Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Rampaları çıkmak için inenler

@can akıncılar
Amacım polemik yaratmak değil, zaten konunun da dağılmasını istemem ama, %10 ile 45 km tırmandım dersen kime sorarsan sor oradaki eğimi ortalama eğim olarak algılar. Ortalama %10 olduktan sonra ister düz çık ister dolanarak çık ortalama eğim yine %10.
 
Scudo
10 mayıs:

@CandanC

zaman bol, acelem yok.... yavaş yavaş hızlanıyorum... bugün 20 dakikada çıktım :)
 
Ben rampaları zirvede durmak için çıkıyorum genelde.
Rampayı çıkıp da bittiğini görüyorsun ya, tam zirveden sonra yavaş yavaş eğim başlıyor, gitgide hızlanıyorsun. İşte o dakikada düşünüyorum, şimdi rüzgarı iliklerimizde hissetmeye başlayacağız, hiç pedal çevirmeden hızlana hızlana ineceğiz. Sadece birkaç dakika sürecek. Sonra tekrar rampa çıkacağız. İşte o yüzden hiç inesim gelmiyor, yanımdakiler burada duralım hiç inmeyelim dese ben o zirvede kendime bir hayat kurmaya başlarım.
 
kendi habitatını kendin yarat gibi olmuş bu :D

(yokuş inmek güzel de... çok uzadı mı ben sıkıyorum :D -- asfalt yolda...
eğer orman içindeysem, patikadaysam, çıkışlar da inişler de güzel geliyo...)
 
rampaları çıkmak için inenlerdende biri benim
bura istanbuldan kartepe otel ve gene istanbuldur .203 km bi günde valla bu istanbuldan benle sadece erkan közen geldi başkada yok,
bu foruma üye olan ama sonra uğramayan evren tuğutlu var 270 km yaptı buraya maşukiye rampasıda dahil gene aytekin erzan 300 km den fazla yaptı ve istanbuldan kartepe rampasını iki kez alarak istanbula döndü recep bozkurt ile
açıkça kartepe suadiye rampası 16 km eğimi ile meşhurdur yol bozuktur bazı yerlerde asfalt vardır ,99 km sonra 16 km eğim çıkmak ve aynı yerden büyük bi zevkle tam 16 km inmek, tam adrenalin dolu iş bu yolun bozuk olması riski dahada artırır riski seven sadece ben ve erkan közen varız bu istanbulda başkada yok tabi..
evet 99 km sonra 16 km eğimin 100 üncü metresinde eğim 5 dir 200 metrede 13 'e çıkar ,700 metrede 15 'i bulur 5 km sonra 11 eğime düşer 12.3-10.6-11.3-12.6 diye gider ,
 
kudret abi sizin zor turlar hep aklımda, katılmayı da çok istiyorum, ama işte işler/sınavlar derken yine bisikleti geri plana atınca... sürekli erteleniyo... artık sınavım mınavım kalmadı... 2015'e girmeden sizinle bi tur -- mtb uyumlu bi tur-- yaparım diye umuyorum :)
 
@CandanC

açıkçası mtb uyumlu der isen ora istanbuldan tavşanlı-boyalıca hattı bura tam mtb' lik ve cyclo cross yol bisikletine acaip uygun yalnız eğimler sert 1500 rakımda süreceğiz .kartepe mtb için uygun değil bunun nedeni sahilde 130 km boyunca asfaltta 26 jant ve dişli tekerler vakit kaybettirir...
 
@Kudret Kurtcebe

Ben bu muhabbeti kaçırmışım. Ben de sırf inişleri için yokuş çıkıyorum. Hele inişleri 30 kilometre filansa, daha da zevk alıyorum çıkarken. Hele bazı inişler var ki, onların hatırı için, gücüm yetse veya vaktim olsa 3–5 kere çıkacağım arka arkaya... :)

Gesendet von meinem GT-S5300 mit Tapatalk 2
 
Yokuş çıkmak için 21 ve 24 vites yeterlimidir
 
Vites sayısı ile direk alakası yoktur. Aynakolun küçük yaprağı ne kadar küçük, rublenin büyük dişlisi ne kadar büyük olursa çıkışın o kadar kolay olur (Hız düşer tabiki). 30 vites 39/23 kombinasyonu, 24 vites 34/27 kombinasyonuna göre daha çok kuvvet gerektirecektir.
 
@Ali Ç.


ali bey ,
16 km eğimde benim sistem 44-32-22 dir yani ayna kol arka ruble 11-34 dür açıkçası 11-36 ruble var şimdi ön 22 arka 36 olur ise en sert eğimleri ezer geçersiniz,
tabi kondüsyon gerekir,22-34 ile en sert eğimlerde boğuştum hep galip geldimde ama kazın ayağı fena değişti trek yol bisikletinde karbon olmasına rağmen 8 kilo idi ,aynı güzergahta 16 km eğimde 99 km sonra rampanın 3 üncü km sinde çakıldım nedeni ayna kol 54-34 arka ruble 11-28 şimdi tabi arada acaip fark var yokuş yukarı 34-28 i çekemedim ama 22-34 de durum çok kolay idi buda şunu gösterdi benim kaslar 34-28 de kondüsyonu yetmedi
 
@Kudret Kurtcebe

Teşekkür ederim yazdıklarınız için kaç senedir ilgileniyorum bisiklet ile böyle farklılıkların olduğunu yeni öğrendim alacağım bi bisiklet 21 biri 27 vites demekki iş dişlilerde bitiyomuş bu dediklerinizi de biraz araştıracağım öğrendikten sonra dikkate alacağım
 
merhaba arkadaşlar konu ile ilgili diye hortlatma amaçlı değil. bir soru soracağım,

aşağıdaki sürüşümdeki rampaların bazılarını 8km hız ile zor çıktım.

gruptan bi abimiz daha önce burda sürerken yanından Torku'nun takımı geçtiğini ve yanından 30 km hızla geçtiklerini söyledi.

rampalarda 30km hız yapmak. böyle birşey varmı psikolojim bozuldu kendimi çöpe atacam sizin cevaplara göre.

1636362991300.png
 
Çok yavaş çıkıyorum ama tırmanmaya bayılıyorum. İniş pek umrumda olmuyor. Her yükselişin bir düşüşü var gibi düşünüyorum. Sadece keyif almak mühim bence. Yokuş tırmandığım nefes nefese kalıyorsun , ter sakallarının arasından gidona damlıyor çok keyifli bence.

Uzun zamandır sardığım bir konu var. Çıkarken nabzımı , eğimin derecesini, yolu görmek istiyorum önümde bir bilgisayardan. Bunu 1 kere arkadaşımdan emanet aldığım edge 830 da denemiştim. Dedim bu ne güzel bir şey.

Eğimin derecesini görmek,gideceğin yolun kıvrımını görmek çok mutlu etti beni sebepsizce. Dedim ilk başta kaç km daha acı çekeceğim diye ama oldukça güzeldi.

Çıktıktan sonra inmesi güzel ama tırmanmak daha güzel. Bir yarış gayesinde olmadan tırmanıyorum tabi bende , nefes nefese kaldığım durumlarda oluyor. Yani söylediğim şarkı ağzımda düğümlendiği durumlar.
 
@fatihgocmez, Konya coğrafyasında yokuş performansınız pek gelişmez.
Torku takımı yüksek irtifa antrenmanları yaparak o noktaya gelmiştir..
 
merhaba arkadaşlar konu ile ilgili diye hortlatma amaçlı değil. bir soru soracağım,

aşağıdaki sürüşümdeki rampaların bazılarını 8km hız ile zor çıktım.

gruptan bi abimiz daha önce burda sürerken yanından Torku'nun takımı geçtiğini ve yanından 30 km hızla geçtiklerini söyledi.

rampalarda 30km hız yapmak. böyle birşey varmı psikolojim bozuldu kendimi çöpe atacam sizin cevaplara göre.

276853 dosyayı görüntüle
Ben hep 50km/saat hızla çıktığım için beni ilgilendirmiyor. :D
 
merhaba arkadaşlar konu ile ilgili diye hortlatma amaçlı değil. bir soru soracağım,

aşağıdaki sürüşümdeki rampaların bazılarını 8km hız ile zor çıktım.

gruptan bi abimiz daha önce burda sürerken yanından Torku'nun takımı geçtiğini ve yanından 30 km hızla geçtiklerini söyledi.

rampalarda 30km hız yapmak. böyle birşey varmı psikolojim bozuldu kendimi çöpe atacam sizin cevaplara göre.

276853 dosyayı görüntüle
Grup sürüşünün etkisi 1. Profesyonel Takım etkisi 2. Bisiklet ve jant farkı 3. Rüzgar yönü ve şiddeti 4 bu faktörleri üst üste eklediğinizde ortaya o sonuç çıkar merak etmeyin. Kg-Boy olayınızı söyleyin de faktör 5 i de eklemiş olayım.
 
Yokuş çıkmak bana da her şeyden çok zevk veriyor. Düz yolda sürmek bana göre değil. Hafta sonu yaptığım sürüşün strava kaydının resimlerini aşağıya ekliyorum. Kısa mesafede maximum elevation kazanmak gibisi yok :)


Ekran Görüntüsü (15).pngEkran Görüntüsü (16).png
 
Son düzenleme:
Yokuşları ben de çok seviyorum, bana göre düze göre daha kolay geliyor yokuşlar, aynı gücü yokuşta üretmek düzde üretmekten daha kolay. Düzde sürebilmek başka bir pedallama tekniği istiyor, yokuşta ise bu kadar ayrıntıya gerek olmuyor. Kısa yokuşlar ile uzun yokuşların farkı da etkiliyor, 5 dakikalık yokuşu VO2Max ile çıkabilirken 20 dakikalık ve üstü yokuşlar için farklı bir dayanıklılık gerekiyor. Uzun yokuşların olduğu yerlerde yaşayanlara imreniyorum açıkçası. İstanbul'da en büyük yükselti kazanımı yapılabilecek sürekli bir yokuş sahilden Aydos Tepesi'ne olabilir (0-540m) ancak böyle sürekli tırmanışlı bir rota gerçekte oluşturulabilir mi emin değilim.
 
Geri