Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Qr mandal sıkma oranı

Yeni konu açmak yerine güncelleyim dedim. Qr mili dişlileri sprinte kalkınca yalama yapıyor. Mil droptan kayıp lastiği kadroya yapıştırıyor. Droplarım yeni nesil gibi göbeğe özel değil, gerdirilebilir şekilde olduğu için qr mandalı normal somunlu sisteme geçirebiliyor muyuz?
image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg
 
  • Beğen
Tepkiler: C.Biberci
Scudo
@enqinHLC Evet normal somunlu sisteme geçebilirsin.Benim arka göbeği Qr den normal somuna döndürmüştüm.Ama sökme takma pratikliğide ortadan kalkıyor böylede bir dezavantaj söz konusu.

Düzetlme olaraktan göbek miline farklı uzunlukta kontra somun takılabiliyor.En son benimde göbek mili sol taraftan kırıldığı için Qr mil yamulmuştu.Sökme takma işi sıkıntı olmaz dersen somunlu sistem Qr mil kanalı olmadığından dolgu ve daha sağlam.En azından benim gibi 95 kg likler için:)
 
@Candan Biberci qr sistemi benim için şuanda ciddi tehlike oluşturuyor. İlk yalama yaptığında trafikteydim. Bir anda lastik kadroya yapışınca kaldım. Araya somun attım tekrar sıktım. Cuma akşamı tırmanırken tekrar sıyırdı.

Mandal orjinal mandalı eski dolayısıyla yenilendiğinde acaba düzelir mi onu bilmiyorum. Sırt çantamla 130kg a kadar ağırlığım çıkabiliyor. Ağırlıktan dolayı olabilir mi? Birde shimano eski setlerde kalınlık iki tip diye okudum.

Dropları benim kadroyla aynı olup qr ile kayma sorunu yaşayan var mı? Varsa ve çözebildiyse yardımcı olabilir mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: C.Biberci
@enqinHLC Bence ağırlık etken.Neden dersen dediğin gibi shimanonun iki tip göbek mili var.Biri kısa biri uzun.Muhtemelen 6-7-8 ile 8-9-10 lu sistem oluşundan ruble genişliği farkından dolayı oluyor.
Kimileri farklı somunlarla göbeğe uzatma işlemi yapıyor.İstediğin kadar ortalatsanda sincirin sağda oluşu ve uyguladığı çapraz kuvvet tekeri sola çekme yaptırıyor.İlave somun sonuçta mil kadar sağlam değil.İlk
göbek mili kırıldığında uzun turdaydım ve Qr mandal mili üzerinde mecburiyetten devam ettim.
2 kırıldığında bu sefer dediğin gibi kaymadan dolayı Qr mili eğrilmişti.Baktım ilave somun vs fayda etmiyor bende mavicten çıkma mil denk getirdim tam oldu.İnşAllah bundada sorun yaşamam.
Ağırlık etken boy 1.90 kilo 95 birde extra ağırlık olunca milde bozuk yollarda fazla zorlanıp kırılma yada kısalıktan dolayı kurtulma yapıyor.
Baktın olmuyor somunluya geç.Farklı boylarda miller var ve işini görcektir diye düşünüyorum.
 
@enqinHLC Hocam benim bisikletim normalde qr mandallıydı. Bisikletçi onu somunlu sisteme çevirmişti. Fakat gene yamuluyor ve söküp takarken çok zorlanıyordum çünkü kadro alüminyum olduğu için sıkarken sıyırıyordu ve iyi olmuyordu. Tekrar qr mandallı sisteme çevirdim. Şuan çok memnunum söküp takarken hem kolay hem de iyice sıkmama rağmen sıyırmıyor. Bence en iyisi qr mandallı sistem.
 
  • Beğen
Tepkiler: C.Biberci
@Candan Biberci uzunluktan ziyade mil genişliği 2 tip oluyormuş. Kumpasım olmadığı için ölçemedim.

@xxkowboyxx benim sorunum kadroda değil qr mandalında. Mandalın pasolanan dişleri resimdeki gibi sıyırıyor. Sıyırdımı mandal dropları sıkamadığı için göbek kayıyor. Qr değiştirip test edicem kayma olursa somunlu sisteme geçmem gerek
 
  • Beğen
Tepkiler: C.Biberci
Bugun mandalı açmaya calistigimda çok sıkı oldugu için açamadım hiçbir şekilde açılmıyor. Nasıl açılacak bu
 
Bugun mandalı açmaya calistigimda çok sıkı oldugu için açamadım hiçbir şekilde açılmıyor. Nasıl açılacak bu
Girecek kadar kalınlıktaki bir metal boruyu mandal ucuna takıp kaldırın.
"bana yeterli uzunlukta bir kaldıraç ve bir destek noktası verin, dünyayı kaldırayım"
Arşimet
 
Biraz uzun yıldız anahtarda olur..Çizmek istemezseniz bez sarmanızı tavsiye ederim..
 
saat yönünün tersine çevirincede açılıyor
 
Bir bisikletçi dükkanında çalışıyorum. Bazen müşteriler öyle bisikletler getiriyor ki mandalını çekiçle zor açıyoruz.
Derdiniz nedir abi, ayrıca neyle sıkıyorsunuz o kadar, mengeneyle falan mı?
 
GCN yada yine büyük bir kanalın videosunda görmüştüm. Sıkarken mandal 45 derecelik bir açıya geldiğinde gerginlik hissedecek kadar çevirmeniz yeterli deniyordu. Aman çıkmasın diyerek mandala var güçle asılmak parçalara zarar verebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Geçen bisikletçiye gittim ruble değiştirdim ön tekerde diken gördü çıkardı, baktık lastik patlamış neyse lastiğe yama yaptı sonra o mandalı iyice sıktı ve çekiçle güm güm diye vurdu. Be dangalak insan o lastik bir daha patlayınca dağın başında ben nasıl açacağım onu! Daha sonra o bisikletçiye ne yaptım biliyor musunuz ?

yok yok bir şey bile söylemedim içimden küfür ettim ve bisikletçi amca bir müşterisini kaybetti...
 
Bir bisikletçi dükkanında çalışıyorum. Bazen müşteriler öyle bisikletler getiriyor ki mandalını çekiçle zor açıyoruz.
Derdiniz nedir abi, ayrıca neyle sıkıyorsunuz o kadar, mengeneyle falan mı?
Bende en son bisikletciye lastik yaptirdim adam öyle sıkmışki açamıyorum. napicam bilmiyorum artık.
 
@Ahmet hüsrev Boru ya da uzun yıldız kesin işe yarar..Aşırı sıkıysa mandal kırılır..🙂
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Geri