Scudo Sports

Salcano markasını neden herkes kötülüyor?

Bence eskiden beri Türk mallarına olan önyargıdan kaynaklanıyor ne yazık ki buda. Türk malı dediğimiz ne ki derken utanıyorum bizim bize ait bizim adımızla çıkan değil mi Türk malı? Yarın öbür gün Salcano büyük yarışlarda yaygın halde kullanılsa giydiğimiz formalarda yazdığı gibi avrupadaki bir bisikletçinin formasında Salcano yazsa mutlu olmayacak mıyız? "Aman gavur olsun o iyidir" görüşü yüzünden Salcano kötü :D 9 bisiklet deneyimimin 4 tanesi Salcano'ydu. Ve beni kesinlikle üzmediler. Servis konusunda da bir servis edinin garantiden çıkmaması adına ilk bakımlarını yaptırıp sonra kendi ustanızdan devam edin derim. İmrenerek baktığımız markalardan biri de Salcano olsun çünkü o bize ait bir marka umarım günün birinde kötülediğimiz marka olmaktan çıkar. Not: Salcano ortaklarından değilim:D
 
Scudo
Hiç salcano bisikletim olmadı ama çok yükseldiğim bir fixie modeli var. Parayı bulursam alacam. Salcano kötü değil ya niye kötü olsun aynı vitesler Trek'te canavar gibi olurken Salcano'da çalışmıyor mu sanki? Tabii ki canavar gibi çalışıyor. Sadece alet hastalanınca doktoru iyi bakmıyor :D
 
salcano parasına göre iyi marka . Hemde Trük tabanlı olması bütün yarışlara destek vermesi de artı yönü :) 1 Salcano Astro sahibiyim hiç şikayetim olmadı daha iyileri var ama parama ve kullanma alanıma göre hala çok iyi bisiklet ( kendisi 5 yaşında )
 
  • Beğen
Tepkiler: Berkayesenkaya488
salcanonun üretime katıldığı tek kısım belki bir ihtimal kadro tasarımı, kadronun boyanması, stickerler ve montaj. kendi tecrübemden bahsedecek olursam:
emek kattıkları tek şey olan montajı dahi düzgün yapmamışlar. "orta göbek doğru tork ayarında sıkılmamış, siboplar janta açı yapıyor vb."
küçük beden bisiklete büyük beden bisikletlere konulacak kadar geniş gidon ve uzun krank kolu koymuşlar. muhtemelen yüklü bir alım yapıp ucuza getirdikleri için.
tek avantajı vakti zamanında nakit alırken ucuza gelmesiydi. markaya güvenmediğim için kısa bir süre sonra kadrosunu da değiştirdim. e kadro gidince zaten
geriye salcano olan bir şey kalmıyor.
yetkili servisleri hakkında zaten çok konuşuldu falan filan.
 
Çok merak ettiğim bir nokta Salcano nasıl Türk oluyor . Kadro dışarıdan, vitesler dışarıdan hangi parça Türkiye den. Bu mantıkla bakarsak Ford firması daha Türk malı :) . Kutu Katlama Ve Yapıştırma makineleri yapan bir firmada yaklaşık 13 senedir mühendislik yapıyorum. Elektronik hariç bütün malzemelerimiz yerli diye övünürken teşvik için yerli malı belgesi almamız gerekti ve ancak %51 yerli üretim çıktık. Bir markanın yerli üretim olması için işlediğimiz malzemenin bile tamamen yerli üretim olması gerekiyormuş bunu öğrenmiş olduk. Salcano kötümüdür değildir ancak az önce sitesine girip baktığımda (link) (link) fiyat kıyaslaması yapıp Fuji yi almayacak insan sayısı bence azdır. Fuji örneğini kendi bisikletim olduğu için verdim.
 
@ozgur908
@trainspotting35
Türk malı bir vites sistemi örneği verir misiniz? Onu geçtim hangi firma ürettiği bir şeyi komple kendi bünyesinden çıkarıyor? Almam malı, italyan, Abd diye nitelediğimiz birçok bisikletin çoğu parçası lanet Çin malı değil mi? Bence her şeyden önce bundan 20-30 sene önceye bakıp şu gelişimin farkında olmak lazım. Ford Türkiye' de üretiliyor Türk malı değil ama bu avrupa bu Türk avrupayı alayım mantığı bana hoş gelmiyor açıklamaya çalıştığım bu. Salcano markası "Türk"tür. Yarın öbür gün dünya tarafından tanınsa gururlanacak olan "Türkler" de bizleriz bunu demeye çalışıyorum.
 
@Themaner Orhan Bey dünya tarafından tanınsa tabi en çok biz gururlanırız. Bizim de uyarımız bu yönde zaten bu kafayla giderlerse dünya da tanınamazlar. Küçük kadroya dar gidon, kısa krank koymaktan aciz bir firmanın dünyada tanınacağını ummak hayalden başka birşey değildir. Senelerdir takip ediyorum daha kadro geometrilerini gösteren bir tabloya rastlayamadım internet sitelerinde. İşlerini hakkıyla yapsınlar en önde ben savunurum siz merak etmeyin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kerem Özbayrak
eğer salcano alcaksanız şunu bilerek alın. bisikleti büyük ihtimal kötü monte edilmiş ve ayarsız olarak alacaksınız. muhtemelen ileride yaşadığınız sorunları da kendiniz çözeceksiniz. garanti falan hakgetire. onun dışında parasına göre iyidir. zaten shimano kullanıyorlar kadronun da kırıldığını duymadım hiç.
 
@trainspotting35 hocam üst seviyede dediğin doğrudur. fiyat performans olarak Salcano xrs 30 un karşısına neyi koyabileceksin ?
 
firma, üretim sürecinde kendine düşen bir iki şeyi bile düzgün yapmadıysa, teknik servislerinden herkes şikayetçiyse nasıl gurur duyayım. üstelik bu bir özel şirket bana ne katıyor? basit bir konfigürasyonu hazırlayamaz ve montaj işini bile hakkıyla yapamazken teknoloji geliştirmek için ne yapıyor? kar elde etmese fedakarlık yapıp faaliyet göstermeye devam edecek mi? yani niye bir şirketin para kazanması yüzünden milli gurur yaşayayım o kısmını da anlamadım. "giant amerika'nın gururudur" diye bir kavram varsa bu sadece şirketin pazarlama sloganıdır. kimse bir şirket teknoloji geliştirdi diye göğsünü kabarta kabarta dolaşmaz.
 
@inziva (link) (link)

Birisi 350 TL farkla 105 li sistem.

Ökkeş Bey ilk defa mesajlaşmamıza rağmen hocam girişiniz pek hoş olmamış ama sanırım sesiniz çıkmadığına göre Merida almaya bayii ye gittiniz.

:)
 
@trainspotting35
Benim kadro garantiden geldi ve bütün parçalarını kendim sıfır alıp her civatasını kendim sıktım. Benim Lapierre Türk malı oldu :D
 
@mehmet.ali Salcano bir Lapierre olsun ilk sıraya girip alanlardan biri ben olurum. Maksat sadece F/P olayı değil. Benim bisikletim 52 kadro adamlara gitmişler üzerine 400 mm dropbar koymuşlar 170 mm krank koymuşlar neden bu bisikleti kullanacak adamın ebatları belli.
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmet.ali
@ozgur908
Olaylara farklı pencerelerden bakıyoruz saygı duyarım ama günün birinde o statüye ulaşırsa ben Türk malı diye göğsümü kabarta kabarta dolaşırım
 
Sadece iş Salcano da değil aslında. Arkadaşın 50 kadro Sedona 601 ini kullanayım benim kadrodan daha mı rahat edeceğim bir bakayım dedim. Adamlar bir dropbar koymuşlar kollarımı kuş gibi açmak zorunda kalıyorum. Benim boyum 1.68 omuz açıklığım ne kadar olabilir. 1-2 tur attık bisikletle arkadaşa direkt dropbarını değiştir dedim o kadar rahatsız edici. Kısa dropbar koymak bu kadar zor olmamalı.
 
Beyler Türk malı ibaresi yanlış kullanıldığı için karışıklık oluyor. Salcano Türk malı değil Türk menşeili bir firma. @trainspotting35 yukarıda bahsetti. Türk malı belgesi veren kuruluşlar var millet kendi yaptığı malın Türk malı olmadığını şaşkınlıkla öğreniyor oralarda :)
Salcano bugün başvursa %100 ithal ürün çıkar. Malesef Türk markası olunca ya da merkezi Türkiye'de olunca yerli malı olmuyor sadece Türk menşeili oluyor.

Dünya markası olur mu? Bu gidişle olamaz. Adamların mal satmaktan başı dönmüş. Dünya markası olabilmek için özellikle de bu rekabet şartlarında, bisiklet üzerine yeni bir buluş yapmaları lazım mesela ilk aklıma gelen endurance tarzı için darbe emici sistem gibi. Ama onlar ne yapıyor? Geçen sene her gün takip ettim güzel tasarımlı bir bisiklet çıkarırlarsa alacaktım ama 2016 modellerin 2015 modellerden tek farkı fiyatı oldu.
Adamlar yeni tasarım yapmaktan bilr çekinmişler. Komple kadro tasarımından bahsetmiyorum renk bile değişseler anlarım ama onu bile yapmadılar.
 
@mehmet.ali

peki memetalibey bu civataları sıkarken tork u nasıl ayarladınız. Biliyorsun karbona çok fazla şeyetirmemek lazım.
 
@mehmetsunu El ayarı denedim. İlerki zamanlarda bakıcaz patlak çatlak olacak mı? Nasılsa lapierre hemen değişiyor kadroyu diye düşündüm :D
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmetsunu
Ben şikayetçi değilim alt modelleri alakasız parçalar vs kötü ama üst modeller tasarım hariç güzel ve çok fazla indirim payı oluyor bkz:salcano xrs 030 iyidir tasarımıda okadar kötü değil internettekilere aldanmayın yakınından görünce okadarda kötü olmadığını anlıyorsunuz zaten furş takımı hariç her şeyi diğer markalara göre bir üst seviye tam pro lastikler (continental grand prix 4000 s2 vs ) yol bisikletleri çok iyidir 2940 tl tavsiye edilen fiyatı sizi şaşırtmasın 2000 kadar iner.inmezee imternettede 2300 e var hele o mavi çizgili modeli çokda şık hafiftir ritchey in selesi gidonu conti nin lastikleri sebebiyle pedallarla 8.85 kg gelir (karbonlarla yarışır)sram apexli modelini kullanan çok görmedim ama onun çok daha iyi olduğu söyleniyor oda 8.5 kg bu ağırlıkları salcano yakalayamaz diyenler var ama lastikler seleler gidonlar jantlar diğerlerine göre üst seviye olunca yakalanıyor:) servis konusuna gelince salcano şirketi motorsiklet te sattığı için biraz baştan savıyorlar ama kusursuz servis decathlonda bile yok benim gibi bisikletinin her şeyini kendiniz tamir ediyorsanız sıkıntı olmaz ben hiçbir zaman bisikletçiye veya servise vermedim kardeşim ANLAMIYORLAR.

@Fergen
Gördüğüm en iyi yorum

@Hamit.Ç
Bir süper yorum daha 500 tllik salko ile 1500 tllik bilmemneyi karşılaştırmak salcanoya hakarettir

Dandik bir model alıp tüm firimayı kötülemek KİMSENİN HADDİNE DEĞİL

Ben onu bunu bilmem hayvan gibi asıldığım salcano xrs 030 tiagra hiçbir esneme yaşamadım ve mosso tca 735 tiagralı jantları hayvan gibi ağır ve kötü olan bisiklete nal toplattım (adamın bacağı kırılacaktı öle abandı) conti lastiğin shimano jamtların faydaları:) alt seviye mevzusuna gelince 500-600 tl veriyorsun bozulmalara hazır olacaksın. Salcano her yaşa her bütçeye uygun bisikletler üreten iyi bir firmadır montaj konusuna gelince eski carraro bisikletim daha kötü montajlı geldi BİSİKLETİNİ KENDİNE GÖRE AYARLAYAMIYORSAN BİNME KARDEŞİM.Ayrıca salcano bir sanattır bkz : salcano istanbul mostar kemer gibi isimler verilmesi yeter. Zaten dediğim gibi salcano kötü değildir apaçi gibi bisiklete binip ayy bozuldu diyenler kötüdür

Dağ bisikletleri ise kronda kron diyen ergen markası krondan bin kat iyidir kronun 1500 tllik modeli salcanonun 1000 tllik modeli ile aynıdır lastikleri rezalettir kronun maşalarıda öle salcanonun sorunları furş takımı sele borusu gibi iken kron un sorunları daha büyüktür lastikler jantlar rezalettit ama ben dirift atacam ben ergenim diyorsanız on numara bu arada yol bisikletlerinde günlük kullanımda (pro) değilseniz gayet yeterli kadrolatı vardır ta bi bir canondle merida mosso scott trek olamaz ama pro değilseniz salcano gayet yeterlidir salcano xrs 030 un ufak sıkıntıları kablolar dışardan geçiyor sele borusu mandallı birde ön viteslerde 2ye zor geçiyor bunlardır

@trainspotting35 salcanonun gidon boğazı biraz uzun katılıyorum ama 51 cm kadro için 40 cm drop idealdir.
 
@bacobaba39 Barış Bey ilk olarak merhaba bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmuşsunuz birazcık ne yazık ki. Gidon boğazı 400 mm olamaz. Benim bahsettiğim dropbar genişliği. 51 cm kadroya 170 mm krank fazla değil idealdir. 15 cm krank kolunu yol bisikletinde ilk defa sizden duydum ve aynı şekilde 2-3 cm lik ayakkabı tabanını da.

Özür dilerim gidon boğazı olayını yanlış anlamışım. Ama diğer konuda hala yanlışınız var.
 
Geri