Bilyalı göbeklerde yaşanan sorun zaten %85 ihtimal ile bilyaların yatağı aşındırması. Yani sanayi tabiri ile yatak sarması sanırım böyle deniyor. Bilyalı göbeklerde iç göbek ile dış göbek arasında dizili bilyalar zamanla bizler çukura girdikçe, atladıkça, zıpladıkça iç ve dış göbeğe baskı yaparlar ve zamanla döndükleri yatak yolunu aşındırırlar. Bu durumda göbek açılır yağ değiştirilir bilyalar tekrar dizilir ve göbek kapatılarak sıkılır. Yalnız bu sefer göbeğin sıkım oranı milimetrik oranda daha gevşek yapılır. Böylece sarılan yatak yollarında bilyelerin dolaşırken meydana gelen vuruntu yokedilmiş yada minimuma indirilmiş olur. Aslında sorun ortadan kaldırılmamış sadece uyarlanmıştır.
Rulmanlı göbeklerde ise rulmanın dağılması söz konusu. Sanayiden numarası ile bulunan rulmanlar göbeğe takılarak sorun ortadan kaldırılıyor. Fakat rulmanlı göbeklerde de atlama çukura girme sırasında rulmanın kendi yatağını genişletmesi durumunu meydana gelmekte midir? Daha önce rulmanlı göbek kullanmadığım için bu soruya net cevap veremeyeceğim.