Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Sedona kadroları ve ağırlık konusu hakkında

420 de kilitliasa var ekstradan ? Amortisor var onde galiba tam emin olmamakla beraber .duz masa 410 da. Bence bunlari dusunun hangisi sizin kullanim alaniniza daha yatkinsa onu alin derim. Ben sehirde kullanicam ve turlar icin dusunuyorum ve v fren taraftariyim. Kesinlikle 410 derdim hem fiyat hemde fren sisteminden dolayi

420 de kilitliasa var ekstradan ? Amortisor var onde galiba tam emin olmamakla beraber .duz masa 410 da. Bence bunlari dusunun hangisi sizin kullanim alaniniza daha yatkinsa onu alin derim. Ben sehirde kullanicam ve turlar icin dusunuyorum ve v fren taraftariyim. Kesinlikle 410 derdim hem fiyat hemde fren sisteminden dolayi
 
Scudo
Konu eski kalmış ama bir yanlışı düzelteyim dedim çünkü bu foruma üye olmadan önce google den sedana 610 ağırlığı hakkında arama yapınca direk bu sayfa çıkıyor... Neyse uzun lafın kısası dün gece ikinci el aldığım 3 aylık sedona610 u tarttım ve sonuç olarak bisiklet pedal olmadan ağırlığı 10,5 kg!!! Bu fiyata bu ağırlık müthiş birşey.... Bundan önceki ilk yol bisikletim 40 yaşındaki çelik kadro fucheng (taywan malı) 14,6 kg idi... Sonrası sıfır aldığım ve 1 ay kullanıp disk sesinden ayarından bıkıp 200tl zarar ile sattığım salcano xrs 060 disc bisiklet 13kg idi... Yalancı salcano kadro aliminyum doğru mıknatıs çekmiyor ama maşa aliminyum yazıyor fakat mıknatıs her yerini çekiyor yani çelik maşa ve ağır bisiklet kesinlikle yol bisikletinde disk fren gerek yok çok sinir bozucu bir şey hem ayarı hem cayır cayır fren ve normal kullanırken ki sesi sinir ediyor adamı.... Sedona 610 çok müthiş bisiklet görür görmez insan aşık oluyor...
 
Bu kadroya nasıl bir furş takımı gerekiyor?
 
@Erkin Kalender
Teşekkürler haricimi peki yoksa dahili mi?
 
@Erkin Kalender cevabınız için teşekkür ederim ama anlamadım klavuz derken? Üç çeşit furş yatağından hangisi? Yada bir örnek furş takımı paylaşabilirmisiniz?

(link)

Bu furş takımı Sedona SD991 kadro ve Manitou R7 RLD 80 mm için uygunmudur?

Bu kadro için hollowtech II orta göbek tavsiye edebilirmisiniz?
 
@kocak04
vida klavuzu,
vida sarmal kısmı
yani somunun içindeki adımlar
thread
non thread

gidon boğazı yeni modeller klavuzsuz eskiler klavuzlu
 
Herkese Merhabalar,

Sedona 610'a hakim birisi olarak konuya girmek istedim. Tam 1,5 yıldır Sedona 610 kullanıcısıyım ve şu ana kadar rahatsız olduğum hususlar ve rahatsız olmadığım, memnun olduğum hususlar da oldu bu 1,5 yıllık zaman içerisinde.

Bisikleti 56 kadro olarak aldım. Boyum da 1.78 cm. Çalıştığım mağazada bir tek 56 cm kalmıştı o yüzden aldım. Bike fit ile boy ölçülerini en iyi verim alabileceğim, performansta pedallara en güzel güç aktarabileceğim düzeyde ayarladıktan sonra müthiş oldu. Gelelim kullanımına...

Bisiklet ile 1 yılda 5000 km'nin üzerinde yol yaptım. Bunun çoğunluğunu antrenman kısmında ve geri kalan km'leri commuter olarak yaptım.
Ağırlığı fabrika çıkışlı 10,5 kg
Jantları aliminyum ve yüksek profildir. Zaten 10,5 kg'ın 3 kg'ı buradan geliyor :)
Kadrosu hafif değil ama çok ağır da değil.
Ekipman olarak jant göbekleri de dahil Shimano Claris 3x8 set mevcut.
Drop bar uzunluğu ise 44 cm.
Kadro yapısı Endurance kadrodur. Yani racing kadroya göre vücudunuz için biraz daha insaflı :)
Fren bacakları Tektro'nun düşük seviye fren bacaklarından ibaret ve 5000 km'den sonra durdurma özelliğini yitirip sadece yavaşlatıyor :)

Gelelim vites ekipmanının ne kadar kullanışlı, ne kadar kullanışsız olduğuna.
Claris ekipman var demiştik.
3x8 demiştik. Yeterli mi ?
Yol/Yarış bisikletine yeni başlayan birisi için yeterli ama geliştikten sonra vites sayısının sizi yeteri düzeyde karşılamadığının farkına varacaksınız. Ne gibi ? Bisiklet üzerinde artık geliştiğinizi hissetmeye başlamışsınızdır ve ortama hızınız da 28km/h ya da 30km/h olarak çıkıyordur. Vitesin 8'li olmasının dezavantajı burada devreye giriyor. Hızını ve kadansınızı stabil olarak ayarlamanızda, vitesin 8'li olması biraz zorluyor sizi. Vites sayınız 10'lu olsa çok güzel olacak. Vites sayınızın 8'li olması şu gibi sonuçlar doğuracak:

PERFORMANSTA 2X5 HAFİF GELİRKEN
2X6 ÇOK AĞIR GELECEK
BU DA KADANSTA AYARSIZLIKLARA SEBEP OLACAK.

Vites sayısının 8'li olması bu yüzden biraz üzücü.

Jant setlerini değiştirerek ağırlığı hafifletebilirsiniz.
Bisiklet düşük seviye olduğu için R500 ya da Mavic Aksium önerebilirim jant seti için.
Ekipman bakımından yatırım yapılacak bisiklet değil.
Acemiliğinizi çok güzel yenebilirsiniz bu bisiklette ve sonra daha şık ve üst grup bisiklete geçiş yapabilirsiniz.
Zaten bir kere başlarsanız gerisi geliyor.

Ben ilk aldığımda böyleydi.

12718367_1691368391101480_9112454267738441038_n.jpg

Şimdi ise böyle :)
Boyamadım, mat siyah streç ile kapladım.
Janlar R500 oldu ama daha dün Mavic Aksium'a geçtim.
Ekipman ise yine Claris :)

13921092_1743127889258863_1485618417736696784_n.jpg
 
Bu konuya nasıl geldiğimi bilmiyorum ama o ağırlıklardq olduğunu düşünmüyorum 10-11 arasıdır 10.5-10.6 tahminim 2015 modelini almıştık 2 ay önce kuzenime üzerinde schalwbe lugano lastikler shimano claris jant var (sedonanın kapladığı) iri jantlar çok şık performansı falan gayet akıcı ve hızlı bir bisiklet 1400 - 1500 tlye şuan sıfır yol bisikleti bulamassınız o özelliklere stoğu fazla olduğu için mi bilmiyorum eski modelleri çok rahat bulunuyor.kesinlikle tavsiye ederim alacak olan varsa ağırlığa çok takılmayın sürme fırsatım oldu gayet hızlı bir bisiklet.
 
Bende geçen sene mayıs ayında tamda bu sıralarda almıştım sedonamı 1.5 yıl sonra girip verdiğin geri bildirimler gerçekten işime yaradı kadans konusunda sana katılıyorum. Yalnız benim şöyle bir sorunum vardı bisikleti aldığımda alın borusu ön maşa civarından parke taşta yada özellikle yokuş çıkışlarında çıt çıt diye ses geliyordu(gerçekten sinir bozuyor) aslı bisikletle birkaç telefon konuşması sonrasında izmirde ki sedona servisine götürerek maşamı değiştirttim (karbon oldu) fakat hala arada sırada ön maşadan ses geliyormuş gibime geliyor yokuşlarda velhasıl kelam bisiklet biraz ağır bunu da dediğin gibi profil jantlara veriyorum fakat dönme momenti fazla olduğundan uzun yolda sanki daha az yoruyormuş gibi aero olarak ayrıca yandan rüzgarlarda söve söve sürüyorsunuz. İlk resim geçen sene çekildi.
 

Dosyalar

  • 20160602_141253.jpg
    20160602_141253.jpg
    126,3 KB · Okunma: 28
  • IMG_8421.JPG
    IMG_8421.JPG
    193 KB · Okunma: 27
b twin 900 , giant , scott , merida ,lapirre hep üst seviye bisikletlerinden birini ha aldım ha alacam derken sedona 610 almaya karar verdim iyide sedona ile başladım çünki yol bisikleti sürüş tarzı çok farklı bi şey ayağa kalkıp pedallayınca düştü düşecem nerdeyse 4 bin lira 5 bin lira verip iyiki almadım üst seviye yol bisikleti bu sedona ile alışmam gerek yol bisikletine biraz aldığıma pişman oldum gibi sürüş tarzından dolayı sanırım tecrübesizlikten mtb den yola geçince sanki pişman oldum gibi ama belki alışınca yol bisikletini bırakmıycaz bilmiyorum ilk defa yol bisikleti kullanacaksanız çok paralar verip pişman olmayın başlangıç seviyesi bir bisiklet seçip tecrübe kazanmak çok doğru bir tercih olacaktır ayrıca carbon maşa özellikle istemedim yanal darbelerde kırılma ihtimali olduğu için youtubede bunun videosu vardı dikey darbelerde dayanıklı ama yanal darbelerde zayıf kaldığını öğrendim bellimi olur yana yata yata maşayı dökeriz en iyisi aleminyum ağırlığına gelince bana mtb den sonra hafif geldi çokta hafif değil belki bir kaç donanım değişikliği ile hafifletilebilir jantları değiştirerek özellikle ama bence gerek yol
 
Geri