@Silmarillia üst borunun konfora tek getirisi şekli diye biliyorum ben de. Alın borusu kısa olacak, agresif bisikletlerde kavis de veriliyor artık (madone 9)
Bunun dışında TT bisikletlerde yere paralel, özellikle endurance ve rahat bisikletlerde ise eğimli, bu tamamen alın borusunun uzunluğu ile alakalı oluyor. Yani üst boru belirleyici değil, etkilenen.
Yine agresif bisikletlerde uzun olur, Reach(uzanma) mesafesini arttırabilmek için.
İlk kez duydum bu borunun karbon katmanının konfora etki ettiğini, o yüzden sormuştum zaten
Tariki farklı bölümlerde farklı kalınlıkta karbon duvarı kullanılıyor. Ama daha stiff(esnemez) bir kadro yapılmaya karar verildiği zaman üst borunun daha kalın duvardan yapılması, veya benzer mantıkla daha rahat (veya farklı bir amaç da olabilir, tamamen örnek veriyorum şu an) bir kadro ortaya çıkarılacağı zaman üst borunun daha ince duvardan yapılması gibi bir durum olduğunu zannetmiyorum.
Çünkü artık bazı borular bazı özellikleri doğrudan belirler hale geldi. Daha sprinter kadrolarda özellikle orta göbek bölgesi ve alın borusunun güçlendirilmesi hedefleniyor. Yine başka bir örnek; rahat, titreşim sönümlemesi hedeflenen kadrolarda da özellikle arka çatala yoğunlaşılıyor, çünkü arka tekerden gelen titreşimi doğrudan sürücüye aktaran boru bu boru. Üst ve alt boru bu tip hesapların daha az yapıldığı yerler.