Scudo Sports

Salcano XRS 040 Sora Kullanıcıları Kulübü

@serkan akta Selenizin duruşu pek doğru değil, ön tarafını biraz daha kaldırmanızı öneririm. Bu şekilde sürekli öne doğru baskı uygularsınız, omuz ve kollarınıza gereksiz yük biner.
 
Scudo
arkadaşlar salcanolar yollarda çok sık görülmeye başladı özellikle xrs040 sora serisi, ben yolda gördüğüm arkadaşları durdurup olabildiğince anlatmaya çalışıyorum çok bilmişlik gibi gelmesin sizlere umarım yanlış anlaşılmaz.

1-salcano yol bisikletlerinde gidon sarmasını bir türlü öğrenemedi, gidonu sararken vites-fren kollarını çok aşşağıda kalacak seviyede kitleyip sarıyorlar ve bu yanlış işlem yüzünden yol serisinden soğuyan arkadaşlar var. kısa sürüşlerde bile, bileklerimiz ağrıyor ellerimiz uyuşuyor gibi şikayetleri var arkadaşların. üstelik gidon açısını aşşağıda yada çok yukarda sarmak hem fiziksel manada zarar verir hemde doğru nefes alamaz yok yere nabız yaparsınız.

bu bisikletleri alır almaz gidon sargısını vites-fren kolunun olduğu bölgeye kadar sökünüz ve kolları uygun seviyeye getirdikten sonra tekrar sarınız. bisikleti çok kullandıktan sonra gidon sargısını çıkartırsanız mantar sargı hemen ebrir gider ama kullanmadan bu işlemi yapmaya dikkat edin, yol bisikletinde gidon en önemli parça.

2- bu tarz bisikletlerde sele gördüğüm kadarıyla jel destekli yumuşak dokulu sele. bu tarz selenin üstüne birde jelli tayt giydiğiniz zaman iki tane jelibonu birbirine sürtmüş gibi bir hissiyat oluşur bacak aranızda. özellikle bölgeyi yakar yok yere ısınmasını sağlar ve sürüş keyfinizi bitirir.

seleyi jelsiz carbon yada sert bir seleyle değiştirerek jelli tayt giymek yada değiştiremiyorsanız düz pedli tayt giymek daha mantıklı.

3- ufak tefek aksamlarda kalitesiz malzeme kullanımından kaynaklanan sebepsiz sorunlar çıkarsa sorunu marka ürünlerde aramayın, set sora ise setinizde sorun yoktur. büyük ihtimal kabloların geçtiği ve temas ettiği noktalarda sorun vardır. parça değişimi yerine bisikleti söküp takmak sorunu bulmada yardımcı oluyor.
 
@H.Yldrm hocam fotoları çektim sizde yorumlarsanız bizde buradan öğreniriz saygılar
20150421_172200.jpg 20150421_172208.jpg 20150421_172200.jpg 20150421_172208.jpg 20150421_172220.jpg 20150421_172200.jpg 20150421_172208.jpg 20150421_172220.jpg 20150421_172224.jpg 20150421_172248.jpg 20150421_172200.jpg

@Kahvecievet sele banada rahatsız geldi ancak bir türlü ayar veremedim geriye almam gerekiyor fakat arkası havaya kalkıyor sele değişecek zaten şimdilik idare ediyorum

@fatih berber
@fatih berber


bisikleti alır almaz çıkabilecek sorunları gayet güzel özetlemişsiniz bahsettiğiniz konuların taamını yaşadım ben direk gidonu değiştirdim eski sargıyı kullanmak imkansızdı yenisini aldım şu an oldukça rahat
sele ile ilgili çalışmalar devam ediyor dediğiniz gibi sert bir sele ve jelli tayt sürüş için daha uygun
şu an için bariz gördüğüm bir problemle karşılaşmadım hepsi bana göre kabul edilebilir seviyelerde tek kaygım bu bisikletler 1500 lira seviyesinde satılırken bu kadar ucuzlamasının sebebini parçalarından feragat edilmiş olabileceği kaygısıydı bence parçaları da gayet yeterli

2015-04-21 17.47.33.jpg bu arada bisiklet için 20 tl ye aldığım sedona pompayı paylaşmak istedim gayet yeterli görünüyor 100 psi basabildiği yazıyor fakat zor
 
@serkan akta evet hocam hollowtech, octalink e göre sökmesi daha kolay. bu fiyata sora 3500 çok iyi ama jantlardan şüpheliyim. bugün yarın sipariş vermeyi düşünüyorum bisikletcim den. benim boy 172 kadro 51 alacağım, sizin boy ve kadro boyu ne kadar?
 
@H.Yldrm ben 1,82 boyundayım 57 kadro aldom çok memnunum jantlar konusunda sıkıntı olacağını düşünmüyorum ancak benim arka teker akortsuz geldi yaptırdım sıkıntı yok
 
Ben de aynı bisiklet, aynı rengini, aynı siteden aldım. Cuma teslim edildi. İlk gün 30 km alışma turundan sonra bir daha binemedim henüz. Ben gidon ve boğazı neden değiştirdiniz ve kaç paraya mal oldu onu öğrenmek isterim. Teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: onurTek
@borsert gidon stı kolları tutarken çok uzak kalıyordu ergonomik olarak ç0k kötü bana maliyeti 75 tl oldu ancak sahibinden de daha iyi ikinci el modeller var belki sizinki rahatsız etmiyordur sadece benlik bir durumda olabilir
 
  • Beğen
Tepkiler: osmanfeza
Hayırlı olsun bisikletiniz. Ben de Ağustos 2014'te Sirkeci'den 1200 tl'ye almıştım. Yaklaşık 600 km yol yaptım. Ben gidon ve gidon boğazın neden kötü olduğunu anlayamadım, bugüne kadar hiç sıkıntı yaşamadım. Gerçi iyi gidon nasıl olur diye pek bilgimde yok. :D Gidon sargısını değiştireceğim fakat beyaz istiyorum ama kirlenmesinden çekiniyorum.
Ben konfor aramayan birisiyim 60 kiloyum belki ondandır sele bana hiç sıkıntı çektirmedi en uzun 40-50 km sürdüm.
Jantlarına iyi değil diyor herkes. Ağır olduğunu biliyorum ama görünüşünü beğendiğim için değiştirmeyi düşünmüyorum.

"ancak benim sorun aktarıcıdan değil de sanki stı koldan kaynaklanıyor gibi küçültme mandalı biraz zorlayınca tıkırt diye bir ses çıkararak vites geçiyor" yazmışsınız. Benim ön vitesi küçültürken sti koldaki mandal çok sert ve ön vites değiştirici de çat diye iniyor. Sert olduğu için ciddi bir ses çıkıyor benim koldan da.

Bisikletimden memnun olsamda sanki diğer yol bisikletlerine göre ağır kalıyor gibi, 10-10,5 kilo olması lazım.

Uzun oldu kusura bakmayın ama bunu da eklesem iyi olur. Bence bisikleti dışarıda bırakmayın hemen çalıyorlar. Arkadaşımın bisikletini 10 dakikada dükkan önünden yürüttüler, bodrumdan diğer bisikletimin selesini çaldılar. Ben her gün odama çıkarıyorum.


Ekleme: Üzerinde gelen lastiklerden birisini ilk hafta mazgala girip yardım. Arkaya vittoria zaffiro aldım. Yerler kuruyken rüzgar yandan vurunca bisiklet (özellikle ön taraftaki orjinal lastik) altımdan kayıyor gibi. Yerler ıslakken de iki kere yere yapıştım. Ayrıca orjinal lastiği çabuk aşınıyor önde olmasına rağmen. Onu da bu sezon değiştireceğim gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: osmanfeza
Konuyu takipteyim kullanıcılardan yorumlarını bekliyorum..
 
@Berkay*


gidondaki sıkıntı belki sadece bana ait bir sorun olabilir yeni aldığım gidonla daha iyi maniple edebiliyorum ben bariz bir fark gördüm hekesin ergonomik yapısı aynı değil bu yüzden siz sıkıntı yaşamamış olabilirsiniz paranız cebinizde kalmış bisiklette kullanılan gidon klasik yarış bisikletlerinde kullanıan hi-ten çelikten yaplmış hatta eskiden kullandığım xrs 300 deki gidonun aynı
bu stı koldaki sertli acaba kronik bir problem mi yoksa normal midir bu işten anlayan bir arkadaş cevaplarsa sevinirim
bisikletin hızlı gitmesi ile ilgili bir kaygım olmadı şu ana kadar beni mtb bisikletle geçen çok oldu bunu bacak kaslarıma bağlıyorum beni ilgilendiren kısmı uzun mesafeleri kendimi fazla yormadan gidebiliyorum mtb lerde kan ter içinde kalıyorsunuz
lastikler konusuna gelince üzerindeki lastikler paçavraya dönüşmeden değiştirmek istemiyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: osmanfeza
Bende verdim siparişi bekliyorum. Doğru gidon sele ve elcik pozisyonu için kafam çok karışık. İlk yol bisikletim olacak ve hiç tecrubem yok. Bisikletin kurulacağı servis aslında motosiklet servisi, ayni zamanda salcano servisi de vermişler, büyük ihtimalle oda bilmiyordur. İzmir Çiğli/Karşıyaka bölgelerinden arkadaşların yardımını rica etsem? Pazartesi yada salı(27-28nisan) bisiklet gelmiş olur.
 
@osmanfeza bisikleti işi başından aşkın yerlerde kurdurmanızı pek önermiyorum baştan sağma yaparlar yada bende olduğu gibi başlarından savarlar bence 5 10 lira verip gerçek bisiklet satan yerlerde kurmanızı tavsiye ederim ben doruk bisiklette kurdurdum
 
@serkan akta Mtb'lerin sizi geçmesi kondisyon eksikliğinizdendir. Ben ilk aldığım zamanlar ayna koldaki büyük dişli çok gereksiz diyordum şimdi hatırladıkça gülüyorum. :D Fotoğraflardan gördüm pedallarınız kalpiyeli. Ben ilk aldığımda da öyledi fakat aynakolu yere parelel hale getirip gidonu çevirdiğimde tekerlek kalpiyeye çarpıyordu. Belki sizde de öyledir belki, bir bakın ona. Allah korusun çarpıyorsa düştükten sonra farketmeniz kötü olur. Sti kol bugüne kadar bana sorun çıkarmadı ben de normaldir diye düşündüm ama bilen biri yorum yapsa iyi olur.
 
Ben de kliksadan edindim aynı modeli ikinci ayım. Fiyatına göre gayet iyi. Zaten sadece sora grup set 600-700 lira civarı yapar. Jantıydı lastiğiydi kadrosuydu maşasıydı vs kendimiz toplamaya kalksak 1000 liraya çıkamayız işin içinden. ya da en azından triban 3 alana kadar bunu almak daha iyi kendi görüşüme göre.

Sizin de belirttiğiniz gibi sele, gidon ve gidon boğazı mutlaka değiştirilmesi gereken parçalar.
Biraz tecrübe sahibi olduktan sonra bir pedal + ayakkabı eklenirse uzun süre götürecektir.
Jant tellerinin akortuna mutlaka ve mutlaka baktırın. Benim jantlar felaketti. Aman dikkat.
Bir de kendi lastikleri çok iyi değil. Birkaç ay acemiliği atana kadar eskitip yeni lastik alınmasını tavsiye ederim.

Ben sele olarak decathlonun internet sitesindeki triban seleden aldım 50tlye. Güzel bir tayt ile işimi göreceğini düşünüyorum. Merlinde de ritchey gidon 68 lira onu almayı planlıyorum. Bir de gidon boğazı denk getirirsem geriye lastikler kalıyor.

Bu arada yeni alacak olanlar serviste kurdurrum falan diye hayale kapılmayın. Hiçbir servis bisikleti kendilerinden almazsanız kurulum yapmıyor (en azından ben okumadım). Güvenilir bir bisikletçiye gidip 20 30 lira verip kurdurun gitsin.
 
Bir iki güne bende sipariş geçicem.
Mtb ve katlanır bisikletten sonra nasıl olacak bakalım
 
Salcano müşteri hizmetleri ile bir konu hakkında konuşurken, stokların hızla erdiğini söylemişlerdi. Bu konusma uzerine bende siparisimi one cekmistim. Almayı düşünenler acele etsin, kadro boyu ve renk sıkıntısı çekebilirsiniz. 2015 xrs040 ile bizim aldiklarimizin bir çok farkı varmış, bu konuda da sipariş geçmeden bilgi edinin..
 
@osmanfeza 2015 modelde kadro farkı var bunun dışında gidon ve sele problemler bu bisiklette aşılmış diğer donanımları zaten sora zaten 1620 lira diyorlar bu fiyat farkına illaaki kalite farkıda vardır

@Uğur Tefci bayırlısı olur inşallah resimle
rini bekliyoruz

@Can Oksuz

Evet benimde ayaklarım ön tekere değiyor an ak yol bisikletinde normal olduğunu düşünüyorum mtb lerdeki gibi atlama zıplama yapmadığımız için sorun olmaz
Lazfiklerin kötü olduğunu hissetirecek ir sürüş deneyimi yaşamadım ancak 700*25 michelinlerle değiş eyi düşü üyorum
 
lastiklere güvenemedim. Yol tutuşu güven vermedi bana özellikle dönüşlerde.

ben karpiyer kısmını söktüm pedalın. dönüşlerde direksiyonu çevirmeden yatarak dönmeye çalışın ve dönerken pedal çevirmeyin (yarışta değilseniz)

Yeni başladıysanız ya da yol/yarış bisikleti hakkında tecrübeniz bilginiz yoksa youtubeda GCN (global cycling network) kanalına bakın. cornering(dönüşler) seatpost height(koltuk yüksekliği) pedallama vs çok güzel öğretiler yayınlamışlar. Biraz ingilizce gerekiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: oseka ve bua
Bisiklet geldi. Kutu ile karşılıklı bakışıyoruz. Şimdi bu garanti mevzu için yetkili servise kurdurmak mı, yoksa iyi bir bisikletçiye tüm ayarları eksiksiz yaptırmakmı karar veremiyorum. Beceriksiz bir yetkili serviste(ki görüştüğüm servis aslında motosiklet servisi) bisikleti heder etmekte var. Sonra ayar tutmaz falan.. Sanırım garantiyi yakacağım...
 
@osmanfeza garantiye fazla takılma istersen karşıyaka da joker bisiklet var telefonla randevu mahiyetinde görüşüm bisikletini kurdurabilirsin aynı şeyi sundu ile de yapabilirsin işi motorsiklet servisi olanlar seni hayal kırıklığına uğratabilir dikkatli ol !
ben kutuyu kendim açtım bisikleti kendim kurdum sadece vites ayarı için bisikletçiye götürdüm o da stı koldan pek anlamadığım için .
.
 
Geri