@Tuars07
Cervelonun sponsor oldugu takimlar gectigimiz senelerde R3, R5, RCA ve S3 modellerini kullandilar. Bir suredir de bildiginiz gibi S5 kullaniyorlar.
Forumdaslarin da bahsettigi gibi farkli etaplarda farkli kadro kullananlar da var.
Ortalik karisik yani.
Fakat 2017'den itibaren ozellikle specialized, trek gibi markalar tamamen aerodinamiye yoneldiler. Fren kaliperlerini kadroya gomduler. Belki bunda cervelo S5'in aero testlerinde yakaladigi inanilmaz basarinin payi da vardi, cunku 2 yil oncesine kadar S5, aero testlerinde acik ara liderdi. Ve eskimesine ragmen, yeni modellerin cikmasina ragmen halen testlerde ilk 5'te.
Yani gunumuz popisi aerodinami ve esnemezlik. Yeni bir bisiklet ciktiginda hep esnemezlik ve aerodinamisinden bahsedilip reklam ediliyor.
Bir de roubaix gibi zor yarislarda endurance kadro kullanimi yaygin. Arnavut kaldirimi yollarda gecen şu yarisi biliyorsunuzdur.