Scudo Sports

Rulman değiştirmek

Boş dönme süresi akıcılıktan çok lastiğin ağırlığıyla ilgili. Ağır jant, hafif janta göre aynı hızdan başladıklarında daha uzun süre döner. Çünkü aynı hıza getirmek için ağır lastiğe farkında olmadan daha fazla güç verirsiniz. Yani kinetik enerjisi en baştan fazladır.

Akıcılığı kontrol etmek istiyorsanız lastiğin sibopunu, veya en ağır kısmını yan tarafa getirin ve lastiği havada tutun. Yeterince akıcıysa salıncak gibi sağ sol yapar ve en ağır kısmı altta kalacak şekilde durur.
Lastik ve patlak önleyici sıvı miktarı aynı ama süre dediğim gibi kısaldı.
Sökmek için internette birçok aparat var ama hem pahalı hem de ulaşması bazen zor. Bulabilirsen eğer hırdavatçıdan kaliteli bir 8 numara çelik dübel al. Yalnız çok farklı amaçlar için kullanılabilecek çelik dübeller var. Hırdavatçıya yaoacağın işin bir yere tutturduktan sonra tutturduğun şeyi çekmek olduğunu tarif etmelisin. Eğer düzgün şeyse rulmana taktığında ve vidasını sıktığunda kullanışlı bir rulman sökme aparatı görevi görecektir. Olmazsa mecburen rulmanın karşı tarafından çekiç ve burç veya uygun bir tornavidayla yavaş yavaş rulmanın çeşitli köşelerinden vurarak sökmen gerekecek. Rulmanı değiştireceğin için rulmana acıman gerekmez ama yuvaya dikkat etmelisin. Tabii sadece göbek değil freehub body nin içinde de muhtemelen rulman vardır tahminen onların da ömrü dolmuştur
Sökmek çok sorun olmaz da yerine güzelce oturtmak asıl sorunum ama dübel tavsiyesi için teşekkürler. Bayram sonrası hem rulmanları hem de dübel işini halledeceğim.
 
  • Beğen
Tepkiler: SEL PER
Scudo
@ndhakara Aynı jant takımını aldım, sanırım 1 ay filan oldu, 1000 km gibi yoldalar..Ön süper akıcı, arkada öyle ama boşta döndürünce tur sayısı öne göre çok daha az ve dönüş durduğunda hafif fren etkisi gibi salınmıyor, yani @efeozata nın dediği hareketi yapmıyor..Ben bunu freehub ın kilidindeki o ufaktan sürtünmeye bağlıyorum...Hani o çıt çıt sesini yaratan mekanizma..Ancak pedal yapınca bu kilit işlevsiz olduğu için sürtünmede olmuyor ama tabi biz bunu test edemiyoruz zira pedal çevirirken tur sayısına bakamıyoruz..Bisiklet bu haliyle oldukça akıcı olduğu için çok takılmadım, hafif inişlerde yanımdan geçen bisikletlerin pedallasalarda, beni pedallamadığım halde geçememeleri tuhaf bir tatmin duygusu veriyor..😁..Ama yinede sebebini aldığım yere soracağım..Birde QR ları fazla sıkmakla alakalı olabilir mi acaba bilyalılardaki gibi diyede aklıma geliyor..
 
@ndhakara Aynı jant takımını aldım, sanırım 1 ay filan oldu, 1000 km gibi yoldalar..Ön süper akıcı, arkada öyle ama boşta döndürünce tur sayısı öne göre çok daha az ve dönüş durduğunda hafif fren etkisi gibi salınmıyor, yani @efeozata nın dediği hareketi yapmıyor..Ben bunu freehub ın kilidindeki o ufaktan sürtünmeye bağlıyorum...Hani o çıt çıt sesini yaratan mekanizma..Ancak pedal yapınca bu kilit işlevsiz olduğu için sürtünmede olmuyor ama tabi biz bunu test edemiyoruz zira pedal çevirirken tur sayısına bakamıyoruz..Bisiklet bu haliyle oldukça akıcı olduğu için çok takılmadım, hafif inişlerde yanımdan geçen bisikletlerin pedallasalarda, beni pedallamadığım halde geçememeleri tuhaf bir tatmin duygusu veriyor..😁..Ama yinede sebebini aldığım yere soracağım..Birde QR ları fazla sıkmakla alakalı olabilir mi acaba bilyalılardaki gibi diyede aklıma geliyor..
Standın üzerinde 52/11 oranında baya sağlam çevirince 43 saniyeyi ancak görüyor; tamam lastik patlak önleyici miktarı önemli ama merak ettim sizin, arka jant ne kadar süre dönüyor?
 
@ndhakara Ölçmedim ama 43 sn yi geçer..Önden %25 gibi daha kısa sanki..Beni durduğu zaman salınmaması rahatsız etti..Ama eminim bisiklete takılmadan, ruble, zincir vs konmadan (freehubdaki kilitte çalışmıyor tabi zincir yokken) ön kadar akıcıydı ve salınım hareketini yapıyordu..Sizin rulmanda sıkıntı olsa boşluk hissedersiniz ya da hırıltılı çalışma..Çok anlamamakla birlikte freehub kilit mekanizmasının fazla kirlenmiş olması, yağın özelliğinin bozulması bu duruşa sebep olabilir mi acaba..Sonuçta ön arka hemen hemen aynı ağırlığı taşıyor, önde olmayıp arkada bariz olmasıda ilginç..
 
@ndhakara Ölçmedim ama 43 sn yi geçer..Önden %25 gibi daha kısa sanki..Beni durduğu zaman salınmaması rahatsız etti..Ama eminim bisiklete takılmadan, ruble, zincir vs konmadan (freehubdaki kilitte çalışmıyor tabi zincir yokken) ön kadar akıcıydı ve salınım hareketini yapıyordu..Sizin rulmanda sıkıntı olsa boşluk hissedersiniz ya da hırıltılı çalışma..Çok anlamamakla birlikte freehub kilit mekanizmasının fazla kirlenmiş olması, yağın özelliğinin bozulması bu duruşa sebep olabilir mi acaba..Sonuçta ön arka hemen hemen aynı ağırlığı taşıyor, önde olmayıp arkada bariz olmasıda ilginç..
İlk başta ben de hubtır dedim ve temizleyip yağladım ama bir değişiklik olmadı. Dururken salınma bende de hiç olmadı. Eski Aksium jantımda farklıydı, dediğiniz gibi dururken salınma oluyordu. Herhalde ksyrium elite in yapısı böyle.
 
@ndhakara Bayramdan sonra ustama danışacağım...Bende ön gibi dönmesini istiyorum arkanın..Sonuçta iyi bisiklet parasına alındılar..
Dtswiss ler harika..Ama sadece göbekler jant seti fiyatına..😐
 
Evet sorunumu hallettim. Ancak rulmanlardan çıkmadı. Bisikletçiye bıraktığımda bunun rulmanlardan değil milden kaynaklandığını söyledi. Neyse mil siparişi, gelmesi derken bugüne kadar sürdü. Sonra neyse yeni mil geldi. Mil ve mile vidalı geçen rulman kapağını taktım, yerleştirdim ancak yine aynı! Milin somununu gevşek bırakınca sorun yok, ancak sıkınca yine aynı. Sonra Mile vidalı olarak takılan fotoğraftaki rulman kapağını sıkmayacak şekilde gevşetince problemim çözüldü. Eski mili de denedim ancak eski mil her şartta sorunlu ancak bu kapağı gevşek bırakmak sıkıntı çıkartır mı? Toz, su gibi aşındırıcılar rulmanlara zarar verir mi ve ne kadar sıkı ne kadar gevşek bırakmalıyım aklımda sorular kaldı. Bir de Mavic neden bu vidalı kapağı cuk oturacak şekilde vida boyunu ayarlamamış anlamadım. Ya da başka bir problem var ve ben kapağı gevşek bırakarak geçici olarak mı çözdüm emin değilim. Fikri olan?
 
Merhaba,

Ön janttan gıcırtı gelmeye başlamıştı. Ben de sebebini araştırmak adına göbeğin milini falan söktüm. Eldeki imkanlarla buraya kadar geldim. Farkettim ki rulmanın birisi dönmüyor. Rulmanı sökme imkanım yok. En azından o riski alamam çünkü hiç tecrübem yok. Dönmeyen rulmanın kapağını açtım ve aşağıdaki manzara ile karşılaştım. İlk açtığımda gresi hiç bozulmamış sanki rulman hayatında hiç dönmemiş gibiydi. Ya da kapaktan öyle görünüyordu. Ben falçata ucu ile belki bilyeleri hareket ettiririm düşüncesi ile biraz kurcaladım da yağın formu öyle bozuldu. Geçenlerde genel bakım yaptırmıştım. Eleman abi ön göbek iyiydi hiç bir sıkıntı yoktu dedi. Rulman kapağını hiç açmamış ya da dönmediğini farketmemiş.

Neyse işin özeti tam olarak ne yapmam lazım? Evdeki imkanlar ile bu rulmanı sökmeden temizleyebilir miyim? Nasıl yapabilirim?
 

Dosyalar

  • IMG_20210506_153113.jpg
    IMG_20210506_153113.jpg
    72,7 KB · Okunma: 76
Bisiklet giderken rulmanın dönmediğinden nasıl eminsiniz? Parmağınızı iç bileziğe (milin temas ettiği metal halka) geçirip çevirdiğinizde de mi dönmüyor?
 
Giderken ön tekerde biraz zorlanma hissetmeye başlamıştım. Giderken dönüp dönmediğini bilmiyorum. Parmağımı ortaya sokup çevirdiğimde dönmüyor. Bilyeler paslanmış. Hatta pastan rulman çemberine kaynamış. Falçata ucu ile kaynayan yerleri biraz ayırdım. Şuan dönmeye başladı.
 
@makaram Mazot veya gaz yağı dökün ve içindeki pisliği akıtmaya çalışın. Pisliği akıtırken çevirmeye çalışın.
 
Rulman değişimi sanıldığı kadar büyük ve zor bir iş değil. Karşı tarafından sokacağınız büyükçe bir tornavida veya yuvarlak bir mil ile dış çeperine eşit aralıklarla tıklayarak çıkarabilirsiniz. Eliniz değmişken her iki rulmanı da değiştirmeniz tavsiye edilir.

Takarken nalburdan alınabilecek M12 gijon, iki adet somun ve uygun çapta pullar ile eşit ve paralel şekilde monte etmek de mümkün.

Aşağıdaki video yardımcı olacaktır.
 
Bu tip rulmanları en doğrusu hiç kurcalamamak, sorun yaşandığında rulmanları değiştirmek. Yanlış anlamadıysam şu rulmandan gerekli size:
(link)
Muhtemelen aktifpedal'da vardır ve 4'lü set değil de tek olarak da satıyorlardır.

Gene de temizleyip kullanmak istiyorsanız, balata spreyi kullanarak temizledikten sonra gresleyebilirsiniz.
 
Bu tip rulmanları en doğrusu hiç kurcalamamak, sorun yaşandığında rulmanları değiştirmek. Yanlış anlamadıysam şu rulmandan gerekli size:
(link)
Muhtemelen aktifpedal'da vardır ve 4'lü set değil de tek olarak da satıyorlardır.

Gene de temizleyip kullanmak istiyorsanız, balata spreyi kullanarak temizledikten sonra gresleyebilirsiniz.
Rulmanı yerinden sökmeden temizleyebilir miyim? Bir de bilyelerin üzerinde şeffaf bir koruma daha var. Onun nasıl söküldüğünü bilmiyorum. Pas için de wd40 gerekli sanırım?

Edit: Üzerindeki yazılar linkteki rulman ile birebir aynı. Bu rulman olsa gerek.

Teşekkür ederim abi. Rulmanları bulursam bisikletçinin yolunu tutarım yine artık.

Edit 2: Rulmanın tanesi ülkemizde 99 lira ve stokta yok. Aşağıdaki videoda adam 6903-2RS diye bir rulman kullanmış. İç yapısı vs ile birebir aynısı. 13 liraya satılıyor :)

 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Rulmanı temizlemek için uğraşma burada kullanılan rulman Murat B arkadaşın dediği gibi 6903 rulman rulmanmarketi.com'da 13 tl. iki tane alıp değiştirisin. Toz koruma kapaklı rulman almalısın resimdeki gibi.
1620308980570.png
 
@makaram Ben şöyle yapıyorum, rulmanların birer kapağını çıkarıp bu açık taraflar göbeğin içine gelecek şekilde presliyorum rulmanları. Bakım yapacağım zaman, rulmanlardan birini çıkartıp birini açıkta diğerini göbeğe monteli şekilde benzinle içindeki kirli yağı akıtıp sonra 2-3 damla koyu kıvamlı makine yağı damlatıyorum. Böylece dışa bakan toz kapakları deforme olmamış ve sızdırmazlığı bozulmamış oluyor. Şunu da merak ettim, rulmanlardan birini çıkarmadan mili nasıl çıkardın?

@Sadettin Z. Teker göbekleri için gijona gerek yok. Milin kendisi kullanılabilir. (Mil faturalı ise kendi milini kullanmak zaten zorunluluk). Ayrıca, standart bir pul kullanmak preslemede bilyalara ve bilya yataklarına zarar verecektir. Pul rulmanın iki bileziğine temas etse de, dış bileziğin göbeğe temas etmesiyle beraber, pul esneme yapar ve sadece iç bileziği iter. Böylece bilyalar iç ve dış bilezik arasında sıkışmış olur. Bu etki olmasın diye tornada kullandığım rulman ölçülerine göre (Ön 26 mm, 30 mm) kalın metal halka yaptırdım. Üst 2 mmlik kısmın çapı 25.5 mm, alt kısım arka rulmanları geçirmek için 29.5 mm.
DSCN4845.JPG
 
@can_celik Yukarıdaki videoda aynı jantın rulman değişimi var. Mil rulmandan önce çıkıyor.
 
@makaram Tamam anladım, mili düz mil. Benimki gibi faturalı değil. Benimkinde milin rulmanlar arası kısmının çapı, rulmanın iç çapından büyük :

ImLj2.jpg
 
@can_celik

Daha önce Fulcrum jant göbek bakımı yaptınız mı bilmiyorum ancak milin kendisi ile rulman takmaya çalışırsanız o rulmandan hayır gelmeyecektir.

Önerilerimizi sıradan bir kullanıcının torna tezgahına erişimi olmayacağını varsayarak yapıyoruz. Elbette rulman çapına uygun bir lokma ile çok daha verimli çalışılabilir, ancak herkesin bu imkanı yok maalesef. Üstelik rulman dış bileziği çapından 0.5mm küçük, kalın bir pul ile de rulmanlara zarar vermeden montaj yapmak gayet mümkün.
 
@Sadettin Z. Bahsi geçen jantın mil sistemini görmeden kendiminki gibi zannettim, ihmalimi mazur görün.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sadettin Z.
Geri