Tayvan'dan alinan kadrolar tabii ki tamamen kotu degil, ama bu demek degil ki bu kadrolarin hepsi ayni kalitede.
Uc asagi bes yukari herkes ayni komponentleri kullaniyor. Buyuk markalar gidon, masa, sele borusu vb. komponentleri de kendileri uretebiliyorlar. Bunun disinda geri kalan komponentler (vites, lastik, fren vb) herkeste ayni.
Peki neden markali bisikletler, Salcano gibilerden daha pahali.
Cunku, o kadro var ya, onlar her ne kadar Tayvan'da uretiliyor olsa da, ayni kalitede ve teknolojide degiller. Specialized, Cube, Trek, Focus gibi markalar kendi argeleriyle kendi kadro tasarimlarini yapiyorlar, uretim asamalarinda bizzat bulunuyorlar, teknolojiler uretiyorlar. Salcano gibi markalar, Tayvanli kadro ureticilerinin urettikleri standart OEM kadrolardan secmece yapip ustune etiket yapistiriyorlar. Giant ve Merida, Tayvan'in en buyuk iki kadro uretisidir. Eger isterseniz bu firmalarin uretim tesislerinden kadro siparis verip ustune kendi markanizi basabilirsiniz. Ancak ne Giant'in ve Merida'nin buyuk markalar icin exclusive urettikleri onlara ait kadro teknolojilerinden alabilirsiniz, ne de bu iki ureticinin kendi ust duzey kadrolarini. Alacaginiz tum dunyaya satilan standart kadrolar olacaktir.
Cunku bu kadrolarin arkasinda siz farkinda olmasaniz da, ciddi bir know how vardir. Iste o markayi bir ulkenin mali yapip yapmayan, o know how'in hangi ulkede oldugudur. Asil mesele o know-how'dir.
Bu yuzden Fransa Bisiklet Turu'ndaki bisikletler Specialized'dir, Trek'tir, Merida'dir, Giant'tir, Focus'tur ve hatta Pinarello'dur, Celvelo'dur, Colnago'dur.
Bir dusunun bakalim neden herhangi bir takim, ayni komponentleri tasidigi halde Salcano ile girmez bu yarisa.
Ve, acaba Salcano'nun bisiklet teknolojisi acisindan nasil ArGe calismalari vardir, nasil teknolojiler kullandirtmaktadir Tayvan'daki ureticisine.
Asil mesele o bence.