Scudo Sports

Rampada vites değişmiyor!

@Bigpatron İstisnalar kaideyi bozmaz efendim. O bir avuç ustadan burada da var. Elimde aletim olmadığı zaman uğrarım kendilerine. Kaliteli usta oldukları aşikardır lakin yine de benim kadar ince ayar yapmamaktadır kendileri. Saygımı duyar, temel aletlerden eksiğim olduğu zaman kapısını tıklar, işimi hallettirir giderim. O kadar. Mesela geçen ay göbek bakımını aletim olmadığı için kendilerine yaptırdım, lakin şayet sıkıntım drivetrain aksamında olsa elini bile sürdürmezdim. Umarım anlatabilmişimdir.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Scudo
Yazdığınız mesajı neden sildiniz? Hayatında STI kol görmeyen ve bu konuya yazan arkadaş kim acaba?
 
Oyle bi teknoloji yok ya . Madem rampaya geldin , ineceksin bisikletten bir zahmet, elinle çevirip değişeceksin vitesini sonra devam edeceksin. Rampaya yaklastiginin zaten farkinda olursun. Arkadaş bu nasil bir amatorluktur ki " _aa rampaya geldim yaaa " diyen bisikletciler cikiyor .
Bunlar dünyayı yoneten 5 ailenin gizli bilgileri degil, sıradan seyler
228294 dosyayı görüntüle

Sorun şurda taşrada yaşıyorum bisiklet giant any road comax bulunduğum yerde bisikletçiler hayatlarında sti vites kolu bile görmemişler ancak mario denilen beyfendi öyle bir yazmışki yeminle bir daha bisiklete bile binesim gelmedi. İnsan bir okur yazmışım hafif yük altında vites geçmiyor adam yardırmış rampada vites mi değişir bla bla, biliorsan cevabı yaz bilmiosan yıpratıcı eleştiri yapma kardeşim.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Beni dinlemiyorsunuz hafif rampa çok az eğimden bahsediyorum kafanıza göre yazıyosunuz ?! Yani zincir az bir yüke gelince ön aktarıcı geçmiyor. Buranın forumla bir ilgisi yok , bir okuyun sonra yazın, amaç yardım etmek değil bilgiçlik taslamak. Çözümü bilmiyorsanızda yazmayın.
"Hey hey dostum senin sorunun nedir ha efbiayla basinin derde girmesini istemezssin" :D Bu saka idi .
Daha basit anlatayim arabalarda debriyaji dusun . Niye var o pedal dusun bi. Hah iste sen "Debriyaja basmadan arabamin vitesi degismiyor. " diyorsun , şu gariban forumdaslarinida fircaliyorsun olmaz ki boyle ama :D
 
Rampada vites yükseltilmez zaten tersi durumda ise vites ayarı bozuktur.
 
@Aerocycle Hocam o adam öyle, ilk geldiğimde bana da demediğini bırakmadı, ama şimdi bisiklete vida takacak olsam -dostum olarak- ona sormadan takmam, @mariokaldato işin pratiğini çok iyi bilir, (bu yüzden bisikletim pert, yatıyor..😁)..Önyargıya kapılmayın..Vites konusuna gelince, diyorsunuzki çok hafif yükte bile geçmiyor. Bana sanki max, min ayarları vs değilde borudaki pozisyon ve zincire olan açısal konumdanmış gibi geldi...Hani balık tutarken elinizdeki misinanın gerilmesi ve diğer ele almanın zorlaşması gibi bir durum bu yükteyken değişme. Parmağınızla misinayı bükerseniz daha kolay kontrol edersiniz..Kılavuzun zincire dokunma açısımı az geliyor acaba...Çok anlamam, bende olmuştu, ön aktarıcıyı hafif içe çevirmiştim ve düzelmişti..
 
Kim demiş rampada vites geçmez diye, vites geçiyorda pedal yapamıyorsun. Debriyaj şişiyor. Sonra bir bakmışsın yerdesin. Allah allah diyorsun. Ha yerde değilsen ilerlemeyen bisikletin üzerinde çay kahve getirsinler diye beklersin. :D
Yük fazla ise motorlu araçlarda şanzıman yeterli devir yapmaz, bisiklette dişliler. Yanı yokuşta vasıtanın geri geri kaçmasının sebebi vites sisteminin debriyajla bir olup kavrama yapamamasıdır. Bisikletteki durum ise zincir sistemini çevirmedikçe vites değiştiremezsin.

Pedalı çevirecek gücün var momentumu da buldun kayaya yada düz duvara tırmanırsın. Olaya bilmsel gözden bakın. Merkez kaç kuvveti herkesin bildiği fizik kuramı veyahut kuralı. Merkez kaç oluşturmak için illa motor sistemi ve bilimsel hesap gerekmez. Yeterli miktarda güç ve momentumu(hareket) sağladıktan sonra dişli yada zincir sistemiylede merkez kaç uygulanır.:ssrtcbya:

Güç var kuvvet var vitese geçmiyor yokuş yada düz.
Vites ayarların bozulmuş olabilir.
Vites telin kopmuş olabilir.
Vites telin gevşemiş olabilir.
Vites telin sertleşmiş olabilir. Eskiden greslerdik az bir şey çatır çatır çalışırdı.
Attırıcıların da sıkıntı yada arıza olabilir. Bazen bulgur kadar bir taş attırıcının içine girer 'dünyaya niye geldim diye lanet okumaya başlarsın. Kutuyu açarsın bir hava tutarsın tıkır tıkır çalışır.:harika:
Bisiklette debriyaj dediğimiz pedalların çalışmasını sağlayan orta göbekte sıkıntı vardır. Pedal yapamadığınız için zincir dönmeyecek ve yine vites değişimine engel olacak.😯
Ön attırıcının kadroya bağlandığı yer var ya hani 3 tane büyük dişlilerin olduğu, oynadıysa yerinde zincir sağa sola sürter vites sorunları yaşatır.
Arka attırıcının kadroya bağlandığı yerde yani kadro kulağında sorun olur ise yine vites geçişleri zor olur zincir sürtmesinden ve devirsiz çalışmasından dolayı.
Doğru yerde doğru şekilde vites kullanma alışkanlığın yoksa vites ayarlarını yine bozarsın.

Toplayalım ne dedik. Vites ayar bozukluğu, vites teli sıkıntıları, zincir sıkıntıları, pedal bölgesi ve pedallayamama sıkıntıları, arttırıcılar ve attırıcıların bağlantı yerindeki oynamalar.

Sonuç kuraldır, sıfır merkez kaç kuvvetinin olduğu bir enlemde momentum boylamına geçiş, hem malınıza hemde canınıza (dizlere ve kaslara, sinirlere, liflere, damarlara, kıkırdak yapısına) zarar verir. Yolu görecen doğru vites tercihlerini yapacan.

Olayı eski usül ve Çorum lehçesine has bilimde katarak( tuttu mu acaba:koptum:) anlatmaya çalıştım. Ha birde şu var Mariokaldato amatörce demiş doğru söylemiş ,sürekli vites değiştirilmez bisiklette bu ayarlara zarar verir. Yokuşta hiç değiştirilmez( baskı yapmayacaksan yukarda saydığım merkez kaç ve momentumu yakalaya biliyorsan hariç, bunu da çok nadir usta kullanıcılar yapar)

Yoruldum kaç gündür okumaktan , herbirşeyi kendi bildiğim gibi yazdım , yanlışım varsa bilen arkadaşlar düzeltsin. Yeterli diyorsanız Nobele aday gösterin.:ssrtcbya:
 
@izmet bisiklet ustamın da görüşlerini almak isteriz...
@HakanAydn Hocam Topu bana attığın için tşkler ben açıkçası profesyonel ne bisiklet tamircisiyim nede profesyonel bisiklet kullanıcısıyım. başlık konusuna gelecek olursam bana göre şahsi kendi firkrim ve düşüncen Rampada vites değiştirilmez mekanik olrak tüm parçalara aşırı yüklenmekten dolayı zarar verir ..
 
@Aerocycle Hocam uzun uzadıya yazılmış ama vites ayarlarınız doğru ise, pedalı çevirirken boştaymış hissiyatı yakaladığınızda vitesi rahat bir şekilde attırabilirsiniz. Örnek olarak ön vites 1. dişli'de (ufakta) arka dişli 5 olsun. Siz eğime (Tek nefeste çıkılabilecek bir yer olsun) geldiğinizde kadansınız ( Pedal devir sayınız) 70 diyelim ve orayı hemen çıkabilmek için ön vitesi 2. dişliye (büyük vitese) almak istediniz ama olmadı. Çünkü vites yük altında geçse bile zorlanacaktır, o yüzden kadansınızı arttırmalısınız 95 ya da daha fazla. Sanki pedal boştaymış gibi hissettiğinizde vites sistemi de yükten kurtulmuş olacak böylece kolayca vitesi yükseltebileceksiniz.

Not: Pedal sertse ve zorlanıyorsanız vites arttırmak sağlıklı bir hareket değil. Vites sistemindeki parçalara ciddi derecede zarar verirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
Geri