Scudo Sports

Rampada vites değişmiyor!

oguzhanzed

Daimi Üye
Kayıt
21 Nisan 2010
Mesaj
388
Tepki
306
yokuş değil dik sayılabilecek rampa çıkışlarında(toprak,asfalt,vs.) vites küçültmek istediğimde vites küçülmüyor.değiştirmek istediğim şart artık mevcut viteste pedala basamaz hale gelmeme yakın olduğu anlar.yani tabir yerindeyse pedalara asıldığım anlar.ancak az yokuş yada düz yolda problem yok.acaba diyorum sisteme aşırı yüklenmede olduğum anlarda vitesi değiştirmeye kalktığım içinmi oluyor.bunun çaresi yada benden kaynaklanıyorsa yapmam yada yapmamam gereken şeyler?

bisikletim whistle miwok 1052V
Aynakol : Shimano FC-M191 42/34/24
Arka Vites : Shimano Alivio RD-M410
Ön Vites : Shimano FD-M190
Vites/Fren Kolu : Shimano Acera ST-M360 Rapidfire-Plus
Ruble : Shimano CS-HG30 8s 11/32
 
Scudo
rampa cıkarken zincirin gerginligi normalden fazladır.zincir de malum bir tür sargıdır ayna ve ruble arasında ve cok sıkı gerilmiş haldeki bir sargıyı yanal olarak oynatmak mümkün değildir. Tecrübeli bisikletçiler rampayı önceden okur ve vites ayarını eğim değişikliğinden önce ortama uyarlar.
 
Arka değiştiriciyi biraz daha üst düzey bir parçayla değiştirirseniz bu sorun ortadan kalkabilir. Zaten üst düzey parçaların özelliği, zinciriniz yoğun stres altındayken bile vites geçişlerini sorunsuz yapabilmesidir.
 
  • Beğen
Tepkiler: oguzhanzed
Çok dik yokuşların ortasında ve kadans çok düşük iken yaşamış olduğunuz problem gayet normal.Üst seviye aktarıcı sakın denemeyin aynı sorunu yeniden yaşarsınız.Yapacağınız ayağa kalkarak kadansınızı yükseltmek sonra vites değiştirmek.Başka yöntem olarak da ters yay arka aktarıcı takarsanız özellikle yokuşlardaki vites değişimleri cok rahatlar.(ters yay sisteminde vitesi büyük dişliye cıkarmak ıcın vites teli gevşek bırakılır.Sizin şu anki aktarıcınızda teli gerdirmeniz gerekiyor büyük dişliye çıkmak için ve gergin zincir direnç gösteriyor)Alışması bıir hafta sürüyor ama sorunun en kolay çözümü bunlar.
 
Merhaba,
Düz yolda değişen vites rampada zorluk çıkartıyorsa vites değiştirme koluna yeterince elinizle basılı tutmuyorsunuzdur.Vites değiştirme koluna biraz daha basılı tutun değişecektir.Tabi yine en birinci kuralı unutmayalım vitesi rampa da zincir'e fazla yük binmeden değişelim.
 
Bende bu sorun ön attırıcı da ortaya çıkıyor ki bunun nedeni de yokuşta zincir aşırı gerildiği için ön attırıcının zinciri yana doğru itememesinden kaynaklanıyor. Buna şu şekilde çözüm buldum.
1. Yokuşa başlamadan önce önde küçük dişliye geçip arkada bir dişli büyüğü seçip yokuşa başlıyorum ve zorlandıkça sadece arka vitesi küçültüyorum. Bu durumda arka attırıcı problemsiz şekilde çalıştığından en küçük vitese kadar düşebiliyorum.
2. Önde orta dişlide yokuşa başlarsam arkada 3 veya 2 vitese kadar düştükten sonra arka vitesi daha fazla küçültmeden ön vitesi ilk dişliye düşürüyorum. Tabi zincir ilk d,şliye geçmiyor ama ardından arka vitesi bir kademe düşürdüğümde zincir her iki dişlidede yer değiştirdiğinden yine istediğim vitese kadar küçültebiliyorum.
Arka attırıcım sizinkiyle aynı Aluvio. Umarım anlatabilmişimdir. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: binRR
Zincir ve dişli ömürleri açısından, yükteyken vites değiştirmemek gerekiyor zaten (aşınma meselesi). Pedal ağırlaşmadan önce vitesi küçültürseniz daha sağlıklı olacaktır.
 
@Göker Gülay

Bu bilgi yanlış. Hangi düzey olursa olsun vites pedala yüklenirken değiştirilmez. Vites aksamına zarar verir (Zincir,aynakol, ruble, aktarıcılar). Hatta ilk olarak vites ayarı bozulur.
 
@yaminkutlu

Doğrudur, ben de zaten günlük kullanım alışkanlığı açısından söylememiştim. Ancak zorda kalınan durumlarda bir tourney ile deore arasında fark olacağı aşikar. Elbette en doğrusu dediğiniz gibi zincir yüke girmeden uygun vites değişimlerini yapmaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: yaminkutlu
@Orhan Kılıç
Bende de aynı sorun vardı, alivio ön aktarıcı, stres altında malzemenin kendisi yamuluyor ve cır cır ses yapıp aynakolu küçültmüyordu:) sram x5 ile değiştirdim şu an gayet kararlı çalışıyor, hatta ayaktayken dahi aynakolu küçültebiliyorum:) faydası olur ümidiyle paylaşmak istedim:)
 
@binRR

sram x5 ön attırıcının fiyatı ne kadar? Eğer gerçekten her şart altında görevini yapıyorsa tereddütsüz kullanırım.
 
@yaminkutlu

Bu görüşe katılmıyorum. Arka attırıcı bu gibi durumlarda görevini sorunsuz olarak yapıyor. Problem ön attırıcıda oluşuyor. Özellikle yüklü bisiklette turda insan sürekli dikkatini yola yoğunlaştıramıyabiliyor. Ayaklarınız gayrı ihtiyari pedalları çevirirken aklınız başka yerlerde dolaşıyor veya bir güzelliği görüp çevreyi gözlemlerken yokuşun dikleştiğini farkedemiyorsunuz. Yada bu aynada çıkarım dediğiniz yokuşu yükünüzden ve yol yolgunluğundan çıkmakta zorlanmaya başlıyorsunuz. O zaman mecbursunuz vitesi küçültmeye. Benim görüşüm tedbiri baştan alıp ön aynayı bir alt seviyeye yokuşa başlarken alıp gücünüz yetersiz kaldıkça arka attırıcıyı küçültmek. Bu konuda bir başka görüşe göre başlangıçta en küçük vitesi seçip yokuşun 2/3 ü geçildikten sonra eğer hala gücünüz varsa vitesi 2 kademe yükselterek hızlanmanız yönündedir. Bu durumda başlangıçta pedallar adeta boşa döndüğünden hız çok düşmekte ve hızı yükseltebilmek için kadansı arttırmam gerekmektedir. Buda yorulmama sebep oluyor. Onun için bu görüşü uygulamam şimdiye kadar cazip gelmedi.
 
@Orhan Kılıç

Mesajları daha iyi okumanızı tavsiye ediyorum. Benim yanlış dediğim bilgi ''arka aktarıcının daha üst modellerle değiştirildiğinde problemin çözülmesi'' Arka aktarıcı yahut ön aktarıcı olsun bu durumda vites değişmelerindeki sorun kalite ile çözümlenemez. Tabii ki bi Shimano xt, xtr Tourney'den daha iyidir. Ama çözüm bu değil. Doğru kullanmak tek çözüm.Yokuş çıkarken bir sebeple vites düşürmeyi unuttunuz. Yapacağınız en doğru şey zor da olsa hızınızı alıp pedala yük vermeden vites değiştirmek olacaktır.
Dediğiniz gibi arka aktarıcıda problem olmuyor. Ama ön aktarıcı yük altında vites geçişine zorlandığında problemler çıkabilir.

Yalnız dalgınlık yahut yokuşu görmeden sağa sola bakmak bisiklet kullanırken pek doğru değil. Dikkatli olmanızı tavsiye ederim. Kimse dikkatsizlikten dolayı kaza geçirsin istemem.

Sram'ın yayları daha sert olduğu için geçişleri Shimano'dan daha rahat olabilir (Bu konuda).Bu yüzden arazi inişlerinde de Sram arka aktarıcı Shimano'dan daha az sallanır.Ama yine de ben Sram'dan hoşlanmıyorum.
Teşekkürler..
 
@yaminkutlu

Sizde benim yazdığımı dikkatli okumamışsınız. Bir yerde aynı şeyleri söylüyoruz. Dediğim şu. Yokuşta hiçbir şekilde vites değiştirilmez söylemine katılmıyorum. Yokuşta ön vites değiştirilmez veya değiştirilmemeye dikat edilmeli. Yapı gereği yokuş çıkarken ayna ile rublenin üst naktaları arasındaki zincirin aşırı gerilmektedir. Ön vites küçük vitese geçmek için gergin durumdaki zinciri yana doğru itmeye çalışmaktadır ve aşırı gerginlikten dolayı bunu başaramamaktadır. Sert yaylı bir değiştirici ile bu sorun giderilse bile zincir yana doğru daha fazla zorlandığından uzamalar ve hatta zincirde eğilme deformasyonları meydana geleceğinden zincir kısa sürede iş göremez hale gelecektir.
Oysa arka viteste böyle bir sorun yok. Her şart altında bu vitesin görevini yaptığı zincirin altta kalan bölgesi boş haldedir ve gerginlik vites sistemindeki bir yayla sağlanmaktadır. Bu nedenle bu vitesi düz yolda veya yokuşta değiştirmeniz pek fazla bir şey fark etmeyecektir.
Ayrıca aşırı dik bir yokuşta zincir üzerindeki gerilmeyi azaltacak kadar hıza nasıl çıkılır hala çözemedim. İnsanın o hıza çıkabilecek performansı varsa zaten yokuşuda mevcut viteste tamamlar diye düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mahmut Abit
@Orhan Kılıç

Son cümlenizi cevaplayım hemen ayağa kalkıp yüklendiğiniz zaman vites değiştirecek hızı elde ediyorsunuz.Ayrıca çok dik yokuşlarda da eğer arka dişli cok ufakta girdiyseniz sizin söylediğiniz gibi kolay geçmez aynı öndeki gibi zorlanırsınız.Ayrıca aktarıcı kalitesi ve seviyesi düz asfalt yolda çok etkilemez tourneyden xtr a kadar kullanmış birisi olarak benim şahsi düşüncelerimdir.
 
  • Beğen
Tepkiler: yaminkutlu
Bende de var aynı sorun düz yerde vites ön aktarıcıda geçiyor ama çok hafif bir rampada değişmiyor, daha 1 hafta öncesine kadar sorun yoktu lütfen acil bir yardım edin
 
yokus cikarken ön vitesi degistirmiyorum. mecbur kalmadiysam arka vitesi de degistirmiyorum.. ama illa degistirmem gerekiyorsa, yokusa genis z cizerek cikiyorum ve o sirada vites degistiriyorum. hatta bazen cok az bisey aşagiya inip inerken degistirdigim bile oluyor.. vites setim xt, cok rahatlikla gergin zincirde vites atabilecek bi set ama ben yine de özenli ve titiz kullaniyorum.. seviyorum bisikletimi.. :)
 
Yokuşun sert noktalarında vites değiştirilmez. Zincir gereğinden gergin olduğu için komponentlere zarar verme imkanınız var efendim. Riske etmemenizi öneririm. Vites değiştirecekseniz de pedalın sıfır noktasını arayıp o noktada değiştirmenizi önerir, iyi günler dilerim.
 
Makinelerde bazı kullanım şekilllerinin yapılmaması tavsiye edilir veya yapılmaması gerektiği söylenir.Herhangi bir motorlu taşıttada rampaya gelmeden vitesini ayarlar ona göre çıkarsın özellikle ağır vasıtalarda.Eğer rampada bu rampa eğimine ağırlığa ve parçalara binen yüke bağlı olmak ile birlikte vites değitirme gibi bir işlem yaparsanız,çok ciddi sorunlar oluşabilir yada ilerde sorun oluşturabilecek şeylerin başlangıcına neden olabilir.
 
Geri