Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Scultura300 vs Scott speedster20

Güncelleme yapayım , bu konuda boş durmuyoruz :)

Bayiilere gitmeden telefonda çoğuna sordum ve malesef stok yok. 2021 modeller bekleniyor cevabı alıyorum. Kim bilir piyasaya kaçtan girecekler , döviz kurları iyice rekor tazelerken aynı fiyattan gelmesini beklemek hayal .

Online sitelerden araştırıyorum , Aslı bisiklette scultura 300 var ancak sadece 50cm kadro kalmış.. Scultura 200 var 54cm kadro ama Sora setli. Tiagra olması tercihim olur ... Yine de belki 200 modeline yönelebilirim.

Scott Speedster 20 bulmak daha çetrefilli , 2019 siyah modeli daha güzel 2020 modelinden. Onu araştırıyorum... bilgi güncelleyeceğim..
İkinci el neden bakmıyorsun. Heves ile alıp 500 km binmeyen insan çok. Bütçene göre karbon 105 set bile alabilirsin. Kış da geliyor ikinci el düşün derim.
 
Scudo
İkinci el neden bakmıyorsun. Heves ile alıp 500 km binmeyen insan çok. Bütçene göre karbon 105 set bile alabilirsin. Kış da geliyor ikinci el düşün derim.

Selam , o kısma da bakmaya başladım ... Açıkçası sahibinden sitesini biliyorum birtek , 54cm scultura 300 ve/veya Scott Speedster 20 gözünüze çarparsa haber verirseniz sevinirim.

Teşekkürler :)
 
yaklaşık 3 gündür scultura 300 e stok haliyle biniyorum.

Sele hiç de fena değilmiş şuan değişimin keyfe keder olduğunu düşünüyorum.

Tiagra vites sistemine gelince " 34*28 dişli oranlarıyla ben tırmanabilirim, düz yolda ve yokuş aşağı bol kadansla en yüksek vitesin 50*11 yerine 50*12 dişli kombinasyonu ile sürülmesi handikapını tolere edebilirim diyen biri için değiştirmeye gerek olmadığını değerlendiriyorum. Saat gibi çalışan bir sistem, çok güzel vites geçişleri var.

Gidon ve Gidon boğazının da değişimi keyfe keder.

Amma fren bacakları kesin değişecek hiç sevemedim Ultegra 6800 fren bacakları ile çok fazla fark var tektro frenler tutmuyor gibi hissediyorum.

Jant seti değiştirilmesinde yarar var. Beklemekten kaynaklı korozyona uğramış, akort sorunları vardı çözüldü ama üzerindeki vidalar biraz sorunluydu genel itibariyle ağır, örgüsü tellerin gereksiz temasında kaynaklı sıkıntılı geldi bana. ilk değişimi 35 mm jant setine geçmek için yapmıştım şuan farkı hissedebiliyorum değişimin gerekli olduğunu düşünüyorum.
 
Hepinize bilgi paylaşımınız için teker teker teşekkür ediyorum. Ben ikisinden birini aldığımda uzun süre grupset veya jant değişimi yapmayacağım. Scott da fren konusunda dual pivot tektro olması avantaj gibi. Tabii tektro nun shimano rakipleri kadar iyi olup olmadığını bilemiyorum.

Özellikle hızlanmalarda ve tırmanışlarda olabildiğince rijit bir kadro arayışım var .
Bu hafta bayiileri arayıp/gezip hem bilgi hem fiyat konularında görüşeceğim. Gelişmeleri aktarırım buradan.


Özellikle hızlanmalarda ve tırmanışlarda olabildiğince rijit bir kadro arayışım var .

eğer bu kriter çok önemli ise alternatiflerini tekrar gözden geçirmenizde fayda var.
Bunun için 2. el karbon kadro aramanız daha iyi olacaktır. Aluminyum kadrolar, karbona göre daha fazla esner.
 
  • Beğen
Tepkiler: TatanQa_tr
yaklaşık 3 gündür scultura 300 e stok haliyle biniyorum.

Sele hiç de fena değilmiş şuan değişimin keyfe keder olduğunu düşünüyorum.

Tiagra vites sistemine gelince " 34*28 dişli oranlarıyla ben tırmanabilirim, düz yolda ve yokuş aşağı bol kadansla en yüksek vitesin 50*11 yerine 50*12 dişli kombinasyonu ile sürülmesi handikapını tolere edebilirim diyen biri için değiştirmeye gerek olmadığını değerlendiriyorum. Saat gibi çalışan bir sistem, çok güzel vites geçişleri var.

Gidon ve Gidon boğazının da değişimi keyfe keder.

Amma fren bacakları kesin değişecek hiç sevemedim Ultegra 6800 fren bacakları ile çok fazla fark var tektro frenler tutmuyor gibi hissediyorum.

Jant seti değiştirilmesinde yarar var. Beklemekten kaynaklı korozyona uğramış, akort sorunları vardı çözüldü ama üzerindeki vidalar biraz sorunluydu genel itibariyle ağır, örgüsü tellerin gereksiz temasında kaynaklı sıkıntılı geldi bana. ilk değişimi 35 mm jant setine geçmek için yapmıştım şuan farkı hissedebiliyorum değişimin gerekli olduğunu düşünüyorum.
Peki hıımmmms aynı "pişmanlığı" pinarello kadro için yaşamayacağından eminmisin. Çok boş harcamalar yapıyorsun gibi geliyor bana. Verimi yüzde on bile arttıracak harcamalar değil. Bir tatmin olayımı, bir boşluk halimi. Oysaki fiziki gelişim daha önemli. Bana hayır öyle değil diyemezsin. 260 km yi 18 saatte almak iyi bir sonuç olmadı. Evet biraz zorbaca konuşuyorum ama senin hoşgörü ve anlayışına güveniyorum.
 
@mehmetsunu abim haklısın forumda kadronun muhabbeti bile geçmiş ben onları görmemiştim foruma biraz ara verdim biliyorsun durumu öğrenince Kadroyu iade etmek istedim edemedim hemen göndermişler ama ben çok sevdim gerçekten yarın topluyoruz Ramazan ustanın dükkanda bakalım inşallah sıkıntısız olacak sculturayı da satıyorum alıcısı var bakalım çok maliyet etkin bir hareket olmadı ama hareketimin arkasındayım

18 saatlik sürüş gelince (15 saat 45 dk. 😁)
Strava verisi aşağıda rüzgar çetin güneş tepede formuzluk hat safhada 6 kg sırt çantası 2 kg bisiklette yük extra 8kg var geceye kalınca 45 dk Keskin'de bekledim zaten 🥴
(link)
Screenshot_20200929_155640.jpg
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: mehmetsunu
@undefined Hocam 54 kadroysa scultura görüşelim :kahve:
 
Selam , o kısma da bakmaya başladım ... Açıkçası sahibinden sitesini biliyorum birtek , 54cm scultura 300 ve/veya Scott Speedster 20 gözünüze çarparsa haber verirseniz sevinirim.

Teşekkürler :)
Bütçe ne kadar , iç bacak boyun ve boyunu söyleyebilir misin
 
Ben de 2 haftadır Scott Speedster 10 kullanıyorum, bütçeniz elverirse tavsiye ederim. Ben sıfır aldım ve çok memnunum. Merida konusunda fikrim yok ama üç aşağı beş yukarı benzer bisikletler. Bazen gözü karartıp aksiyona geçmek daha iyi oluyor ben öyle yaptım yoksa işin içinden çıkılacak gibi değil 😃
 
Bütçe ne kadar , iç bacak boyun ve boyunu söyleyebilir misin

Bütçe 8 - 9k sıfır için bütçe düşünüyorum. 183cm boyum , 81cm iç bacak boyum. Merida scultura serisinde M/L (54cm) uygun görünüyor.

Ben de 2 haftadır Scott Speedster 10 kullanıyorum, bütçeniz elverirse tavsiye ederim. Ben sıfır aldım ve çok memnunum. Merida konusunda fikrim yok ama üç aşağı beş yukarı benzer bisikletler. Bazen gözü karartıp aksiyona geçmek daha iyi oluyor ben öyle yaptım yoksa işin içinden çıkılacak gibi değil 😃

Katılıyorum hocam , Ekim ayına bir girelim Scott SS 20 - 2019 modeli 54cm olarak bulursam bir bayii den masaya oturacağız gibi. Sadece Tiagra 4700 setin yanında Tektro fren kaliperi kullanılmasını anlayamadım , tiagra fren kaliperi suya mı düştü yoksa scott da maliyetten mi kısıyor :(

Bu arada eklemem gerekir ki ; kadro arayışım endurance .. rahatlık önemli , aslında Merida endurance 4000 serisi endurance kadro konusunda ödüllü .. (link)
 
@TatanQa_tr
ATEK'te ve erdoğanlar'da 54 kadro vardı satılmadıysa. Atek'in sitesini kontrol ettiğimde stokta gözüküyordu. Bir bakın isterseniz. Link paylasamıyorum ama sahibinden'de bayagı temiz ss10 vardı. Ona da bakabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: TatanQa_tr
Evet ben de görmüştüm ilanı; temiz bisiklete benziyordu
 
  • Beğen
Tepkiler: TatanQa_tr
Güncelleme yapayım , bu konuda boş durmuyoruz :)

Bayiilere gitmeden telefonda çoğuna sordum ve malesef stok yok. 2021 modeller bekleniyor cevabı alıyorum. Kim bilir piyasaya kaçtan girecekler , döviz kurları iyice rekor tazelerken aynı fiyattan gelmesini beklemek hayal .

Online sitelerden araştırıyorum , Aslı bisiklette scultura 300 var ancak sadece 50cm kadro kalmış.. Scultura 200 var 54cm kadro ama Sora setli. Tiagra olması tercihim olur ... Yine de belki 200 modeline yönelebilirim.

Scott Speedster 20 bulmak daha çetrefilli , 2019 siyah modeli daha güzel 2020 modelinden. Onu araştırıyorum... bilgi güncelleyeceğim..
Aynısını bende araştıyorum 8500 gibi fiyatı var.Tiagra setli İmiş diğer özelliklerini tam bilmiyorum endurance kadroya sahip 9.5 kilo civarı .
 
  • Beğen
Tepkiler: TatanQa_tr
Bütçe 8 - 9k sıfır için bütçe düşünüyorum. 183cm boyum , 81cm iç bacak boyum. Merida scultura serisinde M/L (54cm) uygun görünüyor.



Katılıyorum hocam , Ekim ayına bir girelim Scott SS 20 - 2019 modeli 54cm olarak bulursam bir bayii den masaya oturacağız gibi. Sadece Tiagra 4700 setin yanında Tektro fren kaliperi kullanılmasını anlayamadım , tiagra fren kaliperi suya mı düştü yoksa scott da maliyetten mi kısıyor :(

Bu arada eklemem gerekir ki ; kadro arayışım endurance .. rahatlık önemli , aslında Merida endurance 4000 serisi endurance kadro konusunda ödüllü .. (link)
8000 9000 alü tiagra sete verilir mi temiz 105 karbon alırız bakayım biraz.
 
8000 9000 alü tiagra sete verilir mi temiz 105 karbon alırız bakayım biraz.
İnşallah hocam buluruz. Piyasa iyiye gitmeyecek , bu yıl alıp uzun süre üzerinde tepinmek amacım .
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
Özellikle hızlanmalarda ve tırmanışlarda olabildiğince rijit bir kadro arayışım var .

eğer bu kriter çok önemli ise alternatiflerini tekrar gözden geçirmenizde fayda var.
Bunun için 2. el karbon kadro aramanız daha iyi olacaktır. Aluminyum kadrolar, karbona göre daha fazla esner.

Bisikletin rijitligini sadece yapıldığı malzeme belirlemez. Geometrisi ve mühendisliği de bir o kadar önemlidir Alüminyum bir bisiklet karbon olandan cok daha rijit olabilir. Fakat bunu başarmak icin daha fazla materyal kullanılması gerektiğinden biraz daha ağır olabilir. Karbonla alüminyum arasındaki en büyük fark yoldaki titreşimleri sönümleme kalitesinde belli oluyor.
 
Bisikletin rijitligini sadece yapıldığı malzeme belirlemez. Geometrisi ve mühendisliği de bir o kadar önemlidir Alüminyum bir bisiklet karbon olandan cok daha rijit olabilir. Fakat bunu başarmak icin daha fazla materyal kullanılması gerektiğinden biraz daha ağır olabilir. Karbonla alüminyum arasındaki en büyük fark yoldaki titreşimleri sönümleme kalitesinde belli oluyor.
Ek olarak hızlanma ve esnemezlik gibi dertler varsa, kadro konuşulup jant seti konuşmamak, stok jantlardan büyük beklentilere girmek de olmaz. Anlık hızlanmalarda, sprintlerde, yokuşta ayağa kalktığınızda ilk esneyen jant olacaktır. Ki sürüş hissiyatında da jantların etkisi çok çok büyük.
 
Hafta sonu SS20 ile ilk defa 8 saat ve 180km sürüş yaptım 2500mt tırmandım, daha önceki max sürüşüm 100km civarındaydı. Artık kesinlikle söyleyebilirim ki, deneyim ya da antreman fazla değilse 50-34/11-32 müthiş oran her talebe cevap veriyor. Genel olarak tiagra set de benim gibi haftada 150-200km yapan ve sanırım ortalama 150-200w üretebilen birisi için gayet yeterli diye düşünüyorum. (watt değerlerinden emin değilim yakında trainer alarak öğreneceğim, o da ne kadar doğru olur bilmiyorum elite misuro b+ sensör ile ölçeceğim)
Tektro fren bacakları kesinlikle kötü değil ancak pabuçlar bir tık kaliteli ile değiştirilebilir (ben henüz değiştirmedim). Stok jant setinin akıcılığı da gayet iyi ama biraz ağır, esneme var mı ya da ne kadar var anlayacak kadar tecrübem yok. Stok lastikler sağlam ama yuvarlanma direnci fazla. Stok sele konusunda ise emin değilim, ama bike fite giderek kendi ölçümü öğrendikten sonra değiştireceğim sanırım çünkü 180km de bacaklarımdan çok malum bölge acı verdi.

Bu gözlemlerle birlikte, 3000km sonunda kendi planımı anlatayım;
1- Jant setini değiştir (karbon)
2- Jant seti ile beraber düzgün lastik al
3- Fren pabuçlarını jant set ile beraber mecbur değiştir
4- Seleyi değiştir
5- Bütçe olursa fren bacaklarını değiştir
 
Hafta sonu SS20 ile ilk defa 8 saat ve 180km sürüş yaptım 2500mt tırmandım, daha önceki max sürüşüm 100km civarındaydı. Artık kesinlikle söyleyebilirim ki, deneyim ya da antreman fazla değilse 50-34/11-32 müthiş oran her talebe cevap veriyor. Genel olarak tiagra set de benim gibi haftada 150-200km yapan ve sanırım ortalama 150-200w üretebilen birisi için gayet yeterli diye düşünüyorum. (watt değerlerinden emin değilim yakında trainer alarak öğreneceğim, o da ne kadar doğru olur bilmiyorum elite misuro b+ sensör ile ölçeceğim)
Tektro fren bacakları kesinlikle kötü değil ancak pabuçlar bir tık kaliteli ile değiştirilebilir (ben henüz değiştirmedim). Stok jant setinin akıcılığı da gayet iyi ama biraz ağır, esneme var mı ya da ne kadar var anlayacak kadar tecrübem yok. Stok lastikler sağlam ama yuvarlanma direnci fazla. Stok sele konusunda ise emin değilim, ama bike fite giderek kendi ölçümü öğrendikten sonra değiştireceğim sanırım çünkü 180km de bacaklarımdan çok malum bölge acı verdi.

Bu gözlemlerle 3000km sonunda birlikte kendi planımı anlatayım;
1- Jant setini değiştir (karbon)
2- Jant seti ile beraber düzgün lastik al
3- Fren pabuçlarını jant set ile beraber mecbur değiştir
4- Seleyi değiştir
5- Bütçe olursa fren bacaklarını değiştir
Hocam hangi yıla ait ss20 kullanıyorsunuz?Bende düşünüyorum.Birde alacağım bisiklet 8445 TL 2019 Scott spesdeer20 .Sizce nerden uyguna alabilirim?Bu fiyata değer mi?Kesin olarak düşünüyorum.Boyum 187 .56 kadro uyar mı?Teşekkürler
 
Bu gözlemlerle 3000km sonunda birlikte kendi planımı anlatayım;
1- Jant setini değiştir (karbon)
2- Jant seti ile beraber düzgün lastik al
3- Fren pabuçlarını jant set ile beraber mecbur değiştir
4- Seleyi değiştir
5- Bütçe olursa fren bacaklarını değiştir
Şahsi tavsiyem burada sıralamayı 4 - 5 - 3 - 2 - 1 yapın ;)
 
Geri