Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Sedona 781 çatladı

@alp güven
Anlatamadığım nokta şu, normal şartlarda normal kullanımda bu kadro kırılır mı? hayır, peki kırılmaması gereken bir kadro kırılırsa 2 yıl geçti diye boynumuzu büküp oturacak mıyız? Bence satılan maldaki kusurdan kaynaklı bir kırılma varsa isterse 5 yıl geçsin değiştirilmesi lazım.. Ha 5 yıl içinde hatanın kullanım hatası mı yoksa ürün kaynaklı mı olduğunu anlamak zor orası ayrı mevzu, ama en azından bu dile getirilebilir. 2 yıl geçti bizim garantimiz bitti demek işin kolayına kaçmaktır. Araba sektöründe mesela garanti süresi dolmuş olsa bile arabalar firmalalar tarafından geri çağırılabiliyor. Hiç kimse garantisi geçti demiyor. Bisiklette de aynı şekilde olması lazım. Firma Ürünün 2 yıldan sonraki durumuna güvenmiyorsa ben o bisiklete güvenip de elimi sürmem şahsen.
 
Scudo
@Samet Şenel

nası yaa ben gecen sene bizzat sirkecideki magzada ömür boyu diye modeller gosterdi almadım tabi ama öyle bir tabir geçti iyi hatırlıyorum.
 
@kkazim

evet elektronik eşyaları ben 2 sene kullanmak için alıyorum sonra atıyorum yenisini alıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: matrixod
@Goflet

Elektronik eşya ile kadro aynı değerlendirilmemeli derken kullanım sürelerini kastetmedim, elektronik eşya daha kompleks yapıda olup bozulmaya arıza yapmaya daha müsaittir, ancak kadro öyle değil, amacına göre kullanıldığı ölçüde bence bir kadronun kırılmaması lazım, eğer kırılıyorsa ya üretilen kadro kalitesizdir ya da ürün hatalıdır. Televizyon, cep telefonu, bilgisayar arızaları o kadar yaygındır ki hemen herkesin başına gelebilir oldu, sonuçta ürünün hassas yapısından dolayı bu arızalar normal karşılanıyor , öbür yandan ömrü hayatımda bugüne kadar çevremde kadromu kırdım diyeni hiç görmedim. O bakımdan bence normal kullanımda oluşan kadro kırığı rutin bir arızadan öte ayıplı mal kapsamında değerlendirilmeli.
 
@Goflet
yanlış bir yaklaşım
haklarımızı koruyalım

yasal olarak gizli kusur varsa
garanti süresi 10 yıldır

bir bisiklet servisinden alacağın rapor ile
her kaymakamlığın içinde bulunan "tüketici masasına" dilekçe ile başvur
hemen cevap alırsın
haklı isen (ki haklı olduğun anlaşılıyor) lehine karar çıkar
bunu firma göz ardı edemez
olumlu cevap vermez ise
ücretsiz dava açabilirsin. tüketici masasının kararı genel de mahkeme tarafından %100 onaylanır.
bunlar farazi şeyler değil
benim başıma geldi
mesaj uzamasın diye yazmıyorum

bu konuda ayrıntılı bilgiyi tüketici derneklerin internet sitesinden bulabilirsin

(link)

haklarımızı bilmediğimizden
sadece zan ile davranarak hem kendimiz hem de çevremiz zarar görüyor
 
@mustafa akman

Bakın bu bilgi muhteşem oldu :)
 
Ben konu ile ilgili yorumalrı okumadım.görür görmez fikrim sele boru'sunun boyunu kadro'nun ne kadar içine kalacak kadar kullanıyorsunuz.Eğer çok dışarda yani yüzdek kullanıyorsanız,sele arkaya doğru kasar ve çatlar.

Benim görüşüm bu.Yani kullanıcı hatası.Bir çok defa başıma geldi.
 
@sadana

Benim de düşüncem bu yönde.. Üretimde hata bu şekilde olmaz. Üretim hatası sonucu kaynağın bu şekilde çatlaması mümkün değil!!
Giant ve Scott firmaları da 3 - 5 yıl garanti verirken bizim Sedona da cürmü kadar garanti vermiş...
 
@yaminkutlu

Tekrar Merhaba,

Üşenmedim sele borusunu ölçtüm. Sele AMOEBA Alu, 37 cm uzunluğunda ve 31.6mm çapında. Sele borusunun sadece 20 cm'si kadronun dışında. 17 cm kadro içinde ve limit çizgisinin 8 cm yukarısında kullanıyorum. Bu durumda teziniz hala geçerlimi acaba?
 
@laleoglu

Özür dilerim.Amacım sizi irrite etmek değil.Madem öyle diyorsunuz öyledir ama bir kadronun da tam o noktadan çatlamasına başka ne sebep olmuş olabilir ki? Nasıl bir zorlamaya geldi de o noktadan çatladı? Ben yaklaşık 10 yıldır kaynakçıyım. Bir kaynağın bu şekilde durduk yere çatlamasını aklım almıyor.

Bagaj kullanıyorsanız bagaja koyduğunuz yük de buna sebep olmuş olabilir...
 
@yaminkutlu

Merhaba,

Bisikletimde bagaj da kullanmıyorum!? Bisiklet üzerinde taşınan tek şey benim. İşin kolayına kaçarak hemen '' bundan dolayı olmuştur'' veya '' kullanacı hatası işte'' demek, pek olgun bir davranış olmuyor. Hele ki bu konuda elinizde bir done yoksa!? ( bu konuda bu sözlerim sadece size değil sizden hemen önce iddiada bulunan SADANA arkadaşımız içinde geçerlidir)
Sizin gibi beni tanıyan pek çok kişi de ( bir tanesi de sizin gibi yıllaın kaynakçısı!) aynı soruyu soruyor zaten. Bu çatlak için maalesef bir cevap yok. Aklıma gelen tek şey metal yorulması ki bu kadar çabuk olması benide düşündürüyor.
Başka bir neden de (bence) üst borunun yeteri kadar geniş çaplı olmaması. Ayrıca yanal kuvvetler için çok dirençli olmadığı kanısındayım (kadroyu gördüyseniz hatırlarsınız) Bu durumda sorunun kullanıcının ağırlığı, alttan ve yandan gelen vibrasyonun sonucu olduğunu düşünüyorum. Bu seneki kadrolara baktığımda SEDONA üst boruda belirgin bir genişleme göstermiş. Ayrıca sitelerinde söylendiği gibi üst boruyu esnemezlik için 1 cm uzatmışlar. Bunları üst üste koyduğunuzda dizayn hatasının getiridiği hatalı üretim sonucuna ulaşabiliriz. Ben bu kadroyu alırkende kilo veya boy sınırı ya da kullanım alanı için bir takım uyarılar almadım. Bu kadro mtb içindi ve ben bunu ilk mesajımda da nasıl kullandığımı açık açık belirtmiştim zaten.
 
@laleoglu

Bu denli çıkışmanıza anlam veremedim.Size göre işin kolayına kaçmak gibi görünse de biz burada önceden de yaşanmış olayları baz alarak cevap yazdık. Böyle bir problemi kim yaşasa ona kaç kilo olduğu sele borusu kullanımı vb. sorular sorulması gayet normal! Siz de çıkışmak yerine görüşlerimize cevap verebilirdiniz!

Sedona'yı aşağılayıp siz haklısınız dememiz sizin için daha doğru ve olgun bir davranış mı olacaktı?
Malzemenin yorulmasından bahsetmişsiniz. Malzemenin yorulması için sizin o kadroyu ciddi zorlamanız gerek. Zorlamadım dediğiniz için bu fikri de eleyin.

Sizi tanımıyorum ve bisikleti nasıl kullandığınızı da bilmiyorum.Sizce siz bahsettiğiniz doneleri belirtmemişken bizim bu yorumları yapmamızın neresi yanlış anlamış değilim. Doneleri siz vereceksiniz ki biz de ona göre yorum yapacağız.
 
İşin açığı o çatlak asimetrik bir çatlak olduğu için kullanıcı hatası olma ihtimali yüksek bence.Kullanıcı hatası tanımı çok geniştir bunu belirteyim öncelikle... illa ki padala bastığınız anda oluşmak zorunda değil bu çatlak.Diyelim kadro daha önce yere düşmüştür bir bölge darbe almıştır bakarsınız bir şey göremeyebilirsiniz ama darbeden dolayı hasar oluşup üzerindeki yük arttıkça da çatlak oluşturabilir. Garantisi bitmiş bir kadronun değiştirilmemesi üzerine nasıl bu kadar "haklıyım" havasında konuşuyorsunuz bunu da anlayamadım. Yani madem scottın giantin v.s yaptığı gibi garanti bitmiş olmasına rağmen kadro değişimi yapmasını istiyorsunuz o zaman o markaları kullanacaksınız.Nihayetin scott satıyor 1000 TL ye bir kadroyu Sedona satıyor 200 TL ye nasıl olurda birebir aynı hizmeti.Scott-Trek-Giant övenlere de cevabım kadro maliyetinin 2 fiyatına benden kadro alın sorgusuz sualsiz bende değiştiririm kadrolarınızı...
 
Öncelikle geçmiş olsun.Kadronuzda oluşan çatlak asimetrik bir çatlak olduğu için kullanıcı hatası olma ihtimali yüksek. Gerçi burada kullanıcı hatası teriminin çok geniş olduğunu hatırlatmamda fayda var.Mesela bisiklet düşmüş olabilir ve bir noktadan darbe almış olabilir ilk anda bakarsınız bir şey göremeyebilirsiniz ve sonra kullanım esnasında üzerinde yük arttıkça da bu çatlağa sebebiyet vermiş olabilir. Ayrıca resmi garantisi süresi bitmiş bir ürünün verdiği arıza sonucu değişim kesin değildir yani firma insiyatifindedir. İsterim ki keşke değişseler ama nihayetinde kadronun fiyatı belli firmanın büyüklüğü belli.Bu kadronun değişimi zorunlu değil ki bunu Sedona gibi bir firmadan istiyorsunuz.
Madem böyle bir hakkınız olduğunu düşünüyorsunuz o halde kadro maliyetinin 2-3 kat üzerinde kadro satan büyük firmalardan almanız gerekmekte... ki değişim hakkınız olsun.
 
@reha genç

Yanlış anlaşılacağını biliyordum uzun uzun yazmak istemedim. ülkemizde birçok insan sırf marka diye en iyisine ihtiyaç duymadığı halde hatta altındaki kadronun ne olduğunu bilmeden 5-10 bin veriyorlar ya bisiklete sözüm ona... ;) Marka anlayışı yani.Sedonayı boya scott yaz farkı anlayamadığı halde binen scottçılardan bahsediyordum orada.
 
@yaminkutlu
Sizin neden bu kadar ateşli bir yazı yazdığınızı anlayamıyorum. Yorumuzda da dediğiniz gibi o zaman durumumu anlayabilmek için bana soru sorun, kısa yoldan yaftalamayın. İthamda (kullanıcı hatası diyerek)bulunuyosunuz ama ben bu yaklaşımın hoş olmadığını belirttiğimde üslubunuz sertleşiyor. Tarafınızdan beni bir polemiğin içine çekme çabası görüyorum. Ayrıca beni üzdüğünüzü düşünerek özür dilerken yaptığınız yanlışı belirttiğimde sert bir üsluba dönüyorsunuz. Sizde bir karşıklık sezinliyorum.
İkincisi konu ile ilgili diğer yazılarımı okusaydınız zaten markayı kötülemenin hoş olmayacağını belirtirken sizden bu markayı aşağılamanızı bekleyemem. Zaten kimseden de böyle bir talebimde yok. Firma kadromu değiştirir veya değiştirmez ama bir önceki sayfada da yazıldığı gibi yasal haklarımı gayet iyi biliyorum. Bu durumda kendi kendinize iş çıkarmayın lütfen. Bence bu hakları sizde okuyun belki bir gün lazım olabilir ve durumunuzu buraya yazmak zorunda kalabilirsiniz. Kim bilir?
Buraya yazarken kimseden bir yorum talep etmedim zaten. Hoş sizden de. Burası forum ortamıdır. Amaç bilgilendirmedir. Kimseyle çatışmak adına veya canımı sıkmak adına burada değilim.
Ben ne bir kimseyi ne de firmanın kendisini kötülemezken kimsenin benide yaftamaya hakkı yok. Bir şey öğrenmek isteniyorsanız kibarca sorulması yeterliydi. Yoruma gerek bırakmayacak tüm izahıtada vermiştim ama sanırım okumadınız!?
Sizin ve Matrixdod arkadaşın ne iş yaptığınızı bilmiyorum ama konu ile ilgili uzmanlığınız dikkatimi çekti. Gördüğüm kadarıyla ikinizde İzmir'de yaşıyorsunuz.Sizi ve o arkadaşı kadroyu analiz etmeniz için İzmir Küçükyalı Sahil bulvarındaki PARKUR BİSİKLET'e bekliyorum. Kadro hala burada. Değerli yorumlarınızı aldıktan sonra yine burada forum ahalisi ile paylaşmanızı rica ediyorum. Sanırım bu şekilde iki tarafın birbirine eziyet etmesini de önlemiş oluruz. Bu konuda değerli yardımlarınızı benden esirgemezseniz sevinirim.
Saygılarımla,
 
şase numarası diye bişey var onu yapıcak kadar büyük bir riske deymez bence
 
Geri