bir inceleme yazısında okuduğum kadrodaki esneme ile ilgili yazıyı aktarıyorum buraya. belki kullanan arkadaşlar yorumlarını paylaşırlar bizle.
"Asfalt üzerinde katettiğim ilk birkaç yüz metreden sonra, kadronun yerden gelen neredeyse tüm titreşimi vücuduma aktardığını hissettim. Hayır lastik havalarımı özellikle ayarlayıp kontrol etmiştim: Genelde 31-33psi civarı kullandığım basınçta lastiklerin bir nebze de olsa hissettiğim bu titreşimi emmesini beklerdim doğrusu.
Bisikleti dinlemeye devam ettim. Patika yola girdikten hemen sonra, tırmandığım yokuşta, en fazla dikkatimi çeken şey özellikle orta mil bölgesindeki esnemeydi: Yıllardır kaliteli yarı sabitler kullanınca insan, esneyen ve esnemeyen kadro arasındaki farkı çok net bir şekilde algılayabiliyor.
Yarı sabitlerin en önemli özelliklerinden olması gereken "esnememezlik" ve "rijit" olma özellikleri sanki bu bisiklette neredeyse hiç yoktu. Bir kaç sıkı ayakta depar ve tempolu sert pedallayıştan sonra, olay net bir şekilde ortadaydı. Kadroda muhtemelen orta mil civarında yeterince sertlik ve destek sağlanamamıştı. Yukarıdaki fotoğrafta da görüldüğü üzere birleşen boruların bağlantı noktasında uygulanan kaynak işi neredeyse kadronun herhangi bir bölgesindeki kaynak işinden farksız. Oysa ki bu bölgede özellikle kullanılacak alt borunun çapının sunacağı geniş kaynak ve destekleme alanı nedeniyle modern güvenilir bisiklet kadrolarında olduğu gibi daha büyük olması beklenmeliydi.
Zorlamalarda ve bozuk zeminde ön amortisörde yaşanan esneme hareketi tüm bisiklete yayılmakla kalmıyor, darbeden sonra, dalga dalga bisiklet esnemeye bir süre daha devam ediyordu. Bu dikey düzlemdeki esnemeydi.
Pedal çevirdiğim parkurda sert dönüşlerin varlığından bahsetmiştim hatırlarsanız. Özellikle virajlara olabildiğince hızlı girerek, bisikletin yanal baskılara karşı direncini hissetmeye çalıştım bu kez...
Ne yazık ki aynı esneme hareketi bu durumlarda da yaşanıyordu.
Kağıt üzerinde oldukça olumlu gözüken, 130€'luk fiyatıyla cep yakmadan güzel bir bisiklete sahip olmanızı vaadeden SD761 kadro, ne yazık ki kağıt üzerindeki bu başarısını gerçek hayatta sürüşe taşıyamamıştı.
5-10 dakikada biraraya getirilebilen, sıradan ucuz yollu kadrolarda sık sık yaşanabilecek bir sonuç bu ne yazık ki. "
(link)
buna reğmen forumumuz moderatörlerinden HAKAN YAZMAN bey ise şöyle söylüyor
"Aslında O kırmızı kadrodan ben de topladım bir arkadaşa ve test ettim kısa bir süre için ve herhangi bir esneme olayı gözlemleyemedim açıkçası, hatta açıkçası oldukça oturaklı ve sert geldi bana kadro ve ivmelenmesi, sertliği, pedala tepkisi gayet yerindeydi, Emreden daha kiloluyum genelde ağırlık olarak o yüzden esneme konusu olsaydı kesinlikle gözüme çarpardı, yani benim görüşüme göre kayda değer bir esneme sorunu gözlemlemedim, Emreye neden öyle gelmiş herhangi bir fikrim yok açıkçası..."
tam sedona 761 almaya niyetlenmişken bu durumu netleşmesini isterim.
bence o arkadaşa şanssızlık eseri öyle bir kadro denk geldi.
6 milyarlık pioneer plazma tv bile arızalı üretiliyor sonuç olarak.
bir de bu test edilen kırmızı renkli 2006 model sedona 761. 2007 ler turkuaz renkli biliyorsunuz. belki sorun varsa bile yeni model kadrolarda düzeltmişlerdir diye düşündüm.
test edilen modelin fotoğrafı şu
http://www.egoaktif.com/upload/data/Image/sd761k.jpg