Scudo Sports

Recumbent bisikletin mantığı nedir?

çok rahat görünüyor bence sahilde gezmek için bunlar tercih edilmeli
 
Scudo
Şöyle resimlerine bakınca sizlerin söylediklerine ek olarak kullanımına dair avantaj değilde birkaç dez avantaj geldi aklıma.

-- Yolun gerisini yani arkada kalan kısmına bakarak kontrol etmek oldukça zor.
-- Standart bisikletler kadar hafif olmaları imkansıza yakın,daha uzun kadro,gidon, ve aktarım organlarına sahipler.
-- Ayağa kalkma ihtimaliniz olmamasından dolayı yoldaki engebeleri bacaklarınızla sönümleme şansınız yok.Basketbol sahaları kadar düz yollar lazım...
 
çogu şey kardeşimin dediği gibi yukarıda yazılanların coğu doğrudur.bu bisikletlerin bazı modellerinin seri üretimleri mevcuttur.bu modelleri kullanan avrupalı insanlar takım elbiseleriyle bile bu bisikletleri sürüyorlar.bazı modellerde ilk kalkışlar binmeyenler için oldukça zor ama bir kaç kez bindikten sonra da inmeyi istemiyeceksiniz.benim en çok favori olduğum bizim deniz kenarlarında kiralamayı düşündüğüm güneş panelli pedallada sürülebilen arkada 1 önde 2 teker olanlar benim favorilerimdendir.evet arkadaşlar elektrik şarjlı bisiklet tekerinide motorunuda takabilirsiniz bu bisikllere.bazı modellerinde de dişli ile zincir dolaşımlarından çıkan sesleride unutmamak lazım.recümbent bisiklet model arşivim yaklaşık 5 bin adetlik resim albümü vede 650 tane video görüntülerim de vardır
 
en büyük sorun bence denge gibi görünüyor ne kadar avantajı var gibi görünsede yazılanlara istinaden konusuyorum denge cok zor bence...
 
Denedim.Hollanda da binme imkanım oldu.Gerçekten çok güzel.Denge kolay.Ama kalkış gerçekten çok zor. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Selim Esener
rahatına düşkün fakat araba alacak parası olmayanlar için yapmışlar kanımca zira ne gerek var canım:D şaka bir yana uzun turlarda kullanılıyor diye bilmekteyim bir keresinde dünya turu gibi birşey yapan bir elemanda görmüştüm.
 
  • Beğen
Tepkiler: Selim Esener
ben almayacam abi siz alın binin sonra deneyimlerinizi benimle paylaşırsınız:D
 
Artik daha yuksek recumbent uretiyorlar.Ornegin Metabike vs.Bu bisiklet duz bisiklet gruplariyla surmek icin yapilmis;
halk buna hazır değil ama bu modeller yayilmayi basliyorlar kuzey avrupada.
Rendiman daha yuksek oldugu icin gelecek yillarda daha fazla gorulecek.
Ozellikle uzun mesafelerde cok daha konfortabl.
 
  • Beğen
Tepkiler: Selim Esener
@Zeki.Alper

zeki abi msn kullanmıyorum sana nasıl ulaşabilirim?
 
Videodaki şahıs tüm avantajlarını ve klasik bisikletlerin dezavanatjını sayıyor, bunca avantajı olmasına rağmen neden bu bisikletler popüler değil?

Recumbent bisikletleri andırıyor ama recumbentın aşırı yere yakın dezavanatjı yok, yine rec. gibi pedal sistemi sıradışı değil klasik bisikletten farksız tek benim görebildiğim sorun büyük olması olabilir belki bir de rampa çıkarken pedala yüklenmek için ayağa kalkmak imkansız onun dışında rahat, güvenli ve daha geniş açılı bir manzara sunuyor.

 
  • Muhteşem
Tepkiler: Alazarhus
Bu da bir recumbent bisiklet. Kelime anlamı zaten geriye yaslanmak veya geriye doğru uzanmak demek.
(link) bu tip bisikletler bolca var. Zevk meselesi, isteyen kullanabilir. Arada sırada çevremde görüyorum.
Bizde bisiklet alırken, ileride satışı mümkün şeyler tercih ediliyor genelde. Tercih edilmemesinin ilk sebebi bu.
Sonra daha hantal, daha ağır, çok yer kaplıyor, daha pahalı, hızı geleneksel bisikletlere göre daha düşük kalacaktır, herkes bakımını yapamayabilir, vs vs.
 
Bu bisikleti kullananlar hızlı kullanmak için almıyorlardır, bu nedenle aerodinamik hava akışını avantajmış gibi sunmak bana yersiz gibi geldi. Pedalları temel olarak ileriye ittiriyorsunuz. Bu her zaman kolay oluyor mu tam emin olamadım, çünkü pedalda ayağı tutacak bir çıkıntı göremedim, normal pedal kullanmış. Yani ayağınızı ileriye doğru ittirip, bu şekilde sadece zincirdeki gerginliği değil yerçekimi kuvvetine karşı da bir iş yapmış oluyorsunuz. Normal bir bisiklette, yerçekimini her aşağı yönlü harekette avantajınıza yansıtıyorsunuz. Burada duruş ve açıdan kaynaklı bu avantajı kaybediyorsunuz.

Bana çok ideal sürüş pozisyonunda gidiliyor gibi gelmiyor. Özellikle baldırınızı desteklemediği için daha hızlı yoracak. Normal bisiklet sürerken baldırınızı desteklemeye gerek yok çünkü zaten iki ayak üstünde yürümeye evrimleşmiş bir canlıyız. Oturarak hareketler bizim omurgamıza tam uyan tipte hareket değil.


Ekran Resmi 2024-05-22 16.12.11.png
 
(link).
Cruzbike vendetta
Başlıkta söz edilen bisiklet kadar konforlu ve çok daha hızlı, üreticileri bunu " dünyanın en hızlı seri üretim bisikleti" olarak pazarlıyor. Ayrodinami için iki büklüm olmaya gerek yok. ülkemizde üç teker "yaslanık bisiklet" üretimi yapan butik firmalar var fakat neden bilmem görseldeki gibi iki tekerlekli ve önden çekişli bir bisiklet üreten yok. Ben brelis adındaki üreticiye böyle bir kadro için fiyat sordum, 2000-3000 avro gibi bir rakam verdi. Bana göre Yaygın olmamasının sebebi, 1-yeniliğe kapalı muhafazakar dünya görüşü 2- astronomik fiyat
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Özcan bey hızı daha düşük olacaktır demiş oysa recumbent bisikletlerin en büyük avantajı süper yol bisikletlerine kafa tutacak düzeyde hızlı olmaları çok düşük rüzgar sürtünme oranları sebebiyle.

Şu videoda detaylı anlatmışlar neden hızlı olduğunu.

Bence bunların popüler olmamasının tek sebebi böyle gelmiş böyle gidiyor tren varken kim otobüsü tercih eder ama altyapı olmazsa yatırım olmazsa etkin mahkum ben bugüne kadar bir kez gördüm yatar bisiklet o da satış değil bir turistin altındaydı.

Benim gördüğüm tek dezavantaj çok yer kaplayacak olması popüler olsa fiyatı da ucuzlardı tamir yönünden neden zor olsun ki bir farkı yok diğer modellerden. Ayrıca şu pedalların yere paralel olup bacakları yoracağı kulağa mantıklı geliyor ama çok uzun gezilere çıkanlar bu bisikletleri kullanıyorlar.

Neyse bir kez dahi binmedim bir modeli daha fazla savunmayacağım bir gün fırsatını bulurum umarım.

GCN geçtiğimiz hafta iki video yaptı yatar bisiklet üstünde biri ama kanalda şubesi tech'de idi

 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan ve templeos
Aslında epey ilginç, epey merak edilesi bir bisiklet türü. Benim de en merak ettiğim kısmı, yokuş/tırmanma performansları ve ağırlık ortalamaları.
 
  • Beğen
Tepkiler: ali_ihsan21
Bir ara bakınmıştım bunlara, şuna ulaştım. Bundan bir tane elektrik destekli olacak, arkayada bir römork bağlayacaksın, sonra ver elini Dünya gezisi.😅
En ucuz model buydu, 1500€'cuk.
(link)
MaverickSANGRIA-ThreeQuarter.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve Özcan
Ortalama bir araba ve formula 1 şeyi arasındaki ilişki gibi sanırım bu. Büyük ihtimal benim maceram şöyle bir şey olurdu:
Sevgili günlük;
1. Gün: Bu gün yeni bir çeşit bisiklet/araba aldım. İnanılmaz keyifli bir şey. Yere yakın sürüyorsun ve çok hızlı.
2. Gün: Sabah işe giderken yağmur yağdı. Her yerim çamur içinde ama çok mutluyum.
3. Gün: Hastahaneden yazıyorum: Minibüs ezdi.
 
  • Hahaha
Tepkiler: ali_ihsan21
Türkiye'de buna garaj lazım. Eve sokamazsın. Ya da iyi tanıdığın bir otoparkçı ile aylık yıllık anlaşman lazım.
Çünük dışarı bıraksan, daha 1. günü bitmeden yerinde yeller eser.
 
Geri