@BisikletKolikK
göbeğin akıcılığı düşündüğünden çok daha önemli. tecrübemden yazıyorum. bence her bilyeli göbek kullanan arkadaş okusun. geçenlerde iki göbeği de çıkarıp elle çevirirken rahat dönmediğini farketmiştim. hatta forumda mesajlarımı görebilirsin. iki parmakla döndürülüyor ama hafif takılma-zorlanma hissediliyordu. merdiven inerim, baya hızlı tali yollardan geçerim vs diye göbekleri dağıttığımı düşünmüştüm.
arkayı açamadım henüz, sadece ön göbeği açabildim. sıkıntı bilye yataklarının fazla sıkılmasıymış. ve bunun da son derece zor bir ayarı var. gevşek bırakırsanız mil rahat dönüyor ancak teker sağa sola oynuyor, somunu yarım tur fazla sıkarsanız da teker sabit kalsa da mil rahat dönmüyor, çünkü bilyeler yataklarda sıkışma yaşıyor. hem mili elle çevirdiğinizde hiç zorlanma hissetmemelisiniz, hem de lastikte hiç yanal oynama olmamalı. yataklardan sonra bir somun daha sıkmanız gerekiyor, bu somun da yatağı döndürdüğü için onu da hesaba katmalısınız. neyse 15dk uğraştım toparladım.
bugün gayet normal bir turda bisikletin hızına bakıyorum zorlanmamama (bu nasıl kelime abicim) rağmen yüksek görünüyor. allah allah km saatin ayarı mı bozuldu diye bakıyorum, kulaklıktan mesafeyi teyit aldım meğer gördüğüm hız gerçek. normalde 22kmh civarı ortalama yaparım. bugün hiç kasmadan normal bir 1,5 saatlik turda 24kmh ortalama yaptım. eve gelince baktım telefon tebrik ediyor. en hızlı ortalamayı yapmışım, önceki rekor 2-3 ay önceymiş. ve bu da göbeği düzelttiğimden sonraki ilk turumdu.
göbeklerden bir tanesini bile düzeltmek ortalamada böyle bir hıza sebep oldu. ve farklı marka değil aynı göbeğin ayar sıkıntısı sadece. 20km mesafede o göbek belki 20 bin kez dönüyor. o ufak takılma 20 bin kez bisikleti yavaşlatıyor, ve elle bakarken ufak olsa da toplam sürtünme çok büyük oluyor. en kısa zamanda arka göbeği de açtıracağım bisikletçide. size de bakmanızı tavsiye ederim, akıcılığı müthiş etkiliyor.
@boom916
arkadaşın dediği gibi göbek ayarın doğru yapılmamış teker ondan sallanıyor.
soruna gelirsek 2 çeşit arka dişli tipi vardır. kaset ve ruble. ruble eski tip, kaset yeni tiptir ve daha üst seviye bisikletlerde kullanılır. senin bisikletinde kaset değil ruble var yani vidalı dediklerinden. senin arka dişli vida gibi arka göbeğe çevirerek takılıyor. sram göbeğin resimlerine bak, ve verdiğin shunfeng linkine bak, shunfengin dibinde yivler var vidalı kaset için, sramda ise yok. yani aldığın göbek bisikletinle uyumsuz. illa uyduracağım dersen arka rubleyi söküp kaset alman gerekir, bu kasetin de şuanki vites sisteminle uyumlu olması gerekir.