MAERKEK
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 3 Eylül 2015
- Mesaj
- 1.627
- Tepki
- 1.921
- Şehir
- Konya
- İsim
- Mehmet Ali ERKEK
- Başlangıç
- 2013—14
- Bisiklet
- Bisan
- Bisiklet türü
- Diğer
Strava kaydını ne ile tutuyorsunuz? Telefon ilemi? Spor saati ilemi yoksa , bisiklet bilgisayarı ilemi ?@trainspotting35 bende onu anlamıyorum hesaplamalara göre çıkamam . Lakin çıkıyorum starava öyle diyor . Dişlileri yarın bir daha sayayım . Hatta bir video ekleyeyim . Yol hafif aşağı meyilli ben 43 km/h yapmak için pedallara abanıyorum . Ekran kaydı ile telefondan çektim . 18:23 ten itibaren izleyin
Nerede kullandığınıza bağlı, arazide veya fulya yokuşlarında kullanmıyorsanız yada ağır bagajlarla tura çıkmıyorsanız bu oranlara gerek yok bence. Bu sefer düz yolu bulunca uzayamazsınız.Önde 48x36x26 aynakol var onu da yokuş tırmanma için 44x32x22 mi yapsam acaba diye düşünüyorum.
Malesef telefon ve multi spor saatleri düzgün ölçüm yapamıyor. Geçende bir konuya yazmıştım sürüş loglarında maksimum hızı 45-50 olarak gösteriyor ancak eminim ki sürüş boyunca o hıza hiç ulaşmadım. Yâni GPS sapma yaptıgı ıçın yüksek rakamlar gösteriyor.@Bigpatron telefonun gps ne kadar tutturursa artık .
Hocam arkadaşlar söylediğiniz dişli oranları ile o hızın yapılamayacağını daha önce test etmiş oldukları için anlatmaya çalıştılar hesaplamalarınızda ufak hatalar olabilir. Ben 48-11 oranlı bir bisiklet kullanıyorum direk yol lastiği diş sadece su kanalları var 68 km yaptım ama rampa aşağı son dişilerde. İki günde bir +50 km mesafeli sürüşler yapıyptum. Yine iki günde bir 7-10 km civarını 5:15 Pace yani 11,5 km/s üzerinde ortalamayla koşuyorum. Kesinlikle sizi yadırgamak için söylemiyorum ama ben dağ lastiği ile o dişli oranlarda 45km lerde 5 dk süremem. Çıkarım diyen arkadaşı da bir gün beraber antrenmana davet ederim. Gelsin göstersin bize nasıl sürülüyormuş diye.@trainspotting35 kafam karıştı . Sağlam değil . Cevaplarınız için teşekkür ederim .
@trainspotting35 Kanıtlayacak videoda yok bende düz yolda 40 gördüğüme eminim . Rüzgar yok ona rağmen kafayı sepetle sırtı düzle 45 km/h yapabilirsin düz yolda . Acaba ben mi yanlış sayıyorum dişli oranını ? Bir de acayip kondisyon istiyor 45 ve üstü görmek için haftanın 3 -5 günü 14 km arkadan basa basa soluyarak yol gittim . Sen hesapla 1 ayda kaç km yol gittiğimi
@z_g_h strava kaydı tutuyor musun ?
Üzerinde 7'li ruble ile gelen bir bisikletin arka göbeği kuvvetle muhtemel vidalı tiptir. Yaptığım piyasa araştırmalarına göre vidalı rublede mümkün olan en küçük dişli 13 diştir daha küçüğünü bulamadım. Sizin dediğiniz ruble muhtemelen kasetlidir ve 7'li kasetli rubleler 1990'larda üretiliyormuş. Günümüzde üretimi yok diye biliyorum.@Gökhan Akkaya 7 vitesi 9 yaparak hiç bir şey elde edemezsiniz. Hızlı gitmek istiyorsanız yine 7 li ruble ama rublenin en küçük dişlisi 11 tırnaklı olsun .Yukarıda Suat bey gayet mükemmel açıklamış. Hem hızlı gidip hem rampada rahat edeyim derseniz 11-32T 7li ruble var.schmano nun.
En büyük rubledeki dişli sayısı / en küçük aynakoldaki dişli sayısı oranını karşılaştırın, büyük olan seçenek ile daha kolay çıkarsınız.Herkese merhaba.Mosso 1621 biskletim var yokuşları daha kolay çıkabilmem için 14-34 ruble takmakmı (üzerindeki 14-28) yoksa 24-34-42 ( üzerindeki 48-38-28) aynakol takmakmı mantıklı.Süratle pek işim yok maksimum 30-35 km.
O zaman rubleye göre daha masraflı olsada aynakolu değiştirmek yokuş ve vites uyumu için daha matıklı.Teşekkürler.En büyük rubledeki dişli sayısı / en küçük aynakoldaki dişli sayısı oranını karşılaştırın, büyük olan seçenek ile daha kolay çıkarsınız.
Ruble değişimi, eğer ruble aynı tip olursa (vidalı vs kasetli) daha ucuz ve kolay, aynakol değişimi ise sürüş sırasında uygun vitesi bulmak açısından daha konforlu olacaktır. (14-34 rublenin geçişleri daha keskin ve sert olur)
Merhaba sonuç ne oldu acaba?
Son hızda yani 50 ye 11 kombinasyonunda bir fark olmaz. 34 : 28 = 1,21 orana sahip. 34 : 34 = 1 orana sahip Ankara bildiğim kadarıyla yokuşlu bir şehir. Düz duvardan biraz hallicesine tırmanayım dersen 11-34 derim. Dişliler arasında geçişler güzel olsun (Büyüklüğü daha az olduğu için geçişler daha sessiz olur)bacaklar sağlam dersen 11-28 ama 11-32 rubleniz yeniyse aynen devam derim.
Ben önceki iki bisikletimde 50-34 11-32 kullandım. İlki 2 x 10 lu sistemdi. İkincisi 2 x 11 liydi. Şimdiki bisikletim standart 50-34 11-34 geldi. Düz duvar tabir edilen yer dışında kullanma ihtiyacı pek duymadım 34-34 ü. Şimdilerde 52-36 11-34 yaptım geçişler daha pürüzlü olsada hem düzde hemde yokuşta ihtiyaçlarımı karşılıyor. 34-32 oranına çok yakın bir değerde 36-34 olarak kullanıyorum.problem bahsettiğiniz gibi yokuşları çıkabilmek. Ankara mevsim itibarı ile soğuk gün sayısı bisiklete binme sayısını düşürüyır. Haliyle tekrar toparlanma derken 11-28 için biraz daha zaman gerekir diye düşünüyorum. 34'de dişli geçişler 32'ye göre belirgin bir fark yaratıyor mu?
Kullandığım yol bisikletinde 50-34 aynakol ve shimano 105 11-32 ruble mevcut. Yeni jant setine mevcut ruble oranı yerine 11-28 veya 11-34 kullanırsam ne gibi fark yaşarım? Zaman ayırdığınız için şimdiden Teşekkürler.
Bunu çok sevdimbiz tatlı su bisikletçileri
11-30 ruble yetmiyor diyorsanız yapılacak temelde 2 şey var, seçim yapmanız lazım. Ya rubleyi büyütmeli ya da inat edilip güçlenilmeli. Çünkü 11-30 sınırlı bir ruble değil ki, 11-25 olsa derim ki rubleyi büyütün! Ama 11-30 gerçekten yokuşta rahat bir ruble. Bunun üzeri, yani 11-32 ve 11-34 rubleleri zaten yol bisikletçisi için biraz özel rubleler. Bu rubleleri kullanmayı kafaya koymak için özel durumlar gerekir. Ya fazla kilolusunuzdur, ya çook güçsüzsünüzdür (veya rahatsızlığınız vardır) ya rahata fazla düşkünsünüzdür ya bisikleti yüklemeye meraklısınızdır, ya da yaşadığınız yerin inanılmaz (%20 eğim ve üzeri) yokuşları vardır. Bu şartlardan birine sahip değilseni 11-30 rublede inat etmenizi ve bacaklarınızı güçlendirmenizi öneririm. Tabi yaşınızın da özel olmadığını var sayıyorum. Kudret abi galiba 34 kullanıyordu emin değilim Bunlar özel rubleler, mecbur kalmadıkça pek tercih edilmeyen rubleler. 11-28 ve özellikle 11-30 biz tatlı su bisikletçileri için idealdir diye düşünüyorum