Scudo Sports

Profesyonel şekilde kendiniz bisikletinizi boyayın.

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
7
Tepki
4
Merhabalar bisiklet sever dostlarım. Uzunca bir süre ilgilenemedim forumla. birkaç arkadaşıma forumdan yardımcıda oluyorum onlar konuya dahil olur zaten. :) Ben bianchi caurus 906 bisikletime gündelik olarak binmeye karar verdim birkaç kez sürüşümden sonra. kendim toparlamış restore etmiştim zaten bilenler bilir. Gelelim bu işlemi nasıl yapacagımıza.

1. Elektrostatik boya gayet uzun ömürlü kaliteli bir boya çeşididir fiyati oldukca makul ama kadronuzun pişirme ısısını ayarlatamıyacagınız için uzak durunuz.

2. Fırın boya ( oto kaporta ) herkezin bildigi sanayi bölgesinde insanların araçlarını boyattıkları sistemdir. yalnız bu sistem bir bisiklet için pek uygun değildir kendi boyacım fırın ısılarını söyleyince aklım başımdan gitti pek bizim celik - aliminyum kadroların kaldıracagı ısı değerleri degil bunlar kırılganlıgını ve bükülebilirliğini bozacak türde ısılara maruz kalıyorlar oyuzden bunu hiç düşünmeyin derim.

3. Sprey boya uygulaması son derece zor oldukca ugras ve sabır gerektiren üstteki her 2 seçenekden daha uzun ömürlü kaliteli bir boya uygulaması ve bisikletler için biçilmiş kaftan denebilir..

Kendimiz yapalim...

Astar ugulaması.

Arkadaslar astar herkezin bildiği gibi metalin paslanmasını korozyona uğramasını yüzeydeki pürüzleri kapatmasını ve boyanın metale daha iyi tutunabilmesi için uygulanan bir işlem sprey boyalarda bu astar mevzusu oldukça önemlidir önemsemeden atılan bir astar 2 yıl sonra boyanın kabarmasına dökülmesine sebep olacaktır..
bisikletimiz için 2 türlü astar çeşidi mevcut.
1. akrilik bazlı astar
2. sentetik bazlı astar
bu her iki astar çeşidide aynı denilebilecek düzeyde ama benim tavsiyem akrilik bazlı olması boya vernik astar bunları akrilik bazlı kullanınız..
kullandıgım astar bu ve oldukça kaliteli kuruması üzün süren ve dayanıklı bir astar çeşidi araba kapılarını kaputlarına kullanılan bir üründür.
65590 dosyayı görüntüle

Astarı uygulamak arkadaşlar simdi alacagınız astarın sprey tetigi standart olarak uzerınde verılır bunların kalın püskürteni ınce püskürteki cesit cesidi var alırsanız iyi olur almazsanız standart verilen ilede idare edebilirsiniz.

Bisikletimiz krom kaplıydı güzelce su ile 400 numara zımara ile 16 saat boyunca zımparalıyoruz kollarımız kopuncaya kadar bittigini düşündüğünüzde 800 numaraya gecerek susuz zımpara yapıyorsunuz.

65591 dosyayı görüntüle

kadronuzun zımpara işi bittigini düşündügünüzde eski bir atleti yırtıp tavsiye ederim bolca tiner döküp kadronuzu birgüzel sentetik tiner ile siliniz 10dakika bekleyip mikrofiber bez ile en ince ayrıntısına kadar kuru sekilde siliniz boyanmasını istemediginiz noktaları kagıt bant ile kapatınız. ve biryere kadronuzu asıp astar işlemine hazır hale getiriniz..

Buraya kadar herşey yolunda ise problem yok demektir astarı atıyoruz.
unutmadan spreyinizide az ılık bır suyun içine koyup 3dakika bekletip 5 dakika calkalamadan uygulamayın.el bileginiz ile dirseginizin uzunlugu kadar mesafeden tetiğe yarım basmayarak her basışınız tam olsun yarım basar iseniz boya pütürlü atacaktır ve sonrasında zımparalamak zorunda kalacaksınız bunu kimse anlatmamıs tetige sonuna kadar basınız ! astarınızın ilk katını silme dedigimiz incecik kat şeklinde atıyoruz sola doğru saga sola aşa yukarı seklinde değil hep sola doğru püskürtüyoruz boyamızı el degme seklinde kuruması göstermiş oldugum markada 30dk. ama sız 6 saat elinizi ve zımparanızı sürmeyin tavsiyem ertesi gün.

65595 dosyayı görüntüle

65596 dosyayı görüntüle

65597 dosyayı görüntüle

ertesi gün tekrar 2. kat astarımızı atacagınız napıyoruz hafıf 800 numara zımpara ile hiç bastırmadan zımpara atıyoruz ve korkmayın astarın belli başlı yerleri kalkacaktır kalksın siz zımparalayın zımpara işlemi bittikden sonra kuru mikrofiber bez ile tozu siliyoruz toz kalmadıgına emin oldugunuzda 2. kat astarınızı aynı sekilde atıyorsunuz ve 30 saat sertleşme sürecine bırakıyorsunuz. 30 saat sonrasında 800 numara zımpara ile güzelce zımparalıyorsunuz astarınızda kalkan ufak tefek yerler olabilir endişe etmeyin zımparalamaya devam edin sonuc bu sekilde olacakdır. Astar beyaz renk degil flashdan öyle cıkmıs fotograflar normalde gri renk.

65599 dosyayı görüntüle

Devamı ilerleyen günlerde.. :)
 
Scudo
Supersin dostum. Ben seni ayri bi begeniyorum. Gunumuz marka hastasi, ust sinifa pahali bi bisikletle cikma kafasindaki adamlara inat usta cirak kulturunu ve sanayiideki samimi esnaf tarzini koruyorsun.
 
@mariokaldato
teşekkür ederim.
birçok kişi bilinçsizce amatörce anlatmış ben profesyönel anlamda yardımcı olmak istedim sprey boyalar ile aram iyidirde oldukça :)
 
@Falkee istanbulda olsaydınız boyayabilirdim suan birkaç arkadaşın kadrosunuda ben boyayacagım :) umarım konu yardımcı olur size ve güzel bir iş cıkarırsınız kolay gelsin simdiden :)
 
En heyecanlı yerinde kesmişsin. Neyse artık yeni bölümün çıkmasını bekleyeceğiz :D
 
@yikilmazenes ahahah ılerleyen gunlerde eklerim takıpde kalırsanız görürsünüz aslında en önemli kısımı paylaştım astar gerçekden anlatan olmamış anlatanda yarım yamalak anlatmış bu konu daha aydınlatıcı acıklayıcı oldu diye düşünüyorum inşallah herkez faydalanır. :)
 
Evet arkadas hakli ayni sinemada atilan reklamlar gibi oldu ehehehe
 
Hocam eline sağlık. Çok başarılı. Benim elimde yatkındır böyle şeylere ama haşat etmek istemem yeni aldığım bisikleti. Hurdada duran bi iki bisiklet olcaktı. onların üzerinde bunu denemek istiyorum. başarılı olabilirsem, çalışmam kendimi tatmin ederse bisikletime uygulamayı düşünürüm. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Ankaradayım ve asla beceremem böyle birşeyi fakat konuyu takibe aldım..güzel işler bunlar, tebrik ederim
 
@c33nk

Ben başaracağıma inanıyorum. :) sadece sıfır risk hareket etmek istedim [emoji16]
 
@Caner Od riske girilcek bi durum söz konusu degıl verdıgım uygulamada boya ömrü minimum 7 yıl. Boya rengını secerken dıkkat etmek lazım belkı aldıgınız boyayı begenmesınız ozaman riske atmış olursunuz projenizi.
 
@c33nk

Projeni takibe aldım. Hiçbir aşamasını kaçırmadan yapmaya çalışıcam. Tabi sadece h.sonlarım olduğu için hızlı ilerleyemeyebilirim. Ama daha üstüne oturmanın nasip olmadığı bisikletimi riske etmektense de, hali hazırda yapıp hayat verebileceğim bisikletlerim üstünde çalışmayı tercih ediyorum :)
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Elektrostatik Toz Boya; (link)
Oto Kaporta Fırın Boyama; (link)
Aliminyum kadroları toz boya fırınında 180-200 santigrat derece sıcaklığa tabi tutmak sorun yaratabilir ama onunda uygun sıcaklıkla olabileceğini düşünüyorum.Mevcut Aliminyum kadroların nasıl boyandığını bilen varsa, cevaplarsa hepimiz aydınlanmış oluruz.Çelik kadrolar için ise bu sıcaklık değerleri sorun çıkarmaz.Yine elektrostatik boyamada astar uygulamasından emin olmamakla birlikte, oto kaparta fırın boyama tekniğinde önce astar, sonra da son kat boyama uygulamasını sorunsuz uygulayabilirsiniz.
Biraz detay; (link)
 
Valla oluru olmazi bilmem ama on numara ugras. Keske imkanim ve motivaayonum olsa da bende ugrassam

Edit: su mesaji attiktan sonra sag altta iphone ile gonderdi yazmasi yok mu mest ediyor forum. Halbuki ipone 3 oldugunu bir bilse.. :)
 
@metinnitem1 ben bızzat bu işi yapan yerlere gittim sonuç hüsran ne yazıkkı kadronun yapısını her halukarda bozacaklarını cok samimi dilde anlattılar kesinlikle önermiyorum çok riskli zaten zamanında birkez boyanmış sız o boyayı aynı sekılde yaptırıp yapısını iyice bozacaksınız sizce 2. Bir fırınlamayı kadronuz kaldırabılecekmi ? Bunu bisiklet firmaları bile tavsiye etmiyor zaten fabrıkadayken yapısı kısmen hasar görüyor 2. Boyamada dahada büyük sorunlar doğuracak hasarlara maruz kalabılırsınız örnegın son surat ile giderken kadro borularının birinin kaynak yerinden kopabılır eger bunları göze alıp binecek arkadaşlar varsa bisikletlerine düşünmeden yapsınlar. Benım yaptıgım boyanın hepsınden cok daha kalıcı ve cok daha saglıklı oldugunu düşünüyorum daha öncesinde bu sekılde boyadıgım 5 yıllık metal malzemeler var hala daha ılk gunki gibi duruyor boyaları ve dışmekanda kullanılıyor.
 
@c33nk

Cenk foruma üye olali daha 1 ay olmus ve gecenlerde yine konu acmistin, uzunzamandir nasil ilgilenemedin anlamiyorum.

1. Elektrostatik boya kadroya zararli olmaz, 180 derece isiya bir kadro dayanmiyorsa ya plastikten dir yada karbondan. Ben restore etigim bisikletlerin tümünü tozlu boya firinida boyatiyorum, bi ister alu olsun ister celik ce hic bir zazari yok. Bu islemi cogu bisiklet üreticileri bile yapiyor, örnegin cube. Zarari olsa sence yaparlarmi?

2. Firin boya. Firin boyayi evet firinda atiyorlar ama sicak olunca degil. Boya atilirken sadece vakumu calisir oda firinin icindeki tozlari ceksin ve boyanin üzerine düsmesin diye. Hata duvarlarindan su akan firinlar bile var. Firin sadece boyayi kurutmak icin acilir ve onun dereceside 80 derece civari oluyor. 80dercede kesinlikle alu yada celik kadroya zarar vermez ama istemeyende boya atildiktan sonra firinda kurtulmamasini isteye bilir.

3. Spray boya üsteki seceneklerden kesinlikle ne uzun ömürlüdür nede kalitelidir. Bisikletler icin de bicilmis kaftan degildir. Spray boyayi nasil atarsan at eletrostatistik ve ya firin boya gibi ne parlar nede güzel olur.

Lutfen rica ediyorum. bilmedigin bir seyi kötüleme. daha 23 yasindasin ama bilmedigin yok masallah. Burada köpek isirma konusunda uzmansin, kadro üretme konusunda uzmansin, restore yapma konusunda uzmansin vs. vs. anladik sen einsteina 10 cekersin ama hangi konun olursa olsun yada yorumun olursa olsun ben profesiyonelim yok motor üretiyorduk falan filan yazma, birak millet seni met etsin sen kendini degil.

Yanlis anlama sadece inan yazdiklarin biri birini tutmuyor. Bi öyle diyorsun bi öyle.

Bak mesela eletrostatisik yani tozlu boya 180 derecede boyanmis kadrolar,
103.JPG 104.JPG 105.JPG 16.JPG 20.jpg 21.jpg 30.JPG 31.JPG 34.JPG 38.JPG

Yada firinda boyanmis kadro Aluminyim.
1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG
 
@Murat Cömez sen diledigin gibi boyat murat abı ben konuyu baltaladıgını dusunuyorum.Ve toz boya ıcın uzun ömurlu kalıtelı yazdım he aldıgın kadro daha önce boya işlemi görmediyse yaptırabılırsın gorduyse yaptırmak bıraz muallakda kalır cunkı adamlar 1000tl boyamaya fıyatta cektı ama anlattılar bu işi yapıyolar kadron görüntü itibari zarar görmüyor ama yapısal olarak farkında olmadan cok ciddi zarar veriyorsun. Ben sprey konusunda haydar paşada yaptıgım lıse dönemlerındekı calısmamın hala capcanlı durdugunu goruyorum kac sene oldu sen hesapla. Almanyada ısıyı kendın belırtıyor olabılırsın fırınlarn ama türkiyede ne yazıkkı arkadaşların böyle bir lüksü yok baştan savma yapacakalardır he ama isteyen varsa istanbulda teraziderede elektrostatık toz boya uğur kaplamayı daha öncesinde önerdim isteyen orda yaptırır ama ordakı usta mumkun olabılıcek en alt ısı düzeyini söylüyor 50 derece ısıya bıle 1 saatten fazla maruz kalmaması gereken bir binek aleti sen nasıl 2 saat 80 dereceye bıraktın aklım sırrım ermedi.

Ama dedigim gibi bu konuyu ben gercekden kaliteli boyama yapmak isteyenler için açtım abuk subuk fırın boyaları yada baştan savma bi elektrostatık yapmasınlar diye açtım anlatıyorum yine gereksiz muhabbete dönecekse kilitletelim konuyu birdaha açmayız kımseyede kımselerede yardımcı olmayız olur bıter. Şu forumdan yaklasık 50 nın uzerınde arkadasla telefondan bızzat görusuyorum hatta restore işinde @Tolga Çelebi @AbdülkadirArtan şuan bu arkadaşların işlemlerine yardımcı oluyorum. Birkaç kişi haric bütün forum benden memnunıyet duyar yardım ister birebir görüşür arkadaşlık kurarken bazıları neden bana ters tepki gösterir anlam veremedım.
 
@c33nk
Tamam sen haklisin, biz cahiller senin gibi ustanin isi karisiyoruz iste. Bagisla.

Bu arada firin boya ne 80 derece asagi nede yukari kurutulur ve tolu boyada ne 180-200 derece asagi nede yukari atilir. Bu islerde secenek yoktur malesef.
Kolay gelsin. Herseyi yapiyorum yaptim diyorsun ama hep lafda hic bir defa bir foto atmisligin yok nedense.

Konuyuda baltalamiyorum, sedece dogru neyse onu söylüyorum. 80 derece aluminyum kadroya yada ceilik kadroya zarar verecekse ozaman karbon kadro kullananlar 40 derece sicakta bisikletlerini günese cikarmasin erir.
 
Geri