Merhabalar bisiklet sever dostlarım. Uzunca bir süre ilgilenemedim forumla. birkaç arkadaşıma forumdan yardımcıda oluyorum onlar konuya dahil olur zaten.
Ben bianchi caurus 906 bisikletime gündelik olarak binmeye karar verdim birkaç kez sürüşümden sonra. kendim toparlamış restore etmiştim zaten bilenler bilir. Gelelim bu işlemi nasıl yapacagımıza.
1. Elektrostatik boya gayet uzun ömürlü kaliteli bir boya çeşididir fiyati oldukca makul ama kadronuzun pişirme ısısını ayarlatamıyacagınız için uzak durunuz.
2. Fırın boya ( oto kaporta ) herkezin bildigi sanayi bölgesinde insanların araçlarını boyattıkları sistemdir. yalnız bu sistem bir bisiklet için pek uygun değildir kendi boyacım fırın ısılarını söyleyince aklım başımdan gitti pek bizim celik - aliminyum kadroların kaldıracagı ısı değerleri degil bunlar kırılganlıgını ve bükülebilirliğini bozacak türde ısılara maruz kalıyorlar oyuzden bunu hiç düşünmeyin derim.
3. Sprey boya uygulaması son derece zor oldukca ugras ve sabır gerektiren üstteki her 2 seçenekden daha uzun ömürlü kaliteli bir boya uygulaması ve bisikletler için biçilmiş kaftan denebilir..
Kendimiz yapalim...
Astar ugulaması.
Arkadaslar astar herkezin bildiği gibi metalin paslanmasını korozyona uğramasını yüzeydeki pürüzleri kapatmasını ve boyanın metale daha iyi tutunabilmesi için uygulanan bir işlem sprey boyalarda bu astar mevzusu oldukça önemlidir önemsemeden atılan bir astar 2 yıl sonra boyanın kabarmasına dökülmesine sebep olacaktır..
bisikletimiz için 2 türlü astar çeşidi mevcut.
1. akrilik bazlı astar
2. sentetik bazlı astar
bu her iki astar çeşidide aynı denilebilecek düzeyde ama benim tavsiyem akrilik bazlı olması boya vernik astar bunları akrilik bazlı kullanınız..
kullandıgım astar bu ve oldukça kaliteli kuruması üzün süren ve dayanıklı bir astar çeşidi araba kapılarını kaputlarına kullanılan bir üründür.
65590 dosyayı görüntüle
Astarı uygulamak arkadaşlar simdi alacagınız astarın sprey tetigi standart olarak uzerınde verılır bunların kalın püskürteni ınce püskürteki cesit cesidi var alırsanız iyi olur almazsanız standart verilen ilede idare edebilirsiniz.
Bisikletimiz krom kaplıydı güzelce su ile 400 numara zımara ile 16 saat boyunca zımparalıyoruz kollarımız kopuncaya kadar bittigini düşündüğünüzde 800 numaraya gecerek susuz zımpara yapıyorsunuz.
65591 dosyayı görüntüle
kadronuzun zımpara işi bittigini düşündügünüzde eski bir atleti yırtıp tavsiye ederim bolca tiner döküp kadronuzu birgüzel sentetik tiner ile siliniz 10dakika bekleyip mikrofiber bez ile en ince ayrıntısına kadar kuru sekilde siliniz boyanmasını istemediginiz noktaları kagıt bant ile kapatınız. ve biryere kadronuzu asıp astar işlemine hazır hale getiriniz..
Buraya kadar herşey yolunda ise problem yok demektir astarı atıyoruz.
unutmadan spreyinizide az ılık bır suyun içine koyup 3dakika bekletip 5 dakika calkalamadan uygulamayın.el bileginiz ile dirseginizin uzunlugu kadar mesafeden tetiğe yarım basmayarak her basışınız tam olsun yarım basar iseniz boya pütürlü atacaktır ve sonrasında zımparalamak zorunda kalacaksınız bunu kimse anlatmamıs tetige sonuna kadar basınız ! astarınızın ilk katını silme dedigimiz incecik kat şeklinde atıyoruz sola doğru saga sola aşa yukarı seklinde değil hep sola doğru püskürtüyoruz boyamızı el degme seklinde kuruması göstermiş oldugum markada 30dk. ama sız 6 saat elinizi ve zımparanızı sürmeyin tavsiyem ertesi gün.
65595 dosyayı görüntüle
65596 dosyayı görüntüle
65597 dosyayı görüntüle
ertesi gün tekrar 2. kat astarımızı atacagınız napıyoruz hafıf 800 numara zımpara ile hiç bastırmadan zımpara atıyoruz ve korkmayın astarın belli başlı yerleri kalkacaktır kalksın siz zımparalayın zımpara işlemi bittikden sonra kuru mikrofiber bez ile tozu siliyoruz toz kalmadıgına emin oldugunuzda 2. kat astarınızı aynı sekilde atıyorsunuz ve 30 saat sertleşme sürecine bırakıyorsunuz. 30 saat sonrasında 800 numara zımpara ile güzelce zımparalıyorsunuz astarınızda kalkan ufak tefek yerler olabilir endişe etmeyin zımparalamaya devam edin sonuc bu sekilde olacakdır. Astar beyaz renk degil flashdan öyle cıkmıs fotograflar normalde gri renk.
65599 dosyayı görüntüle
Devamı ilerleyen günlerde..
1. Elektrostatik boya gayet uzun ömürlü kaliteli bir boya çeşididir fiyati oldukca makul ama kadronuzun pişirme ısısını ayarlatamıyacagınız için uzak durunuz.
2. Fırın boya ( oto kaporta ) herkezin bildigi sanayi bölgesinde insanların araçlarını boyattıkları sistemdir. yalnız bu sistem bir bisiklet için pek uygun değildir kendi boyacım fırın ısılarını söyleyince aklım başımdan gitti pek bizim celik - aliminyum kadroların kaldıracagı ısı değerleri degil bunlar kırılganlıgını ve bükülebilirliğini bozacak türde ısılara maruz kalıyorlar oyuzden bunu hiç düşünmeyin derim.
3. Sprey boya uygulaması son derece zor oldukca ugras ve sabır gerektiren üstteki her 2 seçenekden daha uzun ömürlü kaliteli bir boya uygulaması ve bisikletler için biçilmiş kaftan denebilir..
Kendimiz yapalim...
Astar ugulaması.
Arkadaslar astar herkezin bildiği gibi metalin paslanmasını korozyona uğramasını yüzeydeki pürüzleri kapatmasını ve boyanın metale daha iyi tutunabilmesi için uygulanan bir işlem sprey boyalarda bu astar mevzusu oldukça önemlidir önemsemeden atılan bir astar 2 yıl sonra boyanın kabarmasına dökülmesine sebep olacaktır..
bisikletimiz için 2 türlü astar çeşidi mevcut.
1. akrilik bazlı astar
2. sentetik bazlı astar
bu her iki astar çeşidide aynı denilebilecek düzeyde ama benim tavsiyem akrilik bazlı olması boya vernik astar bunları akrilik bazlı kullanınız..
kullandıgım astar bu ve oldukça kaliteli kuruması üzün süren ve dayanıklı bir astar çeşidi araba kapılarını kaputlarına kullanılan bir üründür.
65590 dosyayı görüntüle
Astarı uygulamak arkadaşlar simdi alacagınız astarın sprey tetigi standart olarak uzerınde verılır bunların kalın püskürteni ınce püskürteki cesit cesidi var alırsanız iyi olur almazsanız standart verilen ilede idare edebilirsiniz.
Bisikletimiz krom kaplıydı güzelce su ile 400 numara zımara ile 16 saat boyunca zımparalıyoruz kollarımız kopuncaya kadar bittigini düşündüğünüzde 800 numaraya gecerek susuz zımpara yapıyorsunuz.
65591 dosyayı görüntüle
kadronuzun zımpara işi bittigini düşündügünüzde eski bir atleti yırtıp tavsiye ederim bolca tiner döküp kadronuzu birgüzel sentetik tiner ile siliniz 10dakika bekleyip mikrofiber bez ile en ince ayrıntısına kadar kuru sekilde siliniz boyanmasını istemediginiz noktaları kagıt bant ile kapatınız. ve biryere kadronuzu asıp astar işlemine hazır hale getiriniz..
Buraya kadar herşey yolunda ise problem yok demektir astarı atıyoruz.
unutmadan spreyinizide az ılık bır suyun içine koyup 3dakika bekletip 5 dakika calkalamadan uygulamayın.el bileginiz ile dirseginizin uzunlugu kadar mesafeden tetiğe yarım basmayarak her basışınız tam olsun yarım basar iseniz boya pütürlü atacaktır ve sonrasında zımparalamak zorunda kalacaksınız bunu kimse anlatmamıs tetige sonuna kadar basınız ! astarınızın ilk katını silme dedigimiz incecik kat şeklinde atıyoruz sola doğru saga sola aşa yukarı seklinde değil hep sola doğru püskürtüyoruz boyamızı el degme seklinde kuruması göstermiş oldugum markada 30dk. ama sız 6 saat elinizi ve zımparanızı sürmeyin tavsiyem ertesi gün.
65595 dosyayı görüntüle
65596 dosyayı görüntüle
65597 dosyayı görüntüle
ertesi gün tekrar 2. kat astarımızı atacagınız napıyoruz hafıf 800 numara zımpara ile hiç bastırmadan zımpara atıyoruz ve korkmayın astarın belli başlı yerleri kalkacaktır kalksın siz zımparalayın zımpara işlemi bittikden sonra kuru mikrofiber bez ile tozu siliyoruz toz kalmadıgına emin oldugunuzda 2. kat astarınızı aynı sekilde atıyorsunuz ve 30 saat sertleşme sürecine bırakıyorsunuz. 30 saat sonrasında 800 numara zımpara ile güzelce zımparalıyorsunuz astarınızda kalkan ufak tefek yerler olabilir endişe etmeyin zımparalamaya devam edin sonuc bu sekilde olacakdır. Astar beyaz renk degil flashdan öyle cıkmıs fotograflar normalde gri renk.
65599 dosyayı görüntüle
Devamı ilerleyen günlerde..