Scudo Sports

Rotor Yardım

Elinde satılık Ultegra R8070 ön kaliper olan varsa haberdar etsin arkadaşlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
Scudo
Neden dh ve benzeri bisikletlerde 200 civarı rotor kullanılıyor o_O
160mm lik rotoru x boyutundaki balata sıkıştırdığında 200mmlik rotora göre daha fazla alan sıkıştırdığı için 160mm lik rotor daha performanslı olmuyormu yoksa 200mm lik rotor daha 160mm 'ye göre daha az ısındığından mı dh lerde büyük rotor kullanılıyor
 
200mm lik rotor daha 160mm 'ye göre daha az ısındığından mı dh lerde büyük rotor kullanılıyor
Evet, tüm olay bu. Aynı parkurda uzun süre benxer seviyede frenlerle 160/160 180/180 rotorlar kullandım. Son 2 aydır 200/200 kullanıyorum ve fark inanılmaz. İnişe ilk başladığında güç farkı yok ancak iniş uzadıkça rotorların ısınmasıyla beraber aradaki fark ortaya çıkıyor. 160 ile can çekişiyordum, 180 parkurun ilk kısmında rahat ettirse de sonradan yine güç kaybı oluyordu ama 200de parkuru stabil bir fren gücüyle tamamlayabiliyorum.


200mm günümüzde abartılı bir disk boyutu sayılmaz. Güncel donanımda 220 destekleyen birçok ürün var. 246 kullanan prolar dahi var. Tabi her maşa ve kadroya istediğimiz gibi rotor alıp takmak doğru olmaz. Güncel maşalardan 200mm rotor sıkıntı olmayacaktır ancak arkaya 200 rotor atmak bazı kadroları zorlayabilir. Ben de bu yüzden kadrom 200 desteklese de arkaya 180 taktım.
 
@Mustafa Zeybek peki aralarında performans farkı oluyormu
200mm ile 220 arasında ısındığını saymazsak
Yani bence küçük rotorların kullanılmasının tek sebebi ağırlık değildir muhtemelen
 
Isınma durumu olmazsa performans farkı da olmaz. Tabi aynı rotorun farklı boyutları için söylüyorum. Yoksa performans farkını yaratan şeyler frenin seviyesinden öte balata ve disk kalitesi ile alakalı.

Yarışlarda bisikleti hafifletmek için birçok şey yapılır ama bu hafiflik, performansı azaltmadan elde edilmelidir. O yüzden büyük rotora ihtiyaç duyulsaydı büyük rotor takılırdı. Ancak herkesin gram gram hafiflemeye çalıştığı, saliselerin öneminin olduğu bir arenada, büyük rotor da sadece bir yük olacaktır.
 
Disk boyutu arttıkça fren performansı artıyor yüksek cc motorlardan da bunu görebilirsin hep büyük disk koyarlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre Tuna Mirliva
Merhaba, 160 olan ön diski 180'e büyütmek için bunu ve uyumlu adaptörünü satın aldım. Benim disk sistemim organik balata kullanıyor. Bu disk organiğe uyumlu mudur? Disk elime ulaşmadan balata da hallolsun istiyorum.
Screenshot_20210612-223101_Google.jpg
 
Üstünde büyük harfle R yazan kutucukta Resin yazıyor olması lazım. Yani organik balata uyumu var. Zaten organik balata kullanımına uygun olmayan disk yok. Ancak alt seviye rotorlar metalik balata uyumlu olmayabiliyor.
 
Üstünde büyük harfle R yazan kutucukta Resin yazıyor olması lazım. Yani organik balata uyumu var. Zaten organik balata kullanımına uygun olmayan disk yok. Ancak alt seviye rotorlar metalik balata uyumlu olmayabiliyor.
Çok teşekkür ederim hocam.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
Geri