Scudo Sports

Salcano XRS 040 Sora Kullanıcıları Kulübü

@ziyaozan
Tourney Claris Sora diye başlar yol setleri xrs de full sora var 2 gömlek set olarak üstün ve kadro acılari bana gore çok daha iyi ayrıca alin borusu ve sele borusunun olduğu noktalardaki kaynaklar fircalanmis göze hitap edecek şekilde işlenmiş. Carraroda boyle bir detay bulunmuyor. Tabi ben xrs sahibi olduğum için ne kadar objektif olabilirim bilmiyorum.
 
Scudo
@ziyaozan hocam öyle bi soru sordunuz ki çık çıkabilirsen.

salcanoda sora grup set var başlangıç için gayet iyi bir set. gidon, gidon boğazı, sele, seleborusu, jantlar ve lastikler kötü. (2014 için konuşuyorum)

carraroda bu kötü diye saydığım parçalar nispeten iyi. fakat grup set olarak en düşük seviye kullanılmış. sora grup seti sıfır almaya kalksanız 600 lira civarına patlar.

bunları değiştirmeden kullanılmaz mı tabi ki kullanılır. tercih meselesi.

gerisinin muhasebesini siz yapıverin artık. şahsen ben 2014 xrs040 kullanıyorum. 1600TL civarına ikinci el xrs 030 almadığıma pişmanım diyebilirim. :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: ziyaozan
@Can Oksuz çok iyi anlatmışsınız teşekkürler sizinle aynı düşüncelerim var onda sora daha iyi ondada parçalar acaba carraro alıp sonra teker teker seti değiştirsemmi diye düşünmekteyim
 
@ziyaozan şunu da belirteyim. her iki bisiklet için söylüyorum. bu bahsettiğim parçaları satıp biraz para geçer elime diye düşünmeyin. talep olacağını sanmıyorum. Yani tavsiyem o harcayacağınız parayı hesabedip bütçenize ekleyin biraz daha üst birşey bakın derim. ya da bir kadro+maşa bulup zevkinize göre toplamak da iyi bir seçenek. :harika:
 
Ya ayrıca şu var. Bana kalırsa xrs 040 sora sayesinde tercih sebebi. Geometri olarak triban 3 bile daha hoş. Gidon, kadro, sele borusu, sele gibi parçaları sora için feda etmişler
 
@ziyaozan
50 lira ameoba marka en güzel tarafida boğaz degisimine gerek kalmadan taktim ve sadece 300 gr agirligi var. Ameoba borla yol diye geçiyor fakat benimkinin üstünde borla yazisi yok 2 taraftada race proveni ameoba yaziyor. Üstünden çikan gidon acayip agir ve şekilsiz değiştirmek şarttı.
 
  • Beğen
Tepkiler: ziyaozan
ayrıca carraro 14 salcano 18 vites çok fark yaratırmı nasıl farklar olur
 
Arkadaslar bisikletin orjinal gidonunun genisligi kac cm olcebilecek var mi?
 
@ajajya
Kadroya göre değişiyor olabilir. 54 Kadro'da gelen gidon 44cm.
 
Bi dakka bi dakka 54 cm de gidon nasıl 44 cm. Dıştan dışa ölçtünüz değil mi ?
Ben cumartesi aldım 15 km yaptım opazar günü de 25 km yaptım. Bi içimdekileri kusayım okursanız.
Salcano rezil ötesi bir firma . Dünyada bisikletlerinin gemoterisini yayınlamayan başka firma var mıdır bilmiyorum. Ben sizlerden yalşıyım 48 yaşındayım 95 kiloyum (14 idim de 95 e indim bakalım 90 altını hedefliyorum) . İçimmde acaip bir yol aşkı var. Aylardır 3-5 binlik alü veya karbon bir sürü bisiklete bakıyorum. Kullanıp kullanamayacağımdan emin olamadığımdan en düşük bütçelisini alayım dedim. XRS040 ı aldım.
Salcano listesindeki bir servisi aradım işyerimin yakınındaki başka birine gittim. İkisi de sadece sattıklarımızı kurarız, internetten aldığınızı kurmak için para isteriz dediler. Dedim şikayet ederim et dediler biz servis değil satıcıyız. Salcanoda şikayet maili bile yok. Mecburen eve yakın birine götürdüm. O para almıyor ama üstünkörü birleştirip veriyor. Ön teker yalpa yapıyor, arka fren ayarsız , gidon boğazı belki 10 derece sola bakıyor onu bile ayarlamaktan aciz. Kendim bişeyler yaptım ki tecrübeli ve becerikli değilim.

Şimdi bu bisikletin geometrisinde bir enayilik var. Sele borusu ile üst boru eşit. İkisi de 51 cm . VeyselKobalın 57 sine baktık onda da sele borusu ile üst boru eşit 57 cm . Dedim ya 6 aydır bisiklet bakıyorum. Hiç bir markada bunu görmedim. Sele borusu 51 olanlarda üst boru genelde 54-55 cm , sele borusu 49 cm olanlarda üst boru 52 -53. Ölçmedim ama sele borusu açısı da dik gibi insan eğilince sele daha geride olmalıydı diyor.

Başka enayilikler de var. Birincisi krank kolu: kimse yazmamış. Bisiklet firmaları genelde 48-51 civarı kadrolara 170 mm krank kolu koyuyor, 54 civarı kadrolara 172,5 cm daha büyüklere 175 koyuyor. Burada 51e bile 175 koymuş. BU krank kolu çok uzun en ufak dönüşte yere değiyor ve daha önemlisi pedal öndeyken ayak tekere değiyor. 51 cm kadroda 170 mm kullanılmalıydı. Hadi sele gidon şu bu değişirsin ama krank kolunu nasıl değiştireceksin (değişir de masraflı olur)

İkincisi gidon da standart herhalde tüm kadrolara aynı gidon konmuş 46 cm ve boğaz 95 mm. Çoğu firma küçük kadrolara 90 boğaz 42 gidon koyuyor. Bana gidon kısmı büyük geliyor. Omuz ölçümüm 41 cm bana ideal gidon 43 olmalı (dıştan dışa) ama öyle bir ölçü yok ya 42 ya 44 var. 80 lik boğaz ile 44 gidon mu alsam 90luk boğazla 42 gidon mu alsam larar vermedim.

Sele bana o kadar rahatsız gelmedi. Onla devam edebilirim.

Ancak akıcılık buna rağmen çok başarılı. Bir pedal basıyorsunuz bisiklet durmak bilmiyor sürekli gidiyor hiç direnç yok gibi. Hibrit bisikletim 48 38 28 üçlü aynakoldu ama düz yolda büyük aynaya hiç alamazdım çok zorlardı pedal. Bunda dün çok rahat 50 de düz yolda gezdim.

Yola başlangıç bisikleti olarak alınabilir ama orta seviye kullanıcılar için bile yanlış bir seçim olur diye düşünüyorum..
 
@x-rayted

Merhaba Cenk Bey,

Benim bisiklet 54 kadro. Üzerindeki Gidon'da 44cm. Bu ölçüden memnun kaldığım için aldığım Gidonu'da 44cm aldım zaten.
3.jpg
 
@Antecurs
Enteresan benim gidon dıştan dışa 46 cm. Demek ki ele ne gelirse onu koyuyorlar.
 
@x-rayted Ben de bu bisikleti aldığım da bu işin bilenlerin yorumlarını duyduktan sonra hayal kırıklığına uğradım. Evet Salcano servisleri ve satıcıları işi bilmeyen adamlar. Amaç sırf satış yapmak. Kendileri bisiklete binmeyen tipler. Salcano bu işi tamamen ticari bir faaliyet olarak görüp ucuza mal satma politikası güdüyor. Ortaya aşık olunacak efsane makinalar çıkmıyor bu yüzden. Burada da çok olumlu eleştiriler okumadım. Ama şimdiye kadar olan tecrübem şudur ki, sürüdükçe yol bisikletlerine alışıyorsunuz. Şimdi ilk deneyim olarak yol bisikleti kullanıyorsanız başka bir marka kullanmadığınız için karşılaştırma yapamıyorsunuz. Ben şimdilik kullandıkça alışıyorum. Bu da bir deneyim.
 
  • Beğen
Tepkiler: serkan akta
@amoush00
Çok haklısınız . Gidişini ben de beğendim. Gidişinden memnunum cidden. Bunla alışılıp daha üst seviye kullanıcı olursak daha iyi markalara geçeriz tabii ki. 3000lik bir şeyle başlamadığıma memnun oldum. Çünkü eğilme bayağı zorluyor beni..

Yurt dışından gidon boğaz falan alacağım. Onlar gelince iyi bir bisikletçiye götürüp parasını verip hem bunları taktırmayı hem de düzgün ayar yaptırmayı planlıyorum. Bir de şu arka tekerin QR olmaması yaktı , şimdi iki tane 15 numara anahtar mı taşıyacağız yanımızda..
 
@amoush00 ya zaten her zaman dendiği gibi 040 bi f/p ürünü çünkü sora seti var. Tercih edilme sebebi bu. Giriş seviyesi olarak diğer kompenantlar idare ediyor. Ben 850 tl verip aldığım bu makineden zaten 500-600 tl'lik sora set aldım. Doğal olarak dha fazla bi beklenti içinde olup kalan kompenantlarıda iyi beklemek saçma olurdu. Ama bu makineyi alma sebebim zamanla yükseltmekti. O sebeple fazla takmıyorum kafaya. Salcano sadece tüccar bi firma. Üst seviye ürünü az var. Ve tasarım olarak da pek becerikli değil (şahsi görüşüm) ama amaç kısa bi kullanım ile yükseltmek olunca bunları.takmaya gerek kalmıyor
 
  • Beğen
Tepkiler: x-rayted
@x-rayted İşte ya jant seti alacaksınız yada 50 TL ye yeni göbek bir de taktırma parası vereceksiniz. Yada 15 anahtar taşıyacaksınız. Ben Yanlızca gidon aldım. Boğazı değiştirmedim ama takan çocuk boğazı ters taktı o zaman yukarı doğru bir açı oluşturdu. Bu fazla eğilmenizi engeller ve yeni başlayan olarak biraz daha rahat bir kullanım sağlar dedi. Ben de memnunum. Dediğim gibi iyi bir bisikleti ustanız olsun. Yani siz aleti alın, ama bakıma ve ayarlara ve diğer konularda size doğru yolu gösterecek bir bisikletçiniz olsun. Ben Ankara'da bir delta'ya gidiyorum. Hızlılar ve yedek parçaları bol. Hemen yapıyorlar. Fiyatlar biraz pahalı gibi ama benim evime de yakın. Diğeri Turuncu bisiklet. Onun sahibi de senelerini bisiklete vermiş hala aktif olarak bisiklet süren biri. Daha küçük bir işletme ustaları belli saatler içinde hizmet veriyor. Dürüstler ve insanı doğru yönlendiriyorlar. Dediğim gibi ben bu bisiklette acelmiğimi atacağım ilk önce ve daha sonra jant seti değiştirip daha uzun sürelerde binebilirmişim gibi geliyor. Ne boyutta uğraştığınız önemli. @lealtad dediği gibi f/p ürünü. Bu arada benim yeni gidon 44 cm Aerozine ( Aerobar diye biliyordum) üstüne 20 tl Ucuza bir mantar sargı döşettim. Hepsi 150 TL tuttu. İlk önce hakkını vereceğim. Bir de böyle makinalarda işin teknik kısmına ve detaylarına girerek işi öğreniyorsunuz. Olumlu bakmaya çalışırsanız. Yalnız konuyu açan arkadaşın bisikletini satılığa çıkarması da ayrı bir durumdur.
 
  • Beğen
Tepkiler: lealtad
Geri