Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Sadece 1-2 haftada ortalamamı ve yokuş performansımı nasıl 2 katına çıkardım?

A

Anonim

Silinmiş hesap
Arkadaşlar merhaba, bu başlıkta daha çok yol bisikleti harici bisiklet türüyle başlangıç sürücülerinin ortalamalarını nasıl artırabileceğini göstereceğim. Tabi bunlar benim gözlemlerim.

Tırmanış performansımı artırmam bisikleti ilk aldığımda yani yaklaşık iki yıl önce vites sistemimde sorun çıkmasıyla başladı. 22-32-42 oranlarına sahip bir aynakolum ve 14X28 bir oranlı kaset dişlisine yani rubleye sahiptim. Yokuşları ortalama 7-8 ortalama ile çıkıyordum çünkü zihnimde 1. Vites tırmanış için oraya konulmuş şeklinde duruyordu.

Ve daha sonra benim vites sistemim bozulunca yanlış hatırlamıyorsam ilk 3-4 vitesi kullanamaz olmuştum. Günde 3-4 saat bisiklet sürdüğüm zamanlar olduğu için mecburen yokuşları yüksek viteste çıkmaya mecburdum.

Sadece 1-2 hafta içerisinde zorunluluktan kondisyonum geçmişe göre tavan yapmıştı, son zamanlarda ise kadansım eskisine göre fazla düşmeden yokuşları 32X22-24 gibi oranlarla 15-16 hatta bazı zamanlar 20'ye yaklaşan hızlarla durmadan çıkmaya başladım.

Şehiriçi 11-12 ortalamam vites sistemim bozulduğu için 1 günde 20'ye çıktı. Aslında ortalamamım düşük olmasının sebebi düşük vites kullanmammış bunu anladım.

Şuanda ise 22 dişliyi ve arkadaki büyük dişlileri neredeyse yokuş çok dik olmadığı sürece kullanmıyorum.

Düz yolda zaten 25-26 ortalamaları 1.95 lastik ile rahat görebileceğimi düşünüyorum.
Bu arada bu tavsiyem sadece acemiler için. Benim yokuş veya normal ortalamam günlük 1-2-3-4 saatlik sürüşlerle sadece 1-2 haftada %100 hatta daha fazlasına yakın bir artış göstermişti.

Şuanda yokuş ve ortalama sorunum yok ama bisiklete yeni başladığım zamanlarda bunu farkettim. :)
Umarım yeni başlayan arkadaşlara yardımcı olur bu yazı, bu arada kesinlikle düşük kadans hatasına düşmedim sizde düşük kadansta kullanmayın kesinlikle.
 
Scudo
Strava'yı şu yüzden de çok seviyorum: Siz de indirip telefonunuzdan Strava açın sürüş sırasında. Yapmanızı istediğim asıl şey, bilgisayardan, Sivas'daki popüler yokuşların KOM'larına bakmanız. İnsan aslında ne kadar yavaş olduğunu, performansının aslında ne kadar düşük olduğunu anlıyor :D Muazzam bir fark atmış olacak muhtemelen o kişi size ve o kişi de sıradan bir amatör olacak. Yani profesyonel bile değil.
 
Babuş biraz tavsiye versen fena olmaz hani :) şunu şöyle bunu böyle yapsanız daha iyi olur tarzında
 
Benimde başıma böyle sorunlar geldi . Arka attırıcının kolu kırılmıştı malum cepte para yok gidipte alamadım yenisini . O zamanlar staja gidip geliyorum . Git-gel 14 km . Mecburen ön vitesi kullanıyorum arka hep 7 de sabit . Ön 1-2-3 sıralama ile attırıyorum arka olmayınca zorlanıyorsun ister istemez böyle yaklaşık 2 hafta sürdüm . 7 km %5 eğimli çıkışta ortalama 20-23 km hız yaptım . Trafik lambalarında durmama rağmen 7 km lik yolu 21-24 dk da gidiyordum . Son hız denemelerinde çok rahat 50 görüyordum .

@Serkan Mıstınoğlu link verseydiniz güzel olurdu.:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Fire Blade TR
@MAERKEK mesela Strava'da segment bulma aracı var (Segment Explorer)
Explore > Segment Explore

wrewerwerwer.png

Yakınlaştırsak belki daha fazla segment çıkacaktır. Mesela hangi segmentlerin tırmanış segmenti olduğunu eğim yüzdesinden anlayabilirsiniz. Segment adını da "climb" yapmış zaten açan kişi. Buradaki derecelerde kendimizi kıyaslayabiliriz.
Buradaki en çetin tırmanış kategori 4 olan H - Yuva Köyü Yolu Climb mesela %10 ortalama eğim

(link)

10.png

İlk 10'un durumu bu şekilde. Burası tırmanılarak kendimizle kıyaslama yapılabilir.

D - Sivas Erzincan Yolu Climb var mesela o da kategori 4 tırmanış

(link)

11.png

İlk 10'un zamanları bu şekilde.

Kendinize yakın olan yokuşları deneyip kendinizi kıyaslayabilirsiniz. Bu listede tanıdık isimler var mesela, Esin Yılmaz oldukça antrenmanlı biri. Hi-Ride'den istifa edip 5.30'a geçmiş ilginç :D
 
@mariokaldato
Aynen öyle hacı abi, devamında ön vites kablosunu kopararak önü 32'ye sabitliyoruz. Tecrübeyle sabittir, kafadan sallamıyoruz. :D
 
:eek::eek::eek:188bpm:eek::eek::eek:
Max hr de ne kadar süre kalmalı ortalama biri?
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@MAERKEK
Hocam kusura bakmayın mesajınız arada kaynamış nasıl oldu bilmiyorum. Bu arada ön aktarıcının ve arka aktarıcın vidalarını sıkarak farklı viteslere sabitlenebiliyor. Kondisyon bir anda tavan yapınca yavaşlamamak için yokuşa 30 kilometre hızla girmek zorunda kalıyorsun. :D
 
Benimde 17kilolik ümit bisiklet var 5 yıllik :) on amortisör çalışmiyo taş gibi zaten. Öndeki 1-2-3 kademeli vitesin ayarı bozuk 2 de sabit kaldı arka viteste 2-3 arası aylardır kullanıyorum çok faydası oldu( yokuş aşağı ve duz yolda arka vitesiide 5-7 arasi kullaniyorum). Hem ağır bisiklet hem ağır vites zayıf bir insan olmama rağmen ciddi faydası oldu. Vites bozulunca tamir etmeye gerek yok yani
 
2 katına çıkarmak iddialı bir laf. Ama belirgin bir hız farkı yakalayabiliriz denilebilir.
Evet acemiler için geçerli bu durum. Ben bisikletimi ilk aldığım zamanlar sıfır kondisyon ve vites kullanımını pek bilmediğimden bir yokuşta 3-4 kez durup sonra o yokuşu yürüyerek çıkmıştım. Ama aynen 2 hafta sonra o yokuşu bisikletten inmeden çıkabilmiştim. Tabi bu arada o iki haftada deli gibi bisiklet sürmüştüm.


Düz yolda 1,95 ile 25-26 ortalama yakalamak çok kolay bir şey değil. Yani ayda yılda bir denk gelir, en azından bende durum bu. Tabi kaç kmdeki ortalama olduğu da önemli. Yaklaşık 15 km diyelim.
 
@Lazrail_08
Aslında birçok kişinin işine yarayan bir taktikmiş hocam demekki. :) Mutlu oldum açıkçası doğrusu. :)

@berberci
Hocam acemi zamanlardan bahsettiğim için 2 katından daha fazla olabilir hatta, lastiklerim kenda 1.95 normal lastikler gibi değil iyi şişirince lastiğin sadece ortası yere sürtünüyor. 25-26 ortalama konusu bence normal, zaten en fazla 2 saat sürdürülebilir bir ortalama ki günlük antrenmanlı bir insanım. Genel olarak 5-6 saatlik sürüşlerde 20-21 ortalama yakalanabilir rahatlıkla diye düşünüyorum.

Bu arada lastiklere gerekli havayı basmayınca bisiklet yolda kesinlikle gitmiyor, normal dağ lastikleriyle düz asfalt yolda gitmek çok yorucu.
 
@TORUKOJİN
yalnız hocam yanlış anlamayın ama 1,95 ile 2 saatlik sürüşte 25-26 ortalama bana pek mümkün görünmüyor. Tabi molasız benim kastettiğim.
Ya da ben çok kötü durumdayım, bilemiyorum :D
 
@berberci
Hocam size lastiklerimin resmini atayım o zaman müsait bir zamanda. Ayrıca millet ne ortalamalar yapıyor dağ bisikleti ile neden 2 saat boyunca 25-26 ortalama mümkün olmasın ki?

Ayrıca bir insan neden dinlenmeden bisiklet sürerki? :D
 
@TORUKOJİN
yarımşar saatlik periyotlarla süreceksek 27 ortalama bile tutturulur. 2 saat diyince ben durmadan gitmeyi anlıyorum.
 
@berberci
5-6 dakikalık 2'şer arayla bile gidilir 2 saat boyunca 25-26 kilometre hocam. Size 25-26 ortalamayı sadece 2 saat boyunca korumak neden zor geliyor acaba düşünce olarak? :)
 
1 saat gidiş, 4-5 dak. mola sistemi ile 3 saatte abartılı yokuş olmayan bir güzergahta tur bisikletiyle 19 km/h, yol bisikletiyle 24 km/h ortalama yaptım. Yaş 45 günde 5-6 sigara içiyorum. Yavaş mıyım ?
 
Ben olaya farklı boyuttan yaklaşsam yokuş performansı nedir ? Hızlı yokuş çıkmakmı yoksa sabit kadansda 4-5 saat full yokuş çıkabilmekmi ? Ben hızlı çıkamıyorum ama 4-5 saat 10 ortalamayla tırmanış yapabiliyorum...(Bu arada eskiden yapamıyordum) [emoji846]

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@TORUKOJİN
Zihnin kendisi bisiklet sporunda engel de olabilir destek de olabilir hocam
 
Geri