Scudo Sports

Rotor neden deliklidir ?

Kayıt
1 Ekim 2015
Mesaj
16
Tepki
2
Yaş
28
Şehir
Çorum
İsim
Burak Poyraz
Bisiklet
Salcano
Bisikleti aldıgımdan beri kafamda bu deli soru. Acaba daha fazla balata yesin diye mi? Yoksa ayrı bir özelliği mi var?
 
Scudo
bence şekil olsun diye
 
Agirligi dusurmek ve pislikler aradaki deliklere takilsin, balata ve rotoru cizip durmasin diye.

Farkli tasarimlarin sekil oldugu da dogru tabi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege
@poyrazburak
Niye ki?
 
@chnkrmz katılıyorum.Balatalar rotoru isindirdigi için çabuk soğuğun diye yapmışlardır.
 
Bence hafif olsun, çok ısındığında daha çabuk soğuyabilsin diye. Bir de estetik/havalı görünsün diye.
 
Hafif olması, ham madde tasarrufu sağlaması, çabuk soğuması, fiyatının düşük olması gibi sebepler başı çeker.
 
Fren yapma kabaca enerji kaybetme, enerjiyi düşürme olarak açıklanabilir. Enerjiyi düşürme de bu durumda ancak mevcut enerjiyi sürtünme vasıtasıyla ısı enerjisine çevirmekle olabiliyor (bakınız ampul ısı enerjisini ışığa dönüştürür ;)). Enerji dönüşümü mekanizmasının temeli olan sürtünme esnasında meydana çıkan ısı enerjisini hızlı bir şekilde uzaklaştırmak gerekir ki verim artsın frenleme hızlı ve etkili olsun. İşte bu nedenle delikler hızlı soğuma için vardır. Hafifletme de bir etken tabi ki. Gönül isterdi ki arabalardaki gibi çift kat diskler olsun ve aralarında ısı transfer yüzeyini artırmak için kanatçıklar olsun vs. ama bu da oldukça ağır ve pahalıya mal olur.
 
Otomobil yarışlarında da görülür. Araçların frenleri kıpkırmızı olur ya hep, işte o kırmızılık olmasın ve frenler daha uzun ömürlü olsun diye yapılıyor. Disk soğuk kaldığı için fren performansı artıyor. Otomobillerde delikli rotoru pek önermezler çatlama yaptığı için ama bisiklette durumlar farklı olduğu için sıkıntı yok :D
Fading (WIKIPEDI)

Fading, ısı etkisiyle fren gücünün düşmesidir. Otomobil fren sistemindeki en büyük problem sürekli kullanımda ısınması ve belli bir sıcaklığın üzerinde balataların aşırı ısı nedeniyle kaydırmaya başlamasıdır. Bu ısınma problemini ortadan kaldırmak için üreticiler soğutmalı fren diskleri üretmektedir, Bu diskler iki katmandan meydana gelir. Disk katmanlarının arasında bulunan boşlukta sürekli hava akımı olduğundan disk aşırı ısınmaz ve balataların kaydırma sorunu azalır. Diğer bir yöntem ise fren diskleri üzerinde delikler açarak havayla temasını artırmaktır. Genellikle oto sanayi sitelerinde başvurulan bu yöntem yine ısınmayı azaltarak frenleme gücünü artırmayı amaçlar. Bu yöntemler genellikle sportif kullanıma yönelik otomobillerde kullanır. Bu çalışmalar kontrolsüz olarak yapıldığında fren diskinin dayanıklılığını azaltarak çatlama riskini artırabilir.
 
Ben rotor deliklerine 2, 3 tane en küçük asma kilitlerden takiyorum hem arkaya hem öne bide kadro arka tekerlegi doğalgaz borusuna kilitliyorum
Küçücük asma kilit bile cazdirabilir hırsızları :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf !!WOW!!
@Atilla Gobel
ekonomi bu konuda bir etken değil. metal parça üstünde açılan deliklerden elde edilen metal talaşı geri dönüşüm değerine sahip olmayabilir. ayrıca bu delikleri açmak için makinelerin daha fazla çalışması gerekir bu da üretici için üretim hızını düşürüp maliyeti arttıran bir faktördür.
 
Ağırlıktan ve çabuk soğumasından
 
Esas amaç ağırlıktan kazanmak değil, diskin yüzey alanını arttırarak daha verimli soğuma sağlamak ve frenleme yaparken yabancı partiküllerin bu deliklere girerek balata ve disk arasında kalmasını engelleyerek frenleme gücünü arttırmaktır.
 
Agirlik icin degil havalandirma deligi onlar
 
Yağmurlu havalarda frenin etkisini de arttırır ayrıca.


hali hazırda @uguryilmaz144 'ın dediğine geliyor.
 
Geri