Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Sedona 321 gidon, oturma pozisyonu, rüzgar direnci ve hız üzerine

@ferhat bölükbaşı

Kadronun üst borusu 56cm.
Tam bana göre kadro :)
 
Scudo
Evren lastiğin deseni kadar ne kadar hava basıldığı da çok önemli. Madem kondordan ödün vermeye razısın, şöyle en az 80-90 psi hava basabileceğin düz bir lastik alabilirsin. Toprakta ve yağmurdaki performansı pek kafana takma, çünkü sport contact gibi bir lastik aldığında pek yoldan çıkmak istemeyeceksin ;)

Pedal konusunda da ufak bir hatırlatma yapayım, kilitli pedalla sürüş yaparken pedal yukarıya doğru çekilmez. Kilidin amacı 360 derecelik dairesel haraketi daha smooth yapabilmek. Ayak yukarıya doğru haraket ederken kendi ağırlığını taşıması fazlasıyla yeterli.
 
Lastikle ilgili bilgileri aklımda bulunduracağım, seçim aşamasında belirttiğiniz basınç aralığını da göz önünde bulunduracağım.

Kilitli pedalın amaçlarından biri yukarı çekmeyi sağlaması olarak biliyorum. Ayağın kendi ağırlığını taşıyacak kadar yukarı kuvvet uygulamak yeterli olsa kilitli pedala ihtiyaç olmazdı veya performanstan ziyade sadece ayak pedaldan kaymasın gibi bir amaçla kullanılıyor olurdu diye düşünüyorum. Ben uzman değilim elbet, yanlışım varsa daha bilgili tecrübeli arkadaşlar düzeltirler. Ancak yarış videolarında da görüyorum, adamlar kilitli pedal kullanmalarına rağmen pedalı yukarı çekerken ayakları pedaldan çıkabiliyor, artık nasıl bir güçle ayağı yukarı çekiyorlarsa. Sizin kilitli pedalda önemli bir fark görmemeniz belki yukarı çekme üzerine fazla antreman yapmamanızdan, bu kasları geliştirmemenizden kaynaklanıyor olabilir. Ben aşağı basmada olduğu gibi yukarı çekmede de düzenli olarak kuvvet uygulanıp kaslar geliştirilirse uzun vadede alınan verimin artacağını düşünüyorum.

Shimano M520 pedal ve MT33 ayakkabıyı bugün aldım ve kullanmaya başladım. Hava rüzgarlı olduğu için net bir karşılaştırma yapamıyorum ancak 1 saatte 25.2 km/s ortalama yapabildim. Rüzgarsız bir havada 1 saatte 26 km/s'in üzerine çıkabileceğimi düşünüyorum. Hıza şu aşamada mucizevi bir katkısı olmasa da, zaten bunu beklemesem de, yine de 1-2 km/s civarı katkı sağlayabilir gibi hissetim. Hıza sağlayacağı katkının dışında ayakkabının pedalla bütünleşmesi, ileri gitti geri geldi sağa sola kaydı pedaldan havalandı gibi dertleri ortadan kaldırması büyük rahatlıkmış, konfor anlamında çok faydalı buldum.

Biraz takma çıkarma alıştırması yapmak gerek ama. Cep telefonunun kulaklığıyla uğraşırken sürerken yapmayayım da kenarı çekeyim dedim, demez olaydım. Pedalı tamamen unutmuşum, kaldırıma 90 derecelik açıyla yatay geçiş yaparak siftahı yapmış oldum :) Böylece düşer miyim düşmez miyim ne zaman düşerim gibi sorular da yanıtlandı, merak ettiğimiz bir şey kalmadı :p
 
Evren senin videolarda izlediğin adamlar bu işi profesyonel olarak yapan sporcular. Onların amacı en yüksek performansı elde etmek. Dediğin gibi profesyonel pedalın kilidini açacak kadar yüksek kuvvet uygulayabiliyorlar. Biz bu işi spor olsun diye yapıyoruz. Şahsen benim için önemli olan verimlilik ve güvenli olması. Zaten bunun için bir tarafı SPD bir tarafı platform pedallardan almıştım. Çok şükür ki şimdiye kadar da hiç düşmedim. Ama kilitli pedal ile düşen birisini görmüştüm, ve dışardan bakılınca cidden çok komik görünüyor :)

Yukarı çekme konusunda gelince, pedalın kilitli yada kilitsiz olsun, 360 derece boyunca yumuşak ve düzenli olarak pedala güç uygulamak çok önemli. Buna karşın en büyük kuvveti saatin 1 yönü ile 5 yönü arasında pedala uygulayabiliyorsun. Zaten hemen sonrasında da diğer pedal aynı pozisyona geliyor. Yani kilidin amacı bir taraf aşağıya basarken diğer bacağınla pedalı yukarıya çekmek değil, sadece geçişi daha smooth hale getirmek.

Kilitli pedala alışmak için yapabileceğin en güzel çalışma - tabi düz ve açık bir yol bulduğunda - ayaklarından birisini tamamen pedaldan kaldırıp tek ayakla ilerlemek. Sahil yolunda bu çalışmayı çok yapmıştım ve bir müddet sonra cidden pedal çevirişim daha yumuşak ve devamlı hale gelmişti. Şiddetle tavsiye ederim
 
  • Beğen
Tepkiler: Evren Uyanık
Maşa borusunun fazlalığını da aldım, pek yakışıklı oldu.

http://www.evrenuyanik.com/bisikletforum/sedona321-7.jpg

http://www.evrenuyanik.com/bisikletforum/sedona321-3.jpg http://www.evrenuyanik.com/bisikletforum/sedona321-4.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Devrim Uyanık
https://lh4.googleusercontent.com/-PhWiBLYoRTQ/UX6suUTrq0I/AAAAAAAADIE/HhCjVkfgjok/w902-h601-no/Kirklar+Turu+-+2


sedona 321 de değişiklik yaptım....
 
@Evren Uyanık

Şu ön tarafta duran şey telefon koymak için falan mı yoksa kilometre saati mi?
Note 2 kullanıyorum ve onu taşımak için aksesuar arıyorum o yüzden sordum.
 
Büyük fotoğrafta net olarak görünen aksesuar telefon kılıfı. Bisiklet ürünleri satan yerlerden veya eBay'den benzerlerini bulabilirsiniz.
 
Geri