@oenaj
Detaylı inceliyorsunuz bisikletleri, cevap vermek istedim emeğinize karşılık
340'ın asıl farkı maşa yani amortisör. Ciddi şekilde ağırlığı da etkiliyor. Bunun dışında 3x9 vites tercih edilmiş. 11-34 diye geçiyor rublesi, 34 diş rampalarda çok az fark yaratır 410'a göre.
410 da 11-32 rubleye sahip olmasına rağmen, çok çok daha hafif bir maşaya (düz maşaya) sahip olduğu için rampalarda dezavantajını yok ediyor diye düşünüyorum. Çünkü komple bisiklet ağırlığı olarak daha hafif. Zincirleri de işaretlemişsiniz tabloda; bisikletlerin biri 3x8'li sistem olduğu için 8'li zincir, diğeri 3x9 olduğu için 9'lu zincir kullanılmak zorundaydı.
Lastiklerde ciddi bir fark yok diyebilirim. Çok az farkla 340'taki lastiklerin uzun turlar için daha iyi olduğunu söyleyebilirim.
Gidon, gidon boğazı gibi ekipmanlarda ise 340 daha iyi. Race Face firmasının üst seviye ürünleri değil belki ama sonuçta "marka" ürünlerle toplanmış bir bisiklet haline getiriyor 340'ı. 410'daki düz Sedona ürünleri, bana kalırsa önemsenecek bir fark yok.
Benim en önemsediğim konulardan biri fren. 410'un frenlerini beğenmedim. Komple frenleri değiştirmeye gerek yok, sadece pabuçları değiştirerek önemli performans kazanımı sağlarsınız. 340'taki frenler ise Avid ve çok daha tatmin edici frenler.
Karar sizin. Ben sizin gibi bir tura çıkacak olsam, 410 tercih ederdim. Tabi ufak değişikliklerle beraber
