Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Sedona 781 çatladı

@laleoglu

Ben bu tartışmanın uzamasını istemiyorum. İşinizi yasal yollardan çözün. Konu açarken de yasal olarak ne yapmanız gerektiğini sorun. O yönde cevaplar alırsınız. Şikayet etmeniz gereken makam forum değil. Sizin çıkışmalarınız üzerine savunmamı yaptım. Sizi yada Sedona'yı savunacak değilim. Savunmadım da...

Saygılarımla...
 
  • Beğen
Tepkiler: matrixod
Scudo
tüketici hakları
bu vesile ile bilgilerimi yeniden gözden geçirme fırsatı buldum
sonuç şu
eğer satıcı
kusuru gizlemiş ise
zaman aşımı yoktur

10 yıl demiştim
ama süresizmiş
yapmamız gereken
kadroarızası gizlenmiş olduğunu bir servis raporu ile ispat etmek
bunu yapabilirsek
paranın tamamını alırsın
bu rapor temin edilemez ise
gerisi boş laf olur

saygılarımla


ayrıntıya gelince (kırmızıya dikkat)
ilgili yasa
(link)

Madde 4/A - (Ek madde: 06/03/2003 - 4822 S.K./5. md.)

Sağlayıcı tarafından bildirilen reklam ve ilanlarında veya standardında veya teknik kuralında tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da yararlanma amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren hizmetler, ayıplı hizmet olarak kabul edilir.

Tüketici, hizmetin ifa edildiği tarihten itibaren otuz gün içerisinde bu ayıbı sağlayıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda, sözleşmeden dönme, hizmetin yeniden görülmesi veya ayıp oranında bedel indirimi haklarına sahiptir. Tüketicinin sözleşmeyi sona erdirmesi, durumun gereği olarak haklı görülemiyorsa, bedelden indirim ile yetinilir. Tüketici, bu seçimlik haklarından biri ile birlikte 4 üncü maddede belirtilen şartlar çerçevesinde tazminat da isteyebilir. Sağlayıcı, tüketicinin seçtiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.

Sağlayıcı, bayi, acente ve 10 uncu maddenin beşinci fıkrasına göre kredi veren, ayıplı hizmetten ve ayıplı hizmetin neden olduğu her türlü zarardan ve tüketicinin bu maddede yer alan seçimlik haklarından dolayı müteselsilen sorumludur. Sunulan hizmetin ayıplı olduğunun bilinmemesi bu sorumluluğu ortadan kaldırmaz.

Daha uzun bir süre için garanti verilmemiş ise, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile ayıplı hizmetten dolayı yapılacak talepler hizmetin ifasından itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir. Ayıplı hizmetin neden olduğu her türlü zararlardan dolayı yapılacak talepler ise üç yıllık zamanaşımına tabidir. Ancak, sunulan hizmetin ayıbı, tüketiciden sağlayıcının ağır kusuru veya hile ile gizlenmişse zamanaşımı süresinden yararlanılamaz.
Ayıplı hizmetin neden olduğu zararlardan sorumluluğa ilişkin hükümler dışında, ayıplı olduğu bilinerek edinilen hizmetler hakkında yukarıdaki hükümler uygulanmaz.

Bu hükümler, hizmet sağlamaya ilişkin her türlü tüketici işleminde de uygulanır.
 
Arkadaşlar bence markayı bu kadar kötümsemeyin bu kadarda ön yargı ile davranmayın.
bazı arkadaşların dediği gibi burası türkiye ve türk malı bisiklet kullanıyorsunuz.
ve sedona 2 yıl resmi garanti veriyor.
Bana sorarsanız uygun bir dille konuşursanız (ömer bey)size yardımcı olucaktır.
size sorum olucaktı ,
Eğer bisikletin sele borusu hafifletmek için çok kısa kestiniz mi?
kestiyseniz ucununda tam kaynak yerine denk gelmesi kaynap yerinden çatlamasına neden olur
benim bu şekilde rasladığım 3 bisiklet vardı hafifletmek için sele borusunu çok kısa kesenler ve tabi aynı yerden çatlatanlar.

krona gelirsek arkadaşlar kron en lakayit çalışan firmadır. (şahsi fikrim)
herhangi bir modeli katalogtaki segmentlerin aynısıyla alamassınız.
kron rocket mesela
kimilerinden vitra bogaz kimilerinde farklı marka ;)

size son tavsiyem aslı bisikletten ömer beyi bulun uygun bi dille anlatın yardımcı olucağını tahmin ediyorum.
 
Asıl soruyu sormayı unuttum siz bisikleti izmirden bayiden mi aldınız ?
bayisinden aldıysanız bayinin uğraşması gerkiyor.
 
@Ali Emrah AYYILDIZ

Merhaba,
Kesinlikle hafilik ile ilgili bir takıntım yok.Bu nedenle sele borusunu kesmedim zaten. Boyum 170cm. Elimdeki sele borusu 37 cm ve 17 cm içeride kalıyor. Limit çizgisi çok aşağılarda kalıyor yani.
Bahsettiğiniz kişi ile ( Ömer Bey) ilk irtibatı e-mail yolu ile kurdum zaten. Daha öncede belittiğim gibi dürüstçe kadromun garanti süresini 3-4 ay geçtiğini belirtere durumu fotoğrafla izah etim. Öncelikle garanti süresinin geçtiğni ve fotolardan da kullanıcı hatası teşhisini koyarak olumsuz cevap verdi. Daha sonra. İzmir'deki bir bayinin tavsiyesi ile Aslı Bisikletten Gürol Beye ulaştım. Kadroyu görmek istediğini söyledi. Kadromu güzelce paketleyerek gönderdim. yaklaşık 16-17 gün sonra yine kullanıcı hatası diyerek olumsuz cevap verdiler.
Ama bu hatanın açılımını yapma zahmetinde bulunmadılar. Çünkü bu platforda da belittiğim savunmamın üstüne bir açıklama getiremediler ve kolay yolu seçtiler. Kadromu talebim üzerine İzmir'deki bir bayi üzerinden geri gönderdiler.
İşin enteresan tarafı ise kadroyu gören bayi bile '' kullanıcı hatası'' ifadesini komik buldu. Bu kesinlikle ''sizden kaynaklanan bir hata değil'' dediler. Bazı arkadaşlar daha kadroyu görmeden hatayı bana yüklemeye çalıştılar ki bayinin bu sözleri aslında onlara verilen bir ''cevap'' diye düşünüyorum.

Bu konuyu Sedona ismini karalamak adına açmadım. Ancak yerli malı bisiklet veya kadroyu satın alarak bu firmaları destekleyen bizlerin olumsuz bir durumda aynı desteği göremeyeceğimizi bir örnekle belirtmek istedim.
 
@Ali Emrah AYYILDIZ

Satın aldığım bayi ile daha önce aldığım ve sonradan kusurlu olduğunu ortaya çıkan ön amortisör için garanti süresi içinde olmasına rağmen sıkıntı yaşadım.Bin türlü bahaneler ile değiştirmemek için elinden geleni yaptı. Israrım sonucunda değitirmeyi kabul etti. Aramızda geçen bir iki tatsız olaydan sonrada buradan alışverişimi kestim. Bu durumu Aslı Bisiklete bildirmiştim zaten. Bu konuda da zaten bayinizle konuşun diye bir zorlamada da bulunmadılar bana.
 
Aslında senin işini kolaylaştırmasını gereken yer satın aldığın yerdir tabi sadece satış yapmayıp servis hizmetide veriyorsa.
biz hem satış hemde servis olduğumuzdan sattığımız ürün geri geldiğinde müşteri toptancıyla muhattap olmuyor servisle muhattap oluyor.
servis numaranı alıp sana kadronun geldiğinde çağırıp sadece değişim ücreti alıp yollaması lazımdı.
ama önceki mesajlarda belirttiğim gibi burası türkiye kimse iş ahlakını bilmiyor malı satana kadar arkasında duruyor , sattıktan sonra yokuşa vuruyor.


@Ahmet LALEOĞLU
 
Yerli olduğu için sedonayı tercih etmeyi doğru buluyorken gerçekten firmadan soğudum. Aynı katagoride olmasada mesela philips marka ses sistemine fazladan amfi bağlayıp zorladım sonuçta subwoofer patladı gönderdim ümitsizce adamlar yenisini bi hafta sonra evime kargoladılar 4 ay sonra apartmandaki elektrik kaçağı yüzünden adaptörüm yandı gönderdim adaptör değişip gelir sandım oysa onlar ellerinde aynı model olmadığı için bir üst modeli kargoladılar.
Daha sonraki alışverişlerimde sürekli daha pahalı olsada philipsi tercih ettim.

Servis en büyük reklam , prestij ve güvenilirlik bence.

Ve ayrıca hemen bırakmayın peşlerini tekrar tekrar arayıp hakkınızı savunun inşallah bir sonuca varmınız dileğiyle...
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet LALEOĞLU
Geçtiğimiz sene 2010 sedone 781 aldım ve axon maşada ufak bir sorun vardı gönderdim bisikleti ücretsiz bir şekilde yaptılar ne oldu bile demediler çok memnun kaldım ancak o sırada disklerime yağ damlatmışlar ve balataya birkez yağ geldimi birdaha iflah olmuyo. Geri gönderdim bizim hatamıs değil kullanıcı hatası deyip yolladılar... ama kalitesine diyecek yok sedonadan çok memnunum... sadece sedonanın tüketiciye birazdaha değer vererek tüketicisini koruması gerekiyor
 
  • Beğen
Tepkiler: Selim Esener
biliyorsunuz ki. marintek ve erdoğanlar bisiklet benim geçen sene scott s60 kadromu s10 ile değiştirdi.
marintek ile görüştüğümde kadronun türkiye şartlarında 2 yıl garantili olduğu fakat benim s60 daki çatlağın 10 sene sonra bile ortaya çıkması halinde değişim yapacaklarını söyledi.çünkü üretim hatası olduğu belli dediler. bu olay bir sene önce oldu.
geçen gün Erdoğanlar b.(Lütfi abi) ile görüştüm. benim kadronun bu sene ki partide geleceğini söyledi.
(yani lütfi abi elindeki kadroyu ben mağdur olmayayım diye bana göndermiş. belki bu sürede satacaktı. müşteri memnuniyeti budur işte. Tekrar teşekkürler.)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali ŞAHİNLER
admalar demekki kadrolarına fazla güvenemiyolar ki ömür boyu garanti vermiyolar
 
Geri