arkadaşım merhaba ben 1 ay içinde sculture 400 modelini alıcağım paranın biraz daha üzerine koyabilirsen onu tavsiye ederim. sonuçta sculture 300 ve sculture 400 modelinin kadroları aynı. ileride tecrübe kazandıkça bisikletinde yükseltme yapıcağın için şuanda tiagra ya da 105 setli bir bisikletin farkını şuanda hissetmezsin.
B'twin markasının karbon kadro yapılı bisikletine gelecek olursam benim fikrim 3000 bin tl ye karbon kadrolu bir bisikletin asla güvenilecek olmaması (sora vites setli olsa bile). karbon kadroların pahalı olmasının nedeni yapılan arge çalışmalarının masrafı, işçilik ve üretim teknolojisidir. bu karbon kadro yurt dışında acaba kaç dolara satılıyor ki adamlar buraya getirirken verdikleri kargo parasını, +kdv sini üstüne üstlük 105 setli vites sistemini birleştiripte 3000 bin tl diyorlar. ( birde adamların kar payı var.) açıkçası benim mantığım almadı.
benim yol bisikleti araştırırken açtığım başlığımın altına yapılan bir yorumu seninle paylaşayım;
alıntı:
Scultura 400 all rounder bir model. Yani ne aero ne endurance.
Alüminyum kadro, karbon maşa
105 5800 setli. 50/34 aynakol 11-28 ruble (22 vites)
Jant seti Merida comp 24 diye kendi markaları.
9 kg
Fiyat 1450 dolar; nakitte indirim olacaktır.
Buna alternatifim Scott Spedster 20 2015
O da alu kadro, karbon maşa
105 5800 setli 50/34 aynakol 11-32 ruble (22 vites, yokuşta biraz avantajlı olur)
Bunun jantı Synchros 27
9.14 kg
Liste fiyatı 1297 dolar
kendi yorumuma gelecek olursam b'twin markası, marka değeri olarak ve kadro kalitesi olarak kesinlik merida ve scott ile boy ölçüşecek bir marka değil. merida sculture modelleri safkan yol bisikletidir. merida ride modelleri ise endurance diye tabir ettiğimiz bize daha dik dolayısıyla daha konforlu sürüş imkanı sağlayan bir modellerdir ama türkiyeye benim bildiğim kadarıyla giriş yapmayacak en azından distribütöründen aldığım bilgi an itibariyle bu yönde. scott spedster 20 modeli ise endurance diye tabir ettiğimiz türe giriyor safkan bir yol-yarış bisikleti değil. burada yapman gereken şey önceliğini belirlemek. ''Uzun turlardan ziyade işe gidip gelirken ya da maks 1-2 günlük turlarda da kullanabilirim.'' uzun turlardan ziyade deyipte sonra 1-2 günlük turlar demişsin. 2 günlük tur zaten yol bisikletine yeni başlayan biri için uzun bir tur
. toparlayacak olursam konforu olmayan, yere daha paralel pozisyonda kullandığın safkan bir yol bisikletimi istiyorsun yoksa biraz daha konforlu olsun yerde bir çukura girdiğimde onu daha az hissedeyim, zaten bisiklete bindiğimde belim ağırıyor biraz daha dik pozisyonda süreyim diyorsan endurance bisiklet al. dediğim gibi önceliğin kadro tipi ve kalitesi olsun geri kalan parçalar zaten bir süre sonra değişecek unutma