Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Rulmanlı ve bilyalı göbek farkı

degerli arkadaslar bu shunfeng rulmanli gobeklerden alip, ayni zamanda aliexpreste satilan hibrit seramik veya tam seramik rulmanlardan alip caktirilsa iyi performans alinirmi..seramik rulmanlara yaglama yapiliyormu.kusura bakmayin bilmedigimden soruyorum.bilen arkadaslar cevaplarsa sevinirim.
 
Scudo
@Ismaildmr
Bence olur. Göbek kendinden rulmanlı ise zaten bayağı bi güzelleşir. Ama aliexpressden çin işi ne standarda göre üretilmiş neyden imal edilmiş olduğu belli olmayan bir rulman alacağınıza, gidin sanayiden kaliteli Skf rulman alın çok daha fazla verim alırsınız. Hadi diyelim ki verim alamadınız, kafanız rahat olur. Tam seramik rulmanlara gerekli olmasa da yağlama öneriliyor. Gres uygun fiyata satılıyor Token marka seramik rulman gresi 25 lira imiş mesela. Birde hibrid rulmanlar var yarı çelik yarı seramik. Onlar tamamen seramik olanlara göre biraz daha uygun.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Yusuf !!WOW!! Hibrit rulmanlar daha akillica gibi duruyor..tam seramikler zirkomyum felan biseyler yaziyor kaliteli oldugunu dusunuyorum..yorumlara bakarsak verim alinacaga benziyor..mesele iyi bir olcumlemeyle en uygun rulmani almak..tabiki ilk once gobek alip mevcut rulmani olcmek gerek..bu arada tam seramik rulmanin 1,,2 adet fiyati 15 ila 20 dolar arasi degisiyor..hinrit seramik 5 ila 10 dolar arasi.
Pedala rulman uydurulabilirmi bilmiyorum, eger olursa farkli ebatlarda toplamda 8 rulman gerekli.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Ismaildmr
Abi sen çok küçük rulmanlara bakmışsın galiba :D O fiyatlara zor, varsa bile alma. 10x26x8 rulman eski tip bilyeli rulmanlara tık diye oturur mesela. Aylarca bilyeli göbeği rulmanlı olarak kullandım. Düz yolda da değil tepe tepe ama bir sorun olmadı. Şimdi bu bahsetiğim rulmanlara bakıyorum yani 10x26x8 ölçüdekilere, hibrid olanlar 15 dolar, Tam seramik olanların bir tanesi 11 dolar başka bir satıcıdaki versiyonu 57 dolar. Kalite farklı olabilir. 57 dolar olanda 12.000 den 75.000 rpm devire kadar ve 100 ile 600 derece arası dayandığını söylüyor. Yani alınacaksa kaliteli olandan şaşmamak lazım sanki
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Yusuf !!WOW!!
6805 Hibrid Seramik Rulman 25x37x7mm ABEC-1 (1 ADET) Bisiklet Alt Parantez
(link)
(from AliExpress Android)

2 adet MR24377 MR2437 2RS 24377 MR2437LLB MR243707 hibrid seramik rulman 24x37x7mm bisiklet tamir rulman shimano FSA Trek SRAM BB90
(link)
(from AliExpress Android)

2 adet 6806 61806 seramik rulman ZrO2 rulman 30x42x7mm rulman bike MTB bisiklet rulman yarış bisiklet için tekerlek BB30
(link)
(from AliExpress Android)

MR24377 MR2437 2RS 24377 MR2437LLB MR243707 tam ZrO2 seramik rulman 24x37x7mm bisiklet tekerlek göbeği rulman BB90 için
(link)
(from AliExpress Android)

Zirkonyumdan imal diye yaziyor cogunda..tabi her yazilana inanmamak lazim..ucuz seramik rulmanlar zaten su stres carkimidir nedir o zimbirti icin satis yapiyirlar sanirim..bisiklet gobekleri icin olanlar ayri..olculeri farkli buyuk yani..80 dolarada tek rulman almak mantiksiz..kalitesi bilinemedigi icin gerek yok..yorumlara ve musteri memnuniyetine gore hareket ederim.

Ayrica bilyeli gobege siz nasil rulman taktiniz yahu..canaga uydumu.mili nasil oturttunuz.cok saglikli oldumu.eger randiman aldiysaniz denenebilir.
 
@Ismaildmr shunfeng göbek almıştım 50 km. olmadan kırıldı mili. Birazda sert kullandım belki ondan. Kaldırımdan bile inmeyecekseniz alın derim. Ardından shimano deore gobek aldım. Aynı sertlikte kullandım. 2 yıldır her türlü çukura , kaldırıma girdi çıktı gayet güzel ve akıcı bir şey olmadı. Arka göbekten bahsediyorum bu arada.
 
@Ismaildmr

Salcano NG650 orijinal göbeği ile yaptım bu işi. Ben bunları pasolu veya vidalı olarak bilinen tip ruble ile yaptığım için çalışma alanı ferahtı. Kaset tip ruble ile de çok faklı olmaz galiba arada bir adet toz kapağı gibi bir parça var sonrasında bilye yatağına ulaşılıyor. En kötü işe başlamadan önce göbeğin yatağını ölçerseniz iyi olur.

Sağlıklı oldu. Hiçbir problem yaşamadım. Bin küsür kilometre yapmışımdır. Ama dolu dolu bir bin km. Kaldırımdan atlamalar, Mersin sahildeki bmx rampaları bu kilometrelere dahil :D Şehir değişikliği olmasa kullanmaya devam ederdim ama şuan alet yatıyor. Üzerine gül kokladım :eek:ops: Uygulama basit, Motosiklet parçası satan bir dükkana gidiyorsunuz 6000 rulman ve mobilet arka teker mili istediğinizi söylüyorsunuz. Teker milinde konik bir somun olması lazım. Birde üzerinde burçlar var. Onlar eksik olursa teker ortalama işi düzgün olmayabilir. Bunlar şart. Bisiklet mili vereyim veya 6001 rulman vereyim derse koşarak uzaklaşın :DBimden bir adet teneke kutu le'Cola alıyorsunuz. Birde son olarak tekerleğinizin kadro üzerinde iken fotoğrafını çekin. Lazım olabilir.

Aldınız parçalarınızı geçtiniz bisikletin başına, önce arka tekerleği söküyorsunuz. Arka tekerleği kadrodan çıkardıktan sonra göbeği tamamen dağıtıyoruz. Rubleyi sökmeniz lazım. Yoksa ruble tarafındaki çanağa ulaşamazsınız. Göbeğin içinde kalan gresi tamamen temizleyin. Mümkünse balata spreyi ile çünkü rulmanın, çanağın içinde dönmemesi lazım. Bu adımda Bimden aldığımız le colayı afiyetle içiyoruz. İçtikten sonra teneke kutuyu 1 cm genişliğinde şeritler halinde kesiyoruz. Kestiğimiz parçaları çarpı şeklinde, rulman ile göbeğin çanağı arasına sıkıştırıyoruz. Dairesel olarak takmaya uğraşmayın geçse bile tam olarak rulmanı sıkıştırmıyor ve bükülüyor. Buradaki amaç, rulmanı çanağa sıkı sıkı geçirmek hiç bir boşluk olmamalı. Boşluk olursa sıkıntılar olabilir. Bu adımı iki tarafa da uyguluyoruz. İşlem bittikten sonra mili geçiriyoruz. Üzerindeki konik mil somunu ile rulmanları sıkıştırıyoruz. Teker göbeğindeki çanaklar oval şekilde olduğu için, rulmanın ortasındaki bilezik çanağa değemez. Boşluk olmayacak şekilde sıkın. Birde kontra somun ile sıkıştıracağımız için fazla sıkmanıza gerek yok. Rulmanlar hareket etmeyecek şekilde sıkıştırma yeterli.

Teker kadroda tam olarak ortalı hale gelmeli. mildeki burçları kullanacağız. Bu burçların ruble tarafına eklenmesi gerekiyor. Konik somunlar ile sıktığımız rulman arasına, aldığımız mil üzerindeki burçları geçiriyoruz. Yeterli olmazsa, bu işlem sırasında bisikletinizden çıkaracağınız milin üzerinde de mutlaka vardır. onu da kullanabilirsiniz. tekerlek ile kadro tam olarak ortalandığında son parti somunları sağlam şekilde sıkarak rulmanların boşluk yapmamasını garantileyerek işlemi tamamlıyorsunuz.

Son olarak, bu işlemi güvenli bulmayacak kişiler olabilir. Ama ben bu sistemi göbeğin içindeki bilyeler göbek çanağının çatlatıp, bütün bilyelerin göbeğin içine gitmesinden dolayı yapmıştım. Düşünsenize göbeğin içinde sürekli göbeğin yüzeyini aşındıran bir parça var. Onun yerine daha düzenli aşınan bir parça ekliyorsunuz.
 
merhabalar,
merida scultara 4000 karbon'dan çıkma rulmanlı jant toplamda 300 km kullanılmış.
sizce 350 lira verilir mi ?
yoksa shimano r500 mü almalıyım ?
 
rulmanlı göbek sevdasını anlayamıyorum. bakımı da zor. çok da önemli bişey olsa shimano kullanırdı. bilmeyenler için, jant setleri veya teker göbeklerinde kesinlikle rulman yok. yaşasın bilyalı göbekler :DDD
 
@T.T
Zor değil, hatta daha kolay :) Bende Formula göbekler var, mil adaptörlerini çıkardıktan sonra rulman genişliğinde tahta parçayla iki tıklayıp çıkartabiliyorsunuz takması da aynı şekilde.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
20 bin km'den önce rulmanları değiştirmeye gerek olacağını zannetmiyorum. Yapmanız gereken tek bakım, her 5000 km'de bir rulmanların üzerindeki toz kapaklarını çıkarıp sistemi rulman gresiyle yağlamaktan ibaret. Bunu yapmak için de rulmanı yerinden sökmenize gerek yok.
 
Ben bir şeyi merak ediyorum konik rulman ne demek ? Ben bir sene önce göbekleri shimano slx göbeklerle değiştirmiştim açıklamasında tam şu yazıyor;
Rulman yapısı:Eğik bilyeli sistem( konik rulman)
Konik Rulman: Konik rulmanlar eşit derecede etkili ,eksenel ve radyal kuvvetleri dağıtarak çalışır ,böylece kapalı kartuş kompakt rulmanlara göre daha dayanıklıdır. Konik rulmanlar daha kolay bakım, ayarlanabilirlik ve servis kolaylığı sağlar.

Bir de bu göbekler bakım istemiyor benim bildiğim doğrumu yanılıyormuyum ?
 
@C.Koc Shimano rulmanlı göbek üretmiyor bildiğim kadarıyla. Açıklamada bir hata olmasın?
 
@Mehmet Altuğ Valla alıntı erdoğanlar bisikletten xt deore gibi serilerde de aynı açıklama mevcut...
 
@C.Koc Dediğiniz gibi Shimano XT HB-M785 göbeklerin açıklamasında öyle bir ibare varmış:

Özellikler:

- Uzun dayanıklılık ve daha iyi performans için konik rulmanlar
- Dayanıklı, düzgün çalışan yataklar
- Kolay bakım

Yalnız bu model göbeğin teknik özelliklerini ve parça listesini gösteren belgede herhangi bir rulmanın olmadığını, klasik bilyalı sistemin kullanıldığını görebiliyoruz:

(link)

LnmmNj.jpg


Büyük ihtimalle İngilizce-Türkçe çeviri yapılırken hata olmuş, sitedeki açıklamaya da hatalı bilgi girilmiş.
 
@Mehmet AltuğBunlar sizin daha önce paylaştığınız rulmanlı göbekler aslında aynı sadece bilyaların dizildiği halka konik şeklinde ben çok da bir fark göremedim muhtemel göbek içinde kapalı hale geliyor...
62c9d54938b4e845d6dee7d28cb09fdd.jpg
1f57bdd67c6d78769be252b92c5388ca.jpg


Lenovo P1a42 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Arkadaşlar rulman rulmandır. Sızdırmaz kapakla kapatılmış olması gerekmiyor rulman adını alması için. Bisikletforumda ilk takılmaya başladığımda ben de insanların bilyalı dediği şeyin ne olduğunu anlayamamıştım. Parçalar birbirine doğrudan temas etmeden bir silindir ya da bilya vasıtası ile sürtünmeleri azaltılıyorsa sistem rulmanlıdır. Shimano açık tipte rulman tercih ediyor mesela. Mavic jantlarım ise kapalı (sealed) tipte rulmanlı. Ülkemizde rulman bilyalarının etrafına sızdırmaz kapak konduğunda sürtünmenin azaldığına inanılıyor sadece. Fark burada.

Shimano jantların yabancı satış sitelerindeki açıklamalarında da "angular contact bearings" diye bahseder konik rulmanlardan. Bu tip rulmanlarda çanaklar jant göbeğine 45° açı ile dururlar ve bilyalar bunlar arasındadır. Mavic jantlar için baktığımızda da sealed cartrigde bearings diyor. Çeviri hatası olması söz konusu değil zira teknik olarak farkları olmadığı gibi bunların İngilizcede de farklı bir ifadesi yok. Bearing denir hepsine.
 
@furkantrojka Anladım ben sadece shimanonun olayını yani konik rulman olayını anlayamamıştım şimdi netleşti bir de shimanonun göbekleride kapalı ve bakım gerektirmiyor diye biliyorum...
 
Geri