Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Salcano XRS 001 Tiagra 2018

acaba Lapierre nin kadrosuda T1000 midir ? Çünkü üst Modelleri bile ağır, kadrodan dolayımı ki?
 
Scudo
@Adrenalin26
Bilgisi yok hicbir yerde. T1000 agir degil bu arada :snzdglsn:
 
@Serkan Mıstınoğlu
T700 Yazıcakdım hata olmuş :))
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
@Adrenalin26 mantik olarak evet sayi yukseldikce hafiflemesi bekleniyor fakat sayisal veri yok. Bir sitede T800'ün T700'den %11 daha guclu, saglam oldugunu okudum benim de tek bildigim bu şu an :D
(link)

Trek de karbon fiber malzemesini tipki Specialized gibi kendi adlandiriyor ve 300,500,700 serisi diye gidiyor.

images (67).jpg
images (68).jpg
images (69).jpg

Son çikan madonelerde oclv 700 kullanilmis o_O
 
Üst seviye (Trek, Giant) gibi markaların kadrolarını ne idüğü belirsiz bir karbon kadroya asla değişmem. Bence bir yol bisikletinde en önemli eleman lastikler, jantlar ve göbeklerdir. Lastiklerin tutuşu iyi ve yuvarlanma direnci az, jantlar hafif ve sağlam, göbekler de akıcı olmalıdır. Kadro benim için daima ikinci plandadır. Mosso Cavalier marka bir yol bisikleti alıp jantlarını R500 ile değiştirdim, bisiklet canavar oldu fakat sattım ve şu anda çok pişmanım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Batuhan0332
@Adrenalin26
Forumda lapierre sensium kullanan bir arkadaşımız, lapierre'in ağır olmasını kullanılan jant setinin ve lastiklerin ağır olmasına bağlamıştı.Bunların değiştirilmesi halinde bisikletin ağırlığının makul seviyelere ineceğinden bahsetmişti.
 
@hamlet2006 Büyük ihtimalle o arkadaş benim. Şöyle bir hesaplama yaptım üzerindeki lastikler Michelin Dinamic Sport (305 gram) (link) lastikleri iyi bir lastikle değiştirirsek. 100 er gramdan 200 gram kazanıyoruz. Jant seti 1950 gram civari. Colle Rollen Elite jantlar 1590 gram düz hesap 1600 gram dersek 350 gram da buradan kar oluyor. Toplamda 550 gram kar elde etmiş oluyoruz. Benim bisikletimin fabrika verisi (Lapierre Sensium 300) 8,8 kg bu değişikliklerden sonra bisiklet 8,2 kg lar seviyesini görecektir.

@Adrenalin26
 
bakınca bedava bir bisiklet ama neden tutmadı.
 
@Serkan Mıstınoğlu Evet. Toray 1000, en yüksek elastik modülüs (stiffness) / ağırlık oranına sahip, karbon lifidir Toray firmasının. Birim malzeme başına daha fazla stiffness sunduğu için, kadroda istenilen rijitlik değerlerine daha az malzeme kullanılarak ulaşılır. Bu durum kadronun rijitliğinden fedakarlık yapmadan daha hafif bir yapıya ulaşması demektir. Bahsettiğim rakamlar çok ufak, 100 gr fark yaratmıyor genelde. Örnek olarak, Giant firmasının politakası şu şekilde; Giant Propel Advanced ve Advanced SL i baz alalım. Advanced e T700 kullanılır, SL modelinde ise T800. Her iki kadroda da orta göbek rijitliği aynıdır, ama T800 kullanılan kadro aynı rijitliğe daha az malzeme kullanarak ulaştığı için daha hafiftir, 60 gr civarı. Giant Propel Advanced kadrosu M boyda 1050 gr iken SL kadro 950 gr dır. Farkın geri kalan kısmı entegre sele borusu sayesinde gelmekte. Rijitlikle aynı ama. Scott farklı bir politika izliyor, hem rijitlik artışı hem ağırlık avantajı getiriyor en üst seviye bisikletine. Bu durumda ben Giant ın yaptığını bisiklet kullanıcıları açısından daha güzel daha istenilesi olarak görüyorum. Rijitlik, ağırlıktan bana göre daha önemli bir parametre.
 
Merhaba arkadaşlar

Hibrit bir bisikletten yol bisikletine yeni geçecek biri olaraktan XRS 001 i önerir misiniz? Bu bisiklet için bir detaylı inceleme yapıldımı bilmiyorum ama bu konuda bana yardımcı olursanız çok sevinirim.
 
@fatihözüdoğru nereden verdiniz ? Net kadro ölçülerine ulaşabildiyseniz paylaşmanız mümkün mü ?
 
@BicycleX Belli değil bildigim tek sey nevsehir avanos salcano servisinden 48 kadro boyu istedim olmadığını 49 oldugu soylendi kabul edip siparisi cektirdim taksitli fiyatini 5.709 dan 5.100 e düşürdü
 
Kadro acılari agresif, kadro rijit. Esneklik sıkıntısı olmayan rijit ve hisli sürüş sevenler xrs001 düşünebilir. Şu an yol bisikleti alacak olsam ben de tercihimi 001 tiagradan yana kullanirdim. Mosso 2-3 yıl önce fiyat olarak avantajlıydi, artık pek esprisi kalmadı...
 
  • Beğen
Tepkiler: hydrocon
Geri