Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Qr mandal sıkma oranı

chnkrmz

kırdılar beni layer layer.
Kayıt
16 Şubat 2014
Mesaj
5.657
Tepki
4.839
Yaş
36
Şehir
54karya
İsim
Cihan KIRMIZI
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Cyclocross
mandalı hangi oranda sıkmamız lazım. benim aklımda soru işareti kalmasın diye biraz zorlayarak sıkıyorum.
doğrusu var mı bunun. bisikletçi bana sert olmalı demişti.
yada sert olmamalı ve tatlı sertlikte mi olmalı.
 
Scudo
Doğrusu bu diyemem ama ben tatlı sert şekilde sıkıyorum.
 
Bende sert yaparım hep ama youtubedaki yabancı bisikletçiler hep yumuşak sıkıyorlar.
 
QR 90 derece aciya gelene dek serbestce hareket edebilmeli, sonrasinda güc kullanarak kapatilabilmeli diye biliyorum. Yalniz disk frenlerde bundan biraz daha siki kapatilmali, cünkü disk fren yapisi itibariyle lastigi masanin disina dogru ceker ve zaman icinde QR'i gevsetebilir. Tam kilitledikten sonra elle, herhangi bir aparata gerek kalmadan acilabilmeli.
 
Fazla sıkınca tekerin dönüşünüde etkiliyor, benim bisikleti ters çevirip denemiştim ön tekerde. Mandal tam ortadayken gerginliği hissedeceğim şekilde sıkıyorum. Biraz daha gevşek sıktığımda oluyor arada
 
  • Beğen
Tepkiler: Lenora Nora
(link)
burada bi kaç bilgi var. gevşek olursa esner çok sıkarsak ta shimano gibi açık yataklı göbeklerde zarar verir falan fıstık. okumaya devam ediyorum ben. sanırım orta yolu bulmak gerekiyor. yazıda da öyle yazıyor.
 
Ben QR mandalını kapalı konuma getirip diğer tarafı sıkıyorum.
Artık sıkılmadığı noktada QR'ı açık konuma getirip diğer tarafı yarım tur daha çevirip tamamen kapatıyorum ;).
 
@Edip Dinçer ama sen yol bisikleti kullanıyon. ben agrasifçiyim dağcıyım zıpzıpçıyım :(
 
ben çok sert kapatırım hatta tekeri sökeceğim zaman anahtar yardımı ile gevşetirim mandalı o derece sıkı :D arazi ortamında ne olacağı belli olmuyor :)
 
  • Beğen
Tepkiler: chnkrmz
@Eren D.
Buna katılıyorum benimde basıma geldi.Serbest bıraktım tatlı sert sıkıp bırakıyorum.
 
Kullanma kılavuzunda genelde mandalsız taraftan sıkılıp elde iz bırakakacak sertlikte ama Acıya sebep olamaz iken mandalı kapalı konuma getirin yazar ama bu yine yol bisikleti için geçerli yol kk okumuştum. Mandallı taraftan sıkılmaması gerektiğide ayrıca belirtilmişti.
 
  • Beğen
Tepkiler: Önal
Aynı zamanda mandalı kapatınca maşaya paralel olması gerekir diye biliyorum
 
Daha önceleri bir yerlerde sormuştum,
@Murtega
Aynı bu cevabı (disk frenli kısım hariç) vermişlerdi. 7-8 senedir yani qr kullanmaya başladığımdan beri bu şekilde yapıyorum. Şimdiye kadar qr sıkım oranı nedeniyle maldan veya candan olmadım. :)
 
Bu mandalin sertligi benim bisiklette lastigin cok hafif kaymasina sebeb oluyor. Disk fren oldugundan cok sikarsam diske surtuyor.
 
Jantları değiştirmiştim. Arka jant da mandallı oldu. Değiştirdikten sonra el kararı sıktım ikisinide. Ters konumda iken denedim tekerler rahat dönüyor gibi görünüyordu. Biraz sürüş yaptım sonrasında devamlı bir ses bisiklette, pedal basarkende dururkende hareket halindeyken devamlı bir ses geliyor. 10 km kadar bu şekilde kullandım. Sonrasında bu konuyu @Edip Dinçer 'in yazdıklarını hatırladım mandal kapalı iken vidayı sıkıp, açıp yarıma gönlüm razı olmadı:) bir tur daha sıkıp mandalı kapattım. Ne bir ses ne bir şey anında kesildi herşey ve bisikletin gidişi değişti:) Umarım sorun çıkarmaz bu şekliyle:)
 
Tatlı sertlikte sıkıyorum. Hem açarken kolay oluyor hemde fazla sıkmanın bence bir mantığı yok.
 
Mandalı iyi sıkıp sonrasında "fren yapınca teker sağa sola kayıyor" benzeri probleminiz varsa ben böyle bir yol buldum kendime.

Önce mandalı çok iyi sıkıp sorunu çözebileceğimi düşünüyordum. Ancak yemedi :D QR nin arasına büyük bir pul atıp maşadaki teker oyuntusunun arasında kalmasını sağlamaya çalıştım ama yine olmadı. :D

Kontrol ettiğimde QR mandalının olduğu yerde yağ sızıntısı olduğunu gördüm. Balata spreyi ile müdahale ettim, sonra aldım elime malzemeleri :p

Burada yağ birikiyordu (Pul izini görüyorsunuz :D)
010820152313.jpg

Maşanın alt tarafına attıkları pula benzer parça tam birleşik değil ve arasından yağ akıyordu, bende delikleri kapatmayacak şekilde (ne işe yaradıklarını bilmiyorum :D) japon yapıştırıcı sürdüm.

010820152314.jpg

Daha sonra kestiğim kredi kartına benzer malzemeyi sıcak silikon ile maşanın alt tarafını tamamen kapatmış oldum.

010820152316.jpg

Daha test sürüşüne çıkmadım ama problemi çözeceğini düşünüyorum. Bu problem başka arkadaşlarda da varsa burayı gözden geçirsinler. :)

İyi forumlar :)
 

Dosyalar

  • 010820152315.jpg
    010820152315.jpg
    53,5 KB · Okunma: 32
  • Beğen
Tepkiler: C.Biberci
@Yusuf !!WOW!!


Test sürüşünü yaptım sorun çözüldü. Ancak, amortisörün altındaki delikleri açmanızı öneririm. Çünkü hava çıkmadığı için amortisör sertleşiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: C.Biberci
Sevgili abilerim bakarsanız sevinirim sedona 720 hidrolik frenli bisikletimde arka teker mandalını biraz yumuşak bir şekilde sıktım ama bu sefer zorlayınca teker sağa sola hareket etmeye başladı mandalı biraz daha sert sıkınca sorun geçti ve hareket kesildi , sizce mandalın sertliği ortanın üzerinde mi olmalı yoksa aşağısında mı ? yorumlarınız için teşekkürler

Yorumlarınızı bekliyorum :)
 
Geri