fazla fark yoktur.
Markalar arasındaki tatlı yarışı finanse ettikleri ve bize ekranımız başında keyifli dakikalar yaşatan di2 ve dengi birçok ürüne binlerce dolar sıkan arkadaşları kutluyor ve teşekkür ediyorum.
Tüm bu yazılanları kafadan atmadım çünkü zaten sizde biliyorsunuz ki 2 sene ince en üst segmentteki bir ürünün özelliği alt segmentlere 1-2 sene gecikmeyle geliyor yani yarış teknolojileri standart kullanıcıya er yada geç ulaşıyor çünkü zaten yenisi bulunuyor.
 
@Yılmaz Uyar Hatırlıyorum abi izledim, şimdi baktım 8 dakika fark yemiş, Ullrich'e 2 dakika üstünlüğü vardı ama tabi ki dayanamadı TT'de :) Ricco da tam bombadır tabi :D İşin ilginci bu adamlar doping yaptıklarını itiraf edip, hiç de pişman olmadığını söyleyen ilginç karakterler :komik::komik:

Biz yokuşa 11 kilo bisikletle çıkıyoruz, gıkımız çıkmıyor gram falan komik hesaplar girmeyen böyle şeylere hastalık oluyor :harika::harika:
 
@Tolga Çelebi bana kalırsa hepsi aynı şeyleri kullanıyor.

sadece yatırım meselesi,merida kendi fabrikasında daha ucuza üretebilir bisikleti. Ama bir canyon öyle değil. Parayı vermesi gerekir. Bunların hemen hepsi hatta günlük hayatta kullandığımız şeylerin hemen hepsi,uzay çalışmaları ile oluyor. Okay,birileri geliştiriyor saygım var ama bisiklet eminim bunlardan biri değil. Birileri yapıyor,markalar alıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf !!WOW!!
@Soner H. Arslan Ne cevap almak istiyorsanız onu söyleyeyim, ayrıntılı bilgi isterseniz özele beklerim...
 
17kg pedallar hariç :D kilitli pedallar bide ben 63 kilo ooh miss haah afferim banaa
 
@taner07

Sektor egilimi olan bir olguyu, ki gayette caga ve teknolojiye uygun; Komik diye yorumlayabilmek icin bulundugunuz konum da muhim bana kalirsa. O sebeple merak ettim. Mesela antrenor musunuz, takim kaptani misiniz bilmiyorum. Belki kaydadeger basarilari olan bir sporcusunuz. Belki bisiklet tasarimiyla ugrasan bir ekibin parcasisiniz, biz demenize istinaden. Belki muthis bir birikim vardir o tespitin arkasinda. Fakat bu baslikta yazan diger insanlari baz alarak, ederinin altinda hatta bos bir sey gibi yorumlamisimdir kelaminizi. Size haksizlik yapmamis olmak istemem.

Yoksa “biz” (Komik hesaplar yapanlar) farkli goruslere acik insanlariz, sanirim. Zira ederken laf olsun diye edilmemis, edeni tarafindan dusunulmus her fikir dinlenmeye deger. Keske insanlarin bisiklet icin yaptigi tek hesap agirligi icin olsa, herkes diledigi bisikleti alabilse. Belki o zaman bu “Ne geregi var?” tadindaki samimiyetsiz bos muhabbetler sona ererdi.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Soner H. Arslan Konuda yazılan mesajları okudunuz sanırım ben de burada gördüğüm mesajlara istinaden kendi kişisel görüşümü yazdım, profesyonellerin bunu yapması normal çünkü zaten insan fizyolojisini zorladıkları için nereden kar etsek faydadır diye bakıyorlar ama siz ''farkli goruslere acik insanlar'' olarak benim bu yorumumu üstünüze alıp bir de ''siz kimsiniz?'' diye mesaj atıyorsunuz. Gerçekten ilginç bir olay vesselam...
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Devamli acilan ve kisisel secimlerin sorgulanmasina dayanan boyle konular yuzunden bisikleti birakip insanlarin meraminla ugrasmaktan bikan bir kullanici olarak yanlis yorumlamis olabilirim mesajinizi. Kirdiysam kusuruma bakmayin.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Geri