Scudo Sports

Rulman değiştirmek

Scudo
günaydın dün Salcano ng 750 bisikletimin arka göbeği dağıldı biskletçiye yakındım gittim yaptırdım shungfen diye bir markanın rulmanlı göbeğini taktılar bende rulmanlı değilmiş daha iyiymiş falan filen dedi arka tekere akort falan yaptı eksik tel varmış onu değiştirdi bu takılan göbek iyimidir ? bilgisi olan var mı ?
 
Merhabalar herkese , yarış bisikletimin jantı için rulman arıyorum Campagnolo Scirocco 35 mm jantım var.2017 model .Arka rulmanları değiştirmem lazım fakat numaralarını bulamıyorum çok acil yardım lazım , bir de ön ve arka numaraları aynı mıdır ? Bazı yabancı sitelerde 6903-2rs diyor ama emin değilim.Bu jantı kullananlardan acil yardım rica ediyorum...Teşekkürler.
 
Konuyla direk alakası yok lakin rulman alacasanız 2rs değilde 2rsh alın. H eki basınçlı suya dayandığını belirtiyor ayrıca yağ tutma kabiliyetinde rs'e göre daha yüksek.. özellikle göbekleri için 2rsh varsa alın yoksa rs'de işinizi görür.. sevgiler saygılar.
 
Benimde göbekde sorun var çekiçle nasıl çıkarıcaz rulmanı bilen biri anlatabilirmi
 
Aslında ilk aldığımdan beri hubın boş dönme süresinden memnun değildim (aksium clincher rim brake olanı hub bakımın sonra benzer kuvvetle 1dk 20sn civarında dönüyor) ama son zamanlarda 35-40 saniyeye kadar düştü ki 40 saniye dönmesi için yüksek vites oranında kuvvetle çevirip bırakmam gerekiyor.
Hubtandır dedim temizledim tekrar yağladım ama bir değişiklik olmadı. Fikri tavsiyesi olan, şunu dene buna bak diyen varsa sıradan deneyeceğim?
Hub almak da istemiyorum, 300TL deneme yanılma için yüksek meblağ :)
 
Değişimi ya da bakımı için bir kaynak ya da video var mı? Anladığım bildiğim bir konu değil, o yüzden kaynaklardan hangisi iş yapar anlamam ayırmam sanırım.
 
öncelikle jantta hangi rulman kullanılıyor onu bulman gerekli (rulmanların farklı kodları ve boyutları var). arka jantsa 2 yada 3 rulman gerekiyor. rulmanı kendi söküp takan arkadaşlarım var ama ben bisikletcime götürüp çaktırıyorum.
rulman nasıl çakılıyor diye bakmak istersen how to change bicycle wheel bearing şeklinde bir araba yaparsam karşına videolar çıkacaktır.

not: bu tip işlere el yatkınlıgım az oldugu için bilen birine götürmeyi tercih ediyorum
 
Değişimi ya da bakımı için bir kaynak ya da video var mı?

Normalde kapalı kartuş rulmanlara (sealed cartridge bearing) bakım gerekmez; rulman ömrünü tamamladığında değişmesi gerekir.

Ancak şöyle bir şeyi deneyebilirsiniz. Bu rulmanların bilyalarının üzerini kapatan bir toz kapağı olur (Aşağıda koyduğum resimde "Plastic Bearing Seal" olarak işaretlenmiş parça). Bu kapağı dikkatlice kaldırıp, iç kısımdaki bilyalara SKF'nin rulman gresinden uygulayabilirsiniz. Daha sonra toz kapağını yerine yerleştirmeyi unutmayın.

bearing-decoder-1170x716.jpg
 
Tech manual den buldum sanırım;
öncelikle jantta hangi rulman kullanılıyor onu bulman gerekli (rulmanların farklı kodları ve boyutları var). arka jantsa 2 yada 3 rulman gerekiyor. rulmanı kendi söküp takan arkadaşlarım var ama ben bisikletcime götürüp çaktırıyorum.
rulman nasıl çakılıyor diye bakmak istersen how to change bicycle wheel bearing şeklinde bir araba yaparsam karşına videolar çıkacaktır.

not: bu tip işlere el yatkınlıgım az oldugu için bilen birine götürmeyi tercih ediyorum
Normalde kapalı kartuş rulmanlara (sealed cartridge bearing) bakım gerekmez; rulman ömrünü tamamladığında değişmesi gerekir.

Ancak şöyle bir şeyi deneyebilirsiniz. Bu rulmanların bilyalarının üzerini kapatan bir toz kapağı olur (Aşağıda koyduğum resimde "Plastic Bearing Seal" olarak işaretlenmiş parça). Bu kapağı dikkatlice kaldırıp, iç kısımdaki bilyalara SKF'nin rulman gresinden uygulayabilirsiniz. Daha sonra toz kapağını yerine yerleştirmeyi unutmayın.

bearing-decoder-1170x716.jpg
Cevaplar için teşekkürler; rulmanları Tech manualden buldum. GCN'de fulcrum ön jantın bilyelerini temizleyip gresleme videosu var eğer onun gibiyse sanırım halledebilirim. Yoksa usta ellerinden öpecek :)
 
  • Beğen
Tepkiler: yavuzkosar
Rulmanda problem varsa bence değişin maliyeti çok yüksek değildir ve her zaman sökeceğiniz bir parça değil. Çünkü rulman problemli diye söküp bakım yapıyorsunuz ki bir de sökerken ya da kapağını açarken rulmanı daha da bozmuş olacaksınız. Kaliteli bir rulmanı en fazla 40-50 TL ye bulursunuz, orjinalide muhtemelen 60-70 TL dir.
 
Rulmanda problem varsa bence değişin maliyeti çok yüksek değildir ve her zaman sökeceğiniz bir parça değil. Çünkü rulman problemli diye söküp bakım yapıyorsunuz ki bir de sökerken ya da kapağını açarken rulmanı daha da bozmuş olacaksınız. Kaliteli bir rulmanı en fazla 40-50 TL ye bulursunuz, orjinalide muhtemelen 60-70 TL dir.
Değişimi işi beni aşar, öncelikle bakım deneyeceğim işimi çözerse ne güzel, çözmezse bisikletçiye rulman değişimi için bırakacağım artık.
 
  • Beğen
Tepkiler: SEL PER
Değişimi işi beni aşar, öncelikle bakım deneyeceğim işimi çözerse ne güzel, çözmezse bisikletçiye rulman değişimi için bırakacağım artık.
Ne kadar süredir kullanıyorsunuz?
 
Ne kadar süredir kullanıyorsunuz?
9000 civarı oldu sanki erken gitti gibi
Öğleden sonra rulmanların içlerini temizledim, tekrar gresledim ancak bir değişiklik olmadı. En azından daha kötü olmadı :)
Artıl rulman siparişi verip değiştirme işine gireceğim.
 
Son düzenleme:
9000 civarı oldu sanki erken gitti gibi
Öğleden sonra rulmanların içlerini temizledim, tekrar gresledim ancak bir değişiklik olmadı. En azından daha kötü olmadı :)
Artıl rulman siparişi verip değiştirme işine gireceğim.
Kendiniz yapacaksanız elimden geldiği kadar yardımcı olabilirim. Kendiminkini yeni değiştim
 
Kendiniz yapacaksanız elimden geldiği kadar yardımcı olabilirim. Kendiminkini yeni değiştim
Teşekkürler hocam, rulman kodlarını akşam alıp bulabilirsem buradan, bulamazsam internetten sipariş vereceğim ama asıl kafamın takıldığı söküp takma kısmında neye ihtiyacım olacağı ve nereden bulacağım.
Rulman kodları 609 ve 6001 ama çift kapak, yalıtım, için tam kodları gerekiyormuş. Akşam söküp üzerlerinde yazan kodlara göre bakacağım. Ama dediğim gibi asıl derdim söküp takma kısmı ve araçları :)
 
Teşekkürler hocam, rulman kodlarını akşam alıp bulabilirsem buradan, bulamazsam internetten sipariş vereceğim ama asıl kafamın takıldığı söküp takma kısmında neye ihtiyacım olacağı ve nereden bulacağım.
Rulman kodları 609 ve 6001 ama çift kapak, yalıtım, için tam kodları gerekiyormuş. Akşam söküp üzerlerinde yazan kodlara göre bakacağım. Ama dediğim gibi asıl derdim söküp takma kısmı ve araçları :)
Sökmek için internette birçok aparat var ama hem pahalı hem de ulaşması bazen zor. Bulabilirsen eğer hırdavatçıdan kaliteli bir 8 numara çelik dübel al. Yalnız çok farklı amaçlar için kullanılabilecek çelik dübeller var. Hırdavatçıya yaoacağın işin bir yere tutturduktan sonra tutturduğun şeyi çekmek olduğunu tarif etmelisin. Eğer düzgün şeyse rulmana taktığında ve vidasını sıktığunda kullanışlı bir rulman sökme aparatı görevi görecektir. Olmazsa mecburen rulmanın karşı tarafından çekiç ve burç veya uygun bir tornavidayla yavaş yavaş rulmanın çeşitli köşelerinden vurarak sökmen gerekecek. Rulmanı değiştireceğin için rulmana acıman gerekmez ama yuvaya dikkat etmelisin. Tabii sadece göbek değil freehub body nin içinde de muhtemelen rulman vardır tahminen onların da ömrü dolmuştur
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
Boş dönme süresi akıcılıktan çok lastiğin ağırlığıyla ilgili. Ağır jant, hafif janta göre aynı hızdan başladıklarında daha uzun süre döner. Çünkü aynı hıza getirmek için ağır lastiğe farkında olmadan daha fazla güç verirsiniz. Yani kinetik enerjisi en baştan fazladır.

Akıcılığı kontrol etmek istiyorsanız lastiğin sibopunu, veya en ağır kısmını yan tarafa getirin ve lastiği havada tutun. Yeterince akıcıysa salıncak gibi sağ sol yapar ve en ağır kısmı altta kalacak şekilde durur.
 
  • Beğen
Tepkiler: ag249 ve SEL PER
Geri