Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Salcano XRS 001 Tiagra 2018

p3c6b.jpg
105 ile arasında 264 gram fark var. Ultegra ile 500 gram fark var. Bu bisiklet için en önemli ağırlık faktörü bence jantlar. Arada ki farkın bu kadar az olmasının nedeni elbette 10 lu ve 11 li sistem olmaları ama aradaki fark o kadar uçurum değil. Tüm seti değiştirip yaşayacağınız ağırlık kazanımını sadece jantları değiştirerek hemen hemen yakalarsınız. R500 den- Cole Rollen Elite geçmiş birisi olarak acizane fikrim budur. Burasıda yine gereksiz tartışma yerine dönmesin.
 
Scudo
@trainspotting35

R500 ile Cole Rollen Elite arasında o kadar fark var mı gerçekten? Her ikisinin de QR mandalları ve jant bandı dahil toplam ağırlığını paylaşabilir misiniz?
 
@Murat B. Tam olarak ağırlık bilmiyorum ama paylaşabileceğim internet verilerine göre r500 2093 gram, Cole Rollen 1575 gram gibi birşeydi. Kendi bisikletimden bahsettiğim için Serkan Bey kızmazsa eğer fabrika verisi 8,7 kg olan bisikletim de şuanda jant ve lastik değişikliği ile 8,2 kg gördüm. Tartım şeklim evdeki digital basküle çık tartıl sonra bisikleti kucağına al tartıl şeklinde. Suluk kafesleri ve arka ışıklar sökülmeden yapılmış ölçümdür.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gurkan S.
@trainspotting35

Düşük profilli, 20/24 telli bir set için 2093 gram çok fazla gibi geldi bana. Acaba eski modelinin veya QR mandalı ve bant ile beraber toplam ağırlığı olabilir mi? Nitekim şurada 1884 gram yazıyor:
(link)

Sürücü beraber tartarak yapılan ölçümün doğru olmasını beklemeyin. Baskül %0,5 hata payı ile ölçüyor olsa, 80 kiloluk sürücü + bisiklet ağırlığını 400 gram yanlış ölçer demek. Üstelik tek bir ölçüm değil, iki ölçümün farkı söz konusu...

Neyse, sonuç olarak Tiagra olan grupseti Dura-Ace ile değiştirerek 1 kilo, jantları Lightweight ile değiştirerek 1 kilo daha; gidon, sele gibi tamamlayıcı parçaların değişimi ile de 1 kilo daha, toplamda 3 kilo hafifletebilirsiniz bisikleti. Hatta kadroyu da Cervelo RCA ile değiştirin, 1 kilo da ordan hafiflesin :D
 
Yeni tiagra’nın geçişleri 5800’den çok çok daha başarılı geldi bana. Dura ace seti satıp Tiagra mı alsak Bu bisiklet fiyat olarak en mantıklı bisiklet gibi duruyor. Bir de üst boru sanki 7005 alü gibi ses çıkartıyor. Bu da ilginç geldi bana.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
@Silmarillia karbon duvarı kalın olduğundandır. Bisikletin ağır olma sebebi de bu kalın katman olabilir. Kalın katman esnememezlik açısından süperdir, ama ağırlığı arttırıyor

Benim de maşa ve arka çatala elle tıklayınca aluminyum sesi geliyor
 
@Serkan Mıstınoğlu bildiğim kadarıyla genelde üst boruları pek sert yapmıyorlar konfor açısından diye biliyorum. Eğer dediğiniz gibi bu kadronun üst borusu sert ise neden acaba böyle yaptılar. Göbek, alın borusu ve maşa sertlik açısından en önemli noktalar sanırım.
 
@Serkan Mıstınoğlu

Orbea’dan Aram’a sormak gerek bunu bize öyle anlatmıştı zamanında :) Nerede kaç sertlik kullanılıyor anlatmıştı.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
@Silmarillia üst borunun konfora tek getirisi şekli diye biliyorum ben de. Alın borusu kısa olacak, agresif bisikletlerde kavis de veriliyor artık (madone 9)
Bunun dışında TT bisikletlerde yere paralel, özellikle endurance ve rahat bisikletlerde ise eğimli, bu tamamen alın borusunun uzunluğu ile alakalı oluyor. Yani üst boru belirleyici değil, etkilenen.
Yine agresif bisikletlerde uzun olur, Reach(uzanma) mesafesini arttırabilmek için.

İlk kez duydum bu borunun karbon katmanının konfora etki ettiğini, o yüzden sormuştum zaten

Tariki farklı bölümlerde farklı kalınlıkta karbon duvarı kullanılıyor. Ama daha stiff(esnemez) bir kadro yapılmaya karar verildiği zaman üst borunun daha kalın duvardan yapılması, veya benzer mantıkla daha rahat (veya farklı bir amaç da olabilir, tamamen örnek veriyorum şu an) bir kadro ortaya çıkarılacağı zaman üst borunun daha ince duvardan yapılması gibi bir durum olduğunu zannetmiyorum.
Çünkü artık bazı borular bazı özellikleri doğrudan belirler hale geldi. Daha sprinter kadrolarda özellikle orta göbek bölgesi ve alın borusunun güçlendirilmesi hedefleniyor. Yine başka bir örnek; rahat, titreşim sönümlemesi hedeflenen kadrolarda da özellikle arka çatala yoğunlaşılıyor, çünkü arka tekerden gelen titreşimi doğrudan sürücüye aktaran boru bu boru. Üst ve alt boru bu tip hesapların daha az yapıldığı yerler.
 
  • Beğen
Tepkiler: uslsy
Bu bisikleti geçen haftasonu olan Ordu yarışında biraz inceledim de ağırlık olarak 030dan farkı yoktu. Görünüş muazzam olmuş bence. Ama Torku Sakarya vs çoğunlukla eskileri kullanıyor. Benim içim sinmedi pek bu kadroya ama deneyip görmek lazım.
 
Merhaba. 21 Mart’ta xrs001 uci tiagra modelini almak in bisikletciden.com adresini aradık. Malum web sayfalarında yoktu arayıp soralım dedik satıyorlar mı diye. Konuştuk ve fabrikada olduğunu satın alırsak bugün bile çıkışını yaptıtmak için uğraşacaklarını söylediler. Tamam dedik ama malum kadro boyu ve bilgileri olmadığı için ölçü sorduk. Üst boru, sele borusu, alın borusu gibi. Ama ‘satın almadan bu kadar çok şey soramıyoruz fabrikaya, tersliyorlar ve cevap vermiyorlar’ dendi. Tamam dedik ve ödemeyi yaptık. Sonra evet ölçü alalım dedik ve ‘ellerinde yokmuş ve sadece öm sipariş olarak satılıyormuş’ dediler. ‘Teslim tarihi 15-20 nisan’ diye eklediler. Tamam dedik bekleriz. Bekledik. 15 oldu bi soralım gelişme var mı diye hem salcano hem bisikletciden.com’u aradık daha gelişme yok. Tamam dedik daha süre var. 20 Nisan oldu. Aradık görüştük. Yoğunluk varmış eksik malzemeleri varmış ve bir kaç gün sonra görüşelim dediler. Bikaç gün sonra aradık 1 hafta sonra dediler. 1 hafta sonra tekrar aradık ve telefonu açmadılar. Bikaç gün boyunca aradık ya açmadılar yada açtılar ama bilmiyorum deyip arayacağız deyip geri dönüş yapmadılar. Bisikletciden.com’u arıyoruz bilgi istiyoruz ve ‘fabrikayla bi görüşüp bilgi alıp sizi arayayım’ deniyor. Ama aramıyolar.

Fabrikayı aradık ve durumu anlattık. Bayilerinin neden böyle yaptığını öğrenip geri dönüş yapacaklarını söylediler yarım saat içinde. Yarım saat geçti ama bayinin bölge sorumlusu(Tokatta ki Elmacıoğlu A.Ş. yani bisikletciden.com) meşgul imiş yarına net durumu anlayıp öğrenip geri dönelim dediler. Yarın oldu tekrar aradık salcanoyu çünkü bisikletciden.com artık telefonlarımızı açmıyordu ve muhattap bulamıyorduk. Salcano’da durumu tekrar tekrar farklı kişilere anlattık ama hala ilgilenen kişileri bulamıyoruz. Sonuç olarak hala inceleyip geri dönecekler. İncelemede bölge sorumlusunun bizi araması. Biz üründen vazgeçeli çok oldu ve son konuşmalarda ürünü değil para iadesini istediğimizi belirttik. Çünkü hem fabrika hemde satıcı firmanın ilk söylediği ve zamanı geldiği gün ertelediği tarihlerde ürün teslimi gerçekleşmedi. Fabrika oturduğumuz yere 25 km’den daha yakın. Antrenman da bile 2 kez önünden geçiyoruz. Gidip kendimiz fabrikadan teslim alalım yahut demonte olarak sokub kadroyu grup seti ve ekipmanları alalım dedik, absürt alternatifler sunduk işlemi hızlandırmak adına ama kaileye alan olmadı.

Son durumda 51 gün oldu biz ödemeyi yapalı ve ne ürün var ne para iadesi var ne de sorumlu biri. Banka üzerinden satış itirazında bulunduk. Sanırım sonraki süreçlerde tüketici hakem heyeti ve adli kısım olarak devam edecek. Kısaca müşteri hizmetleri, satışı ve satış sonrası rezalet;)
 
@fatihözüdoğru
Kardeşim yanlış anlamada 1 ayda sadece 66 km bisiklet kullanmışsın qr lar ağır diye masraf yapıp değiştiriyorsun ekstra hafif iç lastik alıyorsun
yazık günah.(Para senin paran, inan iyi niyetle yazıyorum)
Yazdıklarımı sakın yanlış anlama kibir ile yada kötü niyet ile yazmıyorum ama bu masraflara gerek yok.
O bisiklet zaten ağır ve önemli bir kısmın da tiagradan ve kadrodan dolayı.
Ağırlık takıntısı insanın başına masraftan başka bir şey açmıyor.
 
@lealtad
Gerçekten sizi bu çözüme razı kılabilmeleri ne acı:kötü:Tepkinizde son derece haklısınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: lealtad
@lealtad Geçmiş olsun. Uygun bir vakitte ben de adamları arayıp böyle bir yazı okudum diyerek tenkit edeceğim. Herkes bu şekilde destek atarsa çözüme katkısı olabilir.
 
2 ay bekledim bende nisan 15'inde aldım bisikleti salcano'dan önceki salcano xrs 030 tiagrayı 'da 2 ay beklemiştim. Alıştım salcanodan bisiklet aldığımda 2 ay beklemeye. Salcano'dan bisiklet alırken şunu öğrendim siparişi verecen fazla bisikleti ne oldu ne zaman geliyor diye sormayacaksın:) sabır taşı olup bekleyeceksin:) sonunda geliyor bisiklet. Bana denilmişti zaten nisan 15 en geç diye son bir hafta sonunda arayıp sormuştum bisiklet ne oldu diye ondan önceki şubat martta hiç arayıp sormadım. Salcano denince akla:) sabır taşı olup beklemek gelir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Dimi dimi. Sana bi söz verecekler tutmayacaklar. Sürekli yeni bi tarih verecekler ama verdikleri tarihte teslim etmeyecekler. Sürekli ‘bi yetkili arkadaşla konuşup bugün mesai bitmeden yahut bikaç saate dönelim’ diyecekler ama dönmeyecekler. Paran alınacak, ürün teslim edilmeyecek. Olay satıştan dolandırıcılık boyutuna atlayacak ama sen bekleyecen:)

Söz verildiği tarihte bilemedin 1 hafta sonrasında yani 15-20 nisan arasında teslim edilseydi şuan hiç yoksa 1500 km yol yapmıştı bile. Yıllık izin almıştım 9 günde 750-800 km sürebildim ancak. Yeni kadro olsa onun hevesiyle katlardı
 
Geri