Scudo Sports

Scott kadronuz çatlarsa ne olur! marintek!

fatih alver

Forum Demirbaşı
Kayıt
17 Temmuz 2009
Mesaj
435
Tepki
839
Şehir
Ankara
Bisiklet
Bisan
Huzurlarınızda 2009 Scott Scele 50. Güzel görünüyor değil mi?
https://i.hizliresim.com/yMn7Q9.jpg


Biraz yakından bakalım.
https://i.hizliresim.com/WnrM5P.jpg

Biraz daha yakından. Kadronun maşayla birleştiği kısımda tehlikeli, berbat bir çatlak.
https://i.hizliresim.com/RY67MZ.jpg

https://i.hizliresim.com/ZDApQZ.jpg

Dünya paralar (bana göre) vererek aldığımız ve kadrosunun sağlamlığına güvenerek bindiğimiz o meşhur markalı bisikletimizin kadrosunda çatlak var. Bu kadro niye çatlar! Hemde dağ bisikleti, dayanıklılığın en üst düzeyde olması gereken form. Kullanım hatası kaynaklı olmadığını şöyle ifade edeyim. Bisikletim son iki buçuk-üç senesini evde yatarak geçirdi. Yoğunlukla kullandığım dönemlerde de bisikletimi asla hor kullanmadım ve zorlamadım. Zira sürüş karakterim ve tekniğim de buna müsait değil. Neyse insan yapısı oldu bir kere diyelim.

Burada dönüyoruz bu problemin giderilmesi noktasında bize bunu satan satıcımıza. Oda bizi yönlendiriyor Türkiye Distribütörü MARİNTEK'e. Bisikletin kadrosunun ömür boyu garantisi varya, o yüzden, ona güveniyoruz. Ben Ankara'dayım firma İstanbul'da. Başlıyoruz ilgili firmayı ve firmada sorumlu şahsı telefonla aramaya. Günlerce aramadan sonra görüşüyoruz, anlatıyoruz. Durumu gösteren fotoğrafları e-posta adresine yollamamız gerektiği bilgisini alıyor ve derhal istenen fotoları ilgili şahsın adresine yolluyoruz. İthalatçı firma tarafından Scott'un İsviçre'deki merkeziyle haberleşerek bize bir kadro ayarlanacak diye bekliyoruz. Ama ne ses var ne haber. Mailimiz İstanbul'a ulaştı mı onu bile bilmiyoruz. Başlarda fazla rahatsız etmemek adına ilgili şahsı seyrek arıyoruz ama görüşemiyoruz. Sonrasında aramaları sıklaştırıyoruz ama beyefendi ya şirket dışında, ya toplantıda veya şu anda müsait olamıyor falan beyefendiyle görüşmek ne mümkün. Telefona çıkan hanfendiye notlar bırakıyoruz defalarca. Bizi bir arasın, durum hakkında bilgi versin, yahu mailimiz ulaştı mı, fotolar tamam mı bari onu desin ama nerde. Bir telefon açıp bilgi vermeye lütfedilmiyor. Burası Türkiye, malı ister İsviçre'den, ister Amerika'dan, istersen uzaydan imal ettir getirt, sonunda muhatabın bir Türk firmasıysa işin zor.

MARİNTEK'le iletişim çabamı bugün itibarıyla bitirdim. 23 gündür firmanın sekreteri haricinde bir muhatap bulamadım. Anlaşıldı ki buradan bize bir fayda gelmeyecek. Durumu Scott'ın (her neredeyse) merkezine ileteceğim. Umarım orada bir ilgilenen bulabilirim. Anlayacağınız işimiz Allah'a ve elin Avrupalısına kaldı.

Scott almayı düşünen arkadaşımız varsa böyle bir sorun yaşandığında nelerle karşılaşabileceğini bilsin ve bir daha düşünsün. Bu bisikletimden önce kullandığım ve kardeşime bıraktığım Salcano marka bisikletim kardeşimin her türlü zulmüne ve hunharlığına rağmen hala sapasağlam duruyor. Bunu şunun için belirttim. Scott'ımı almadan önceki araştırma safhasında burun kıvırdığım yerli markalarımızdan özür diliyorum.

Durum hakkında gelişme oldukça buradan paylaşmaya devam edeceğim. Herkese iyi forumlar.
 
Scudo
Geçmiş olsun. Scott gibi bir firmanın temsilcisinin bunu yapması gerçekten tam bir vurdumduymazlık. Neler olacak bende merakla takipteyim. Bu arada belki içinizi rahatlatır diye söylüyorum, SALCANO gibi Türk firmalarından bahsetmişsiniz. Kadro hasarım konusunda telefon açtım ve sizin gibi çok detaylı bir mail gönderdim 2 ay önce, olumlu veya olumsuz hala bir cevap yok. SALCANO için ürünü sattıktan sonra artık sizde herkes gibisiniz :)
 
Marintek'in bu vurdum duymazlığını anlayamıyorum. Senin görevin kadroyu inceleyip ömür boyu kadro garantisi veren İşviçre merkezine bildirerek yeni kadroyu temin etmek, senin cebinden 1 kuruş bile çıkmayacak fakat iş yükü artıcak diye uğraşmak istemiyorlar. Forum'da açtığınız bu konu ile birlikte prestijlerini kaybedecekler haberleri yok.

@Hakan Boz, Salcano müşteri memnuniyeti sıfır. Malını satar arkasına bakmaz bile. Bisikletinizin kadrosunda Sedona yazsaydı iş değişirdi, bence Türk firmalarının yüksek yıldızı Aslı bisiklet bütün sorunları çözümlüyor müşteri memnuniyeti birinci planda.
 
Salcano'nun da servis problemleri ve müşteri memnuniyeti sorunları olduğu tabii ki malum. Ama bu taraftan hem onca parayı verip hem de ortada kalmak berbat bir durum. 3000 liralık bir çöple aynı evdeyim şu anda. Lafa gelincede mala toz kondurmazlar. Pazarlık söz konusu bile olamaz. Zira dünya markasıdır bahsettiğimiz. Bizim satıcılarda birazda bu havayı alırsınız. Keza distribütör tarafından yüklenmektedir bu hava. Ama işler değişince toplantılar bir türlü bitemiyor Marintek'te (ki beyefendiyle görüşebilelim).

Şunu merak ettim. Daha önce böyle bir sorunla karşılaşıp çözen var mı.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@fatih alver, öncelikle geçmiş olsun. Aynı yerden aynı sorunu 2008 s40'da ben de yaşadım. O yıllarda marintekte Erol isminde bir arkadaş bu işlerle ilgileniyordu. Gayet iyi niyetli bir arkadaştı. Sorunu çözdüler ve bu serinin en üst model kadrosu ile değiştirdiler. Eminim sizin sorununuzda bir şekilde çözülecek.

Kadro yada boyada çatlak oluşumu. Görüntü ekli. - BisikletForum
 
Umarım çözülür ama bisiklet Fuar'ını gezdiğimde anladım ki Türkiye'de yol bisikleti 4 mtb maksimum 6 marka var paravetilecek diğerleri fuar gibi yerlerde kendini gösteriyor karşılaştırmalı yan yana koyunca birkaç marka öne çıkıyor. Öyle süper kalitelere de pek güven olmuyor mavic marka cantın QR olmayan içi dolu mili tekerleği kadroya takıp vidasını sıkarken kırılıyor. Sonuç aynı dükkandan satılmış birkaç settede aynı problem. Yani biraz tecrübe ile üründen anlamak lazım.
En kötü ihtimal değişim olmazsa Çelik boru kelepçesi ile iyice sıkın.
 
  • Beğen
Tepkiler: fatih alver
Ben de scott scale 80 vardı onda çatlak idi
 
  • Beğen
Tepkiler: fatih alver
mağaza pişkinlikle distiribütöre topu atıyor ,distribütör ortada yok . kar koyarken ne güzel aracılık ediyorlar. firmanın kendisine mail atıp durumu bildirmeli. bu firmalar gelen talepleri distribütörlere yönlendiriyorlar. distribütör, firma merkezinden gelen maili görünce tutuşur belki.
 
Çok geçmiş olsun,
umarım en kısa sürede çözersiniz...
 
  • Beğen
Tepkiler: fatih alver
CNC de özel bilezik çakıldı öyle daha sağlam oldu
 
  • Beğen
Tepkiler: fatih alver
Ben Scott S10 Speedster kadromda yaşamıştım benzer bir durumu. Benim kadronun serisinde benzer sorunlar yaşanmış, iletişimde olduğum Ankara daki firma sorunsuz olarak kadromu yenilemişti. Hem de S10 un bir üst serisi sayılacak LTD Edition ile. Sizin sorununuz Marintekle bence, Scott ile değil. Firmanın Avrupa operasyonları bu konuları sorun etmiyor, müşteriyi mağdur etmiyor. Ama Türkiye de sorun olabiliyor. O da her firmada değil, belirttiğim gibi ben sorun yaşamadan hallolmuştu.
 
  • Beğen
Tepkiler: fatih alver
Yukarıda yazıldı mı bilmiyorum ama benim bildiğim kadarıyla Scott'un ömür boyu garantiden kastı 5 yıl. (Bisikletin ömrü 5 seneymiş)
Ayrıca Aliminyum Scale kadrolarda alın borusunun alt kısmının çatlaması kronik, bir çok müşteride var kullanmak isterseniz CNC de oraya bir alüminyum bilezik yaptırarak kullanabilirsiniz.
 
Sorun Türk bayiilerinden bu bisiklette değil tüm alanlarda, sektörlerde geçerli. Telefon. elektronik. bisiklet vs. hepsi her biri insana zorluk çıkarmayı amaç edinmiş, bilerek yapıldıklarına eminim bunların.
 
Kadroda üretim hatası vardır diyeceğim ama koskaco scott böyle bir hata yapmaz helhalde :(
 
  • Beğen
Tepkiler: fatih alver
Bizde sadece parayı kazanana kadar müşteri memnuniyeti var bir parça yada bir kadroyu bisikleti ne ise sattıktan sonra müşteri memnuniyeti falan kalmıyor bunun nedeni ise uğraşmak istemiyorlar, yurt dışında ise millet bisikleti veya bir parçayı 2-3 hafta kullanıyor beğenmiyor ve geri veriyor adamlar birde paranın o günkü kur değeri ile ödeme yapıp özür diliyor yeterki müştei madur olmasın, şahsen bu olayı amerikada trek bisiklet ile kendim tecrübe ettim 1 ay kullandıktan sonra 16 kadronun ufak gelmesi üzerine gittim ve 1 saat içinde tamamı değişti bisikletin. Türkiyede ise sedonanın üreticisi aslı bisiklet kesinlikle bisikletlerinin arkasında duruyor bence diğerleri ile bir sorunum olmadı ama 5 senedir sedona kullanıyorum birkaç kez sirkecideki dükkanlarına gittim sorunlarımı hemen hallettiler...
 
marintek ten bir çok ürün alıyorduk..gözden geçirelim o halde firmayı..
 
  • Beğen
Tepkiler: fatih alver
Öncelikle geçmiş olsun. İletişiminizi ispatlanabilir yazılı yollarla yapmanızı öneririm. Örneğin noter kanalı ile. İlgili firmaya noter kanalı ile; garanti belgesi uyarınca makul süre içerisinde gereğinin yapılmasını, aksi takdirde yasal yollara başvuracağınızı ve yargılama giderleri ile vekalet ücretinin onların üzerine bırakılacağını ihtar edin. En azından olumlu ya da olumsuz olarak cevap alırsınız, sorunu çözmek için izlemeniz gereken yol netleşir. Bir avukat yardımı almanızı tavsiye ederim.
 
Geri