@Ismaildmr
Salcano NG650 orijinal göbeği ile yaptım bu işi. Ben bunları pasolu veya vidalı olarak bilinen tip ruble ile yaptığım için çalışma alanı ferahtı. Kaset tip ruble ile de çok faklı olmaz galiba arada bir adet toz kapağı gibi bir parça var sonrasında bilye yatağına ulaşılıyor. En kötü işe başlamadan önce göbeğin yatağını ölçerseniz iyi olur.
Sağlıklı oldu. Hiçbir problem yaşamadım. Bin küsür kilometre yapmışımdır. Ama dolu dolu bir bin km. Kaldırımdan atlamalar, Mersin sahildeki bmx rampaları bu kilometrelere dahil
Şehir değişikliği olmasa kullanmaya devam ederdim ama şuan alet yatıyor. Üzerine gül kokladım
ops: Uygulama basit, Motosiklet parçası satan bir dükkana gidiyorsunuz 6000 rulman ve mobilet arka teker mili istediğinizi söylüyorsunuz. Teker milinde konik bir somun olması lazım. Birde üzerinde burçlar var. Onlar eksik olursa teker ortalama işi düzgün olmayabilir. Bunlar şart. Bisiklet mili vereyim veya 6001 rulman vereyim derse koşarak uzaklaşın
Bimden bir adet teneke kutu le'Cola alıyorsunuz. Birde son olarak tekerleğinizin kadro üzerinde iken fotoğrafını çekin. Lazım olabilir.
Aldınız parçalarınızı geçtiniz bisikletin başına, önce arka tekerleği söküyorsunuz. Arka tekerleği kadrodan çıkardıktan sonra göbeği tamamen dağıtıyoruz. Rubleyi sökmeniz lazım. Yoksa ruble tarafındaki çanağa ulaşamazsınız. Göbeğin içinde kalan gresi tamamen temizleyin. Mümkünse balata spreyi ile çünkü rulmanın, çanağın içinde dönmemesi lazım. Bu adımda Bimden aldığımız le colayı afiyetle içiyoruz. İçtikten sonra teneke kutuyu 1 cm genişliğinde şeritler halinde kesiyoruz. Kestiğimiz parçaları çarpı şeklinde, rulman ile göbeğin çanağı arasına sıkıştırıyoruz. Dairesel olarak takmaya uğraşmayın geçse bile tam olarak rulmanı sıkıştırmıyor ve bükülüyor. Buradaki amaç, rulmanı çanağa sıkı sıkı geçirmek hiç bir boşluk olmamalı. Boşluk olursa sıkıntılar olabilir. Bu adımı iki tarafa da uyguluyoruz. İşlem bittikten sonra mili geçiriyoruz. Üzerindeki konik mil somunu ile rulmanları sıkıştırıyoruz. Teker göbeğindeki çanaklar oval şekilde olduğu için, rulmanın ortasındaki bilezik çanağa değemez. Boşluk olmayacak şekilde sıkın. Birde kontra somun ile sıkıştıracağımız için fazla sıkmanıza gerek yok. Rulmanlar hareket etmeyecek şekilde sıkıştırma yeterli.
Teker kadroda tam olarak ortalı hale gelmeli. mildeki burçları kullanacağız. Bu burçların ruble tarafına eklenmesi gerekiyor. Konik somunlar ile sıktığımız rulman arasına, aldığımız mil üzerindeki burçları geçiriyoruz. Yeterli olmazsa, bu işlem sırasında bisikletinizden çıkaracağınız milin üzerinde de mutlaka vardır. onu da kullanabilirsiniz. tekerlek ile kadro tam olarak ortalandığında son parti somunları sağlam şekilde sıkarak rulmanların boşluk yapmamasını garantileyerek işlemi tamamlıyorsunuz.
Son olarak, bu işlemi güvenli bulmayacak kişiler olabilir. Ama ben bu sistemi göbeğin içindeki bilyeler göbek çanağının çatlatıp, bütün bilyelerin göbeğin içine gitmesinden dolayı yapmıştım. Düşünsenize göbeğin içinde sürekli göbeğin yüzeyini aşındıran bir parça var. Onun yerine daha düzenli aşınan bir parça ekliyorsunuz.