Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Scooter kısa ulaşım alternatifi

fotograftaki ürün Xiaomi markasının Ninebot firmasına ürettiği Mijia m365 modeli,
genelde siyah renkte görebilirsiniz, beyazı farklı pazarlarda daha az adetli satılıyor.

Türkiyede satışı mevcut, hem Xiaomi mağazasında hem de başka ithalatçılarda ve internet sitelerinde.

Kullanım amacınıza göre memnuniyet değişir, bireysel kullanım için çok yürüyen sıkışık trafikle uğraşmak istemeyen için keyifli.
fiyat performans olarak da maranın asıl ürünü Ninebot-Segway ES1 ve 2 modellerine göre Türkiye'de daha tercih edilesi.

ES2 kullanıyordum geçmişte, çok isteyen bir arkadaşımı kullanmadığım dönemde kıramadım sattım,
m365 pili ayağınız altında olduğu için ağırlık merkezi kaynaklı acemiye daha dengeli geliyor,
son sürati ufak bir fark ile daha düşük ES2'ye göre ama sıkıntı değil.

m365 lastikleri şişirilerek kullanıldığı için kilonuza göre basınç ile oynayabiliyorsunuz ve parke taşlı yollarda daha iyi sonuç veriyor,
ES1 ve 2 lastikleri dolma ama sertliği ayarlanabilen amortisörleri mevcut.

@Mehmet Nejat Karahan
 
Scudo
@fahrettin akansu
Başına bir iş gelirse yedek parça ve servis işleri nasıl acaba?
 
  • Beğen
Tepkiler: fahrettin akansu
Pek ilgilimidir bilmiyorum ama bu başlığa iliştireyim dedim.

 
Güncel olarak önerebileceğiniz f/p olan marka varmıdır?
 
Bisiklet kullanıcıları için tartışmalı bir konu ama sormak istiyorum. Normalde işe bisikletle gidip geliyorum. Hem yolu çeşitlendirmek hem de yorgun olduğumda kullanmak için elektrikli scooter almayı düşünüyorum. Burada hiç kullanan var mı? Toplam 10 km gidiş-dönüş mesafesi var işyerime. Yolda çok eğimli yokuşlar da var. Piyasadaki ekonomik modeller (Xiaomi Pro 2 düşünüyorum özellikle) 95 kg birisini yokuşlarda taşıyabilirler mi?
 
Son düzenleme:
Bisiklet kullanıcıları için tartışmalı bir konu ama sormak istiyorum. Normalde işe bisikletle gidip geliyorum. Hem yolu çeşitlendirmek hem de yorgun olduğumda kullanmak için elektrikli scooter almayı düşünüyorum. Burada hiç kullanan var mı? Toplam 10 km gidiş-dönüş mesafesi var işyerime. Yolda çok eğimli yokuşlar da var. Piyasadaki ekonomik modeller (Xiaomi Pro 2 düşünüyorum özellikle) 95 kg birisini yokuşlarda taşıyabilirler mi?
Tembel işi 😊
 
Hahah. Bu yanıtı bekliyordum. Tembellik için arıyorum zaten =)
Hocam git gel mesafe 10 km için çok uygun bir ürün yalnız yokuş çıkmayı unutun. Çok hafif eğimler haricinde. Ayrıca şarj durumu yarıya düşünce performansı da bir o kadar düşüyor. Düz yolda bile. En az 800-1000W'lik ürünler iş görür ancak onlarda fiyatları malum.
 
  • Beğen
Tepkiler: portakallimon
Hocam git gel mesafe 10 km için çok uygun bir ürün yalnız yokuş çıkmayı unutun. Çok hafif eğimler haricinde. Ayrıca şarj durumu yarıya düşünce performansı da bir o kadar düşüyor. Düz yolda bile. En az 800-1000W'lik ürünler iş görür ancak onlarda fiyatları malum.
Teşekkürler hocam. Yazılımını patchleyip sport modunun voltajını yükseltmeyi düşünüyorum. Yokuşların böyle üstesinden gelme ihtimali var okuduğum kadarıyla.
 
Artık deneyip göreceğim. İşe götürmezse de eğlencesine kullanırım. Teşekkürler hocam.
 
  • Beğen
Tepkiler: The Working Dead
Elektrikli scooter ları çok tehlikeli buluyorum. Fren sadece arkada ve yetersiz. Ağırlık merkezi yukarıda. Teker çapı küçük ve alın borusu açısı olması gerekenden dik. Bana ölüm tuzağı gibi geliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak Uğurlu
Bisiklet kullanıcıları için tartışmalı bir konu ama sormak istiyorum. Normalde işe bisikletle gidip geliyorum. Hem yolu çeşitlendirmek hem de yorgun olduğumda kullanmak için elektrikli scooter almayı düşünüyorum. Burada hiç kullanan var mı? Toplam 10 km gidiş-dönüş mesafesi var işyerime. Yolda çok eğimli yokuşlar da var. Piyasadaki ekonomik modeller (Xiaomi Pro 2 düşünüyorum özellikle) 95 kg birisini yokuşlarda taşıyabilirler mi?

Birkaç ay önce ben de xiaomi 1s modelini aldım 70 kiloyum ve yokuşlarda çok dik olmadığı sürece bir sıkıntı yaşamadım. Yokuşta hızı düşüyor ancak yine de bir şekilde beni çıkarıyor. Siz 95 kg ve pro2 modeli ile de muhtemelen buna benzer bir performans yaşarsınız. Çok dik olan yokuşlarda da ben s çizerek yine çıktım hiç elime almam gerekmedi ki yaklaşık 400 km yol yapmışım.
Ama güvenlik konusunda gerçekten tehlikeleri var. Trafikte özellikle hiçbir arabanın soluna çıkmaya cesaret edemiyorum. Max hızı belli olduğu için en sağda araç dursa bile bisikletteki gibi hızlanır geçerim güveniniz olmuyor. Bisiklete göre tepkileri çok daha farklı. Yine de sürmesi oldukça keyifli ve arada kullanmak için alınabileceğini düşünüyorum ben.
 
  • Beğen
Tepkiler: portakallimon
Bisiklet kullanıcıları için tartışmalı bir konu ama sormak istiyorum. Normalde işe bisikletle gidip geliyorum. Hem yolu çeşitlendirmek hem de yorgun olduğumda kullanmak için elektrikli scooter almayı düşünüyorum. Burada hiç kullanan var mı? Toplam 10 km gidiş-dönüş mesafesi var işyerime. Yolda çok eğimli yokuşlar da var. Piyasadaki ekonomik modeller (Xiaomi Pro 2 düşünüyorum özellikle) 95 kg birisini yokuşlarda taşıyabilirler mi?
Scooter hiç kullanmadım, o yüzden merakımdan soruyorum, dikilmek daha yorucu değil mi. Onun yerine pedal basmak bana daha kolay geliyor. Uzun zaman geçti fakat hatırlıyorum hala, askerde nöbette boş boş dikilmek beni x5 daha fazla yoruyordu :)
 
Teşekkürler hocam. Yazılımını patchleyip sport modunun voltajını yükseltmeyi düşünüyorum. Yokuşların böyle üstesinden gelme ihtimali var okuduğum kadarıyla.

Bizde scooter yok ama yeğenimde var bir tane, az çok aşina oldum. Kullanma kılavuzunda max eğim ve kilo mevcut, yani esasında üretici firma motorun üretebileceği maximum güç miktarını belirlemiş. Genelde 250w-350w ile sınırlı oluyor bunlar, 25km/h geçmemesi için.

Güç miktarını yükseltmek aynı anda motor sarımların üzerindeki ısı miktarını da arttıracak ve bunun bir üst limiti de vardır. Yani, hızlı gideyim derken motoru yakmayasınız?

Motor kesin yanacak tarzı birşey söylemiyorum... Sadece gücü yükseltirken dikkat edin, motorun yanma ihtimali de var.
 
  • Beğen
Tepkiler: portakallimon
Scooter hiç kullanmadım, o yüzden merakımdan soruyorum, dikilmek daha yorucu değil mi. Onun yerine pedal basmak bana daha kolay geliyor. Uzun zaman geçti fakat hatırlıyorum hala, askerde nöbette boş boş dikilmek beni x5 daha fazla yoruyordu :)
Ben de hiç scooter kullanmadım. Çeşitli türde bisikletlerim var zaten. Scooter'ı bir isteme nedenim bisiklet dışında farklı bir ulaşım şekli olsun diye. Diğeri de toplu taşımaya sokmam gerekirse daha kolay olur diye. Alınca yorup yormayacağını göreceğim ama asıl ulaşımımı hep bisikletle yapıyorum zaten. Scooter da onun yerini tutabilecek bir şey değil.
Bizde scooter yok ama yeğenimde var bir tane, az çok aşina oldum. Kullanma kılavuzunda max eğim ve kilo mevcut, yani esasında üretici firma motorun üretebileceği maximum güç miktarını belirlemiş. Genelde 250w-350w ile sınırlı oluyor bunlar, 25km/h geçmemesi için.

Güç miktarını yükseltmek aynı anda motor sarımların üzerindeki ısı miktarını da arttıracak ve bunun bir üst limiti de vardır. Yani, hızlı gideyim derken motoru yakmayasınız?

Motor kesin yanacak tarzı birşey söylemiyorum... Sadece gücü yükseltirken dikkat edin, motorun yanma ihtimali de var.
Reddit'te patchli firmware ile ilgili çok bilgi var. 25A cihazın normal limiti. 30A ve 35A arasında problem yaşamadan kullananlar çok. Menzil kısaldığı için pili daha sık şarj ediliyor ve dolayısıyla ömrü azalıyor tabii.

Zaten benim amacım hızlı gitmesi değil de yüksek tork vermesi. O da sadece dik yokuşlarda işime yarayacak. Sport modunu buna ayarlarım, drive modunu da genel kullanıma diye düşündüm. Zorlanmadıkça driveda kullanırım.
 
Çok mecbur değil iseniz kullanmayın derim. İlk gördüğümden beri intihar kiti olarak adlandırdığım alettir kendileri. Ufak tekerler, saçma ağırlık merkezi, geçen tam önümde yapıştı yere bir tanesi Allah korudu, adam düştü alet üzerine katlandı, alt tarafı 5km/h falandı hızı. Gene de siz bilirsiniz. Ben kullanmam, sevdiklerime de kullanmamaları konusunda baskı yaparım...
 
  • Beğen
Tepkiler: portakallimon
Çok mecbur değil iseniz kullanmayın derim. İlk gördüğümden beri intihar kiti olarak adlandırdığım alettir kendileri. Ufak tekerler, saçma ağırlık merkezi, geçen tam önümde yapıştı yere bir tanesi Allah korudu, adam düştü alet üzerine katlandı, alt tarafı 5km/h falandı hızı. Gene de siz bilirsiniz. Ben kullanmam, sevdiklerime de kullanmamaları konusunda baskı yaparım...
Katılıyorum aletin fiziki dezavantajlarına. Ona göre dikkatli kullanmayı planlıyorum. Uzun süredir iki teker üzerinde biri olarak umarım Martıcılardan daha becerikliyimdir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak Uğurlu
Katılıyorum aletin fiziki dezavantajlarına. Ona göre dikkatli kullanmayı planlıyorum. Uzun süredir iki teker üzerinde biri olarak umarım Martıcılardan daha becerikliyimdir.
Bir çok yönden öyle olursunuz eminim ama ben çocukken kaykay binerdim. Bu çok farklı. Kaykay binerken bile vücut hareket ediyor. Dolayısı ile taş sıkışsa bile aniden ayağı yere koyup koşabiliyor insan. Ama bunda patates çuvalı gibi duruyor insan. Geçen bir arkadaş zorla denetti. İyi bir model 16-17 bin TL falandı sanırım 2 ay önce. Yok arkadaş olacak iş değil. Aman dikkatli olun. Ve mutlaka kask, dizlik, dirseklik ve eldiven takın derim.
 
  • Beğen
Tepkiler: portakallimon
Geri