Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Salcano XRS 001 Tiagra 2018

@Tuars07

Şöyle örmek vereyim; Tarmac, Venge kadrodan daha rijit. Yokuşlarda bundan ötürü daha etkili.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Tuars07
Scudo
@Erkin Kalender

Specialized’da galiba 7’den başlıyor sanırım 13 e kadar çıkıyor. Ve venge ve tarmac arasındaki rijitliği kullanan herkes aynı olsa dahi sertlik hissedebiliyor. Aero kadrolardaki ilk öncelik rüzgarı yarmak.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
@Tuars07

Aero kadro yuksek hizlari uzun sure koruyabilmeniz amacina hizmet eder. Aero kadro uzerinde hem siz daha cok yatarsiniz, hem bisiklet daha az hava surtunmesine maruz kalir.

Titresim sonumlemek ise konforlu bisikletlerde soz konusu. Endurance kadrolar veya specializedin roubaix bisikletleri tam bu ihtiyac icin uretildi.

Rijitlik ise apayri bir olay. Ozellikle orta gobegin ve alin borusunun daha az esnemesinden bahsediyoruz. Ama bu esnemede amac iyi sprint atmak. 1000+ watt basarken daha cok onem kazaniyor bunlar. Cunku bu esnada kadronuz %2 dah az esnese bile cok avantajli hale geliyorsunuz, cunku urettiginiz guc dedigim gibi 1000 watin uzerinde (biz amatorler bu degeleri goremiyoruz ama olsun) Yani rijitlik ozellikle sprint ve yokus icin onem kazaniyor, yani yuksek wattlarda gerekli. 150 watt ortalamayla yaptiginiz bir suruste bisikletiniz aslinda cok rijit olsa da bundan pek faydalanmis olmayacaksiniz :snzdglsn:

Yani sorunuzdaki ozellikle rijitlik ve titresim sonumleme meseleleri birbiriyle tamamen ters orantililar. Rijit bir bisiklet takir tukur gider. Asfalttaki her bir cakil tanesini hissedersiniz. Titresim sonumleyen bisiklet ise titresimleri emer, size daha az iletir o_O
 
@Serkan Mıstınoğlu tamam şimdi tamamıyla kafama yattı dedikleriniz aero kadrolar kaslı hırçın görüntüleri çok hoşuma gidiyordu ama bana alüminyum yeter ozaman birde şunu sormak istiyorum team sky, lotto jumbo, Dimension Data gibi takımlar tırmanış etaplarında da düz etaplarda da aero kadro kullanıyorlar bunun temel sebebi hava direncini azaltmak mı sadece yoksa başka avantajları varmı
 
  • Beğen
Tepkiler: Özhan Akgöğ
@Tuars07

Kullandıkları kadrolar direkt aero kadrolar değil. Şu aralar daha çok hibrit kadrolar var. Yani mümkün olduğunca aero, mümkün olduğunca hafif, mümkün olduğunca rijit ve ergonomi şeklinde hepsini karşılamaya yönelik kadrolar. Son kullanıcı için iyi bir şey bu. Yani tırmanış için ayrı, düz yol için ayrı bisiklet alıym derdinden kurtarıyor.

Burada daha önce de sanırım Serkan Mıstınoğlu yazmıştı kadronun üst-arka kısımları daha konfora yönelik alt-ön kısımları daha hıza yönelik şekilde karbon örümleri yapılıyor. Salcanonun eski xrs001 i de öyleydi. Bu kadro biraz daha aeroya kaçmış. Genel olarak baktığımızda artık bi çok firma yarı aero kadrolarla karşımıza çıkıyor ve bu modeller daha çok tutuyor. Burada görsel olarak, tırmanış odaklı bisikletlere göre daha güzel görünmesi de etkili.
 
Konunun dışına çıkıyoruz biraz ama mesela Lotto Nl Jumbo' da dağ etaplarında Bianchi XR4 kullanan bisikletçiler var. Üst düzey aero kadroları daha hafif jantlarla UCI' ın 6.8 kg minimum ağırlık sınırına yakın kilolara getirebiliyorlar. Böylece bazı sporcular daha hafif tırmanış kadrosu Specilissima yerine XR4'ü tercih edebiliyor. Bunun yanında Sunweb takımında her sporcu TCR Advanced SL kullanıyor. Belki Kittel'den beri yarışlarda Propel kullanan görmedim. Profesyonel bisiklette sporcular ve teknisyenler eskisi kadar özgür değil kullanılan araç-gereçler hususunda. Bazen takımlar sponsorlar ne verirse onunla idare etmek zorunda kalabiliyorlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
@Tuars07

Cervelonun sponsor oldugu takimlar gectigimiz senelerde R3, R5, RCA ve S3 modellerini kullandilar. Bir suredir de bildiginiz gibi S5 kullaniyorlar.
Forumdaslarin da bahsettigi gibi farkli etaplarda farkli kadro kullananlar da var.
Ortalik karisik yani.
Fakat 2017'den itibaren ozellikle specialized, trek gibi markalar tamamen aerodinamiye yoneldiler. Fren kaliperlerini kadroya gomduler. Belki bunda cervelo S5'in aero testlerinde yakaladigi inanilmaz basarinin payi da vardi, cunku 2 yil oncesine kadar S5, aero testlerinde acik ara liderdi. Ve eskimesine ragmen, yeni modellerin cikmasina ragmen halen testlerde ilk 5'te.

Yani gunumuz popisi aerodinami ve esnemezlik. Yeni bir bisiklet ciktiginda hep esnemezlik ve aerodinamisinden bahsedilip reklam ediliyor.

Bir de roubaix gibi zor yarislarda endurance kadro kullanimi yaygin. Arnavut kaldirimi yollarda gecen şu yarisi biliyorsunuzdur.
 
Bende tekrardan yola başlayacağım nasipse,cardio ve antrenman programımı değiştiriyorum.O değilde bu;xrs 001 2018 ile 030apex 2018 i yanyana koydum speclere baktım parça bazında da 030apex daha iyi fiyat olarak daha ucuz kaldı.Tek fark xrs nin yeni uci onaylu bu fullcarbon kadrosu.Aeroda acaba aralarıdna ciddi fark var mı?Birde xrs001 in üzerinde gelen Pro LT Gidon Boğazı +/- 6° mtb ler için üretimiş fakat burada oem geliyor.Siz alacak olsanız ikisi arasında hangisini alırdınız?2018 030apexSram mi 2018 xrs001 uci tiaggra mı?
 
@orhan tosyalıoğlu
Yeni başlayan yol bisikletçileri için tiagra carbon tercih ederdim,çünkü sramın dişli kombinasyonu eğimde yol bisikletine yeni başlayan kişileri öldürür.
 
@Fırat Ç.
Teşekkürler yeni değilim ara verdim sadece :) sporcuyum aynı zamanda.Tiagra dediğiniz xrs 001 2018 mi 035 olan mı?
 
Konya bayii Mart ayının 15'inden sonra stoklarda olacağını söylemişti ancak henüz bir haber yok. Neden bu kadar gecikti, çevremde de çok bekleyeni var.
@fatihözüdoğru Siz ödeme de yaptınız bildiğim kadarıyla, teslimat gününe, haftasına dair bir gelişme yok mu?
 
salcano firmasının çok yoğun olduğunu söyledi bana aldığım firma, ödeme yaptım kredi kartına 12 taksitle ödüyorum. Mart ayı sonu, mart ayı sonu da geldi, yetişmezse nisan 15' ine kadar yolu var @BicycleX denildi.
 
  • Beğen
Tepkiler: BicycleX
Salcano model bu bisiklet, yarış & yol bisikleti kategorisinde yer almaktadır. Ürünün tam adı SALCANO XRS001 DURA-ACE Bisiklettir. Shimano RD-9000 Dura-Ace 22 vitestir. Fren takımı Shimano Dura-Ace BR-9000 kaliper fren sistemidir. Ağırlığı 6,21 kilogramdır.
SALCANO XRS001 DURA-ACE Bisiklet modelini en uygun fiyata YK Bisiklette bulabilirsiniz.

Bu şekilde bir satış taktiği var dura ace modeli için. Bu hesaba göre tiegra modelin 7,20 kg olması gerek. parçaları hesaplayınca. Doğruysa muhteşem ama değilse işte Türkiyede ki güveni yerle bir eden haraketler.
 
@TontonCocuk İki bisiklet arasında jant setinde 700 gram, grup sette 800 gram civarında fark var. Gidon, gidon boğazı ve sele de farklı. 6,21 değeri doğruysa bile tiagralı model 7.20 olamaz gibi.
Not: Setlerden çok anlamam. Sadece merak edip internetten baktığım rakamlar. Hata olabilir.
 
Ben xrs-001 in iyi bir bisiklet , Herşeyden önce amacına hizmet eden bir bisiklet olduğunu düşünüyorum.
 
sıparısten sonra çınden kadroyu ıstıyorlar sanırım kac ay oldu baksana hıc stok olmasa gerek ellerınde
 
Up up up

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Xrs001 stoklarda görünmeye başladı, henüz gidip yakından inceleme fırsatı bulamadım.
 
Geri