@avanak_abdi
naçizane cevaplamaya çalışayım.
öncelikle kategori belirlenmeli. çanakkale de ikamet ediyorsunuz herhalde. buda arazi bolca bulunur demek. en azından istanbul gibi değil. burada her yer asfalt. ben off road derim. kullanımı ve bakımı daha kolaydır. ilk etapta elektrikli ile yapılan bir başlangıç isabetli olacağı kanaatindeyim. benzin yakıtlı daha mantıklı demişsiniz. olabilir elbet fakat motora azda olsa hakim olmalısınız. sonuçta araç benzin motorlu. çıkabilecek arazıların tespiti ilk kullanıcı tarafından yapılır. tespit yanlış daha kötüsü hiç yapılamazsa büyük masraflara yol açar. motor işleyişini bilmek çoğu işinizi kendinizin halletmesini sağlayacaktır. buda olumlu manada hem keseye hem zamana büyük etki eder. daha önceden varsa tecrübe benzin yakıtlıdan başlanabilir. hiç yoksa ben şahsen tavsiye etmem. benzin yakıtlı büyük araçtır. ortalama bir metre boyundadır. sokağa mahalleye çıkarıp kullanamazsınız. ama elektrikli kategorisi öyle değildir. mahalle gobellerine, esnafa laf anlatmaktan usanmam derseniz sokakta bile sürebilirsiniz. çünkü araçlar ne olursa olsun çok ilgi çekiyorlar. bir başınıza toplanılır zaten o allah'ın emri

traxxas grubu veyahut serpent, xray tercih edilebilir. traxxas parçaları türkiye'de kolay bulunur. distribütörü vardır(firma adı topmodels ve kesinlikle tavsiye etmiyorum). benzinli araç elektrikliye çevrilebilir. yalnız büyük maliyet ister. parçaları yurt dışından getirmeniz gerekli. bence mantıklı değil. aynı scale elektriklileri de var zaten.
elektrikli bir araç ise benzin yakıtlıya çevrilmez. çevrilemez demedim dikkat ederseniz. tercih edilmez. yine oda maliyetli olacaktır. ayrıca elektrikliler de ölçek genelde 1/10 veya 1/8 dir. benzin motor ve diğer aksamların montesi için şase küçük kalacaktır. yapılmaz mı. elbet yapılır. örnekleri var fakat çok ekstrem, çok zorlama olur. çok paranız varsa fantezi de arıyorsanız neden olmasın.
off road'ı on road'a çevirme olayı bazı markalar için mümkündür. şase aynı kalır ve bazı aksamlar değişir. örneğin serpent bu konuda çok başarılıdır. yalnız bu söylediklerim ha deyince olacak şeyler değil. "canım sıkıldı dur şunu bi on road yapalım" gibi anlaşılmasın anlattıklarım. hepsi maliyettir ve daha önemlisi uygun parçaları önce temin etmek sonra buluşturabilmektir.
yurt dışı siteler çok fazla. alternatif çok. zaten şöyle bir araştırma yaptığınız zaman çoğu hobiciler malzemelerini yurt dışında güvendikleri sitelerden temin ederler. en basit bir stikırından tutunda tornavida seti, motoru, lastiğine kadar.
söz başında da dediğim gibi önce kategoriye karar verilmeli. ondan sonra diğer merhaleler kendi kendine gelişecektir.
inşallah yardımcı olabilmişimdir. yine ayrıca sormak istediğiniz var ise lütfen buyurun.