Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Rulmanlı ve bilyalı göbek farkı

rulmanın akışı ve mevcut hızı koruması daha iyidir..
ayrıca daha sessizdir.
yol bisikletinde daha çok kullanılır.
mtblerde rulmanı pek tercih etmiyorlar,bilyalı sistemlere göre esneme payı daha az olduğundan..

ayrıca bakımıda daha kolay.
bilyalı göbekte bilya ve yatagı 5 liraya alır gresler devam edersin.
 
Scudo
@kivilcimb

Size göre şehir biskletinde bilyeli, yol bisikletinde rulmanlı olması daha iyi, doğru mıu anlıyorum.
 
@kivilcimb
dtswiss, novatec, mavic, chris king bunların mtb için olan göbeklerinin tamamına yakını belkide tamamı rulmanlı yapıda ama.
 
Uzun arayışlar sonunda hortlatacak bir konu buldum :D

Eski satınalmacı zamanlarımdan kalma sanayi kafasıyla;
Rulman ve bilyayı aynı anlamda kullanırdık. İki göbek çeşidinde de rulman kullanıldığını; fakat rulmanlı tabir edilende konik bilyalı, bilyalı tabir edilende de dairesel bilyalı rulman kullanıldığını anlıyorum. Yanlışım varsa düzeltin.
Eğer öyle ise rulmanlı göbekler daha sağlam ve uzun ömürlü olmalı diye düşünüyorum.

Konuyu da yaşatalım... :)
 
mantıken bakarsak bilyalı göbeğin daha akıcı olması lazım.

bilyalı göbekte bilyalar tek bir noktayla temas ederler, rulman ise silindir şeklinde düz bir çizgi halinde temas sağlar. zaten rulmanın daha ağır vasıtalarda kullanılmasının sebebi budur yükü daha büyük bir temas ile geniş alana yaydığı içindir.

ben bilya daha az temasla çalışırken akıcılıkta rulman daha iyidir deme sebebinizi anlayamadım. çalışma prensibine baktığımızda tam tersi olması lazım.

bir de bilyalar yanal darbeleri de emebilir yuvarlak olmasından dolayı. rulmanın aynı durumda dezavantajı olacağını düşünüyorum.
 
Bence
... ikiside rulman.. Bildiğimiz bilyalı göbek ise, daha çok baskı rulmanlarına benziyor..
...Muhtemelen ilk zamanlar maliyet esas tutulmuş, ve bilyalı dediğimiz şekli ile ekonomik ve daha ucuz olacak şekilde üretilmiş.
... şimdi ise; yapısından dolayı daha iyi yataklama sağladığı için rulmanlı denilen, ama içinde zaten bilyaları olan :) .Ancak bildiğimiz esas rulman formunda iç ve dış cidarları daha sağlam olan-sertleştirilmiş rulman gövdesi- hiç boşluksuz- dolayısı ile daha akıcı olmaları.. üretimde sağlamlık-performans sebebi ile öne çıkarılıyor herhalde..
... Ve hafiflik, bilyalı dediğiniz daha hafiftir muhtemelen..


kimbilir..
 
Bilyanin temas yüzey alanı küçük olduğu için yuzeye uygulanan basıncı yüksek oluyor . Temas yüzeyi arttıkça uygulanan basınç düşer rulmanlarda temas yüzeyi geniş kullanımı rahat oluyor diye biliyorum(kışın yoğun karda giyilen kar ayakkabilari ornegin)
 
@BOZTÜRK artan sürtünme yüzeyini de hesaba katın, tekrar düşünün.
 
Bilyeli göbek = RULMAN

Rulman kendi içinde dönüş yönü, kullanım yeri, taşıyacağı yük, dönüşten oluşan ısıya vs vs göre sınıflara ayrılır.

Kaset tipi çelik rulmanların özelliği, kendi yağını bulundurması, bakım gerektirmemesidir. Dönüş sayısı arttıkça rulman kafesleri arasında sürtünmeyi en aza indirmek için tasarlanmıştır. Çok yüksek dönüş hızına çıkan parçalarda minimum seviyedeki sürtünmede bile oluşan ışı yağı işlevsiz kılmaktadır. Bu yüzden seramik rulman bilyeleri kullanılmaya başlanmıştır.

Neyse çok uzattık. Bisiklet üzerindeki açık bilyeli ve kaset rulmanlar teoride aynı şeydir. Fakat kaset rulmanı ayıran özelliği fabrikasında en iyi sürtünmesizliği oluşturmak için dizayn edilip üretilmesidir. Elimizle ayarlamak yerine zaten sabit olanı kullanmak gerektiğini Dünya ELLİYILDIR biliyor ve uyguluyor. Basit bir vantilatör pervanesinde bile olmazsa olmaz rulmandır! Hatta en dandiğinde bile!
 
ön göbeği tornamda işleyerek rulmanlıya çevirdim. teker düşünde yolda akışta bariz şekilde fark var. ve Sessizleşti çok rahat dönüyor....
arka göbeğin yapısı rulmanlıya çevrilemediği için değiştiremedim.
XT gibi kaliteli göbek yok ise rulmanlıya geçilmesinden yanayım...

- orta göbekte rulmanlıya geçtim geçeli çok rahat etmiştim. aşınmalardan boşluk yaratılmalardan yalpalamalardan kurtuldum.

@BF Okuru
sadece 3-5 lirayla greslemekle bitmiyor iş. bilya çatlamaları yatak aşınmalarınada maruz kalınıyor...
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU
Bence rulmanlı adamdır, belli bir kmde çıkarır atarsın yenisini takarsın mis gibi olur. Bilye de gresle , yatağı çizsin , bilye aşınsın bla bla bla.Sonuçta sürtünen şeyler aşınır-eskir.
 
  • Beğen
Tepkiler: gok
@iskender şerit hocam belliki mesleginiz torna..kucuk bir olcumle tabi birde isten anladiginiz icin gobegi bir hamleyle guzlelestirmissiniz..simdi sanayiye gitsem ben bu bilyali gobegi felanca rulmana donusturecem desem, ya o isi yapmak istemez yada yapsa bile fahis fiyat ister..bizede sanirim eskiyi tornalatmak yerine yeni rulmanli gobek almak duser gibime geliyor.
Aslinda elimdekini rulmanliya cevirtmeyi cok isterim, hatta boyle seylerede cok merakliyimdir..keske kucukte olsa bir torna makinam olsaydi..misal dogalgazcilarin kullandigi klavuz acma tornasi, yada ona benzeyen bisey, veya daha pratik birsey, ise yararmiydi bilemem.
 
  • Beğen
Tepkiler: iskender şerit
@isocan
Tornacı göbeğin 15 lira fiyatına bakmaz. Rulmanlı göbeğin sıfırı 15 lira da olsa 40 lirasını alır.
Müşteri bu durumu anlayamacak türde ise, "işim var yapamam" deyip yollar.

Nasıl ki koca koca tüplü tvleri fırınları eskiciye veriyoruz tv ci yapmıyor, aynen o hesap.

Ama jantın 1000 liralık mavic olsa tornacıya 40 lira versen son derece adil bir fiyat olurdu tornacı için.

O yüzden fahiş değil tornacının emeği.
biz ve çinliler çok fakiriz : )
 
@halil halil haklisin pahali janta yapilan islemin fiyati dusunulmez elbet..neyse artik bilyaliya devam..:)
 
@isocan
(link)
11 lira rulmanıyla birlikte

(link)
normali 3 lira : D
 
@halil halil bu gobekler takılı bisikletle 10.000km yol yaptım simdi bilyalı gobek kullanıyorum bilyalı gobek bence daha akıcı (oteki bisikletimin sanayide butun gobeklerini rulmanlıyla değistirmiş biri olarak yazıyorum rulmanlar ors6200
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU
@Cuneyt Erkman

Sn Cüneyt Erkman ORS Rulman orta/iyi kalite ürünler üretir.
Yüksek devir/hızlarda ses yapar, ısınma sorunu ortaya çıkar (çalıştığım şirketin makinelerinin bakımını şahsen yapıyordum).

Ancak bu "yüksek hız", yüksek devirde dönen motorlar için geçerli. Bir bisiklet göbeğinin bu derece hızlı devir alması pek olası değil.

ORS'nin rulman sektöründe en iyi kalite olarak bilinen SKF, NSK, ve FAG markalarından FAG'a fason üretim yaptığını biliyorum.

İş bisiklete geldiğinde, "göbekte hangi rulman kullanılmalı?" sorusu ortaya çıkıyor.

Göbekte kullanılacak rulman mümkünse toz, çamur gibi etkenlere karşı dayanıklı olması açısından plastik contalı olmalı.
Ben şahsen tozlu ortamda çalışan rulmanları her zaman plastik contalı aldım, uzun süreli dayanım ve performans gözlemledim.

Peki göbekte Bilya mı, Rulman mı kullanılmalı? Bu tamamen kullanıcının tercihine kalmış.
Ben sürüş konforundan ziyade, bakım kolaylığı ve birazda söküp takmaya aşırı meraklı olduğum için, bilya dizmeli göbekleri seviyorum.

Esen kalın.
 
@isocan
evet tornacıyım. imkanlarım var... istediğim şekilde hertürlü parça yapar işlerim. bu yaptığım işi sanayide yaptırmaya kalksam bi dünya para alırdı... :rolleyes:
kasetli ruble flibber sökme anahtarı + vidalı ruble sökme anahtarı + kare milli orta göbek (yine rulmanlı) + alüminyum sele borusu + kromdan civatalar somunlar pullar falan hepsini yaptım... :harika:

@halil halil
o göbekler vidalı türden... ama fiyatları ne öyle :eek: çok ucuzmuş :cool:
 
  • Beğen
Tepkiler: Ismaildmr
Geri